Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dolniak I Antracyt, Jak To Ugryźć... ?

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam...

Przed tym sezonem grzewczym zakupiłem nowy piec Zębiec KWKD 15kW.

Zmieniłem także miejsce zakupu węgla z powodu smoły w poprzednim piecu.

Teraz smoły w zasadzie nie ma ale jest kupe sadzy i już zapchany drugi kanał kominowy (temperatura na piecu utrzymywana około 60 stopni).

Narazie dziś zapodałem Sadpal na dobrze rozpalony piec, po uprzednim czyszczeniu pieca i komina.

Obecnie poważnie się zastanawiam nad zakupem Antracytu.

Pytanie do osób z praktyką:

Czy i ewentualnie jak palić Antracytem w piecu dolnego spalania na miarkowniku ciągu.

W zasadzie "jestem zielony" z wiedzy o paleniu i różnych jego sposopbach, więc proszę o porady i wypowiedzi jak dla laika.

Pozdrawiam...

MC_NEO

Opublikowano

,,,, Teraz smoły w zasadzie nie ma ale jest kupe sadzy i już zapchany drugi kanał kominowy (temperatura na piecu utrzymywana około 60 stopni). ,,,,

,,,, W zasadzie "jestem zielony" z wiedzy o paleniu i różnych jego sposopbach, więc proszę o porady i wypowiedzi jak dla laika. ,,,,

Spojrzyj na kotły kolegi Przemka i porównaj z swoim kotłem dolnego spalania.

Jak zauważysz zasadniczą różnice w konstrukcji kotłów, to myślę, że żadnej porady już nie będziesz od nas potrzebował.

Antracyt to zostaw sobie na deser.

Opublikowano

Taki deser bym powiedział solidny...

Kolega sobie w dolniaku na antracycie ruszta pięknie powyginał i lezą teraz w kącie :lol: .

Ale chyba używał dmuchawę.

Tak na poważnie, to nie bardzo mi się to widzi.

Antracyt idealnie nadaje się do dorzucania na żar - bardzo fajnie się wtedy spala.

Niestety ma słabe właściwości ciągnięcia żaru w dół oraz w bok.

Radzę spróbować.

Opublikowano