misiekkb Opublikowano 25 Grudnia 2012 Autor #26 Opublikowano 25 Grudnia 2012 Zbiornik robiony samodzielnie.... I odbiegamy od tematu:D Pytanie było nie czy? tylko jak wykonać taki płaszcz wodny w istniejącym zasobniku CWU:) Cytuj
misiekkb Opublikowano 25 Grudnia 2012 Autor #27 Opublikowano 25 Grudnia 2012 na stojący nie mam miejsca, a nowy leżący po co jak ten jest nowy? tylko nie taki jak być powinien i to chcę zmienić Cytuj
automatyk Opublikowano 25 Grudnia 2012 #28 Opublikowano 25 Grudnia 2012 to juz pozostawiam tobie co sobie zrobisz bo z imatacji zasbnika to sam widzisz co mozna zrobić ,jesli chcesz mieć wody pod dostatykiem to przynajmniej taki zasobnik sgw s Cytuj
vernal Opublikowano 25 Grudnia 2012 #29 Opublikowano 25 Grudnia 2012 Zbiornik robiony samodzielnie.... I odbiegamy od tematu:D Pytanie było nie czy? tylko jak wykonać taki płaszcz wodny w istniejącym zasobniku CWU:) Jak nie masz problemu ze zrobieniem płaszcza, bo masz prawie za darmo, to możesz zawsze sobie popróbować. Zobacz jak to mają dwupłaszczowe, przekroje są w necie. Robisz oponkę przez środek w odległości 20 mm. Zasilanie u góry z boku, odpływ na dole z drugiego boku i tyle. Cytuj
misiekkb Opublikowano 25 Grudnia 2012 Autor #30 Opublikowano 25 Grudnia 2012 I teraz mówimy na temat:) na necie znalazłem coś takiego Pojemność wodna: 80 l Powierzchnia grzewcza płaszcz zewnętrzny: 0,49 m2 Moc grzewcza płaszcz zewnętrzny (70/10/45)*: 10,8 kW Wydajność płaszcz zewnętrzny (70/10/45)*: 250 l/h Maksymalna temperatura znamionowa: 90 st. C Minimalna temperatura znamionowa: 5 st. C Wymiary (długość/średnica): 74/42 cm czyli 0,5m2 blachy na płaszcz...na 80 litrów więc ja dam coś koło 0,80-1 m2 na moje 120litrów...i mamy że 20mm blacha od blachy tak? i oczywiście od dołu ma być ten płaszcz i zachodzić powinien na boki..prawda? powiedzmy że u mnie ok 1/2 bojlera zostanie pokryta płaszczem to zasilanie płaszcza daje z jednej strony w tej połowie bojlera a powrót w najniższym punkcie płaszcza? czy po przeciwnej stronie na ej samej wysokości ? a moze lepiej po przekątnej na tej samej wysokości ? Cytuj
automatyk Opublikowano 25 Grudnia 2012 #31 Opublikowano 25 Grudnia 2012 jesli masz czas żeby sie bawic to tak, owiń go do okoła np na poł metra i zasilane daj od góry a powrót na dole i jednoczesnie róznolegle podłacz wezownice np rurką 1/2 i tyle Cytuj
janusz19721 Opublikowano 25 Grudnia 2012 #32 Opublikowano 25 Grudnia 2012 Płaszcz ma być w koło Cytuj
automatyk Opublikowano 25 Grudnia 2012 #33 Opublikowano 25 Grudnia 2012 no oczywiście wez kawał blachy na szerokośc przynajmniej poł metra i długości wynikające z obwodu dodając tak aby przestrzeń płaszcza była min 2 cm i tyle od góry mufa 3/4 na dolee mafa 3/4 i bedzie latać Cytuj
misiekkb Opublikowano 25 Grudnia 2012 Autor #34 Opublikowano 25 Grudnia 2012 Dziękuje Panowie:) o taki info mi chodzi...a co daje zmniejszenie lub zwiekszenie odległości płaszcza od bojlera z 20mm na 10 lub na 30mm? Dodam że teraz za popmą mam zawór zwrotny 1cal i podobno on mocno ogranicza przepływ w wężownicy...prawda to ?obejście z pompą mam 1 cal i dalej idzie tak samo... Cytuj
automatyk Opublikowano 25 Grudnia 2012 #35 Opublikowano 25 Grudnia 2012 mniej niż 20mm to opory a wiecej nić nie da wiec to takie optimum Cytuj
misiekkb Opublikowano 25 Grudnia 2012 Autor #36 Opublikowano 25 Grudnia 2012 a co z tym zaworem zwrotnym za pompą? wywalić ? Cytuj
automatyk Opublikowano 25 Grudnia 2012 #37 Opublikowano 25 Grudnia 2012 a ile masz pomp w układzie? Cytuj
misiekkb Opublikowano 25 Grudnia 2012 Autor #38 Opublikowano 25 Grudnia 2012 a ile masz pomp w układzie? 2. Jedna na CWU na zasilaniu i jedna do CO na zasilaniu dodam że pompa od co LFP 30w na 1 biegu i w nocy jak zawory termostatyczne na grzejnikach się przymykają to słychać syk jak pompa pcha a nie ma w co i ino ino otwartych glowicach taki sykkk jest... zastanawiam się nad zmianą pompy na alpha 2 albo danie zaworu różnicowo upustowego bo na zaworze ustawie sobie ciśnienie aby nie syczało a na pompie to nie wiem czy ona będzie wiedziała jak bardzo ma obniżyć ciśnienie aby nie syczało mi... na pompie od CO nie mam zaworu zwrotnego...dalej jest rozdzielacz na grzejniki Cytuj
automatyk Opublikowano 25 Grudnia 2012 #39 Opublikowano 25 Grudnia 2012 to zostaw to wspokoju a jak masz syk w grzejnkikach to ogranicz temperature na kotle o jakies 5-8st wtedy mniejsza moc bedzie generowana na grzejnikach i głowice beda w wiekszym stopniu otwarte Cytuj
misiekkb Opublikowano 25 Grudnia 2012 Autor #40 Opublikowano 25 Grudnia 2012 tylko jak obniżę temp na kotle to narasta problem grzania bojlera... Cytuj
sambor Opublikowano 25 Grudnia 2012 #41 Opublikowano 25 Grudnia 2012 To zdejmij jedną lub dwie głowice termostatyczne na stałe np w łazience. Cytuj
misiekkb Opublikowano 25 Grudnia 2012 Autor #42 Opublikowano 25 Grudnia 2012 w łazience mam podłogókę na rtl + drabinka i termostatem na drabince określam temperaturę jaka mi odpowiada w łazience Cytuj
automatyk Opublikowano 25 Grudnia 2012 #43 Opublikowano 25 Grudnia 2012 tylko jak obniżę temp na kotle to narasta problem grzania bojlera... a gdzie piorytet z dumpingiem ??? kupujesz sterownik za ok 300zł i masz na CO ustawiasz np 45st a na zasobnik 48 i w momencie gdy trzeba grzac zasobnik sterownik podnosi temperatre kotłą o np 15st ,po zagrzaniu spowrotem wraca do tych 45st a dodatkowa zaleta to to że przez ok 15 min nie było grzane CO i kocioł wypycha te wode o wyzszy, parametrze w grzejniki i masz bilnas taki sam jakby kocioł cały czas grzał grzejniki Cytuj
misiekkb Opublikowano 25 Grudnia 2012 Autor #44 Opublikowano 25 Grudnia 2012 (edytowane) mam eCoale i nie chcę go zmieniać, ma on funkcję priorytet CWU i w razie potrzeby podnosi temp CO tylko nie lepiej jak by się dogrzewało spokojnie na nominalnych nastawach temperatury CO? Lepiej czyt. ekonomiczniej Edytowane 25 Grudnia 2012 przez misiekkb Cytuj
pasik1002 Opublikowano 26 Grudnia 2012 #45 Opublikowano 26 Grudnia 2012 masz problem typu "dlugo nagrzewa sie woda boilerze " więc dumping jest tutaj najlepszym sposobem na szybsze nagrzanie wody Cytuj
vernal Opublikowano 26 Grudnia 2012 #46 Opublikowano 26 Grudnia 2012 mam eCoale i nie chcę go zmieniać, ma on funkcję priorytet CWU i w razie potrzeby podnosi temp CO tylko nie lepiej jak by się dogrzewało spokojnie na nominalnych nastawach temperatury CO? Lepiej czyt. ekonomiczniej Może i ekonomiczniej, ale taka "ekonomia" nie jest priorytetem. Ważniejszy jest komfort = przeznaczenie cwu = zawsze ma być ciepła woda. Gdybyśmy szli dalej w taką ekonomię, to łatwo doszlibyśmy do wniosku, że najlepiej jest jak woda jest po prostu zimna! Czyli: będzie ekonomiczniej ale nie lepiej. Cytuj
janusz19721 Opublikowano 27 Grudnia 2012 #47 Opublikowano 27 Grudnia 2012 Ma być komfortowo i ekonomicznie a tu daleka droga do tego :D Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.