TIMON120777 Opublikowano 1 Grudnia 2012 #76 Opublikowano 1 Grudnia 2012 nie umiem Ci dokładnie tego opisać ale na dole wymiennika tuż nad palnikiem w rogach nalot nie był suchy jak w pozostałej jego części tylko leko wilgotny i w moim przypadku czarno brązowy. podniesienie temperatury powrotu sprawiło że wszystko wróciło do normy i po wyczyszczeniu już się nic takiego nie pojawiło Cytuj
stas6 Opublikowano 2 Grudnia 2012 #77 Opublikowano 2 Grudnia 2012 Podepnę się do tematu i proszę o ocenę schematu innowacji w instalacji co Chodzi o zielony obwód, czy będzie spełniał rolę zaworu 3d lub 4d. Instalacja jest grawitacyjna, od pieca są rury 2 calowe, a obwód 1cal. Cytuj
Andrzej_M_ Opublikowano 2 Grudnia 2012 #78 Opublikowano 2 Grudnia 2012 Stas6 nie bardzo rozumiem, do czego jest Ci potrzebny zawór 3d lub 4d w instalacji CO z obiegiem grawitacyjnym. Cytuj
TIMON120777 Opublikowano 2 Grudnia 2012 #79 Opublikowano 2 Grudnia 2012 stas6 mam coś podobnego u siebie podnosi temperaturę powrotu czy zastąpi zawór ndrogowy? pytanie jaką rolę zawór miałby spełniać- jeśli podniesienie temperatury powrotu to tak jeśli regulację temperatury wody idącej na układ to nie. Cytuj
stas6 Opublikowano 2 Grudnia 2012 #80 Opublikowano 2 Grudnia 2012 Chodzi mi głównie o podniesienie temp. powrotu, ale kiedy woda krąży w tym obwodzie, to chyba wolniej będzie płynąć do grzejników, więc słabiej będą grzały. Cytuj
TIMON120777 Opublikowano 2 Grudnia 2012 #81 Opublikowano 2 Grudnia 2012 woda zawsze najpierw tam gdzie ma łatwiej popłynie. więc zastosuj mniejszy przekrój rury na tym obiegu( jak masz 2cale na zasileniu to zaóż 1/2 cala) i w połaczeniu z zaworem kulowym będziesz mógł ograniczyć przepływ na tyle aby nie wychładzać reszty układu. Cytuj
Andrzej_M_ Opublikowano 2 Grudnia 2012 #82 Opublikowano 2 Grudnia 2012 Chodzi mi głównie o podniesienie temp. powrotu ,,,, W instalacji CO z obiegiem grawitacyjnym nie potrzeba stosować takich wynalazków. W takim obiegu grawitacyjnym woda krąży sobie powoli i nawet jak bardzo wychłodzona wraca do kotła, to dzięki tym niewielkim prędkością szybko zostanie w wymienniku kotła podgrzana nie powodując znacząco obniżenia miejscowego temperatury wymiennika kotła. Cytuj
stas6 Opublikowano 2 Grudnia 2012 #83 Opublikowano 2 Grudnia 2012 Ten obieg to 2 dni temu dospawałem, a pytałem żeby się dowiedzieć czy nie zbudowałem sobie jakiejś ,,bomby". Z grzaniem grzejników nie ma problemów i tak są prawie zakręcone, więc można było dać rurę 1,5 cala. Ten obieg dołożyłem, bo w tym roku zbudowałem niewielki palnik z podajnikiem do pieca i przy rozpaleniu miał kłopoty z nagrzaniem pieca, a teraz szybko dochodzi do zadanej temp. W porzednich latach jak paliłem drewnem, to grawitacja działała dobrze. Cytuj
ONA22 Opublikowano 3 Grudnia 2012 #84 Opublikowano 3 Grudnia 2012 Witam. Ja nadal pisze w sprawie ustawień sterownika. Myśle, że to co u mnie robi się z tym opałem po spaleniu to raczej jak popcorn, ale nie jest bardzo twarde. Zrobiłam jeszcze parę zdjęć, może będzie coś lepiej widać. Temp. zadanej nadal nie chce utrzymywać. Cytuj
TIMON120777 Opublikowano 3 Grudnia 2012 #85 Opublikowano 3 Grudnia 2012 na ostatnim zdjęciu na pewno niedopalony węgiel środkowe chyba też ale pewien nie jestem już. jeśli takich spieków jak na ostatnim zdjęciu masz więcej to za mało masz powietrza ustawione i konieczne zwiększenie nadmuchu Cytuj
ONA22 Opublikowano 3 Grudnia 2012 #86 Opublikowano 3 Grudnia 2012 Mam ich całe mnóstwo. A czy mam je wyrzucić?? Czy dorzucić do groszku w podajniku mogę?? Cytuj
ONA22 Opublikowano 3 Grudnia 2012 #87 Opublikowano 3 Grudnia 2012 Zwiększyłam z 2/12 do 4/12 zobaczymy co się będzie działo. A jeśli chodzi o podawanie to jak najlepiej ustawić?? Jaka może być przyczyna tego, że nie utrzymuje temp. zadanej?? Cytuj
TIMON120777 Opublikowano 3 Grudnia 2012 #88 Opublikowano 3 Grudnia 2012 te czarne spieki to niedopalony wegiel - zdążył odgazować ale reszta się nie spaliła. wrzuć jeszcze raz do zasobnika i spal ponownie. jeśli jest tego mnóstwo to znaczy że masz bardzo mało powietrza w stosunku do czasu i przerwy podawania. dodaj go więcej a efekty będą pozytywne. skoro zwiększyłaś o 2 biegi to teraz niech kocioł pracuje dłuższą chwilę- godzina, dwie i zobacz ile po tym czasie niespalonego węgla, pewnie jeszcze będzie - znów podnieś nadmuch ale nie o 2 biegi a o 1. systematycznie zwiększaj nadmuch aż zaczną pojawiać się spieki.Będą się róznić od tych które masz teraz kolorem i strukturą, wtedy będzie powietrza za dużo. ale jeśli będą niewielkie i łatwo się będa w palcach kruszyć to możesz zostawić lub cofnąć się o krok ale nie więcej. to bedzie przyzwoita nastawa dla Twojego opału. jak będzie dobrze dobrana mieszanka to poprawi się praca całego układu, zmniejszy się ilość osadów na wymienniku, wzrośnie sprawność spalania, lepiej kociołek do zadanej będzie dochodził.zmniejszy sie zużycie opału (nie oczekuj cudów proszę w tym temacie) będziesz mogła spokojnie w salonie z lampką wina w objęciach swojej drugiej połowy, której ciepło będzie lepsze niż ciepło kociołka Cytuj
TIMON120777 Opublikowano 3 Grudnia 2012 #89 Opublikowano 3 Grudnia 2012 (edytowane) A jeśli chodzi o podawanie to jak najlepiej ustawić?? Jaka może być przyczyna tego, że nie utrzymuje temp. zadanej?? podawanie jak pisałem wyżej zostaw. tylko nadmuch dopasuj nie utrzymuje zadanej ponieważ są straty ciepła ktore są ciągle uzupełniane. mając niewłaściwie dobrane nastawy kocioł dość mizernie te straty uzupełnia stąd szybki spadek. im lepiej będą dobrane nastawy tym płynniej kociołek będzie pracował i tym mniejsze będą wahania od zadanej temperatury. nie pamiętam czy pisałaś o histerezie kotła ale ustaw ją jeśli masz inaczej maksymalnie na 2st a możesz nawet na 1st nie będzie się tak całość wychładzać. walcz Edytowane 3 Grudnia 2012 przez TIMON120777 Cytuj
Jasonic Opublikowano 4 Grudnia 2012 #90 Opublikowano 4 Grudnia 2012 Timon poradź coś :) Piec termo eco 20kW. Temp zadana 62 podawanie 8 przerwa 32 Nadmuch 3 przysłona na 2 cm histereza 2 stopniei jest w miare ale grzeje też Cwu którą mam ustawioną na 50 stopni i histereza 5 stopni i to powoduje że temp kotła czasem spadnie nawet do 50. czy zmiana tem CWU lub histerezy CWu coś pomoże?? Przypomnij mi też parametry w podtrzymaniu teraz mam: podtrzymanie co 10 min praca podtrzyamniu 18 sek opoznienie włączenia podajnika 3 sek opoznienie wylaczenia wentylatora 30 sekund start wentylatora od 10 biegu Dziękuje. Dodam że pale czeskim brunatnym i wiem że trzeba go troche spalić w przyszłym seoznie wezmę coś bardziej kalorycznego :) Cytuj
TIMON120777 Opublikowano 5 Grudnia 2012 #91 Opublikowano 5 Grudnia 2012 skoro to czeski brunatny to możesz śmielej nadmuchem sterować. przy takiej mieszance możesz dać na 5 bieg spokojnie tylko obserwuj czy żar nie schodzi w dół palnika. co do ustawień CWU to bym się tym nie przejmował. grzeje się kilka razy na dobe i to normalne że spada nawet poniżej 50st w tym czasie. u mnie jak jest duże zużycie CWU wieczorem i woda w zasobniku spadnie do 32st to i na kotle mam spadki do 42 stopni nawet ale jest to chwilowe. zmiana histerezy da tyle że będzie kocioł grzał częściej ale krócej- nie wiem jakie masz zużycie ale jeśli małe to nawet podczas gdy nikogo w domu nie będzie to kocioł będzie uzupełniał straty na CWU powstałe na skutek niedoskonałości izolacji musisz spróbować jak będzie bardziej odpowiednio dla Ciebie. podtrzymanie musisz ustawić tak żeby nie gasło i żeby żar nie zszedł w dół palnika. nie podam Ci dobrych nastaw bo nie wiem jak to u Ciebie wygląda. jak żar nie schodzi to bym sobie dał spokój. Cytuj
Jasonic Opublikowano 6 Grudnia 2012 #92 Opublikowano 6 Grudnia 2012 Ok dzięki za odpowiedź. A powiedz mi jeszcze (bo już trochę twoich postów się naczytałem :)_ ) Mam piec 20 kW term tec i powiedzmy że współcznynnik grzania to 1do 4. Czyli podawanie 8 postój 32. Jak uzyskać wyższą sprawność kotła tzn żeby pracował na tym co potrafi? Wydaje mi się ze nie wykorzystuje jego potencjału. :) Muszę próbnie zasypać dobrego węgla bo na tym to piec pracuje cały czas, prawie wogóle się nie wyłącza. a zawó czterodrożny raptem w połowie ustawiony. Cytuj
TIMON120777 Opublikowano 7 Grudnia 2012 #93 Opublikowano 7 Grudnia 2012 sprawność kotła to połączenie kilku czynników czas i przerwa podawania to w połączeniu z odpowiednią ilością powietrza moc palnika- odpowiednio dopasowany wymiennik i mamy działającą całość żeby sprawność była wysoka musimy zadbać o czystość wymiennika odpowiednia ilość dostarczonego powietrza każdy milimetr syfu na ściankach wymiennika to spadek sprawności o kilka% każdy dodatkowy nadmiar powietrza lub jego niedobór to spadek sprawności o kilka nawet kilkanaście % do tego straty poboczne na skutek promieniowania konwekcji i przewodzenia temat złożony i nie ma co sobie nim glowy zawracać jeśli nie posiadamy narzędzi typu sonda lambda czy ciepłomierz mozemy jedynie ustawić kocioł tak aby efektem spalania było jak najmniej popiołu jak najlepszego wyglądu czyli bez niedopalonego węgla i możliwie bez spieków przy zachowaniu rozsądnego poziomu temperatury spalin. czasem nieświadomie mozemy zwiększyć stratę kominową dostarczając zbyt dużo powietrza a węgiel o zerowej spiekalności nie objawi nam tego poprzez spieki no bo przecież nie spieka. nie bardzo rozumiem co masz na myśli mówiąc o potencjale swojego kotła. nie pamiętam jakiej powierzchni masz domek ale jeśli kocioł jest za duży to nigdy nie wykorzystasz jego potencjału Cytuj
ONA22 Opublikowano 8 Grudnia 2012 #94 Opublikowano 8 Grudnia 2012 Nadmuch zwiększyłam do 7/12 wydaje mi się, że tak wygląda to najlepiej, ale nadal mam problem z temp. Już nie wiem co mogę na to poradzić. Temperatura na zewnątrz spada poniżej -10' i chciałabym, żeby w domu temperatura nie spadala ponizej 20'. Podniosłam temp. zadaną do 55' i nie chce wogóle jej podtrzymać. Proszę poradźcie co robić. Którymi parametrami mam manewrować żeby podwyższyć temperaturę kotła?? Histerezę mam ustawioną na 1'. Cytuj
TIMON120777 Opublikowano 8 Grudnia 2012 #95 Opublikowano 8 Grudnia 2012 (edytowane) ONA22 pytanie dodatkowe bo nie pamiętam czy była o tym mowa czy w układzie są głowice termostatyczne lub zawór 3d lub 4d? jeśli jest problem z podniesieniem temperatury w pomieszczeniach do odpowiedniego poziomu przyczyn może być kilka: zbyt nisko ustawione nastawy na głowicach niewłaściwa temperatura zasilania w stosunku do zapotrzebowania w danym momencie, niewłaściwe ustawienie zaworu n-drogowego zbyt niska moc kotła możesz zacząć od zwiększenia mocy kotła skróć przerwę podawania o kilka sekund 2-3 na początek i do tego dopasuj nadmuch(odrobinę zwiększ) jeśli uzyskasz efekt w postaci utrzymania zadanej oraz oczekiwanych temperatur w pomieszczeniach resztę zignoruj jeśli w pokojach nadal zimno sprawdź w pierwszej kolejności nastawę zaworu jeśli jest w układzie, potem ustawienia głowic a jak to nie pomoże podnieś zadaną CO Edytowane 8 Grudnia 2012 przez TIMON120777 Cytuj
Allen Opublikowano 9 Grudnia 2012 #96 Opublikowano 9 Grudnia 2012 Witam! Zakupiłem 2 tygodnie temu kocioł grzewczy z podajnikiem ślimakowym. Jest to kociol o mocy 25kw. Kupiłem eko-groszek o odpowiedniej granulacji do 25 mm, dokładnie jak zaleca producent. Wspomniany przeze mnie Eko-groszek jest o kaloryczności 26 tys. Na kotle ustawiłem docelowo temperature 60 st. niestety dochodzi do 55 st, trzyma tą temperature i dalej ani rusz. Poza tym mam ustawione takie parametry na 100% mocy: Czas między podawaniem 1:10 sek, Czas podawania 10 sek, Moc dmuchawy 35. Ustawienia dla 1% Czas między podawaniem 8:05 moc dmuchawy 2 bieg. Na jakie parametry musiałbym zmienić swój kocioł by osiądgnąć żądana, odpowiednią temeraturę? By też nie zurzyć bardzo szybko tyle opału? Z góry dzieki za pomoc Cytuj
TIMON120777 Opublikowano 10 Grudnia 2012 #97 Opublikowano 10 Grudnia 2012 po mojemu niewprawnemu oku to masz za małą moc maksymalną ustawioną zmień stosunek podawanie przerwa z 1:10 na 1:4 i podnieś moc nadmuchu- tylko z nadmuchem ostrożnie- kontroluj jak wygląda popiół czy spieka czy niedopala Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.