Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wiem że temat już był poruszany lecz chciałbym go odnowić bo własnie spotkał i mnie

 

komin długości 12m o przekroju 11-11,5x22-23 (miał być 24x27) wymurowany z cegły pełnej do wysokości 8m w środku mieszkania , później reszta komina wymurowana z cegły klinkierowej dziurawki (odcinek 1,5m przechodzi przez nieogrzewany strych a reszta 2,5m jest na zewnątrz) brak daszka na kominie

 

piec na ekogroszek 16KW z zawirowaczami palone ekogroszkiem od stycznia, temperatura ustawiona na piecu 60 - 70st, 3 tygodnie temu (na tydzień)przełączyłem na auto-lato gdzie zasilany jest tylko zbiornik 140l a od 2 tygodni niepalone. Do ogrzania 205m na razie same tynki

 

problemy to :

 

najbardziej poważny to śmierdząc wykwit z komina dymnego na korytarzu i w łazience (od stropu w dół jakieś 40cm)

 

poza tym na kominie ponad dachem i na strychu są białe wykwity solne (nie tylko na części z kominem dymnym ale tez na szybach wentylacyjnych, widać jak te wykwity wychodzą z fug między cegłami

 

 

do tej pory skułem tynk z komina w mieszkaniu i czekam aż wyschnie oraz zamówiłem nakładkę kominową (strażaka)

 

teraz pytanie

- znacie może jakiś sprawdzony środek do neutralizowania zapachów,

- co może być przyczyną białych wykwitów na kominie

- czy jedyną przyczyną przemakania fug jest zła robota murarzy

- czy to że komin jest namoknięty i przesiąka jest równoznaczne że muszę go czyścić dać wkład i go szlamować czy może miałem po prostu pecha i starczy jak nam nasadkę i ocieplę cześć komina na strychu

Opublikowano

Kocioł na paliwo stałe może mieć komin murowany, pod warunkiem jednak, że kocioł jest tradycyjny, wysokotemperaturowy. Nowoczesny kocioł na paliwo stałe wymaga już komina wykonanego z kamionki lub stali kwasoodpornej.

Kwestia białych zacieków klinkier powinien być stawiany na specjalną zaprawę to białe to wapno można podobno usunąć octem

Zaciek od stropu w dół najwięcej ciepła od komina pobierał nie " ocieplony" strop i tam następowała kondensacja pary wodnej zawartej w spalinach.poz Hermogenes

Opublikowano

Pogratulowac komina ;). Zaoszczędziłeś z 500 zł dałeś kratówkę, to teraz wydasz o wiele więcej.

 

Komin na bank przecieka, powód CEGŁA KRATÓWKA, ( ale to dotyczy deszczu ). Na pewno jest też niedogrzany i stąd kondensat i i smród.

Białe plamy są od soli a nie od wapna!! I te zacieki będą bo do środka kratówki dostała się woda i cały czas będzie je wyciskać na zewnątrz.

 

 

Rada to wkład metalowy który też nie jest wieczny no i wymiana cegły kratówki na pełną.

 

Jeżeli dasz tylko samą rurę to problemu nie pozbędziesz się całkowicie bo woda z opadów i tak pociśnie smród z cegły niżej do mieszkania.

 

Jeżeli zrobisz jak mówię będzie ok.

 

Co do smrodu to najpierw zrób jak piszę wyżej a następniej skucie tynków, schnięcie, gruntowanie środkami np. do kamienia, moze być jakiś środek atlasa ( kilka razy) póżniej folia w płynie (3 razy) i na to tynk i juz będzie cacy.

 

Co do strażaka to szkoda kasy, bo to poprostu wyzucanie kasy w błoto.

 

I nie wierz w jakieś cudowne półśrodki tylko się bierz do roboty ;)

 

 

pozdrawiam

Jameess

Opublikowano

czyli nie ma sensu zadaszać komina

 

i najpierw rura a później ściana

 

kurde już głupiej

 

jak włożę rurę i za szlamuje to jak doczyszczę i osusze ścianę

Opublikowano

Między rurę a ścianę komina nasyp wermikulitu albo keramzytu wtedy rura będzie miała wysoką temperaturę pracy i woda poleci w postaci pary do atmosfery a komin zyska na ciągu.

 

Jeśli chodzi o sole wapnia ,magnezu które są składnikami wapna i cementu to w tym punkcie zgoda z

jameess"em

poz Hermogenes

Opublikowano

@bigber, co nie jasno napisałem? Bo nie kumam co z tym szlamowaniem.

 

Jeszcze raz krok po kroku:

 

1. Wymiana cegły na pełną

2. Wstawienie wkładu metalowego ( w tym przypadku zakładamy zadaszenie)

3. Skucie tynków w miejscach śmierdzacych i nich się suszy i wietrzy ze 2 tyg, moze być więcej, ma być suche.

4. Impregnacja środkiem do kamienia (kilka razy),

5. Nałożenie foli w płynie.

6. Zatynkowanie

 

 

@ Hermogenes

 

Z zasypywaniem czegokolwiek wkładu jest pozbawione sensu bo się go uszkodzi, wkład pod wpływem temp pracuje i ma mieć miejsce, amen.Wkład i tak zwiekszy ciąg i będzie ogrzewał cegły.

Po drugie jak kiedyś przyjdzie czas na wymianę wkładu to moze być dupa blada, a po co sobie zycie utrudniać?

  • Zgadzam się 1
  • Nie zgadzam się 1
Opublikowano

Pomaluj sciany szkłem wodnym. Do kupienia na składach albo Castoramie. Smrod zniknie.

 

Jak pisali koledzy - najlepiej zamontuj wkład i pilnuj, aby temp spalin byla wyższa. Dodatkowo ustaw, aby pompa włacza sie przy 50 stopniach

Opublikowano

Pytanie do autora wątku, czy spece od komina do zaprawy dodawali szkła wodnego ?

 

nie było dodawane szkło wodne

 

jeszcze pytanie czy szyszenie komina w miejscu wykwitów farelką to dobre rozwiązanie

Opublikowano

Do póki nie zlikwidujesz przyczyny, to takie czynności jak malowanie szkłem wodnym, czy suszenie farelką możesz potraktowac tylko i wyłacznie jako "dziwne" spędzanie czasu wolnego.

Nie łudź się chłopie że pacianie czymkolwiek komina ci pomoże, najpierw zrób tak jak napisałem wyżej.

Opublikowano

W sprawie białych wykwitów wychodzących z fug między klinkierem. W ubiegłym roku wymurowałem sobie nowe zakończenie komina też z kratówki klinkierowej ( ostatnie dwa rzędy z cegły klinkierowej pełnej). Zaprawa cementowa z dodatkiem plastyfikatora, barwnika (czerni) i odrobiną szkła wodnego (od 3 do 5%), po pierwszych mrozach na fugach też pojawiły się białe wykwity, nalot jak puder na pączkach. O zaciekaniu wody do wnętrza cegieł raczej nie może być mowy, dym idzie wkładem z kwasówki a nalot jest po zewnętrznej stronie zarówno na przewodach wentylacyjnych jak i spalinowym. Ja winą obarczam za to dodatek szkła wodnego. Kolega ma komin wymurowany w taki sam sposób, tylko że bez szkła i białego nalotu nie ma. Drugi znajomy też podobnie tylko, że zaprawa do klinkieru i też białego nalotu brak ( co ciekawe u niego nawet ostatnie rzędy cegły to kratówka, tylko zasmarowana od góry zaprawą ). Całe szczęście, że nalot jest skutecznie spłukiwany przez deszcz i sądzę że problem w końcu sam się rozwiąże.

Co do wykwitów wewnątrz domu, to tu już żartów nie ma. Najpierw trzeba pomyśleć o wkładzie do komina a potem jak zacieki przyschną zastanowić się jak się ich pozbyć. Jeśli nie są to masywne przecieki (cała grubość komina nasiąknięta jak gąbka kawą ) może po osuszeniu pomóc zastosowanie specjalnego środka w sprayu do neutralizacji takich kwiatków ale jeśli jest już bardzo źle to może trzeba będzie zrobić to co pisał Ci jameess... :(

Opublikowano

kilka dodatkowych informacji

 

tynki w domu były robione w grudniu (wilgoć)

 

grzać zaczęliśmy dopiero pod koniec stycznia w mrozy -28st w domu było +26st okna pozamykane jedynie otwierało się dziwi wejściowe (w czasie wchodzenia)

 

doszło do tego że w 3 kanałach wentylacyjnych przy wylotach zrobiły się bryły lodu ( wilgotne powietrze które uciekało z domu zamarzało na szczycie komina) pomogło dopiero ich udrożnienie

 

Wczoraj zamontowałem daszek na kominie, poprzeglądałem pozostałe szyby kominowe i okazało się że w kotłowni jest zawalony kanał wentylacyjny ( na sklepieniu zaprawa i styropian) zero ciągu

 

nie wiem czy to nie będzie jedną z przyczyn

 

wiem że wielu z was mówi o wkładzie tylko że wkład wytrzyma max 10lat i co dalej

 

dlatego właśnie szukam przyczyny dlaczego się tak stało by ją wyeliminować i spać spokojnie

Opublikowano

Możesz jeszcze wymienić piec, na taki który daje ostro w komin i go ogrzewa, no ale to jeszcze bardziej kosztowne ;),

Przyczyną jest niska temp. spalin, wyciągnij jeszcze zawirowywacze z pieca jak radził wcześniej vernal.

Generalnie teraz jak juz będzie ciepło problem ci zniknie, a pojawi się znów jak sie zima zacznie.

Opublikowano

wymiana pieca - wymiana komina na pełny klinkier (700szt cegły + robota + koszta dodatkowe tj. dachówka obróbki komina piorunochrony, wkład itp.)

 

piec śmieciuch 2tys wymiana 1 dniówka (z 500zł max) nawet jak policzę stary jako złom to i tak wyjdzie za wszystko 9tys

 

a na poważnie to zaczyna mnie to przerażać bo po rozmowie i kilkoma osobami są trzy możliwości

 

1. jak pisałem wcześniej czyli przyczyna to wilgoć i zapchany komin oraz wsteczny ciąg (wszystko wyszło jak przestało się palić

 

2. poprawienie fug, zagruntowanie, założenie czopy, ocieplenie kawałka na strychu, wyjęcie zawirowaczy, skucie tynku, zabezpieczenie ściany folią w płynie, karton-gips, i malowanie

 

3. rwanie komina z klinkieru i zrobienie z cegły pełnej + czyszczenie komina + szlamowanie

 

każdy z kim rozmawiałem mówił że rura w komin to tylko wyrzucenie kasy i zrobienie sobie z jednego problemu za 10lat kilku problemów

 

kurde myślałem że tutaj znajdę osoby które miały podobny problem i sobie poradziły

 

masa jest wątków o kominkach ale z żadnego nic nie wynika

Opublikowano

Jak nie dasz rury to kazda inna opcja jest do kitu bo nic ci nie da.

To ze cegła pełna ma być wynika z tego że "kratówka" po jakims czasie przesiaka od strony fug i i od góry i masz poprostu mokro w pomieszczeniach przy deszczu, no i komin będzie zamakał, a przy naszych zimach to go w końcu rozsadzi.

 

Komin z kratówki zawsze przemoknie to tylko kwestia czasu.

 

 

A rura to jaki problem? jak coś to ją wymieniasz 3 godzinki roboty i po problemie.

 

Najtańsza opcja to kup jak napisałem wcześniej rurę kwasówkę w castoramie ( symbol 1.4404) o średnicy 150mm, grubość 0,6mm, zrób z niej jajo ( można spokojnie ją rękami na ziemi dogiąć ) tak żeby weszła do komina. Koszt to ok 1100 zł + robota twoja.

 

Przynajmniej będziesz miał pewnośc że kondensat nie bezie wyłaził.

 

 

 

@SONY23

 

Gratuluję komina, niezgodnie z normą budowlaną, tez zaoszczedziłeś z 500 zł?

Nie wiem doprawdy skad się biora takie bzdury budowlane, oszczędność niewielka, a póżnie wydaje się tysięce żeby poprawić fuszerkę.

 

pozdrawiam

Jameess

  • Zgadzam się 1
  • Nie zgadzam się 1
Opublikowano

Mnie cała inwestycja (tylko to co wystaje ponad dach) kosztowała z 350 zł. Robiłem sam i muszę nieskromnie przyznać, że żaden sąsiad nie ma ładniejszego komina z klinkieru :P . Najciekawsze jest to, że sąsiadom kratówkę polecali właśnie murarze, bo niby cieplejsza ( w sumie nawet logiczne). A ta woda to skąd, skoro w środku siedzi wkład z kwasówki, gdyby tak łatwo się dostawała do muru to wszystkie ściany z kratówek dawno by się rozsypały. Pożyjemy zobaczymy. A jeśli już mamy trzymać się norm, to chyba żaden klinkier nawet pełny nie nadaje się na komin tylko cegła pełna wypalana z gliny a to chyba nie to samo ?

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam po prawie roku, problem powrócił i wygląda to tak

 

przez lato i jesień było ok problem pojawił się od 3 tygodni i wygląda jak na zdjęciach

 

wczoraj ociepliłem cześć komina która znajduję się na strychu, uchyliłem okienko w kotłowni

 

wcześniej wyciąłem płomieniówki teraz temperatura spalin w czopuchu to 100-200st

 

teraz zacząłem zastanawiać się nad wkładem lecz przeraza mnie kucie płytek by połączyć wkład z piecem lecz i tak muszę usunąć przyczynę zacieków i tu robi się problem na co wskazują takie zacieki bo mnie wydawało się że na winę murarzy lecz najczęściej słyszę że to wina obróbki

post-2883-0-02563300-1360836719_thumb.jpg

post-2883-0-50598700-1360836737_thumb.jpg

post-2883-0-84463200-1360836755_thumb.jpg

Opublikowano

Witam po prawie roku, problem powrócił i wygląda to tak

 

przez lato i jesień było ok problem pojawił się od 3 tygodni i wygląda jak na zdjęciach

 

wczoraj ociepliłem cześć komina która znajduję się na strychu, uchyliłem okienko w kotłowni

 

wcześniej wyciąłem płomieniówki teraz temperatura spalin w czopuchu to 100-200st

 

teraz zacząłem zastanawiać się nad wkładem lecz przeraza mnie kucie płytek by połączyć wkład z piecem lecz i tak muszę usunąć przyczynę zacieków i tu robi się problem na co wskazują takie zacieki bo mnie wydawało się że na winę murarzy lecz najczęściej słyszę że to wina obróbki

 

Witam.

Przeczytaj ten temat, brzmi bardzo sensownie. Sam mam ten problem i na chwilę obecną szukam wykonawcy, który wykona robotę zgodnie z poniższymi wytycznymi.

Pozdrawiam Robert.

http://esterownik.pl/forum/posty,400/ustawienie-tem-spalin-?m=6078#6078

Opublikowano (edytowane)

widać wyraźnie, że brązowy kondensat wypływa z zaprawy pomiędzy cegłami

nie jest to wina, ani obróbki, ani muraży, tylko palacza i inwestora

 

 

jak by było można rozwinąć bardziej myśl byłbym wdzięczny

Edytowane przez bigber
Opublikowano

co tu rozwijać?

logicznym jest, że podczas mrozów zewnętrzna cześć komina klinkierowego będzie wyziebiona na tyle, że pojawi się kondensat. Mam identyczną sytuację, ale przewidziałem problem i już na etabie budowy wsadziłem tam wkład stalowy. Ze świadomością oczywiście jego krótkiego żywota. Naszczęście ma już 3 sezony na karku i ma się całkiem nieźle.

Wkład mam kombinowany, trójnik i pierwsze 3 metry żaroodporna, dalej kwasówka. Bynajmniej nic nie polecam i nic nie gwarantuje, tu niech każdy sam podejmuje własne decyzje.

Opublikowano

Poszukaj na forum, pisze o tym. Na problemy jak twoje pomaga jak umarłemu kadzidło ;).

 

JUż wszystko w tym temacie zostało powiedziane, nie wiem na co liczysz?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.