kujawiok Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Autor #101 Opublikowano 1 Sierpnia 2012 no niby tak ale na allegro czegoś takiego nie znalazłem są szybry ale ręczne a automaty tylko w kominkach- możesz zapodać jakiegoś linka
vernal Opublikowano 1 Sierpnia 2012 #102 Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Oczywiście, że mogę. Wpisz w googlach: regulator ciągu kominowego
kujawiok Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Autor #103 Opublikowano 1 Sierpnia 2012 znalazlem ale też wyczytałem opinie że nie jest on właśnie przy kotle z podajnikiem potrzebny bo wszytko reguluje automat i dmuchawa- ale czy to prawda nie wiem
kujawiok Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Autor #105 Opublikowano 2 Sierpnia 2012 tu chocby są inne opinie https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/2700-regulator-ciagu-kominowego/
vernal Opublikowano 2 Sierpnia 2012 #106 Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Pytałeś o szyber, to Ci napisałem, że jeśli już , to automatyczny. Normalny do niczego się nie nadaje, jest uciążliwy i szkodliwy generalnie. No i też nie ten za 700 tylko normalny do czopucha. Teraz pytanie czy wogóle go zastosować. Jak widzisz opinie są różne i po to jest forum. Ja osobiście nawet przy dmuchawie bym zainstalował. Żeby to wytłumaczyć, to trzeba się przyjrzeć jak spala się opał w takim kociołku. Dmuchawa dostarcza powietrze z pewną ustaloną mocą. To ustalenie jest najczęściej doświadczalne, tak, żeby najlepiej się wypalało [a nie np. wg zasady traktorzystów: "szybciej jedzie - lepiej roz....dala" :lol: ]. A więc dmuchawa jako taka ma ustawioną pewną moc i nie rozróżnia jaki w danym momencie jest ciąg kominowy. Owszem, dobrze jest do niego ustawiona, ale tylko w momencie ustawiania. Jeśli ciąg się zmienia w czasie, to dmuchawa i tak dmucha z tą samą mocą ale inne ilości powietrza. A w spalaniu nie liczy się moc dmuchawy, tylko ODPOWIEDNIA (w przypadku podajnika - STAŁA) ilość powietrza. Teraz pozostaje tylko pytanie - czy ten ciąg się często zmienia i czy tak dużo, że jest to zauważalne (gorzej się pali)? Zmienia się na pewno bardzo często, bo zależy od wielu dynamicznych czynników. Czy na tyle mocno, że przeszkadza? Na to już tak łatwo odpowiedzieć nie potrafię, osobiście uważam, że ma to znaczenie. Dlatego proponuję, tylko bez przesady z kosztami po 700 zł... Można to ująć tak - jak masz RCK, to łatwiej ustawić spalanie i jak ustawisz raz, to powinno stabilnie działać. Jest to, jak widzisz, trochę bardziej zaawansowane spojrzenie na proces spalania, trochę marginalnie traktowane, być może nawet zasadnie. Decyzję podejmij sam, ludzie bez tego palą i żyją ;)
kujawiok Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Autor #107 Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Ok chyba na razie sobie daruje ten RCK- zobacze jak będzie to wyglądało w praniu, a teraz z innej beczki wyczytałem, że można podłaczyć pokojówkę. Jednak mimo zalet tego rozwiązania mam wątpliwości czy przy starej instalacji z dużą bezwładnością cieplną ( wody wchodzi naprawdę sporo bo grzejniki żeliwen i słuszne przekroje rurek są )- to czy jest sens to zakładać- jak uważacie?
Pieklorz Opublikowano 2 Sierpnia 2012 #108 Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Poczekaj, to RCK możesz dokupić później. Otwórz sobie drzwiczki tego Sztokera-mini i popatrz na palenisko... wątpię, aby tymi małymi otworkami komin cokolwiek przeciągnął jeszcze przez warstwę węgla.... Co do termostatu - popracuj początkowo z tym, co oferuje sterownik sam w sobie. Masz w nim strefy czasowe, więc może zacznij zabawę od tego....
Vlad24 Opublikowano 2 Sierpnia 2012 #109 Opublikowano 2 Sierpnia 2012 małej wiary w takim razie jesteś przy małym sprężaniu na niskich mocach każde 5 - 10 Pa ponad normę ma ogromne znaczenie dla ilości dostarczanego powietrza. Przy wietrznej pogodzie na fi 130 mam 30-40 Pa, to tak jak bym bez zmiany podawania paliwa zwiększył o kilka stopni nadmuch.
vernal Opublikowano 2 Sierpnia 2012 #110 Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Tu miało być, że: W dodatku Halny tam nie dociera! Jak wieje wiatr halny to najwięcej ludzi się wiesza. Może przez te spieki?
Pieklorz Opublikowano 3 Sierpnia 2012 #111 Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Nie chodzi o moją wiarę, kolega może sobie w późniejszym terminie to RCK dokupić, jest przeciez wersja mocowana na dolną wyczystkę kominową, więc z tym żadnego kłopotu nie ma. Na początek niech sprawdzi jak to chodzi a później dopiero podejmowac jakies kroki. Kujawiok daj znać po odpaleniu, ewentualnie pomogę z jakąś korekcją, nie wiem jaką masz wgraną wersję softu. Mile też widziane zdjęcie po podłączeniu kotła.
kujawiok Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Autor #112 Opublikowano 3 Sierpnia 2012 RCK się zobaczy- jak zauważe że wywiewa za mocno o założę jak nie to nie nie warto kasy wywalać w błoto - w instrukcji pieca podane jest ż enie ma on specjanie wysokich wymagań odnośnie komina a min ciąg to 20Pa a tyle to z pewnościa jest bo komin ma jakieś 7-8 m wysokości a kanały mają słuszne przekroje i są szczelne pokojówka - też chyba byłby kaprys jakiś przy tym sterowniku ale zobaczymy a przy okazji co ewentulanie polecacie z termostatów pokojowych ot żeby by niezawodny i czytelny?
Pieklorz Opublikowano 3 Sierpnia 2012 #113 Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Ciąg podany jet dla mocy znamionowej, przy pracy na niskich mocach będzie również niższy, możliwe, że w okolicach 10-13Pa.... Nie kupuj w tej chwili termostatu pokojowego, w sterowniku masz strefy czasowe. Zacznij od tego i jak stwierdzisz, że termostat potrzebny, to dokupisz.... przykładowo Auraton2005
vernal Opublikowano 3 Sierpnia 2012 #114 Opublikowano 3 Sierpnia 2012 małej wiary w takim razie jesteś przy małym sprężaniu na niskich mocach każde 5 - 10 Pa ponad normę ma ogromne znaczenie dla ilości dostarczanego powietrza. Przy wietrznej pogodzie na fi 130 mam 30-40 Pa, to tak jak bym bez zmiany podawania paliwa zwiększył o kilka stopni nadmuch. Vlad, jaki Ty masz RCK, on działa przez dopuszczanie lewego powietrza?
Vlad24 Opublikowano 3 Sierpnia 2012 #115 Opublikowano 3 Sierpnia 2012 tak daro czy dako okrągły 150 mm
paulplaski Opublikowano 4 Sierpnia 2012 #116 Opublikowano 4 Sierpnia 2012 Chciałem zakupić piec z podajnikiem tłokowym i mam z tym potworny dylemat który (firma,model) i przede wszystkim jaka moc. Dom jest z lat 90-tych, 200 m2, wys.pomieszczeń 2,5m , ściany wybudowane są z pustaka max na zewnątrz (niestety max jest ułożony ze względów oszczędnościowych nie tak jak idą szczeliny powietrzne, a szerszą częscią na scianie), cegła kratówka wewnątrz i pomiędzy ścianami była wełna mineralna 5cm (była ? bo mogła zjechać niżej ze względu, że nie była nijak kotwiczona na ścianie), okna drewniane dwuszybowe ale nie tzw.próżniowe, strop jest ocieplony tylko warstwą waty 5 cm. Najgorsze jest że na parterze jest część która jest nieogrzewana 150 m2, wcześniej użytkowa, pomiędzy pietrami jest 5cm styropianu - przypuszczam że sporo ciepła zabiera ta zimna część. Teraz w budynku jest piec węglowy 17kW oraz dwufunkcyjny gazowy (duże koszty), chciałbym również kupić zasobnik CWU (4 osoby - myślę o 140l). Koledzy forumowicze proszę o rady.
kujawiok Opublikowano 8 Października 2012 Autor #117 Opublikowano 8 Października 2012 Witam - proszę o konkretną poradę w kwestii zakupu pompy do CWU na przyłącze 1 cal tj. pod ten sterownik kotła Sztoker Cobra, która będzie z nim dobrze wspópracować na zsadzie włącz i zapomnij.
Pieklorz Opublikowano 9 Października 2012 #118 Opublikowano 9 Października 2012 Możesz kupic normalną, klasyczną np. LFP niebieską czy Grundfossa, chińczyki odradzam, poniżej turdusa bym nie schodził Jak chcesz enegooszczędną to na CWU nie musi być adaptacyjna, wystarczy Ci LFP Efekta 40-ka.
kujawiok Opublikowano 10 Października 2012 Autor #119 Opublikowano 10 Października 2012 wziąłem tą Efekte bo ponoc faktycznie są lepsze niż chińczyki a ja chcę żeby podziałała bezawarynie przynajmniej parę lat ale ona chyba jest adaptacyjna chyba że się mylę
Pieklorz Opublikowano 10 Października 2012 #120 Opublikowano 10 Października 2012 Mylisz się. Ona jest energooszczędna, sam mam ją w domu. Z grubsza Efektę dobieramy albo do bojlera albo do instalacji, gdzie nie ma zaworów termostatycznych na grzejnikach. Na boku ma skalę, podświetloną na zielono z pokrętłem od 1 do bodajże 3 jest tryb eko a max. to chyba 7 (piszę z pamięci) Max pobór to 35W Adaptacyjny model to Maxima, ja stosujemy, gdy na układzie C.O. mamy grzejniki z termostatami, wówczas pompa dobiera odpowiednie przepływy po wykryciu otwarcia lub zamknięcia danych termostatów
kujawiok Opublikowano 11 Października 2012 Autor #121 Opublikowano 11 Października 2012 to i dobrze ta moja z tego co czytałem jest 7 -io biegowa ale mniejsza o to, zaworów na grzejnikach i tak nie mam i nie będę ich montował ale mam nieco inną wątpliwość bo okazało się, że nie mogę jej wcisnać za bardzo przed sam bojler jak planowałem tylko bardziej koło pieca tj. na rurze wyjściowej ale czy to wystarczy do nabicia bojlera jak piec będzie pracowac na pół gwizdka, bo rozumiem, że jak na full to i bez pompki by ogrzał wodę do mycia - chyba da radę co?
Pieklorz Opublikowano 11 Października 2012 #122 Opublikowano 11 Października 2012 Trochę nie zrozumiałem co masz na myśli. Zazwyczaj pompy idą niedaleko zasilania kotła i do nabicia samego bojlera styknie zakres do 3
kujawiok Opublikowano 11 Października 2012 Autor #123 Opublikowano 11 Października 2012 na zasilaniu lepiej bo woda chłodniejsza tak ale u mnie wygodniej na wyjściu by było- robi to jakąś wielką różnice?
kujawiok Opublikowano 22 Października 2012 Autor #124 Opublikowano 22 Października 2012 Nowy koocioł już popracował troche, pompka też działa jak trzeba. Palę na 50 stopni i tyle wystarcza przy obecnej pogodzie aż nadto do zasobnika wsypuje jakis tańsszy groszek zmieszany z miałem co został z poprzedniego sezonu i pali się dobrze tj. piec nie gaśnie i trzyma zadaną temperaturę. Ogólnie jestem póki co zadowolony z tego produktu - porównanie do poprzeniego kotła zasypowego jest nie na miejscu - to zupełnie inna liga, czyli wygoda i mniej latania a i oszczędnośc powinna być jakaś ale to się okaże..
firzu Opublikowano 24 Października 2012 #125 Opublikowano 24 Października 2012 Witam Poszukuje kotła na paliwo stałe do nowego domu o powierzchni mieszkalnej ok 145m2 a użytkowej ok 215m2, postawionego z Porotherma 25. Aktualnie bez ocieplenia, prócz styropionu w wylekwach o grubości 5-10cm. Przez zimę chce ocieplić poddasze wełną 15 cm a na wiosne dać 10-12 cm styropianu. Chciałbym aby kocioł z podajnikiem głównie na ekogroszek ale z możliwością palenia drewnem i miałem. Latem mam zamiar grzać wodę dla aktualnie 3-osobowej rodziny ( ale szukam żony więc moze być ich więcej :) ) więc wrzuce cwu ok 100-140 l Zapomniałbym, mam około 40m2 ogrzewania podłogowego. Przeglądałem forum ale przyznam że jestem zupełnym laikiem i tylko większy mentlik w głowie mam. Niestety nie znam się na palnikach, sterownikach i całej reszcie :( Co powiecie o kotłach firmy Kotrem np KWMP3 ? Tylko one zaczynają się od 27kW co chyba będzie za dużo jak na moje potrzeby. Na początku myślałem o Defro Komfort Eko 20kW ale wystraszyłem się że to za mało może być. Sprzedawca w jednym sklepie internetowym polecał mi Ogniwo a znajomy hydraulik Sas Multi 23kW.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.