Skocz do zawartości

dodo1896

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

 

Poszukuję kotła do ogrzania domu 200 m2 stare budownictwo, dom ocieplony, okna plastiki. Z tego co wyczytałem na forum lepszym rozwiązaniem jest piec dolnego spalania lecz nie mogę się zdecydować pomiędzy Defro Ds a Wermet Ceramik który jest droższy o jakieś 1000 zł. Palone będzie głównie węglem orzech z niewielką domieszką drzewa . Wiem, że Defro nie posiada ruchmego rusztu, czy to jest duży problem w paleniu tym piecem. ?

Opublikowano

Witaj

Defro DS, to konstrukcyjnie dobry dolniak, fakt brak ruchomego rusztu może być utrudnieniem. Ale większym utrudnieniem jest brak wersji poniżej 20KW mocy. Jeśli masz 200m2 ocieplonych to 20 kw mocy to znacznie za dużo, szukałbym raczej coś w granicach 15 kw. Kostrzewa najmniejszy model ma 14 kw (SDS Ceramik), i to by było w sam raz do Twojego domu. Natomiast ja nie ograniczałbym się tylko do tych dwóch kotłów, jest jeszcze kilka "zawodników" na rynku godnych polecenia. I tak na przykład, najlepszy cenowo kocioł to Dakon Dor, Buderus Logano s111-2,Junkers Supraclass S (wszystkie 3 to bliźniacze konstrukcje produkowane w jednej fabryce) http://allegro.pl/kociol-buderus-logano-s111-2-16-kw-nowosc-i3256520399.html

 

Są jeszcze kotły Litewskie jak Kalvis czy Vienybe tyle, że to już nieco inna półka cenowa niż Buderus,Dakon czy Junkers.

http://www.kalvis.pl/index.php?akcja=strony&s=27 kalvis

http://sanitsystem.pl/id,1938/prod,kociol-vienybe-16 Vienybe

 

Zastanów się jeszcze dobrze, przemyśl sytuacje nie kupuj kotła na szybko i przede wszystkim nie wybieraj zbyt dużego.

Pozdrawiam

Rafał

Opublikowano

Witam,

 

Dzięki Rafal71642 za odpowiedź, dodam iż dom jest dwukondygnacyjny(ocieplenie styropian 10 cm) plus poddasze niezaadaptowane nieocieplone , oraz zamieszkała piwnica około 60 m2 ocieplona styropianem 5 cm, do tego dochodzi zbiornik na wodę 200 l. Wysokość pomieszczeń na piętrach to 2,60m , piwnica 2,40 m.

W specyfikacji technicznej Defro DS wyczytałem iż piec dwa 2KW przystosowany do ogrzania pomieszczeń o powierzchni do 200 m2.

Bardzo proszę o radę, gdyż nie chcę kupić pieca przewymiarowanego.

Co do ruchomego rusztu Viadrus U24 również nie posiada ruchomego rusztu a jest zachwalany, nie wiem jak w przypadku tego Defro.

Dzięki za opinie i pozdrawiam.

Opublikowano

Policz sobie zapotrzebowanie na moc dla twojego domu. Pole wszystkich ścian x przenikalnosc, pole okien x przenikalność cieplna, sufit x przenikalność, podłoga, to wszystko musisz odnieść do temeperatury -20 stopni i 20stopni w domu do tego na wentyalcję trzeba dodać ze 2-3kW następnie zsumować i będzie z grubsza dobrze.

Do liczenia przenikalność możesz sobie użyć tego kalkulatora

http://www.termoorga...r/kalkterm.html

podajesz grubość ściany i parametry styropianu i wyjdzie Ci współczynnik przenikania ciepła U, mnożysz go x 40(dT) oraz x Powierzchnia ścian i wychodzi CI ile mocy ucieka ścianami. Dla okien i pozostałych liczysz podobnie i wiesz z grubsza ile Ci jest potrzeba.

Ewentualnie jak znasz swoje zużycie węgla w największe mrozy to można coś z tego powróżyć.

 

Ps. na moje znachorskie oko 10kW to może być już dużo a piece DS ogólnie nie lubią pracować w podtrzymaniu.

pozdrawiam

Opublikowano

Tak, w tej samej specyfikacji technicznej napewno też jest podane, że liczą zapotrzebowanie na ciepło wg. przyjętego przelicznika 100Watt/m2, taki przelicznik to byś mógł zastosować do starego nie ocieplonego domu a i to nie bardzo, bo ja mam 200m2 starej nieocieplonej chałupy, ze starymi oknami, a wystarczał mi kocioł 17,5kw.

To co pisze kolega Piastun, to prawda DS dobrze i efektywnie pracuje kiedy niewiele czasu spędza w podtrzymaniu. Masz Buderusa którego Ci podałem w linku wcześniej moc 13,5kw lub 16 kw, po co przepłacać masz porządny, sprawdzony kocioł za mniejsze pieniądze, którego w dodatku produkuje BOSH więc można się spodziewać ogólnej solidności konstrukcji.

Udanego wyboru życze

Pozdrawiam

Rafał

Opublikowano

Komin powinien wydolić wysokość 11 m przekrój 20x30 cm. Planuje też w najbliższym czasie wykończyć dodatkowo poddasze, wówczas dojdzie 100 m2 czyli razem będzie 300 dla tego zastanawiałem się nad 2KW. Zastanawia mnie czy przy tym Defro DS można byłoby zmniejszyć palenisko szamotem na czas gdy będzie ogrzewana mniejsza powierzchnia.

Buderus fajny piec, ale rodzice nie są przekonani do tego zasypu od góry i nie wiem jak ich przekonać.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Witam

Zasyp od góry, to spore udogodnienie, możesz napakować węgla po sam wierzch, gdy masz drzwiczki na froncie, zapakujesz tylko do dolnej krawędzi drzwiczek. Takie rozwiązanie wydłuża stałopalność. Komin faktycznie masz konkretny, przy przekroju 20x30 i 11 metrach ciąg powinien być rewelacyjny. Należałoby jeszcze ocieplić ten komin, na poddaszu, żeby spaliny zbytnio się nie wychładzały, w przeciwnym razie mogą powstać wykwity.

Ja bym na twoim miejscu wybrał buderusa, nie pchałbym się w kocioł bez ruchomego rusztu, ręczne rusztowanie może być troche uciążliwe.Ale to moje zdanie.

Pozdrawiam

Rafał

  • 1 rok później...
Opublikowano

czytając fora internetowe widzę ze wiele osób zaleca aby nie brać za mocnego pieca , ale zbyt słaby piec i temperatura w domu 15 stopni nie jest wcale zabawna , przy zbyt dużym kotle po prostu palmy krócej lub wstawienie do paleniska cegły szamotowej powinno załatwić problem , ja mieszkam w starym poniemieckim budynku przy niecałych 100 metrach kwadratowych piec o mocy 14 kw dla drewna którym pale ( 17 kw dla węgla ) nie jest w stanie ogrzać budynku przy -10 stopniach w domu około 15 stopni , przy temperaturze 10 stopni temperatura wody zbliża się do stu , ściany po prostu zostały kiedyś podcięte aby nie brać wilgoci z ziemi a to ze budynek nie otynkowany i ściana nabiera wilgoci z deszczu zresztą nieistotne , ważne jest że niektóre budynki są bardzo zimne i potrzeba im dużo więcej mocy , po drugie jakim paliwem zamierza się palić i czy paliwo jest wystarczające wysuszone , mój budynek jak wyliczyłem z prostego wzoru potrzebował by 11 kw , mam niby 14 kw ale dla suchego twardego drewna , moje drewno jest mieszane i wilgoci ma około 35 procent rok sezonowane dodatkowo piec nigdy nie jest idealnie czysty a jeden mm nalotu to słabsza sprawność o 10 % pieca , 

zatem mój piec z powodu ze nigdy nie jest idealnie czysty ma 12 kw drewno mokre i mieszane sosna buk 70 % a więc moc uzyskiwana to jakieś 10 kw . Jesteś pewien że twój węgiel będzie odpowiednio suchy , węgiel zazwyczaj na składach stoi pod chmurką , a do składu też na pewno idealnie suchy nie trafia a to jest strata około 10 % mocy pieca też nigdy nie będziesz miał idealnie czystego więc odejmij kolejne 5% , gdzie masz piec jeśli pobiera on powietrze do palenia z budynku który ogrzewa to można śmiało powiedzieć że wyrzuca kominem następne 5 % tak wiec z 20 kw zostaje ci 16 kw a mi z 14 kw zostało 9 kw , dobrze ze zima ciepła :) 

Opublikowano

Zwróć uwagę, że skoro kocioł dociąga do 100 stopni, to oznacza, że mocy mu nie brakuje. Jakiego kotła byś nie wstawił, to i tak nie podgrzeje bardziej wody. W związku z powyższym problem nie leży po stronie zbyt słabego kotła, a instalacji. Zwiększenie odbiorów można uzyskać dając pompę na wyższy bieg lub instalując mocniejszą pompę (tanie rozwiązania), lub też poprzez wymianę grzejników na większe. Może też być problem z zamulonymi rurami, ale to chyba najmniej prawdopodobne. Tak czy inaczej przyczyn może być kilka, ale na tą chwilę z pewnością nie jest to zbyt słaby kocioł. Objawem zbyt słabego kotła jest niemożność rozgrzania go do maksymalnej temperatury roboczej (instalacja odbiera więcej ciepła niż kocioł jest w stanie wyprodukować). 

Opublikowano

Sylwester muszę Ciebie zmartwić  jeżeli twój Kociołek ma dla węgla 17KW to dla 1 rok sezonowanego drewna mieszanego gdzie jest 35%wody ma może 7-8KW więc nie dziwne że nie ogrzeje Tobie 100 m2 nieocieplonego mieszkania które potrzebuje 11KW . Taki kociołek ma dla miału 10-11KW a dla twardego drewna 3 lata sezonowanego 8-10KW. Nie wiem skąd u ciebie 17KW dla węgla  a dla drewna aż 14kw. 

Nie doczytałem Ile możesz mieć  stC na wejściu grzejnika 80-90stC? gdy na kotle prawie 100stC?

Opublikowano

Czyli, zapewne, dochodzi stałe niedogrzanie, czyli kolejny minus, bo ściany wilgotne najpierw trzeba wysuszyć by bardziej izolowały.

Opublikowano

Koledzy, przecież Sylwester wyraźnie napisał, że kociołek dociąga do 100 st. C. To nie problem kociołka....

Opublikowano

Może szpec (dosłownie), ze mnie żaden ale dla 300m2 to z 13kW moze być problema. 

Opublikowano

... nie posiada ruchmego rusztu, czy to jest duży problem w paleniu tym piecem. ?

Tym konkretnym nie wiem, ale mojemu nie jestem pewny czy ten ruchomy ruszt jest konieczny. Używam czasem ale 98% samo opada i po wygaszeniu mam parę kawałków po 3-5cm średnicy. Zaczynam dochodzić, po miesiącu z małym dolniakiem w 220mkw, że ważniejszy sort i jakość węgla, czytaj ilość popiołu, od samego faktu posiadania rusztu ruchomego. Orzech 28kj daje tygodniowo 3/4 wiaderka popiołu i kawałeczków spieczonych po może kilka mm. Inna sprawa, że do dolniaka powinieneś kupić węgiel 31.2 czyli płomienny, nie taki jak mam. Została jedna tona po górniaku wysokokalorycznego, spiekającego się i czasem wieszającego.

 

 

Koledzy, przecież Sylwester wyraźnie napisał, że kociołek dociąga do 100 st. C. To nie problem kociołka....

Przebiłem się przez, chaotyczny jakby nie patrzeć, zapis i zrozumiałem: mróz to woda gotuje się, a mimo to wciąż zimno w domu. Podstawowym pytaniem jest obieg grawitacyjny czy pompka, bo żadną filozofią podgrzać wodę do 100* na grawitacji, nawet gdy 2" rury. A jeśli kolega Sylwester ma pompkę i zasila 100*, wraca np. 80*, a mimo to zimno = wtedy pewne, że kaloryfery za mało potrafią oddać. Gdy zasila 100* i wraca np. 50... to oznacza, że piec potrafi podgrzać o 50* ( <_< ), a dom faktycznie jest energetyczną otchłanią.

Opublikowano

Ale tak czy inaczej kocioł dogrzewa. Problemem jest instalacja. Na początek należy zwiększyć przepływ (transport ciepła). 

Opublikowano

Nie mogę już edytować. Dla pewnosci poprawnej diagnozy wcześniej założyć termometr mierzący temperaturę powrotu. Najprościej przylgowy i zobaczyć ile stopni wraca do kotła.

Opublikowano

panowie u mnie przy temperaturze zewnętrznej plus 10 stopni dochodzi dopiero do około 100 stopni temperatura wody przy temperaturze jak teraz około 0 stopni temperatura na wyjściu z kotła ma około 70 oczywiście z pompką pompka włączona na najwolniejszym biegu powrót około 30 stopni przy minus dziesięciu dwudziestu będzie około 60 , piec żeliwny urlich fest manual producent podaje moc dla niego dla węgla 17 kw dla drewna twrdego suchego 20 % wilgotności 14 KW , wiem żaden żeliwniak nie nadaje sie do palenia paliwem długo płomiennym , ja niestety pierw kupiłem później czytałem fora moja wina , a teraz zamierzam zmienić na tego defro ds 20 KW , dla drewna około 35 % wilgotności rok sezonowane liczę ze da mi około 15 KW ale nie widziałem go na żywo , nie wiem czy łatwo się czyści ten pionowy wymiennik , czy ma jakąś klapkę aby oddymić komorę załadunkową ( ważne bo piec stoi obok korytarza , z tego powodu boje się dakona i tych jego drzwiczek do góry aczkolwiek ma dużo więcej ceramiki dopalającej ) czy ceramiki w defro nie jest stanowczo za mało przy drewnie , wiem najlepiej kupić irlecha ale jego cena 7tysięcy  piec pierwsza klasa . 

Opublikowano

I przy zerze stopni na zewnątrz nie da razy bardziej nagrzać tego kotła?

Opublikowano

Problemem kol sylwestra jest to że woda zawarta w drewnie pochłania masę energii z paliwa do jej odparowania , dodatkowo taka para jest super nośnikiem energii którą to zabiera w komin. Dodatkowo odparowywana woda zwiększa podciśnienie w przewodzie kominowym co powoduje jego wietrzenie a tym samym dalej idące straty.

 

Dlatego też nie powinno się palić się zbyt wilgotnym paliwem aby ograniczyć straty. Warto tu wspomnieć o kondensacie który to w połączeniu z popiołem  tworzy kwas a chlor zawarty w częściach zielonych roślin skutecznie strawi nawet kocioł żeliwny.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

sambor dałeś dostęp do bardzo fajnej tabelki , dziękuje przydało by się aby była dostępna wraz z zakupem każdego kotła , te 35 % wilgoci drewna podałem tak na oko - mam drewno sezonowane rok ale widziałem jak w jakimś programie o ekologicznym paleniu reklamującym głównie jakiś kominek z płyt kamiennych ze skandynawi facet chwalił się swoim kominkiem i 2 letnim elegancko złożonym drewnem w eleganckim  pomieszczeniu murowanym suchym czystym będąc pewnym że ma poniżej 20 % , miernikiem pokazali mu że ma około 26 % a więc ja po roku sezonowaniu pod przykrytą plandeką na pewno wypadam gorzej , a dzięki tej tabelce to wiem ze z pieca wyciągam nie 14 kw max a 10 kw plus straty to co kominy mam dwa wyciągną więc kolejne 3 kw . Panowie ja po prostu podałem na swoim przykładzie ze zapotrzebowanie budynku na moc może być bardzo różne , 

1 ) złej jakości paliwo to strata do 30 % 

2 ) kocioł w pomieszczeniu które ogrzewamy to strata do 15 %  kocioł powinien mieć oddzielne pomieszczenie z doprowadzoną wentylacją i szczelne aby powietrze z ogrzewanego budynku nie mieszało się z powietrzem w kotłowni , albo w jakiś inny sposób doprowadzone powietrze bezpośrednio z zewnątrz do kotła . Ja mam dwa kominy wysokość 9 m średnica 25 na 25 jaka strata zapewno duża 

3 ) porządnie wykonana wentylacja szczelne okna i drzwi , w otworze wentylacyjnym doprowadzonym do kotłowni mam wejście od sufitu rura 150 tak wieje do środka kotłowni ze zdmuchuje zapalniczkę z odległości 5 cm od rury , powietrze które wlatuje aby wylecieć kominem , dodatkowo miesza się z powietrzem z budynku słabo odizolowana kotłownia , średnice rury doprowadzającej powietrze do kotłowni zmniejszyłem na 50 i pociągnąłem metr niżej ( w stronę podłogi ) a zastanawiam się czy nie pociągnąć do prawie samej podłogi .

Widzicie zatem źle ustawiona kotłownia czy kocioł w budynku bez doprowadzonego powietrza spoza budynku , ja mam wiele błędów czytam fora aby je eliminować  

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.