Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

no masz i racje ale niebieski oznacza - zimne , czyli powrót do pieca , a do tego jest trochę cieńsza strzałka -czyli nadmiar

Opublikowano

Nie jest to problem, myslalem tylko zeby na probe tak zostawic , gdyby sie okazalo ze kociol nie pociagnie.

 

Ok, zamienie na kotle zasilanie i powrot, wymontuje pompy, wymontuje zawory(termostatyczny i regulacyjny). Mysle ze to wszystko.

Temperature max.zasilania ustawie na kotle np. na 45 stopni i wporzadku.

Kociol da rade i wszystko bedzie funkcjonowac tak jak wlasciwie zamierzalem, bez niepotrzebnego zawyzania temp.zasilania.

Zamiast na kotle mozna rowniez zamienic zasilanie i powrot na rozdzielaczu, tym przypadku chodzi tylko o estetyke wykonania, zeby nie krzyzowac rur ;-).

 

Dzieki wszystkim za udzial w tej dyskusji.

a może zdemontuj popmieszanie i zamień belki górną z dolną i już masz estetyke , bez większych przeróbek, chociaż dalej się upieram że na jednej pompie to nie będzie rególowalne jeśli nie będzie WSZYSTKO cały czas chodziło , tylko cyklicznie

Pozdrawiam

Opublikowano

Praktycznie tak, zdemontuje kompletne podmieszanie wraz z zaworami (termostatyczny i regulacji przeplywu), zostanie tylko rozdzielacz z zaworami kulkowymi.

Od przylaczy z kotla polacze to krotkimi rurkami, zamienie zasilanie i powrot na kotle i po klopocie.

Osobiscie uwazam, ze odwrocic zasilanie i powrot na kotle jest latwiej i szybciej niz przekladac belki (u mnie13 obiegow na dwoch rozdzielaczach).

Jest to jednak indywidualna interpretacja i wydaje mi sie, ze nie ma to zadnego wplywu na calosc instalacji. Jedno i drugie rozwiazanie przyniesie ten sam efekt.

Opublikowano

masz racje , jak łatwiej to nie ma różnicy i daj ...ziejur...znać jak to działa na jednej pompie i jak to steruje się ..

A może wiesz ile instalator położył mb rury pex ,oraz jak gęsto ?

Opublikowano

Witam.

Również mam problem z rozdzielnią Kan-Therm.

Napiszę po krótce o co chodzi.

Na picu węglowym (eko-groszek) 58-60 stopni, w rozdzielni dolne rurki bardzo ciepłe (na zegarze 40), na powrocie zimne lub bardzo bardzo chłodne.

Na podłodze z płytkami praktycznie różnica nie odczuwalna po trzech dobach palenia.

Zaznaczam że podłogówka jest odpowietrzona (każdy układ osobno).

I teraz moje pytanie może mam coś źle wyregulowane?

Czy tam gdzie oznaczyłem strzałkę niebieską jest jakaś regulacja?

Czy tam gdzie strzałka czerwona ma być odkręcone na jakąś konkretną liczbę obrotów?

1.jpg

  • Nie zgadzam się 1
Opublikowano

Witam,

 

Jakie jest rozwiązanie na poniższy problem, to znaczy na przygasanie grzejników, dodanie głowicy do rozdzielacza z kapilarą? mwitalec ty wejście ciepłej wody masz na górze?

 

Witam serdecznie,

 

Proszę o pomoc/weryfikację poprawności połączenia mojego rozdzielacza, bo chyba nie działa poprawnie...

Problem w tym, że jak pompa przy rozdzialaczu jest WYŁĄCZONA działają tylko dwa obwody podłogówki (krótsze)

a jak ją włączę, lub obniżę temperaturę na regulatorze tak aby działała to wtedy zabiera całkowicie ciepło z grzejników

i działa tylko podłogówka (wszystkie 4 obwody).

 

Dołączam zdjęcie rozdzielacza, proszę o pomoc...

Opublikowano

Przemas - mam podobny rozdzielacz i podobne kłopoty.

Spróbuj zakręcić zaznaczony na czerwono zawór regulacyjny a następnie odkręcić go o 3 obroty i obserwować. Odpowiednie przydławienie tego zaworu zmniejszy ucieczkę ciepłej wody krótszą drogą do bezpośredniego powrotu na kocioł a zwiększy jej krążenie w pętlach podłogi.

Zaznaczony na niebiesko zawór bypasu - zakręć. Nie posiadasz siłowników więc jest on ci nie potrzebny.

Pompa na 3 bieg i niech miesza intensywnie.

Zasilanie masz na dolnej belce i tam powinna być podłączona kapilara.

Pozdrawiam.

Opublikowano (edytowane)

Auriga dzięki spróbuję. Zobaczymy czy zda egzamin. Zaraz idę działać.

Napisz mi tylko do czego służą siłowniki i czemu górny imbus mam całkiem zakręcić.

 

Ps. Sprawdzałem dolny i miałem odkręcony na maksimum.

Edytowane przez przemas744
Opublikowano

Siłowniki służą do niezależnej regulacji temperatury na poszczególnych pętlach. (np. gdy oddzielne pętle zasilają różne pomieszczenia - pomieszczenia muszą mieć sterowniki połączone z siłownikami)

Bypas jest zabezpieczeniem pompy rozdzielacza na wypadek gdyby we wszystkich obwodach siłowniki po osiągnięciu zadanej temperatury zamknęły przepływ. Pracująca pompa tłoczy wtedy przez bypas.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Witam.

Również mam problem z rozdzielnią Kan-Therm.

Napiszę po krótce o co chodzi.

Na picu węglowym (eko-groszek) 58-60 stopni, w rozdzielni dolne rurki bardzo ciepłe (na zegarze 40), na powrocie zimne lub bardzo bardzo chłodne.

Na podłodze z płytkami praktycznie różnica nie odczuwalna po trzech dobach palenia.

Zaznaczam że podłogówka jest odpowietrzona (każdy układ osobno).

I teraz moje pytanie może mam coś źle wyregulowane?

Czy tam gdzie oznaczyłem strzałkę niebieską jest jakaś regulacja?

Czy tam gdzie strzałka czerwona ma być odkręcone na jakąś konkretną liczbę obrotów?

1.jpg

 

Witam , czy zasilanie tego rozdzielacza jest na górze , jak tak to zasilanie pętli podłogowych jest na dolnej belce i tam powinna być kapilara .pozdrawiam

Opublikowano
Witam , czy zasilanie tego rozdzielacza jest na górze , jak tak to zasilanie pętli podłogowych jest na dolnej belce i tam powinna być kapilara

 

tak zasilanie jest na górze a kapilarę dziś przełożę.

 

a na rotametrach jest przepływ

 

co to jest i gdzie się znajduje ?

Opublikowano

a dolnej belce szklaneczki z podziałką , kręcąc nimi w prawo zwiększasz przepływ i odwrotnie ......, w twoim przypadku zero na skali powinno być u góry szklaneczki , przy zalączonej pompie czerwony wskaźnik powinien pokazywać co najmniej 1 litr /min.

PS. czasami aby dało się kręcić rotametrem (przzepływomierzem ) podnieść do góry czerwony kapturek (zabezpieczenie )pozdr.

Opublikowano

Dobra piszę co następuje po zmianach.

 

- bypas zakręciłem do oporu,

- dolny zawór odkręcony na 2 obroty,

- górny termostat ustawiony na 4,

-kapilara przeniesiona na dolną belkę,

- na rotametrach przepływ jest na niektóych 2L/min a na innych 3L/min.

- pompa na 3, rurki z dolnej belki bardzo ciepłe a górne ledwo letnie (masakra :( )

 

Nie wiem już o co chodzi.

Podłogówka chodzi przez cały dzień i w domu temperatura na Auratonie wzrosła o całe 0,25 *C.

 

Jaki powinien być przepływ na rotametrach aby podłoga była odczuwalnie ciepła (duży czy mały tzn. 1L/min czy 5 L/min).

Opublikowano

Ta kapilara miała lepiej na belce powrotu (górnej). Moim zdaniem ten rodzaj przygotowania wody dla podłogi, to połączenie metody mieszacza i RTL. Dlatego odczyt z belki zasilania wyśle sygnał do odcięcia zasilania zbyt szybko. Pompa może zostać na 3. Po rozgrzaniu ewentualna redukcja. Im wyższy bieg, tym większe może być uchylenie zaworu regulacji powrotu. Ustawiłbym na początek 3-4 obroty i kapilara tak jak była.

Opublikowano (edytowane)

zwiększyłbym przepływ na rotametrach do 3-4 l/min i obserwował, możliwe że masz bardzo długie pętle i wychłodzoną podłogę - jaką temperaturę powrotu pokazuje termometr, pojęcie "ledwie letnia" jest względne; skoro dolna belka gorąca i rotametry pokazują przepływ to znaczy że działa prawidłowo, ale odbiór ciepła jest duży, weź poprawkę że grzejesz pewnie parę ton betonu.

 

PS. Jeśli nie masz zabezpieczenia termicznego przed przegrzaniem podłogówki (wyłącznik pompy po przekroczeniu zadanej temp. zasilania) pozostawiłbym kapilarę na zasilaniu), szkoda byłoby przegrzać rurki

Edytowane przez tommek
Opublikowano (edytowane)

Ta kapilara miała lepiej na belce powrotu (górnej). Moim zdaniem ten rodzaj przygotowania wody dla podłogi, to połączenie metody mieszacza i RTL. Dlatego odczyt z belki zasilania wyśle sygnał do odcięcia zasilania zbyt szybko. Pompa może zostać na 3. Po rozgrzaniu ewentualna redukcja. Im wyższy bieg, tym większe może być uchylenie zaworu regulacji powrotu. Ustawiłbym na początek 3-4 obroty i kapilara tak jak była.

A napewno ten zegarek się przekręci na temp pieca - kapilara na zasilaniu

przemas744 ja ustawiłbym temp. dolnej belki 45*C ,mocniej odkręcił powrót na piec .

Edytowane przez mironw
Opublikowano

PS. Jeśli nie masz zabezpieczenia termicznego przed przegrzaniem podłogówki (wyłącznik pompy po przekroczeniu zadanej temp. zasilania) pozostawiłbym kapilarę na zasilaniu), szkoda byłoby przegrzać rurki

Jak czytam wpisy posiadaczy tego cuda, to wydaje mi się, że przegrzanie podłogi (bo chyba o nią chodziło a nie o rurki) jest ich najmniejszym problemem. De facto jest to niemożliwe. Sumaryczny przepływ z rotametrów daje ok 15 l/min. Tyle do podłogi pompa wtłacza, ale jednocześnie tyle z niej wypycha, w tym przypadku bardzo chłodnej. Ta chłodna woda miesza się z tą napływającą z kotła a im cieplejsza staje się podłoga, tym gorącej wody w kotła dodawane jest mniej.

 

Rozwiązanie przypuszczalnie lepsze proponuje Tece, gdzie identyczny sposób mieszania połączony jest z zamontowaniem układu pompy po przeciwnej stronie, niż przyłącza kotła.

Opublikowano

Witam , jak tak jest jak piszesz że dolna belka ciepła ,rotametry wskazują 2 litry to znaczy że jutro będzie już ok i z każdym dniem coraz lepiej , pozdrawiam

 

PS. Kapilarę jednak proponuję pozostawić na dolnej bęlce wskazanie jej i tak są nieco przekłamywane , kolega Kiminero ma racje rozwiązanie TECE jest lepszym rozwiązaniem niż KAN przede wszystkim dlatego że kapilara jest orginalnie montowana wewnątrz układu co ma dwie główne zalety , lepszy pomiar ,a drugie to że instalator nie zastanawia się gdzie ma ją zamontować .pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)
Ustawiłbym na początek 3-4 obroty

nie mogę ustawić 3-4 obroty na powrocie bo jak odkręcę na trzy to już jest koniec. Cała regulacja ma tylko trzy pełne obroty imbusa.

 

Jak czytam wpisy posiadaczy tego cuda, to wydaje mi się, że przegrzanie podłogi (bo chyba o nią chodziło a nie o rurki) jest ich najmniejszym problemem. De facto jest to niemożliwe.

w moim przypadku to na pewno nie możliwe, bo skoro z pieca wychodzi powiedzmy 65 stopni to jak mam przegrzać podłogówkę, nidgy nie będzie więcej na podłodze niż woda w obiegu.

 

możliwe że masz bardzo długie pętle

wszystkie po około 80 metrów.

 

Dzwoniłem do domu i łazienki, przedpokój i kuchnia ciepłe. Na auratonie 22.5 *C i podłogówka się wyłączyła (tyle ma zadane w dzień), także chyba coś zadziałało przez noc.

Podłogi letnie, ale podejrzewam, że to o to właśnie chodzi w tego typu mieszaczach aby nie były za ciepłe, ale żeby ogrzewały powoli pomieszczenie.

Zostaje jeszcze salon, ale podejrzewam, że się bujnie, wszak są tam trzy obwody po 80 metrów każdy (salon ma 46 kwadratów).

 

Dzięki za podpowiedzi. Pozdrawiam.

Edytowane przez przemas744
Opublikowano

PS. Kapilarę jednak proponuję pozostawić na dolnej bęlce wskazanie jej i tak są nieco przekłamywane , kolega Kiminero ma racje rozwiązanie TECE jest lepszym rozwiązaniem niż KAN przede wszystkim dlatego że kapilara jest orginalnie montowana wewnątrz układu co ma dwie główne zalety , lepszy pomiar ,a drugie to że instalator nie zastanawia się gdzie ma ją zamontować .pozdrawiam

TECE kapilare ma na bypassie, ale ich rozwiązanie osiąga praktycznie identyczne temperatury na obydwu belkach (pewnie dlatego wystarcza im jeden termometr). To jeszcze jeden plus na korzyść przeciwstawnego usytuowania układu mieszania i przyłączy kotłowych.

Opublikowano

nie mogę ustawić 3-4 obroty na powrocie bo jak odkręcę na trzy to już jest koniec. Cała regulacja ma tylko trzy pełne obroty imbusa.

 

 

w moim przypadku to na pewno nie możliwe, bo skoro z pieca wychodzi powiedzmy 65 stopni to jak mam przegrzać podłogówkę, nidgy nie będzie więcej na podłodze niż woda w obiegu.

 

 

wszystkie po około 80 metrów.

 

Dzwoniłem do domu i łazienki, przedpokój i kuchnia ciepłe. Na auratonie 22.5 *C i podłogówka się wyłączyła (tyle ma zadane w dzień), także chyba coś zadziałało przez noc.

Podłogi letnie, ale podejrzewam, że to o to właśnie chodzi w tego typu mieszaczach aby nie były za ciepłe, ale żeby ogrzewały powoli pomieszczenie.

Zostaje jeszcze salon, ale podejrzewam, że się bujnie, wszak są tam trzy obwody po 80 metrów każdy (salon ma 46 kwadratów).

 

Dzięki za podpowiedzi. Pozdrawiam.

 

 

Witam , wyrównaj wszędzie przepływy na rotametrach i salon też bedzie grzał .pozdr

Opublikowano (edytowane)

w moim przypadku to na pewno nie możliwe, bo skoro z pieca wychodzi powiedzmy 65 stopni to jak mam przegrzać podłogówkę, nidgy nie będzie więcej na podłodze niż woda w obiegu.

 

Dzwoniłem do domu i łazienki, przedpokój i kuchnia ciepłe. Na auratonie 22.5 *C i podłogówka się wyłączyła (tyle ma zadane w dzień), także chyba coś zadziałało przez noc.

a 65 to napewno za dużo , zwłaszcza dla glazury zalecana do 42

co oznacza że podłogówka się wyłącza- pompa się wyłącza? po co?

Edytowane przez mironw

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.