brrr Opublikowano 21 Sierpnia 2015 #1 Opublikowano 21 Sierpnia 2015 Proszę o ocenę projektu. Jest to przeróbka instalacji otwartej, kaloryfery jak i piec były na parterze, teraz chcę ogrzać również pokoje na poddaszu. Trzeba by wyprowadzić naczynie otwarte na nieogrzewany strych i chciałbym zyskać również bezobsługowość - niedolewanie wody, więc zdecydowałem się na instalacje zamkniętą. Producent kotła z podajnikiem, dopuszcza montaż w instalacji zamkniętej pod warunkiem zastosowania zaworu schładzającego DBV1. Latem kocioł ogrzewa bojler bez pompy grawitacyjnie i dobrze to działało wieć chciałbym zostawić. . Dodatkowo w razie zaniku prądu zawsze byłoby dodatkowe chłodzenie .Latem palone jest drewnem na ruszcie awaryjnym. Do rozdzielacza chciałbym podłaczyć alupexem 16 (wszędzie są głowice termostatyczne), na parterze 4 grzejniki aluminiowe. Na jednej linii 3700W + 2900W (są zamontowane i grzały ok.) na drugiej linii 1900W + 750W (też są zamontowane i grzały ok) na piętrze też 16 alupex dwie linie każda, jedna 1900W x2, druga 1900W + 1000W. Czy montować gdzieś zawór do ochrony kotła, czy pompa przez bojler dwupłaszczowy załatwi sprawę, coś gdzieś mi się obiło;) Od najniższego do najwyższego punktu instalacji będzie max 4 metry.
sambor Opublikowano 21 Sierpnia 2015 #2 Opublikowano 21 Sierpnia 2015 Większe naczynie przeponowe - np 30-35l lub dwa x 18l
Gość mak Opublikowano 22 Sierpnia 2015 #4 Opublikowano 22 Sierpnia 2015 Do instalacji zamkniętej też trzeba dolewać wody! Nie ma instalacji gdzie wlejesz raz i starczy na zawsze! Czy stosować ochronę powrotu? Odpowiedź znajdziesz w DTR kotła i warunkach gwarancji.
brrr Opublikowano 23 Sierpnia 2015 Autor #5 Opublikowano 23 Sierpnia 2015 Nie mam doświadczenia z instalacją zamkniętą, ale te dolewki, pewno jednak znacznie rzadziej niż na otwartej. Parować będzie przez łączenia rur? Domyślam się, że przy ubytku spadnie ciśnienie na manometrze tak? Kocioł ma za sobą 3 sezony grzewcze, idzie czwarty, na razie się trzyma. Producent daje 5 lat, ale wymaga zaworu 4D. Powiem tak raczej gwarancja i jej wymogi nie jest dla mnie istotna w tej chwili, ważne żeby kociołek posłużył jak najdłużej. Jeśli przy takim schemacie instalacji dołożenie zaworu 3d przedłuży trwałość kotła to chętnie go dołożę. Myślałem, że z obiegu bojlera dwu płaszczowego wróci i tak dość ciepła woda. Na zasilaniu mam zazwyczaj ok 60 stopni. Przy drewnie podnoszę do 70. Idealnym paliwem dla tego kotła jest według mnie mieszanka zrębki i ekogroszku.
brrr Opublikowano 8 Października 2015 Autor #6 Opublikowano 8 Października 2015 Jestem w trakcie kończenia instalacji.Naczynie przeponowe zgodnie z zaleceniami dam 35l. Zastanawiam się nas napełnieniem.Wysokość instalacij to max 4 metry. Zawory bezpieczeństwa są na 1,5 bara - tak zaleca producent kotła. Reflex zaleca minimalne ciśnienie wstępne 1 bar na stronie gazowej. Ciśnienie napełniania wychodzi ze wzorów 1,3 bar (wstępne + 0,3 bara ) Trochę mało zostaje na pracę do otwarcia zaworu bezpieczeństwa.0,2 bar. Ze wzrostu ciśnienia parowania pod wpływem temperatury wynika, że przy pracy od 0 do 90 stopni powinno być 0,5 bara. Skąd te minimalne ciśnienie wstępne 1 bar - gaz zalecane przez Reflexa. Mogę ustawić mniej? )0,7 bar wstępne, 1 bar napełnienie wodą i zostaje 0.5bara na kawitację do otwarcia zaworu bezpieczeństwa 1,5 bar. Co myślicie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.