januszj26 Opublikowano 25 Września 2014 #1 Opublikowano 25 Września 2014 Cześc Kol Janusz udostępnił mi swój profil bo mam problem z wyborem kotła . Proszę Was o wskazanie dobrego kotła z podajnikiem na eko groszek ok 20kw .Przyznaję się ,że nie mam czasu na czytanie potrzebuję konkretnych odpowiedzi -marka-typ cena jest nie istotna.Często wyjeżdżam na sympozja i nie chciałbym żeby Żonka miała jakieś problemy z paleniem. Janusz mi powiedział żebym nie wierzył tym hochsztaplerom tylko zapytał Was na forum. pozdrawiam Piotr
makog Opublikowano 25 Września 2014 #2 Opublikowano 25 Września 2014 iodyslam tutaj http://czysteogrzewanie.pl/kotly/kotly-podajnikowe/ mozna by powiedziec ze to elita, w kazdym z nich mozesz miec sterownik adaptacyjny z dostepem do neta a jak to wyglada mozesz sprawdzic tutaj https://esterownik.pl/zdalny-dostep lub zerknij na linka w mojej stopce.
januszj26 Opublikowano 25 Września 2014 Autor #3 Opublikowano 25 Września 2014 iodyslam tutaj http://czysteogrzewanie.pl/kotly/kotly-podajnikowe/ Czy to tylko nie jest jakieś blagierstwo ?
RedEd Opublikowano 25 Września 2014 #4 Opublikowano 25 Września 2014 Witam kolego Piotrze w każdym dostępnym na rynku kotle znajdziemy jakieś wady po zamontowaniu i odpaleniu niestety.... ... trzeba by wiedzieć co ogrzewasz i ile na sezon zużywa to ogrzewanie opału, jeśli jest przesiadka ze śmieciucha to pół biedy, bo mniej więcej wiesz ile ton poszło na zeszły sezon, albo lepiej w 24h przy mrozie, to pozwoli określić moc palnika, biorąc poprawki na jakość opału można palnik ciut większy mieć, z dużo większym kotłem i palnikiem będą większe problemy i straty, kocioł kupujemy po obejrzeniu, musi mieć nie za trudny dostęp do czyszczenia (wszelkie zakamarki gdzie nie da się zajrzeć i wyczyścić są nie mile widziane), czy nie ma za wielkich prześwitów między półkami wodnymi bo wtedy nie odbierze skutecznie ciepła, no i żadnych rusztów wodnych, czy drzwiczki są solidne i i ocieplone i czy nie trzeba technika serwisanta do ew wymiany uszczelnień, czy blachy nie są poskładane byle jak, spawy, itp, a i pamiętaj że kocioł może pracować z mocą 120% tylko z trochę większą stratą kominową (przez te parę dni w roku nie odczujesz tego), w każdej partii zdarzają się "słabsze" egzemplarze (byle nie ten co kupiłeś), a i każdy chwali to co ma (no są wyjątki), ja bym wybrał kocioł z palnikiem obrotowym (do miałów itp), i sterownik jest bardzo ważny, bo o ile na dużej mocy (bliskiej nominalnej) wszystkie sobie w miarę radzą to problem jest przy tych bardzo małych zapotrzebowaniach na ciepło no i instalacja .... pozdrawiam RedEd
sambor Opublikowano 25 Września 2014 #5 Opublikowano 25 Września 2014 Jak cena nie jest istotna to może kocioł na pellet? Ekologiczny, czysty i kocioł może być automatyczny z rozpalaniem i wygaszaniem np Defro http://www.defro.pl/kotly-p-kompakt-ekopell.html Może być do układu zamkniętego lub otwartego.
olinek Opublikowano 25 Września 2014 #6 Opublikowano 25 Września 2014 Skoro cena nie jest istotna,a nie ma gazu ( bo chyba nie ma ? ) to kocioł na pellet ! Np. - http://www.kostrzewa.com.pl/#71 Ale jest oczywiście wiele innych. Nie baw się w żadne "groszki" !!! bo to piszą "eko groszek" ale to jest tylko " wungiel" - dym , kurz , spieki , pył i ogólnie zadyma - dla ludzi ,którzy mają czas i ochotę na spędzanie czasu w kotłowni !
januszj26 Opublikowano 26 Września 2014 Autor #7 Opublikowano 26 Września 2014 Dobra Panowie eko groszek odpada. Ale doszła opcja pallet no i jeszcze się zastanawiam nad gazem czyli duży zbiornik pod płotem i piecyk gazowy.Wygłoście swoje zdanie, który pakiet będzie lepszy. hej
RedEd Opublikowano 26 Września 2014 #8 Opublikowano 26 Września 2014 Witam Kolego Piotrze jeśli pellet to szukałbym konstrukcji palnika samoczyszczącego z ruchomym elementem (czyszczenie przedmuchem jest mało skuteczne przy kiepskim opale) i z tzw sztokerem (ślimak podający w samo palenisko), jeśli masz kocioł olejowy to można do niego dołożyć palnik, jeśli nie to uwagi jak przy kotle na ekogroszek pozdrawiam RedEd
olinek Opublikowano 26 Września 2014 #9 Opublikowano 26 Września 2014 Dobra Panowie eko groszek odpada. Ale doszła opcja pallet no i jeszcze się zastanawiam nad gazem czyli duży zbiornik pod płotem i piecyk gazowy.Wygłoście swoje zdanie, który pakiet będzie lepszy. hej Wygodniejsza będzie na pewno opcja z gazem płynnym , niestety sporo droższa w eksploatacji - ale skoro cena nie jest barierą ,to zdecydowanie gaz !
idzi40 Opublikowano 26 Września 2014 #10 Opublikowano 26 Września 2014 witaj, a o red compact myslales?
Gość mak Opublikowano 26 Września 2014 #11 Opublikowano 26 Września 2014 To inwestor musi wiedzieć czego chce! Nie ma paliwa idealnego tak jak i idealnego urządzenia grzewczego. Może te które są bliskie ideału niestety mają ceny bliskie absurdu. Nie da się napisać że jakieś urządzenie będzie najlepsze, bo co to znaczy najlepsze? Tego się nie da określić bez wiedzy o potrzebach i preferencjach inwestora i możliwości podłączenia do instalacji. Niestety często jest tak że ktoś chce aby mu podać konkretną nazwę producenta wraz z modelem a on kupi i będzie "cacy". No niestety nie będzie. Piotrze przemyśl najpierw co chcesz (nie na co Cię stać chociaż też to ważne) + informacje o instalacji i wtedy można dyskutować. Osobiście uważam że wskazywanie modelu i producenta jest przesadą, a decyzja o zakupie zawsze powinna pochodzić od inwestora.
sambor Opublikowano 26 Września 2014 #12 Opublikowano 26 Września 2014 Nie mamy inf o domu , moim zdaniem dobry jest kocioł na gaz, ale to najdroższa opcja. Jeżeli dom jest dobrze ocieplony - 12-15cm styropianu na elewacji i min 25 na stropie oraz nowoczesna inst CO to gaz wtedy ma sens. Sam na początku się nad tym zastanawiałem, ale poszedłem w pellet - poprzedniej pseudo zimy spaliłem ok 1800kg pelletu aby ogrzać dom 260m2 do temp 21-22C. Sąsiadka na Defro na pellet i też sobie chwali, choć u niej w domu są same kobiety. Na pellet niezłym kotłem produkt Biawara na licencji szwedzkiej - moc ok 20kW, na forum jest kilku posiadaczy tego kotła i kocioł nie ma negatywnej opinii Jest jeszcze opcja grzania pompą cieplną , ale to ma sens do -15C, z reszta przy PC warto i tak mieć drugie źródło ciepła np w Szwecji przy grzaniu PC jest obowiązkowe posiadanie drugiego źródła ciepła.
MIQ Opublikowano 26 Września 2014 #13 Opublikowano 26 Września 2014 Czy możesz podać źródło tej informacji o zapasowym źródle ciepła?
sambor Opublikowano 26 Września 2014 #14 Opublikowano 26 Września 2014 Fora szwedzkie - czasem na nich bywam aby zbierać wiedzę na temat mojego palnika do pelletu. Z resztą u Szwedów to nic trudnego gdyż każdy miał kocioł na olej lub gaz i obecnie przerabiają to na grzanie pelletowe + PC
MIQ Opublikowano 26 Września 2014 #15 Opublikowano 26 Września 2014 No niestety dla mnie szwedzki język to obcy język. Chodziło mi bardziej o jakieś przepisy czy coś w tym rodzaju.
sambor Opublikowano 26 Września 2014 #16 Opublikowano 26 Września 2014 Dla mnie też , ale google jakoś to przekłada, z tego co wiem to w Polsce takich przepisów nie ma.
MIQ Opublikowano 26 Września 2014 #17 Opublikowano 26 Września 2014 No bo mnie o te szwedzkie chodzi, ale OK, już nie zamęczam.
Pieklorz Opublikowano 26 Września 2014 #18 Opublikowano 26 Września 2014 MIQ jedna ze znanych marek zajmująca się PC podaje przy powietrznych takie coś: "Pompy ciepła powietrze/woda nie zapewniają pełnej kompensacji strat ciepła w pomieszczeniach mieszkalnych, gdyż wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej ich moc obniża się i następuje nawet zatrzymanie ich pracy przy temperaturze zwanej temperaturą wyłączenia (w zależności od typu od -15°C do -20°C). -15 dla pomp 6 oraz 8kW a -20 od 11 do 16kW" "Niezbędne okazuje się więc wsparcie elektryczne lub hydrauliczne przez kocioł. Temperatura równowagi (Tw) odpowiada temperaturze zewnętrznej, przy której moc pompy ciepła jest równa stratom. Przy dalszym obniżeniu równolegle pracuje PC i wspomaganie aż do momentu osiągnięcia TK gdy następuje zatrzymanie pompy ciepła i budynek ogrzewany jest jedynie z alternatywnego źródła ciepła.Podstawową zaletą wymiennika powietrznego jest łatwość montażu oraz możliwość aplikacji w budynkach już istniejących. Jako wadę należy odnotować fakt, że nie może on być jedynym źródłem ciepła dla budynku. "
MIQ Opublikowano 26 Września 2014 #19 Opublikowano 26 Września 2014 Uzyskałem też informację o ograniczeniu do 5 kW elektrycznej mocy przyłączeniowej nowych domów w Szwecji. Ale... już nie róbmy bałaganu w tym wątku :)
automatyk Opublikowano 26 Września 2014 #20 Opublikowano 26 Września 2014 MIQ jedna ze znanych marek zajmująca się PC podaje przy powietrznych takie coś: "Pompy ciepła powietrze/woda nie zapewniają pełnej kompensacji strat ciepła w pomieszczeniach mieszkalnych, gdyż wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej ich moc obniża się i następuje nawet zatrzymanie ich pracy przy temperaturze zwanej temperaturą wyłączenia (w zależności od typu od -15°C do -20°C). -15 dla pomp 6 oraz 8kW a -20 od 11 do 16kW" "Niezbędne okazuje się więc wsparcie elektryczne lub hydrauliczne przez kocioł. Temperatura równowagi (Tw) odpowiada temperaturze zewnętrznej, przy której moc pompy ciepła jest równa stratom. Przy dalszym obniżeniu równolegle pracuje PC i wspomaganie aż do momentu osiągnięcia TK gdy następuje zatrzymanie pompy ciepła i budynek ogrzewany jest jedynie z alternatywnego źródła ciepła. Podstawową zaletą wymiennika powietrznego jest łatwość montażu oraz możliwość aplikacji w budynkach już istniejących. Jako wadę należy odnotować fakt, że nie może on być jedynym źródłem ciepła dla budynku. " to co piszesz odnosiło sie do pomp ciepła z przed 10 lat a nie dzisiejszych .dziś osiagasz paramery nominalne przy -25st bez problemu nastepie do -30 jest wspomagane grzałką ale nie ma możliwości aby pompa się wyłączyła ,za chwilę wchodzą pompy do -35st czyli typowe dla rejonów gdzie średnia temp w styczniu jest na poziomie -10st a wiekszosci Polski masz temp oscylujące w granicach 0 czyli pompa do -25st spokojnie da radę a że u nas nie ma większych ograniczeń przyłączenia dla domów jednorodzinnych bo do 40kW może sie każdy przyłączyć bez żadnych zbędnych pytań
Robercikus Opublikowano 26 Września 2014 #21 Opublikowano 26 Września 2014 Tylko za jaki czas to się zwróci...? Ja na moje 180 m2 w ostrym, górskim klimacie, kupiłem 3,5 tony węgla - ekogroszku niech będzie :-) - i wydałem na to 2,6 zł nowych. Czy pompą ciepła dałbym radę zapewnić zapotrzebowanie na ciepło w moim domu za te same pieniądze? Jeżeli nie bardzo, to sorry, ale nie ma o czym dalej dyskutować :-)
automatyk Opublikowano 26 Września 2014 #22 Opublikowano 26 Września 2014 Myślę ze w ogóle nie ma o czym dyskutować skoro w w gorskim klimacie wystarcza 3,5 tony a u nas w Wielkopolsce na taki dom tez ekogroszek i super ocieplony potrzeba 7-8 ton na taki sam metraż z grzaniem wody i to jest przeciętny wynik bo rekordzista którego znam pali 9 ton na 200m2 zaizolowanego budynku ale tam mieszka 7 osób wiec muszę to im przekazać i przeprowadza sie w góry
januszj26 Opublikowano 26 Września 2014 Autor #23 Opublikowano 26 Września 2014 Dziękuje za odpowiedzi. Chałupa 180m drewniana ogrzew podłogowe w projekcie zapotrzebowanie 18kw.Pompa ciepła odpada bo i tak będe mieszkał do 2016roku i sprzedaję.Rozpoznanie na temat palletu zrobiłem i decyduję się tylko który kocioł wybrac ?
Robercikus Opublikowano 28 Września 2014 #24 Opublikowano 28 Września 2014 Myślę ze w ogóle nie ma o czym dyskutować skoro w w gorskim klimacie wystarcza 3,5 tony a u nas w Wielkopolsce na taki dom tez ekogroszek i super ocieplony potrzeba 7-8 ton na taki sam metraż z grzaniem wody i to jest przeciętny wynik bo rekordzista którego znam pali 9 ton na 200m2 zaizolowanego budynku ale tam mieszka 7 osób wiec muszę to im przekazać i przeprowadza sie w góry Zaleciało ironią... Fakty jednak pozostają faktami.
sambor Opublikowano 28 Września 2014 #25 Opublikowano 28 Września 2014 Nie przejmuj się - kolega automatyk podobno nie pije , więc długo by w górach nie pomieszkał :D
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.