Ryszard13 Opublikowano 1 Października 2013 #1 Opublikowano 1 Października 2013 Mam pytanie dla osób palących w piecach Atmos lub innych o podobnej konstrukcji, głównie chodzi mi o jak ustawić piec zakładając go paliwem [drewnem] na noc, aby z rana był jeszcze żar. Teorii w tej kwestii jest dużo jednak interesuje mnie jak to jest w praktyce. Jeżeli był ten temat poruszany to proszę o link do tematu.
Vlad24 Opublikowano 1 Października 2013 #2 Opublikowano 1 Października 2013 Skoro teoria jest w tej kwestii nie wystarczająca, zwróć się do praktyka kol automatyka https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/15881-piec-na-drewno-dolne-spalanie/page__st__20#entry158153
pepito82 Opublikowano 1 Października 2013 #3 Opublikowano 1 Października 2013 Do takiego kotła konieczny jest bufor. Drewno spala się szybko i intensywnie wytwarzając ogromne ilości ciepła w relatywnie krótkm czasie i nie da się bez bufora przetworzyć tego na długą stałopalność. Wszelkie metody obejścia tego przez obniżanie temperatury i kiszenie drewna zemszczą się szybko i boleśnie.
Ryszard13 Opublikowano 1 Października 2013 Autor #4 Opublikowano 1 Października 2013 Ja nie posiadam bufora, landomatu,ani żadnego zaworu na powrocie i zamierzam długo palić w tym piecu mimo że piec ma już za sobą 8 sezonów, o ile piec jest wykonany z dobrej stali kotłowej, to samo mi powiedzieli producenci pieców c.o, którzy twierdzą, że pozyskanie takiej dobrej stali kotłowej jest na dziś dzień mało prawdopodobne, to samo dotyczy też żeliwa, dlatego wiele pieców mimo wszelkich zabezpieczeń i zaleceń producenta nie dochodzi do pełnoletniości. Z jaką taką, eksploatacją pieca dam sobie radę trochę praktyki jak i wiedzy posiadam, może moja wiedza nie jest tak współczesna, piec na holzgas kupiłem raczej z ciekawości, jeżeli mi się spodoba ta metoda uzyskania ciepła, to zakupię jakiś nowy ,ale jak na razie jestem w fazie eksperymentu. Mam starą instalację jakiś 800litrów wody, 250m do ogrzania i dom nieocieplony, stary piec wytrzymał 35lat palenia węglem, koksem i przez ostatnie 12 lat drzewem i nadal jest sprawny, ale odstawiony na boczny tor. Odziedziczyłem kawałek lasu, dlatego przeszedłem na drzewo.
pepito82 Opublikowano 1 Października 2013 #5 Opublikowano 1 Października 2013 800 litrów wody w instalacji same w sobie stanowi niezły akumulator ciepła. Polecam wkładanie w kocioł drewna w grubych kawałkach, by powierzchnia odgazowania była jak najmniejsza. O tym, że drewno ma być suche chyba nie muszę pisać.
automatyk Opublikowano 1 Października 2013 #6 Opublikowano 1 Października 2013 Mam pytanie dla osób palących w piecach Atmos lub innych o podobnej konstrukcji, głównie chodzi mi o jak ustawić piec zakładając go paliwem [drewnem] na noc, aby z rana był jeszcze żar. Teorii w tej kwestii jest dużo jednak interesuje mnie jak to jest w praktyce. Jeżeli był ten temat poruszany to proszę o link do tematu. a jaka masz moc i jaki dom ogrzewasz?
Ryszard13 Opublikowano 2 Października 2013 Autor #7 Opublikowano 2 Października 2013 Mój kociołek to Atmos DC 22S czyli 22kW jak się nie mylę, używany przez osiem sezonów grzewczych, według zaleceń producenta tak przynajmniej twierdził poprzedni właściciel kociołka. Piec wygląda na zadbany egzemplarz, jak i eksploatacja pieca wskazuje na małe zużycie części ceramicznych. Dom do ogrzania to jakieś 250m kwadratowych powierzchni, parter, piętro i poddasze,nie licząc piwnicy 1 grzejnik, chociaż nie można to nazwać piwnicą bo dom nie jest wkopany w ziemię i stoi na powierzchni. Po trzech rozpaleniach w tym piecu jestem zadowolony z wydajności jak i oszczędności zużytego paliwa w porównaniu z poprzednim piecem. Instalacja podłonczenia pieca jest bardzo prosta posiada jedynie Zawór różnicowy i pompę na zasilaniu na powrocie nie instalowałem zabezpieczeń termicznych, pompa obiegowa chodzi non stop podczas pracy pieca… Palę drzewem liściastym mieszanym, dąb olcha brzoza i grab, ale tylko 1 rok sezonowanym, bo tyko takie obecnie posiadam.
gondoljerzy Opublikowano 2 Października 2013 #8 Opublikowano 2 Października 2013 Dąb i grab po rocznym sezonowaniu są jeszcze dość wilgotne, niestety. Podłaczenie kotła bez ochrony temperatury powrotu i niedosuszony opał. To nie wróży zbyt dobrze.
Ryszard13 Opublikowano 2 Października 2013 Autor #9 Opublikowano 2 Października 2013 Zdaje sobie z tego sprawę, że te gatunki drzewa wymagają dłuższego sezonowania, najwyżej kociołek pójdzie na złom, 1000 zł straty za kociołek to jeszcze nie tragedia. Paliłem w starym kotle takim drzewem i i jakoś przeżył 30 lat mimo ostrzeżeń sąsiada który jest przedstawicielem weismana i buderus, nie mam zbytnio na działce gdzie sezonować drzewa. Mam tyko nadzieje że poprzedni właściciel kociołka dobrze wypalił blachy.
Ryszard13 Opublikowano 2 Października 2013 Autor #10 Opublikowano 2 Października 2013 Przesyłam zdjęcie mojej instalacji:
automatyk Opublikowano 2 Października 2013 #11 Opublikowano 2 Października 2013 Mój kociołek to Atmos DC 22S czyli 22kW jak się nie mylę, używany przez osiem sezonów grzewczych, według zaleceń producenta tak przynajmniej twierdził poprzedni właściciel kociołka. Piec wygląda na zadbany egzemplarz, jak i eksploatacja pieca wskazuje na małe zużycie części ceramicznych. Dom do ogrzania to jakieś 250m kwadratowych powierzchni, parter, piętro i poddasze,nie licząc piwnicy 1 grzejnik, chociaż nie można to nazwać piwnicą bo dom nie jest wkopany w ziemię i stoi na powierzchni. Po trzech rozpaleniach w tym piecu jestem zadowolony z wydajności jak i oszczędności zużytego paliwa w porównaniu z poprzednim piecem. Instalacja podłonczenia pieca jest bardzo prosta posiada jedynie Zawór różnicowy i pompę na zasilaniu na powrocie nie instalowałem zabezpieczeń termicznych, pompa obiegowa chodzi non stop podczas pracy pieca… Palę drzewem liściastym mieszanym, dąb olcha brzoza i grab, ale tylko 1 rok sezonowanym, bo tyko takie obecnie posiadam. noo to daje dwa lata i po kotle będzie
Ryszard13 Opublikowano 3 Października 2013 Autor #13 Opublikowano 3 Października 2013 Wasze teorie nie są zbyt pocieszające dla mnie, ale nie jestem aż takim pesymistą, raczej zawsze pozytywnie myślę, chociaż ludzie z branży grzewczej mnie ostrzegali, że budowa produkowanych obecnie pieców technicznie jest lepsza, jednak materiałowo, jakość gorsza i muszę się z tym liczyć. Czyżby globalizacja i tą branże nie ominęła?
gondoljerzy Opublikowano 3 Października 2013 #14 Opublikowano 3 Października 2013 Raczej coraz większy wpływ księgowych i oddech Chińczyków na własnych plecach. Dla Twojego pocieszenia: w moim domu pracuje już 18 lat stalowy kocioł olejowy podłączony tak samo jak Twój Atmos. Sprzęt montowany przez fachowców. Już kilka lat temu serwisant wróżył mu przerdzewienie, ale kocioł jakoś na przekór sie trzyma, chociaż pracuje na dość niskich temperaturach. W okresach przejściowych 40 stopni, a 50 stopni gdy mocniej przymrozi. Ostatni rok pracował juz tylko z doskoku, jako dodatkowe źródło ciepła, ale wciąż bez zająknięcia. O czymś takim jak temperatura powrotu kotła to ja osobiście dowiedziałem się dopiero rok temu, gdy zgłębiałem wiedzę przed instalacją kotła zasypowego.
Ryszard13 Opublikowano 3 Października 2013 Autor #15 Opublikowano 3 Października 2013 No to gondoljerzy dodałeś mi trochę otuchy, mimo że, instalacje sanitarne i grzewcze o takim kierunku kończyłem szkołę i pracowałem kilka lat na utrzymaniu ruchu, gdzie miałem styczność z kotłownią, ale to było 35 lat temu i od tamtego czasu wykonywałem całkiem inny zawód. Ja tyko czekam jak obecni producenci kotłów zaczną wymagać do pieców na drewno, okorowania go a nawet oheblowania drzewa przede włożeniem, też w jednym piecu paliłem różnościami przez 30 lat i jakoś przetrwał… Widać są na świecie rzeczy, co się nawet fizjologom nie śniły, jak mawiał F.Kiepski.
automatyk Opublikowano 3 Października 2013 #16 Opublikowano 3 Października 2013 tak zgadza się materiął był kiedyś lepszy ale żeby takie dobre czasy wróciły to trzeba by wskrzesić towarzysza Gierka ... a co do twojej instalacji to zamontuj ten zawór termoststyczny na powrocie i pompę na prowrocie do kotła i będzie super
Ryszard13 Opublikowano 3 Października 2013 Autor #17 Opublikowano 3 Października 2013 Tak właśnie chciałem zrobić, ale instalator z wieloletnim doświadczeniem po oględzinach całej instalacji w domu, odradził mi takie rozwiązanie, jak i ciśnieniowy zbiornik wyrównawczy, nie wiem, czym się kierował, ale wiem, że to jest dobry specjalista z długoletnią praktyką zawodową. Odradził mi też danie automatyki na pompie obiegowej, pompa ma cały czas chodzić podczas grzanie pieca.
gondoljerzy Opublikowano 3 Października 2013 #18 Opublikowano 3 Października 2013 Może ci moi spece też mieli długoletnie doświadczenie? Pewnikiem zbyt długoletnie.
automatyk Opublikowano 3 Października 2013 #19 Opublikowano 3 Października 2013 Tak właśnie chciałem zrobić, ale instalator z wieloletnim doświadczeniem po oględzinach całej instalacji w domu, odradził mi takie rozwiązanie, jak i ciśnieniowy zbiornik wyrównawczy, nie wiem, czym się kierował, ale wiem, że to jest dobry specjalista z długoletnią praktyką zawodową. Odradził mi też danie automatyki na pompie obiegowej, pompa ma cały czas chodzić podczas grzanie pieca. no pomp nie możesz sterowac przy tym kotle za wyjątkiem kiedy dobrze dziła instalacja gwawitacyjna ,w innym przypadku musi racowac cały czas jak pracuje kocioł ,a w jakim celu chcesz zamykać instalację?
Ryszard13 Opublikowano 3 Października 2013 Autor #20 Opublikowano 3 Października 2013 No właśnie grawitacja działała świetnie do czasu jak na poddaszu zamieszkała córka, która zmieniła grzejniki żeliwne na nowoczesne aluminiowe.
automatyk Opublikowano 3 Października 2013 #21 Opublikowano 3 Października 2013 aaa i założyła głowice z zaworami zwykłymi zamiast do układów grawitacyjnych i teraz musi być pompa a grzejniczki się nie podobały ze musiała wymienić ???
Ryszard13 Opublikowano 3 Października 2013 Autor #22 Opublikowano 3 Października 2013 Prawdopodobnie że głowice są zwykłe bo ciężko mi jest to wyregulować i częściej się zapowietrzają . Najlepiej było by to wymienić, tylko nie wiem, jakie by tu było najlepiej kupić, czy w sklepach będą wiedzieli, o co chodzi, czy możesz mi coś zaproponować.
automatyk Opublikowano 3 Października 2013 #23 Opublikowano 3 Października 2013 ja mam u siebie i montuje heimaier i do tego głowce ale odradzam DX to takie g... ze lepiej dołożyć do głowicy 5 zł i kupić tą lepszą
Ryszard13 Opublikowano 3 Października 2013 Autor #24 Opublikowano 3 Października 2013 Jak to się mówi Polak mądry po szkodzie, tym Bardziej że ja je sam montowałem i nie zwróciłem uwagi jakie zawory mi dali, bo pompę zamontowałem wcześniej i myślałem ze to bez różnicy, a jednak jest. Postaram się dowiedzieć co mi sprzedali i najwyżej wymiennie bo jeden grzejnik długi 20 żeberek słabo mi grzeje dołem i powrót jest tylko letni ,chociaż może to też być wynikiem złej regulacji na pionie.
Ryszard13 Opublikowano 6 Października 2013 Autor #25 Opublikowano 6 Października 2013 Jeszcze wrócę do kwestii pieców na holzgas, większość tych pieców posiada wkładki ceramiczne, które po jakimś czasie ulegają wypaleniu częściowym tak było z moim piecem {wypalił się ruszt górny} na którym spala się drzewo, naprawiłem to stosując beton ogniotrwały, ponieważ ruszt posiadał okrągłe otwory powietrzne ,użyłem za matrycę sterodur ktury po zastygnięciu betonu wydłubałem. Aby ustrzec się przed ponownym wypaleniem tego elementu zastosowałem ruszt zrobiony ze stali, zbrojeniowej. Czy takie rozwiązania są dopuszczalne i trwałe?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.