sopelek Opublikowano 8 Maja 2016 #51 Opublikowano 8 Maja 2016 Mam świadomość, że raczej z tych rusztów się nie korzysta i jest to chwyt marketingowy ale ja pytałem o wymiary ponieważ co roku mam za darmo około 3-5 metrów drzewa także jak będzie ruszt to go wykorzystam, na pewno nie dlatego, że nagle na groszek nie będzie mnie stać.
sopelek Opublikowano 8 Maja 2016 #52 Opublikowano 8 Maja 2016 Drzewo się sezonuje, minimum dwa lata i fajnie byłoby go wykorzystać w okresach przejściowych, na pewno nie z jakiejś źle pojętej oszczędności.
karoka65 Opublikowano 8 Maja 2016 #53 Opublikowano 8 Maja 2016 Czyli życzę powodzenia z tym rusztem :) Daj znać jak już spalisz te pierwsze 3 do 5 metrów :) i nie chodziło mi w tym na pewno o to czy stać czy nie stać. Ruszt mogę oczywiście Ci zmierzyć.
sopelek Opublikowano 8 Maja 2016 #54 Opublikowano 8 Maja 2016 Co do UPSa to i tak muszę go mieć bo mam układ zamknięty a tam gdzie mieszkam zdarzają się przerwy w dostawie prądu.
sopelek Opublikowano 8 Maja 2016 #55 Opublikowano 8 Maja 2016 Czyli życzę powodzenia z tym rusztem :) Daj znać jak już spalisz te pierwsze 3 do 5 metrów :) i nie chodziło mi w tym na pewno o to czy stać czy nie stać. Ruszt mogę oczywiście Ci zmierzyć. Jakbyś mógł to poproszę o wymiary. Co masz na myśli "Daj znać jak już spalisz te pierwsze 3 do 5 metrów'' ? Dobrze sezonowane drzewo nie powinno zasyfić pieca jeżeli to masz na myśli, chyba że o czymś nie wiem.
sopelek Opublikowano 8 Maja 2016 #56 Opublikowano 8 Maja 2016 Jeżeli z doświadczenia nie polecacie palić drewnem na tych rusztach to dawajcie znać o negatywnych skutkach takiego palenia, najwyżej będę organizować ogniska co tydzień ;)
karoka65 Opublikowano 8 Maja 2016 #57 Opublikowano 8 Maja 2016 Wydaje mi się że dużo jeszcze nie wiesz :) a jak jest naprawdę będziesz miał okazję się dopiero przekonać niestety. Jak pamiętam bo nie przykładam do dat jakiejś wagi to zaczynam 9-ty sezon z kotłem z podajnikiem, niedługo będę montował 4-ty kocioł i tylko w pierwszym byłem zmuszony po awarii sterownika palić dwie doby na ruszcie i więcej nigdy nie będę :) Znam z opisu gościa na FM przypadek gdzie zasyfił kocioł kocioł drewnem które leżakowało jak pisał około 10 lat.
karoka65 Opublikowano 8 Maja 2016 #58 Opublikowano 8 Maja 2016 Przemierzyłem Ci w 12-ce. Masz do dyspozycji jakieś 35 na 35cm, nie wziąłem "bryli" także z tolerancją do 1cm :)
sopelek Opublikowano 8 Maja 2016 #59 Opublikowano 8 Maja 2016 Gdybym wszystko wiedział to by mnie tutaj nie było :)
sopelek Opublikowano 8 Maja 2016 #60 Opublikowano 8 Maja 2016 Karoka, czemu prawie co dwa lata zmieniasz piec? ;)
karoka65 Opublikowano 8 Maja 2016 #61 Opublikowano 8 Maja 2016 Dwa ? nawet częściej się zdarza :) Lubię nowe rzeczy :)
sopelek Opublikowano 8 Maja 2016 #62 Opublikowano 8 Maja 2016 W instrukcji skam-p premium napisane jest, że dobrze dobrany kocioł nie potrzebuje wkładu kominowego, ja mam komin ze zwykłej, co się okazało badziewnej cegły pełnej margielu, powinienem mieć wkład?
sopelek Opublikowano 8 Maja 2016 #63 Opublikowano 8 Maja 2016 sorki, chyba to pytanie powinienem zadać na innym wątku
Pieklorz Opublikowano 8 Maja 2016 #64 Opublikowano 8 Maja 2016 sopelek Napalisz 2-3razy i Ci się znudzi. Chcesz palić suchym drewnem - kocioł zgazowujący drewno. Ruszt awaryjny służy od wielkiego dzwonu. np. instalacja grawitacyjna i brak prądu - przepalamy i jest ciepło. Czy zepsuje Ci się motoreduktor lub jego silnik. Ja korzystam częściej z tego rusztu na swoim prywatnym skamie, ale tylko w sensie wrzucenia papierów, nie mam pomysłów spalania drewna, bo uważam,że do spalania drewna są odpowiednie konstrukcje czy kominek. Sam w sezonie korzystam z rusztu średnio 3-4razy na miesiąc wsypując większa ilość papierów na tzw. ruszt (deflektor żeliwny) podczas pracy automatu. Mam zasilanie awaryjne w postaci inwertera i większego akumulatora, bez prądu mój kocioł pracuje dzięki temu jakieś 8-10h. Jak zrobisz dobrze instalację, to na samo CWU przy prysznicu i wybranych strefach grzania CWU spalisz ok. 2,5 do 3,5kg/24h, przy sporadycznej wannie 5-7kg/24h. To niezależnie czy to będzie Bruli, SPP czy Iryd czy Skorpion. Bez ruszania ręką pali się samo a zasyp wytrzymuje przy prysznicu ok. 1,5 pod 2m-ce, dla wanny 1m-c pod 1,5m-ca, raz w miesiącu czy nieco rzadziej dosypać opału czy wybrać popiół kontra babranie się na ruszcie awaryjnym - mi by się nie chciało. Sterownik - ja idę na jednych nastawach na sppv2 i nie koryguję, mam tez pod sobą w opiece iryd pid i tam też jedne nastawy i idzie, znajdziesz sporo osób podobnie korzystających z innych sterów z jakimś aftomatem, gdy instalacja będzie poprawnie wykonana a węgiel będzie przyzwoity. Natomiast jak będą błędy w instalacji w połączeniu z marnym paliwem, to nie ma takiego automatu, który to ogranie i każdy będzie wymagał korekty. Jak można korygować, to dla mnie jest to plus. Dla mnie forum producenta Bruli/eCoala to przykład pomocy bardziej doświadczonych dla tych nowo rozpoczynającyh przygodę. Podobnie traktuję forum od sterownika spp i nie widzę powodu, aby przedstawiać to w negatywnym świetle. Wręcz przeciwnie- to zaleta. Tutaj na forum zebrała się też grupa osób korzystająca ze sterownika SKZP - sam zobacz czy to nie jest fajne, jak początkujący może podpytac tych bardziej doświadczonych.
Pieklorz Opublikowano 8 Maja 2016 #65 Opublikowano 8 Maja 2016 W instrukcji skam-p premium napisane jest, że dobrze dobrany kocioł nie potrzebuje wkładu kominowego, ja mam komin ze zwykłej, co się okazało badziewnej cegły pełnej margielu, powinienem mieć wkład? Sam mam komin ceglany. Wcześniej pracował na nim przez jakieś 15 czy 16lat kocioł miałowy tzw całodobowy Od paru sezonów idzie skam, palę głównie groszko-miałem. Na stary budynek z dodatkową dobudową, gdzie rury idą w izolacji częściowo na zewn. mam 280m2, ogrzewam to kotłem 25kW, najwyższe spalanie w mrozy przez lata, w których używam kotła z podajnikiem wynosiło ok. 75kg (w miałowym jeszcze na starych oknach pod 110kg). Izolacja hmm w zasadzie brak, między ścianami wełna wtyknięta tak, jak się kiedyś budowało..., jedynie docieplony dach i na górze domu wymienione okna, dół domu jeszcze stare, pierwsze plastiki. Instalacja stara, z dużą ilością wody. Normalnie w tzw nasza polską zimę spalam widełki 26-33kg/24h. Teraz gdzie jeszcze delikatnie w nocy przepalam wychodzi mi ok. 11-16kg. Ważne jest to, aby nie brać zbyt dużego kotła i starać się palić suchym paliwem. Uważam,że korzystnym jest stosowanie sterowników dążących do ciągłego ruchu spalin. Lepiej te 2-3tygodnie spalić więcej z dużymi spalinami jak ukisić kocioł i komin zbyt mocno przewymiarowanym kotłem.
karoka65 Opublikowano 8 Maja 2016 #66 Opublikowano 8 Maja 2016 Ważne jest to, aby nie brać zbyt dużego kotła i starać się palić suchym paliwem. Uważam,że korzystnym jest stosowanie sterowników dążących do ciągłego ruchu spalin. Lepiej te 2-3tygodnie spalić więcej z dużymi spalinami jak ukisić kocioł i komin zbyt mocno przewymiarowanym kotłem . Wszystkim to tłukę do głowy :) jedni słuchają inni robią po swojemu bo ktoś ich skutecznie wystraszy :) chcąc tylko więcej zarobić albo z czystej niewiedzy
marcus312 Opublikowano 8 Maja 2016 #67 Opublikowano 8 Maja 2016 grzania CWU spalisz ok. 2,5 do 3,5kg/24h, No cos w tym prawdy jest , ja na ekomiale teraz mam na dobe 3,7kg i pracuja oprócz grzania CWU grzejnik w łazience i podłogowka ,Z paleniem drewna to nie taka prosta sprawa , potrzebny by był kocioł min dolnego spalania z odpowiednim palnikiem np szamotowym , ale to tez uchronisz od smoły tylko np wymiennik i komin a to najwazniesze, ale komora zasypowa i tak zarosnie smoła.Natomiast palac na ruszcie awaryjnym w takim tradycyjnym rozwiazaniu zawalisz smoła cały kocioł plus komin ,Oczywiscie po przejsciu na palenie podajnikiem smoła w kotle sie wypali i da sie to wyczyscic gorzej z kominem trzeba by mu tam podac dobra temperature przez dłuzszy okres .Mam na to taki kolejny gadget palnik na olej opałowy w postaci przystawki do kotła który swietnie po drewnie wypala kocioł i komin ,Stosuje go np na lato jak podajnik jest wyłaczony a sa chmury i solar nie nagrzeje wody czy tam w łazience zrobi sie za zimno startuje palnik w kotle automatycznie i robi swoje ,Stało palnosc na drewnie tez nie powala bo komora zasypowa pewnie mała u mnie max to co 5 godz trzeba dołozyc drewna ;) :D
sopelek Opublikowano 9 Maja 2016 #68 Opublikowano 9 Maja 2016 Wracając do tematu wyboru kotła, czy może mi ktoś odpowiedzieć, w jakim przedziale mocy może pracować skam-p premium 12kw z palnikiem batory?
karoka65 Opublikowano 9 Maja 2016 #69 Opublikowano 9 Maja 2016 Nie wiem o jaki przedział Ci chodzi ? dla mnie ten przedział to taki gdzie palnik może pracować cały czas bez odstawiania ale to moja wymysły :)
SUSPENSER Opublikowano 15 Maja 2016 #70 Opublikowano 15 Maja 2016 Wracając do tematu wyboru kotła, czy może mi ktoś odpowiedzieć, w jakim przedziale mocy może pracować skam-p premium 12kw z palnikiem batory? DTR-ka Premium podaje zakres 3,4-15 kW i w nim sprawność kotła jest wysoka, ale tak naprawdę zakres jest znacznie szerszy przy dobrym węglu i sterowniku. Rozsądne minimum stałej pracy palnika to wypadkowa rodzaju spalanego węgla, możliwości palnika i zastosowanej dmuchawy, poniżej niego lepiej niech kocioł wchodzi w podtrzymanie niż stale pracuje [tak jak z samochodem przy manualnej skrzyni - poniżej pewnej minimalnej prędkości na 1 biegu nie zejdziesz bez wciskania sprzęgła lub wrzucania na luz]. Maksimum to wypadkowa węgla i zastosowanej dmuchawy. Przykładowo producent palnika PPS25 z mojego kotła podaje zakres pracy palnika 20-28 kW tymczasem działa u mnie prawidłowo już od poziomu 3-4 kW i już wtedy kocioł uzyskuje wysoką sprawność.
karoka65 Opublikowano 15 Maja 2016 #71 Opublikowano 15 Maja 2016 DTR-ka Premium podaje zakres 3,4-15 kW i w nim sprawność kotła jest wysoka,................... Tyle że te dane nie dotyczą małego Batorego 10-tki, raczej APPM-1 Ewmara czy małej Ekoenergii 15/25 Rozmawiałem kiedyś z Jarkiem i z tego co mi powiedział to na małym Batorym ciężko było mu wydusić 12kW
sopelek Opublikowano 15 Maja 2016 #72 Opublikowano 15 Maja 2016 Jeżeli ciężko miał dojść do 12kw to słabo
SUSPENSER Opublikowano 16 Maja 2016 #73 Opublikowano 16 Maja 2016 Tyle że te dane nie dotyczą małego Batorego 10-tki, raczej APPM-1 Ewmara czy małej Ekoenergii 15/25 Rozmawiałem kiedyś z Jarkiem i z tego co mi powiedział to na małym Batorym ciężko było mu wydusić 12kW Dlatego do wersji 12 kW daje się Batory 20, a Batory 10 do wersji 7 kW. Wydusić można sporo, ale potem w praktyce przy gorszym węglu może być problem, dlatego lepiej dać trochę większy palnik niż trochę mniejszy.
sopelek Opublikowano 16 Maja 2016 #74 Opublikowano 16 Maja 2016 Z tego co wiem to sprzedawcy ładują do skam-p 12kw batorego 10, czyli przy zamawianiu pieca trzeba na to zwrócić uwagę. Większy batory jest droższy?
Pieklorz Opublikowano 17 Maja 2016 #75 Opublikowano 17 Maja 2016 Węgle o niższej spiekalności i 27MJ z zawartością popiołu <7% moc 15kW osiągnie Większość sezonu wystarcza nastawa, aby palnik spalał 1kg/h a na mrozy 2kg/h, na dobrym ekogrochu batory z odpowiednią dmuchawą i nastawami spali w trybie pracy ciągłej do 2,4kg/h Główny sprawa to raczej estetyka, 10-ka nie wychodzi centralnie na środku a 20ka wypada na środku wymiennika.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.