spoko1228 Opublikowano 11 Maja 2014 #1 Opublikowano 11 Maja 2014 Witam mam kominek z płaszczem wodnym 15kw. Położone jest 85 m2 podłogówki. Z kominka wychodzi rura - pompa - wymiennik płytowy-zawór trójdrożny- pompa - rozdzielacze.Mam ustawione na sterowniku "tatarak" temperaturę kominka 65 stopni na załaczenie pompy 55 stopni.Jak kominek rozgrzeje się do 55stopni to pompa załącza się na podłogę leci woda powiedzmy o temperaturze 35 stopni to na powrocie mam 10 stopni i momentalnie schładza płaszcz co powoduje wyłączenie pomp. Załaczenie pomp na wyższe biegi pogarsza sytuacje jeszcze bardziej. Może wymiennik jest za mały? (20kw)Proszę pomóżcie.Hydraulik twierdzi ze to początek i na początku tak musi być.Dodam ze dom nowy w trakcie wykańczania, a grzeje juz chyba tydzien
majschi Opublikowano 11 Maja 2014 #2 Opublikowano 11 Maja 2014 witam Grzanie kominkiem podłogówki nie jest łatwe Według mnie pompa obiegu kominka powinna pracować na 3 biegu aby na powrocie kominka uzyskać 55sC Aby nagrzać podłogę w nowym domu musisz stać przy kominku i dokładać drewna jak do parowozu
spoko1228 Opublikowano 11 Maja 2014 Autor #3 Opublikowano 11 Maja 2014 na 3 biegu szybko sie wychładza
majschi Opublikowano 11 Maja 2014 #4 Opublikowano 11 Maja 2014 Pompa obiegu kominka na 3 a pompa podłogówki na 1 Oraz dobry palacz czym palisz w kominku ?
spoko1228 Opublikowano 11 Maja 2014 Autor #5 Opublikowano 11 Maja 2014 pale drewnem probowałem juz roznej jakosci. wydaje mi sie ze niski bieg podłogowki nie jest w stanie jej rozchulac lecz z drugiej strony szybszy bieg powoduje to ze szybciej wychładza mi kominek. moze wymiennik nie nadaza? nie wiem jestem laikiem. Dodam ze te 10 stopni na powrocie jest przy rozdzielaczach, Przy samym wymienniku jest napewno wyzsza ale i tak momentalnie schładza w wymienniku wode PW
majschi Opublikowano 11 Maja 2014 #6 Opublikowano 11 Maja 2014 Jeśli wyższy bieg podłogówki wychładza Ci kominek to wina nie jest po stronie wymiennika tylko sprawności kominka Przez jaki czas dziennie palisz w kominku ? podłogówka wymaga ciągłego palenia
spoko1228 Opublikowano 11 Maja 2014 Autor #7 Opublikowano 11 Maja 2014 od rana do 18 a pompy powinny chodzic cyklicznie czy cały czas?
majschi Opublikowano 12 Maja 2014 #8 Opublikowano 12 Maja 2014 Obie pompy powinny chodzić przez cały czas palenia
sambor Opublikowano 12 Maja 2014 #9 Opublikowano 12 Maja 2014 Tu powstaje pytanie czy kominek jest prawidłowo wykonany np czy układ zasilania powietrzem z zewnątrz i czy przekrój otworu doprowadzającego jest zgodny z zaleceniami producenta kominka oraz czy ma prawidłowy komin Powyższe rzeczy mają związek z mocą cieplną wytwarzaną przez ten kominek podczas palenia.
spoko1228 Opublikowano 12 Maja 2014 Autor #10 Opublikowano 12 Maja 2014 No własnie. rura dolotowa jest fi 100 a z kolei wlot przy kominku jest szpara 17 cm na 1cm. Dzwoniłem do Lechmy i twierdzą, że były przeprowadzane testy i rzekomo wszystko jest w porządku.
sambor Opublikowano 12 Maja 2014 #11 Opublikowano 12 Maja 2014 A komin - powinien być min 160mm - jeżeli jest to niestety za słabo w palisz w kominku, brak mocy grzewczej, która jest przekazywana dalej.
spoko1228 Opublikowano 12 Maja 2014 Autor #12 Opublikowano 12 Maja 2014 komin 200mm czyli co za mało drewna?
sambor Opublikowano 12 Maja 2014 #13 Opublikowano 12 Maja 2014 Jakie jest wnętrze kominka - tam nie powinno być sadzy, tylko szary nalot. Jeżeli pompa startuje od 55C to może być trochę mało, spróbuj start pompy od 60C i mocniej pal.
macx Opublikowano 12 Maja 2014 #14 Opublikowano 12 Maja 2014 Na początku palenia taka sytuacja może mieć miejsce, natomiast po 3-4 h ciągłego palenia temperatura powinna się wyrównać i utrzymywać się na stałym poziomie (sam tak mam u siebie w kominku). Po prostu kominek musi nagrzać zgromadzoną wodę w instalacji podłogowej po czym wraca do kominka przez wymiennik coraz cieplejsza woda. Spróbuj załadować wkład do pełna na maxa (oczywiście suchym liściastym drewnem) i podpal od góry. Moim zdaniem kombinowanie z biegami na pompie nie ma sensu i wystarczy bieg I . Paląc u siebie w kominku zauważyłem że im cieplej jest na zewnątrz tym szybciej kominek osiąga stałą tem oczywiście spowodowane jest to mniejszym zapotrzebowaniem na ciepło co jest sprawą zrozumiałą.
spoko1228 Opublikowano 13 Maja 2014 Autor #15 Opublikowano 13 Maja 2014 sytuacja chyba opanowana acz kolwiek pompy nie chcadza cały czas. Na wlocie jest 40 a na wylocie 32 stopnie. podłoga cieplutka. ale szyba czarna po jednym dniu
sambor Opublikowano 13 Maja 2014 #16 Opublikowano 13 Maja 2014 sytuacja chyba opanowana acz kolwiek pompy nie chcadza cały czas. Na wlocie jest 40 a na wylocie 32 stopnie. podłoga cieplutka. ale szyba czarna po jednym dniu czarna szyba to za niska temp w płaszczu kominka - za zimne palenisko. W takim okresie - bez odbioru ciepła to trudno będzie ustawić parametry , gdyż trzeba więcej palić w kominku, ale spróbuj.
spoko1228 Opublikowano 14 Maja 2014 Autor #17 Opublikowano 14 Maja 2014 witam.dzowniłem do lechmy i po instruktarzu jest chyba ok. Odpiełem rure dolotowa z zewnatrz budynku i powietrze zaciaga z domu i jest znaczna poprawa. Wytłumaczyl ze duze komiki rozpalac z niedomknietymi drzwiczkami aby było wiecej tlenu to wtedy szyba nie bedzie tak zachodzic sadza. pozniej ładnie sie chajcowało temperatura na kominku 70-80 stopni pompy chodza na powrocie temperatura 30 stopni. Powiedział tez aby szyba była czysta nie powinno wychładzac sie ponizej 50 stopni bo wtedy drewno osiaga punkt rosy i zaczyna skraplac a co za tym idzie smolic szybe. Od 60 stopni zaczyna sie proces wypalania sadzy z szyby - faktycznie zaczeło sie wypalac to co osmoliło przy rozpaleniu.
bladyy78 Opublikowano 14 Maja 2014 #18 Opublikowano 14 Maja 2014 Najlepiej to nie zamykaj drzwiczek to szyba nigdy nie zajdzie, lechama opowiada pierdoły, tak jak większość producentów kominków w których szybko zachodzi. Odpinając rurę dolotową z zewnątrz domu doprowadziłeś do tego że twój kominek zużywa ciepłe ogrzane powietrze z domu. Teraz w twoim domu panuje podciśnienie i wszystkimi szczelinami jest zasysane powietrze z zewnątrz. Które ogrzewasz a następnie spalasz. Teraz tego nie odczuwasz ale w zimie się zdziwisz jak z kratek wentylacyjnych będzie ci wiało lodowate powietrze.
spoko1228 Opublikowano 14 Maja 2014 Autor #19 Opublikowano 14 Maja 2014 mam kominek dwustronny i stoi w kotłowni, a w salonie mam tylke szybe w scianie. kotłownia połaczona jest z garazem. tez bedzie problem?
vernal Opublikowano 14 Maja 2014 #20 Opublikowano 14 Maja 2014 Najlepiej to nie zamykaj drzwiczek to szyba nigdy nie zajdzie, lechama opowiada pierdoły, tak jak większość producentów kominków w których szybko zachodzi. Odpinając rurę dolotową z zewnątrz domu doprowadziłeś do tego że twój kominek zużywa ciepłe ogrzane powietrze z domu. Teraz w twoim domu panuje podciśnienie i wszystkimi szczelinami jest zasysane powietrze z zewnątrz. Które ogrzewasz a następnie spalasz. Teraz tego nie odczuwasz ale w zimie się zdziwisz jak z kratek wentylacyjnych będzie ci wiało lodowate powietrze. No i będzie sporo więcej opału kosztowało ;) Zrobili kominek z doprowadzeniem pow. z zewnątrz a każą stosować jako nieszczelny, to jest co najmniej śmieszne. Inna sprawa jest taka, że zimą nie będzie do niego napływać woda o temp. 10C tylko 20C, co będzie na pewno korzystniejsze. Jednak tu już teraz warto przyglądnąć się temu dolotowi powietrza, bo zimą na pewno trzeba go będzie używać. Jak to jest przeprowadzone, może jest przytkane z zewnątrz albo jakiś zdechły szczur... no i średnica do mocy kominka.
spoko1228 Opublikowano 17 Maja 2014 Autor #21 Opublikowano 17 Maja 2014 rura raczej czysta bo jest kratka. zobaczymy jak bedzie . dziekuje wszystkim za pomoc
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.