Skocz do zawartości
IGNOROWANY

7 Letni Ekocentr


MACKI

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jesteście moją ostatnią nadzieją.

Jestem od 7 lat posiadaczem kotła Ekocentr 25kW i jestem w desperacji.

Mam w zasadzie permanentną awarię.

Silnik się grzeje po czym się poprostu pali. Nigdy nie zerwało zawleczki.

Próbowałem wymieniać następujące elementy:

Silnik: 3 szt (2 x 0,09 kw + ostatnio zakupiłem mocniejszy 0,18 i to samo).

Kondensatory: z 10 na silnik.

Slimak: 3 szt.

 

Do tego rozbierałem motoreduktor, sprawdzałem czy nie ma oznak zużycia, wymieniałem olej.

Sprawdzałem elektrykę - bez zarzutu.

 

Jaka może być przyczyna?

Jeszcze jakieś pomysły?

 

Jestem prawie zdecydowany na zakup nowego kotła. Jednak co bedzie jeśli koleny znowu padnie. Za ten kocioł zapłaciłem 7500. Jak sobie pomyślę że teraz znowu mam wydac min tyle to mam mdłości.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Witam,

Nie znam się na elektryce, ale mam kuzyna elektryka, który był pewien że to właśnie sterownik powoduje uszkodzenie silników. Siedział ze dwie godziny i sprawdzał na wszystkie strony. Twierdził że nie spocznie dopóki nie znajdzie przyczyny. Spoczął. Napięcie jest wporządku i nie ma się do czego przyczepić.

 

Silnik się zatrzymuje jakby się zablokował i pracuje w zwarciu ale nie kręci. Przez to dochodzi do jego spalenia.

Tak jak pisałem - nigdzy nie zerwało klina.

Wystarczy młotkiem stuknąc lękko w ślimak, żeby spowodować prawidłwą pracę. Niestety nie na zawsze. Czasami wszystko jest ok przez tydzień, czasmi przez rok. Jednak zawsze w końcu kocioł przestaje działać na amen.

W tym roku podczas - 25st mrozów przez co rano u mojej rocznej córeczki w pokoju było 16 st (co nie przeszkadzało jej spać, ale wszystkim przeszkadzało wstać).

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pokojach dziecinnych lepiej jak jest chłodniej... +16 to całkiem optymalna temperatura dla dziecka...