Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Przeszukując i wertując forum o CO i CWU nie znalazłem odpowiedzi (podpowiedzi) na mój problem otóż posiadam instalację CO starego typu gdzie jest podłączony Bojler CWU 140l z poczwórną wężownicą firmy STAMAR problemem było słabe grzanie wody w bojlerze przy całodniowym paleniu w piecu uzyskując temperaturę w granicach 50 - 60C woda w bojlerze miała temperaturę ok. 25C według mnie jest zbyt mała temperatura wody w przypadku kiedy piec chodzi cały czas. Zauważyłem iż dochodzi do cofania wody z zasilania bojlera do układu CO więc załozyłem na zasilaniu Bojlera zawór zwrotny i teraz to dopiero jest problem woda przy paleniu całodniowym w piecu zaledwie jest letnia. Czy tu problemem się stał ten zawór zwrotny czy może jakiś felerny jest ten bojler? Prosiłbym o jakąś podpowiedź? Z góry dziękuje. Pozdrawiam

Opublikowano

Witam,

Myśle, że to wina poczwórnej wężownicy, ale bez jakiegoś zdjęcia bądź schematu instalacji będzie ciężko cos pomóc.

25C to dla mnie też nie taka ciepła woda jak lubię a skoro po zamontowaniu zaworu zrobiła się zaledwie letnia, to nie ma co czekać - trzeba działać.

Pozdrawiam.

Opublikowano (edytowane)

Dołączam taki poglądowy schemat instalacji na zdjęcie proszę poczekac do jutra. Zawór zwrotny jest prawidłowo założony zgodnie ze strzałką.

Wina poczwórnej wężownicy? Dlaczego co ona przeszkadza?

post-15970-0-63481500-1333356469_thumb.jpg

Edytowane przez TulipanKarol
Opublikowano

Podgrzewacz z taką wężownicą musi pracować z oddzielną pompą. Jak masz układ grawitacyjny lub jedną pompę na CO i podgrzewacz to to jest właśnie przyczyna problemów.

Opublikowano

Na początek standardowa formułka, że układ jest wykonany w sposób stwarzający realne zagrożenie życia osób przebywających w tej okolicy.

 

A teraz bojler - jak ta pompa c.o. jest sterowana (kiedy się załącza i wyłącza)? Czy temperaturę 60C na kotle utrzymujesz cały czas czy jest to na zasadzie przepalania.

Odnośnie wężownicy poczwórnej to możesz podać typ tego bojlera.

Opublikowano

Tak wiem cała instalacja była robiona w latach 80 teraz tylko była pompa CO dodana i bojler, dodam że w lato pompa CO przenoszona będzie na powrót do pieca, wtedy taki układ pracowac będzie mógł w lato i zimie bez zagrożenia życia.

Pompa sterowana jest sterownikiem Electronics SP-06 wraz z nadmuchem który obecnie jest odłączony i zbyteczny. Pompa ustawiona jest na temp. załączenia 50C wyłącza się jak spadnie temperatura czyli będzie 48C. W okresie zimowym 60 C było utrzymywane cały czas natomiast obecnie jest to na zasadzie przepalenia i temp. obecnie ma 50C w porywach do 60C.

Co do bojlera to jest to ten z tej firmy http://www.stamar.ikonin.pl/strona338-Wymiennik_ocieplone_z_trzema_i_czterema_wezownicami_.html

Opublikowano (edytowane)

Dołączam taki poglądowy schemat instalacji na zdjęcie proszę poczekac do jutra. Zawór zwrotny jest prawidłowo założony zgodnie ze strzałką.

Wina poczwórnej wężownicy? Dlaczego co ona przeszkadza?

przymknij zawór do połowy albo i więcej na instalację CO do domu i bedzie grzał

a jeszcze jedno masz zle podłaczony zbiornik ijest do natychmiastowej poprawki

Edytowane przez automatyk
Opublikowano (edytowane)

a jeszcze jedno masz zle podłaczony zbiornik ijest do natychmiastowej poprawki

 

możesz jaśniej co jest źle podłączone???

Edytowane przez TulipanKarol
Opublikowano

Tak wiem cała instalacja była robiona w latach 80 teraz tylko była pompa CO dodana i bojler, dodam że w lato pompa CO przenoszona będzie na powrót do pieca, wtedy taki układ pracowac będzie mógł w lato i zimie bez zagrożenia życia.

W latach 80 przepisy były takie same w tym temacie.

Projektanci również je znali i dobrze instalacje projektowali - jakbyś znalazł projekt Twojej instalacji, to byś zobaczył, że to instalator dokonał dzikiej przeróbki.

 

Wygląda to tak, jak pisze automatyk - nie ma przepływu przez bojler.

Sprawdź to ręką - w czasie grzania woda na zasilaniu oraz powrocie bojlera powinna być gorąca.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

I właśnie zasilanie jest ciepłe, a powrót letni. Możecie poradzic jak to zmienić? Może Pan automatyk jakis schemacik by mi podrzucił jak to szybko i sprawnie przerobić?

Opublikowano

Tu nie wygląda to na konieczność przeróbki, lecz na odpowiednie ustawienie przepływu - na bojler trzeba puścić więcej wody.

O ile pamiętam, to Pan automatyk już napisał jak to zrobić - zrób próbę i macaj ręką powrót.

 

Może być też tak, że przepływ jest marny, bo zapowietrzyła się ta poczwórna wężownica - zwróć na to uwagę.

Opublikowano

przymknij zawór do połowy albo i więcej na instalację CO do domu i bedzie grzał

a jeszcze jedno masz zle podłaczony zbiornik ijest do natychmiastowej poprawki

Chodzi o zawór powyżej pompy (ale ten wyżej co idzie na dom) żeby go trochę przymknąć i sprawdzić czy przez bojler zacznie lecieć więcej wody - macanie ręką powrotu bojlera.

To jest w tej (źle zabezpieczonej) instalacji na dłuższą metę niedopuszczalne, ale pod nadzorem można przez jakieś pół godzinki potestować - wtedy wyjdzie czy to jest to.

Opublikowano

albo zawór różnicowy podziękował za współpracę

On był zainstalowany niedawno i myślę, że rzeczywiście już od początku podziękował, bo zbyt małe ciśnienie nie potrafi go dostatecznie otworzyć i woda zamiast 25C zrobiła się letnia.

Opublikowano (edytowane)

Już sam niewiem co może byc tego przyczyną, gdy załącze pompkę CO na bieg 1 cieplejsze robią się rury przy bojlerze dodam że na tym biegu cicho wszystko pracuje natomiast przełączam na bieg 2 pompkę i słychać przelewanie się wody a z tego co mi wiadomo tak nie powinno być. Odpowietrzałem juz różnie i odpowietrznikiem skutek marny i w końcu śrubunkiem tez zbytnio się nie udało więc podarowałem sobie juz to odpowietrzanie. Jak inaczej można odpowietrzyć ten diabelny bojler? Bo wydaje mi się że tu jest problem. Wczoraj udało mi się nagrzać wodę do 30 C to juz max więcej nie wydusze. Dodam jeszcze że zawór różnicowy pracuje bez zarzutu słychac porządne stuknięcię kulki.

Edytowane przez TulipanKarol
Opublikowano

On był zainstalowany niedawno i myślę, że rzeczywiście już od początku podziękował, bo zbyt małe ciśnienie nie potrafi go dostatecznie otworzyć i woda zamiast 25C zrobiła się letnia.

 

bardziej miałem na myśli ten zawór przy pompie z kulą wewnątrz

zawór zwrotny przy bojlerze zastąpił bym syfonem cieplnym i na nim dałbym odpowietrznik automatyczny.

 

Jest wyraźne stuknięcie zaworu różnicowego po włączeniu pompy co?

Opublikowano

bardziej miałem na myśli ten zawór przy pompie z kulą wewnątrz

 

Jest wyraźne stuknięcie zaworu różnicowego po włączeniu pompy co?

No racja może i tak być, że to łorzech :lol:

Opublikowano

Tak zawór różnicowy jak stuknie to słychac w całym domu.

Opublikowano


  • Już sam niewiem co może byc tego przyczyną, gdy załącze pompkę CO na bieg 1 cieplejsze robią się rury przy bojlerze dodam że na tym biegu cicho wszystko pracuje natomiast przełączam na bieg 2 pompkę i słychać przelewanie się wody a z tego co mi wiadomo tak nie powinno być. Odpowietrzałem juz różnie i odpowietrznikiem skutek marny i w końcu śrubunkiem tez zbytnio się nie udało więc podarowałem sobie juz to odpowietrzanie. Jak inaczej można odpowietrzyć ten diabelny bojler? Bo wydaje mi się że tu jest problem. Wczoraj udało mi się nagrzać wodę do 30 C to juz max więcej nie wydusze. Dodam jeszcze że zawór różnicowy pracuje bez zarzutu słychac porządne stuknięcię kulki.
  • krótko zamknij prawie na 100% zawór na dom ale na rozgrzanym juz kotle włacz pompe na 3 bieg i trzymaj stała temperature na kotle, ale jeden warunek nie wolno Tobie pod zadnym pozorem tego zaworu zamknąc na 100% i nie ma mocnych musi grzac daj znac za parę min jaki efekt

Opublikowano

Panowie zamknołem ten zawór na 3/4 i troszkę lepiej zaczeło grzać powrót robił się ciepły aż stał się gorący. Nie dając za wygraną zadzwoniłem po hydraulika który ten bojler montował bo według mnie nie powinna rura zasilająca bojler z pieca iść pod górkę tylko z lekkim spadkiem natomiast on twierdzi że tak moze byc ponieważ bojler jest blisko usytuowany pieca. Twierdzi że powinno spokojnie grzać na grawitacji i instalacja CO i bojler. Ja myśle jeszcze opuścić bojler względem pieca lekko i przybliżyć go robiąc podłączenie bojlera bez załamań na kolankach.

Dołaczam zdjęcia tego "trefnego" bojlera ;)

post-15970-0-20189700-1333522379_thumb.jpg

post-15970-0-59150300-1333522395_thumb.jpg

post-15970-0-05645200-1333523483_thumb.jpg

Opublikowano

no a to przewalanie wody spowodowane jest brakiem odpowietrznika automatycznego zamiast tego ręcznego,

podskocz do sklepu wez jakies 25-30zł i za chwilę problemy znikną

Opublikowano

z odpowietrznikiem tak zrobię, a czy jest sens obniżać ten bojler względem pieca by to chodziło normalnie na grawitacji ewentualnie z pompką?Aha i jeszcze jedno zapomniałem dodać że wczoraj wyjołem środek z tego zaworu zwrotnego by lepiej śmiagała woda do bojlera. I nasuwa mi się jeszcze pytanie z napełnianiem wody zimnej do bojlera - jeśli jest 140l to czy przy podłączeniu bojlera do instalacji nie powinno byc słychać przez długi czas jak woda napełnia ten bojler wodą (140l) bo u mnie tak nie jest słychac popłynie woda dosłownie chwile na dobijaniu wody i cisza i tyle co upuszczę wody kranem to dobije zimnej. Czy to jest normalne zjawisko?

Opublikowano

Wydaje mi się jeśli dobrze widze na zasilaniu jest zawór zwrotny i w nim się zapowietrza bo to jest najwyższy punkt i bombel powietrza blokuje grzybek w nim wywiercić w korku i nagwintować wstawić odpowietrznik zresztą wywalił bym z niego grzybek albo zamiast tego korka nypel i jakiś zawór do wypuszczenia powietrza i lala [ niema szans na samoczynne odpowietrzenie instalator dupa]

Opublikowano

Panowie zamknołem ten zawór na 3/4 i troszkę lepiej zaczeło grzać powrót robił się ciepły aż stał się gorący. Nie dając za wygraną zadzwoniłem po hydraulika który ten bojler montował bo według mnie nie powinna rura zasilająca bojler z pieca iść pod górkę tylko z lekkim spadkiem natomiast on twierdzi że tak moze byc ponieważ bojler jest blisko usytuowany pieca. Twierdzi że powinno spokojnie grzać na grawitacji i instalacja CO i bojler. Ja myśle jeszcze opuścić bojler względem pieca lekko i przybliżyć go robiąc podłączenie bojlera bez załamań na kolankach.

Dołaczam zdjęcia tego "trefnego" bojlera ;)

WITAM. OBNIŻ BOJLER TAK BU ZASILANIE DO BOJERA LECIAŁO NA DÓL OD PIECA DO BIJL.WTEDY ODPOWIETRZNIK NIE BĘDZIE POTRZEBY I WYKRĘĆ CAŁKOWICIE ZAW ZWROT.(CAŁY KORPUS).NA POWR BOJLERA MOŻNA WSTAWIĆ ZASÓWKE MOŚ. DLE PRZYDŁAWIENIA

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.