Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dobór Kotła


rpc

Rekomendowane odpowiedzi

Niektórzy mówia że do regulacji ciagu jest klapa popielnika ale ja po rozpaleniu przymykam szyber o jakies 30 % i zazwyczaj wtedy jest chłodniejszy ale nie zimny . ,można go dotknąć nie parząc reki . Jesli czopuch bardzo gorący to go przymknij , mniej ciepła pójdzie w komin a piec bedzie spokojniejszy może nie bedzie tak galopował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

mam jeszcze jedno pytanie

 

Wczoraj nie było wiatru lub był prawie słaby. na piecu miałem ok. 70-75 stopni. Rura łącząca piec z kominem nie była za gorąca. Jak dotknąłem jej nie parzyłem się a nawet mogłem małą chwilkę potrzymać.

Trochę to dla mnie dziwne, że tak niska jest temperatura. Nie za niska przypadkiem ?

 

Jak był silny wiatr i temperatura podobna to rura była gorąca. Wydawało mi się, że jak pali się w podobnej temperaturze rura tez winna być w podobnej temperaturze.

 

Druga rzecz to opał. Nie opanowałem jeszcze zbytnio tematu ale wydaje mi się że brykiet nie pali się od dołu inszo cały zajmuje się ogniem i z stąd moje problemy utrzymaniem stabilnej temperatury. Zastanawiam się co źle robię.

 

I na koniec mam pecha. Od wczoraj zaczęło kapać z trójnika nad zaworem czterodrożnym. Niby kropka (pęknięcia na razie nie widzę) ale chyba będzie trzeba wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie dałeś czujnik od miarownika ?I jeszcze jedno odnośnie rozpedzania sie pieca , przyczyna moze być PW postaraj sie je przymknać . Brykiet jest gruby wiec powietrze łatwo przepływa przez warstwe ,Po napełnieniu zasypu dosypał bym czegoś drobnego na wierzch pelety albo trociny Przy dużym wietrze to również może powodować rozpedzanie sie pieca z racji tego że PW w tym piecu przechodzi przez palenisko . No i jeszcze sprawa szczelności klapki krutkiego obiegu .

 

Nieszczelnosci sie zdażaja zwłaszcza na styku stare z nowym . Konopie pasta hydrauliczna i po problemie .

Edytowane przez mac65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Czujnik jest na rurze miedzianej pionowej zaraz za trójnikiem 2calowym.

Temperatura można by powiedzieć zgadza się z tą z zegarem. No może ze 2 stopnie różnicy ale generalnie jest ok. Więc to raczej optymalne ustawienie mi się wydaje

 

 

No konopie raczej mogą nie pomóc. Kropla robi się jakieś 0,5-1cm od górnej krawędzi trójnika. W sumie to na trójniku. Więc się zastanawiam czy to wada fabryczna czy trójnik pękł. No pęknięcia nie widzę to tak naprawdę to nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Jednak jest trochę za gorąca woda w bojlerze. W sumie to bardo gorąca boję się o rury plastykowe.

Czy mogę zamontować na wyjściu bojlera termostatyczny zawór mieszający np. ten

http://www.sklep.etermo.pl/index.php?products=product&prod_id=2192

 

można go zamontować poziomo ?

 

I drugie pytanie. Zrobiłem dzisiaj błąd przed bojlerem i zapomniałem przy przełączeniu z gazu otworzyć dopływ wody do bojlera. Szybko się zorientowałem co się dzieje ale od razy wyszło, że nie działa zawór bezpieczeństwa. Jest zamontowany przed bojlerem. Nie wiem jaki został zainstalowany ale wydaje mi się, że albo jest uszkodzony albo jest na wysokie ciśnienie wody.

 

Zdecydowałem, że go wymieniam nie mam zamiaru ponownie ryzykować czegokolwiek. I teraz pytanie 1/2" ale na jakie ciśnienie ?

 

poradźcie coś konkretnego proszę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sory gdzies mi umknął , nie było mnie 1 dzień i juz tak odległy temat . No cóz sezon sie zaczął.

 

Troche drogi ale dobra rzecz Pozycja podłączenia nie ma znaczenia , Ale rozumie że chcesz go dac za bojlerem na CWU , bo na CO potrzeba by pompe w obwodzie kotłowym bojlera . Co do tego drugiego to trudno mi powiedziec zależy od ciśnienia w sieci u mnie jest 4 atm w sieci i do tego dobierałem .

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dzięki za odpowiedź

 

Tak zawór chcę dać na wyjściu bojlera. Czyli wejście bojlera+woda zimna i do kranów tak to widzę

 

A wracając do zaworu bezpieczeństwa. Na bojlerze nie mogę się dokopać jakie ma parametry. Więc dla mnie to taki noname

Ciśnienie w sieci różne. W lato słabe w zimie większe wiadomo jak to na wsi podlewanie i te rzeczy. Ale tak naprawdę to nie wiem jakie jest ciśnienie zasilające.

A na starym zaworze nie pisze. Albo jest uszkodzony albo jest większe jak zbiornik dlatego chcę wymienić bo to niezbyt bezpieczne.

 

A teraz trochę o spalaniu w KWKD15

Na razie początki

Na początku od razu nabierało mi temperatury 70-80 stopni

Ale od wczoraj trochę to zmieniłem

Pompa na II biegu aby szybszy był obieg. Na stałe ustawiona szpara na 1mm w klapie dolotu na dolnych drzwiczkach.

Przeprogramowany sterownik UNISTER na: przedmuchy co 10minut przez 5 sekund. Miarkownik podnosi się po spadku o 3 stopnie. Reszta parametrów została jak w instrukcji stoi.

Acha palę tylko na brykiet.

Pali się w miarę stabilnie i trzyma temperaturę. +-5 stopni więc jest o wiele lepiej

Acha nie ma na razie wiatru czyli pogoda stabilna. Nie wiem jak będzie jak trochę powieje.

 

 

Temperatura na miarkowniku ustawiona na 67stopni utrzymuje się przeważnie na poziomie 68 stopni - przynajmniej cały dzisiejszy dzień. Dolot wtórny całkowicie zamknięty aby nie dostawało się powietrze wtórne. Duże szpary w brykiet i szybko się zajmuje inaczej.

 

Niestety brykiet rzadko potrafi się zawiesić i na razie staram się go jakoś układać aby się nie podwieszał bo temperatura przygasa a jak ruszę haczykiem to temperatura strzela od razu na wysokie obroty to tak jakbym przegarnął. Lepiej się pali jak samo opada. Trzeba nad tym trochę popracować.

 

Mam jeszcze jedno pytanie. Będę zakładał siłownik ze sterownikiem na zawór mieszający 4D. Jak pisałem wcześniej na powrocie w kotle mam trójnik 2" potem od razu dwie redukcje na 1". Jedna idzie od zaworu czterodrożnego a druga od bojlera. Pytanie dotyczy montażu czujnika powrotu od sterownika. Czy zamontować go na rurze 1" za zaworem czterodrożnym na powrocie czy od razu przylgnąć do trójnika 2" przy piecu na styku dwóch rur powrotnych 1" ???

 

Ps. Już nie strzela mi z pieca dym. Po dodaniu dolotu powietrza w ścianie i wybiciu wentylacji w kominie wentylacyjnym uspokoiło się to. I ważne jak się otwiera górne drzwiczki to najpierw klapa od krótkiego obiegu bo też będzie strzelać.

 

Ps2. Wydaje mi się że mam nieszczelne drzwiczki górne w piecu. Czuje od nich dym ale tylko od strony zawiasów a i ciepło idzie z tego miejsca. Uszczelnić jakoś ?

Edytowane przez rpc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już inwestujesz w siłownik na 4d to przydał by sie sterownik z panelem pokojowym . Najlepiej było by kupić cały zestaw bo czasami są drobne wymagania które trzeba spełnić ( wyłączniki krańcowe na siłowniku itp.) wszystko zależy od producenta a zestaw to zestaw przynajmniej sie jedno z drugim nie pogryzie . Czujnik za pompą skoro ma regulować temperature wody w CO na wyjściu mieszacza , reszta wyniknie z wymagań sterownika . Drzwiczki uszczelnić skoro czujesz dym bo przy wietrze może być różnie a to już są spaliny i dodatkowe powietrze w komin niepotrzebne (może trzeba dać grubszy sznur skoro spawacz sie nie popisał ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

sterownik leży już od dawna. Ale nie zakładałem bo czeka mnie wymiana trójnika może dzisiaj będę miał czas.

sterownik to TECH ST-431 + siłownik Womix MP06. Regulatora pokojowego na razie nie mam ale z tego co widzę to obsługuje począwszy na zwykłych prostych regulatorach a skończywszy na tych z komunikacją RS oczywiście tego samego producenta.

 

A o czujnik się pytałem bo są dwa. Jeden od razu widzę że montuje się za zaworem czterodrożnym zaraz za pompą

A drugi pisze, że na powrocie kotła. No właśnie i tu teraz się zastanawiam czy na powrocie zaworu 4d czy może generalnie w miejscu gdzie styka się powrót bojlera i zaworu 4d.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem zdjęcie załączyć - dalsza cześć poprzedniego postu.

 

To jest powrót do pieca. Rura z góry idzie od zaworu 4D.

Rura pozioma idzie od bojlera

 

W którym miejscu czujnik zamocować. Zaznaczyłem punkty na czerwono.

Wydaje mi się że na trójniku 2" ale pewności nie mam.

post-32753-0-54674400-1318941772_thumb.jpg

Edytowane przez rpc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj to chyba nie o to chodzi . Siłownik i sterownik zaworu 4d mają regolować przepływy wody na podstawie temperatury w pomieszczeniu w oparciu o stałą temperature żródła (pieca) i w zasadzie do tego zostały stworzone .Efektem wtórnym jest ochrona kotła przez to iz woda w obiegu kotłowym ma wyższą temperature niż woda na grzejniki . Nawet pełne otwarcie zaworu (czytaj brak mieszania ) skutkuje tylko obniżeniem temperatury na kotle ale do tego masz miarownik który ten niedobór powinien szybko zrekompensować .

 

Reasumując : automatyka sterowania zaworem 4d ma na celu wyreczenie CIe z konieczności recznej regulacji zaworu , czego efektem jest zmiana temperatury zasilania grzejników i automatycznie zmiana mocy " grzania" w pomieszczeniach .

 

Zainstalowanie czujnika temperatury na powrocie do kotła słuzyć bedzie jadynie utrzymaniu tej temperatury - troche to sztuka dla sztuki , to sterowanie jest dla Ciebie i domowników a nie dla pieca Wiec czujnik powinien być za mieszaczem czyli w funkcji obieg grzewczy . Dodanie do tego programatora pokojowego wymusi otwieranie i zamykanie zaworu po sygnale z pomieszczenia "za zimno " lub "za ciepło " i to wszystko

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Samą zasadę działania 4d to ja rozumiem. Bardziej chodzi mi o ten drugi czujnik.

 

zerknij na zdjęcia pod tym linkiem

 

http://www.techsterowniki.pl/tech-st431-produkty

 

na końcu strony

 

ze sterownika wychodzą 2 czujniki. Jeden za pompą CO i tu nie mam żadnej wątpliwości gdzie go zamontować

zaś drugi na powrocie kotła za zaworem 4d

 

I się właśnie zastanawiam gdzie ten czujnik umiejscowić. Gdzie będzie jego optymalne i najwłaściwsze miejsce. Na trójniku 2" czy n rurze miedzianej 1" pionowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No rozumie o co Ci chodziło . Jezeli sterownik ma równiez funkcje ochrony kotła to przyczep go jak najblizej powrotu kotła bo na powrocie z grzejników nie bedzie uwzgledniony obwód kotłowy i zasobnik :)

 

A tak wogóle to jak kociołek przy minusowych temperaturach sie spisuje .

 

 

Edytowane przez mac65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no minusowych temperatur tak naprawdę to jeszcze nie ma

 

te -5 czy coś koło 0 to pikuś a nie przymrozek. (muszę odpalić statystyki bo w tamtym roku miałem czujnik na dworze i w domu i router mi zapisywał na pendrive temperaturę co 5 minut a potem wykresik) Na razie mam to wyłączone ale to tylko kwestia odpalenia.

 

Jak będzie prawdziwe zimno to będę wiedział. A jak na razie w domu za gorąco więc muszę czym prędzej odpalić siłownik zaworu 4d. W tym momencie wszystko ręcznie wprowadzam.

 

Na razie ustawienia kotła ostatnio wprowadzone są stabilne i to dla mnie punkt wyjścia do dalszych poszukiwań.

 

Mam wrażenie, że piec za dużo spala brykiety zdecydowanie. Albo to taka właściwość kotła albo jeszcze robię coś nie tak.

 

No i muszę uszczelnić wreszcie te górne drzwiczki bo jak na razie uporałem się wreszcie z pękniętym trójnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja już wczoraj miałem -8 zrana wiec dlatego pytam Ale u mnie to chyba południowy biegun zimna bo u ojca 20km dalej potrafi byc 10 C róznicy na +. :)No ale kotlina i wszedzie skała .

 

Co do spalania sprawdż czopuch jesli parzy to znaczy że za duzo ciepła i zbyt intensywne spalanie .

 

 

Edytowane przez mac65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Trochę słów samokrytyki

 

Nie jestem zbytnio zadowolony ze sterownika zaworu mieszającego. Może go źle ustawiłem. Ale obserwowałem jak pracuje. Generalnie przy tego typu piecu może powodować jego niestabilne palenie.

Ciągle się otwiera albo zamyka.

Generalnie jak ustawię ręcznie temperaturę to instalacja równo z piecem się wychładza i grzeje. Piec generalnie chodzi stabilnie. Fakt, że są wahania temperatury na grzejnikach ale jakoś to lepiej pracuje

 

Jak sterowany jest zawór 4d ze sterownika to albo zamyka dopływ wody z grzejników albo go na max otwiera. Jego praca w sumie stabilizuje się po nagrzaniu pomieszań.

 

Czyli wynika z tego, że sterownika nie używać przy rozpalaniu w domu ale tylko wtedy kiedy już są pomieszczenia nagrzane. Wtedy pewnie będzie to pracowało dobrze.

 

Przy sterowniku wczoraj temperatura bardzo wolno rosła w pomieszczeniach przy rozpalaniu.

 

No i jeszcze to, że bardzo wolno temperatura rosła.

 

Jak będzie się tak zachowywał to znaczy że nie za bardzo był to mój dobry wybór kupując sterownik zaworu 4d do pieca kwkd zębca

 

Temperatura wczoraj tak mi bardzo wolno ale skoczyła na takie obroty na piecu, że aż się wystraszyłem i po prostu wygasiłem piec. Palenie brykiet jest bardzo niestabilne

 

Mam nadzieję że węgiel nie będzie taki niestabilny w paleniu.

 

Co prawda sterownik kupiłem wcześniej ale piszę te słowa aby ktoś kto by chciał mieć coś takiego przy tego typu piecu się dwa razy zastanowił czy warto.

 

Powalczę oczywiście jeszcze z nim i mam nadzieję że się ustabilizuje wszystko.

 

Pozdrawiam wszystkich

wasz maruda :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zniechecaj sie odrazu :rolleyes:. Wcale sie nie dziwie że tak pracował przy rozpalaniu jeżeli ma dwie funkcje . Przy rozpalaniu woda na powrocie do kotła zimna wiec robił wszystko aby podnieść tę temperature i zaras potem znowu podnosił temperature na grzejniki aby i tam osiągnąc ustawiona . Poprostu wystarczy go właczyc w momencie kiedy piec juz osiagnie temperature i wtedy nie bedziesz nawet zauważał jak pracuje .

 

Jeszcze jedno pytanie czy pompe podpiąłeś pod unistera czy pod st ?

 

 

Edytowane przez mac65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

pompa podpięta pod unistara. zresztą to logiczne.

 

Może podam swoje ustawienia wstępne.

W instrukcji KWKD 15 pisze że powrót ma mieć 60 stopni

Ustawiłem 50 stopni czyli trochę mniej aby dynamika nie była zbyt duża

Temperatura wyjścia za pompą 38 stopni - w sam raz w mieszkaniu no troszkę ciepło

siłownik 140 sekund i tak wpisany w ustawieniach sterownika

 

kalibracja zaworu przeprowadzona. Z tego co widzę to jak się kalibruje 0-100% to tak naprawdę się kalibruje od 20-80% bo reszta zadziałały już krańcówki siłownika i tylko licznik działa w sterowniku

 

opcja ochrona powrotu ustawiona jak pisałem wyżej na 50 stopni

ochrona kotła jest domyślnie na 80 stopni nie zmieniałem tego. Czyli temperatura przy której zawór otwiera się na max. Ale i tak czujnik bierze to z powrotu kotła a tam powinna byc niższa temperatura. Zastanawiam się przy nie przestawić na 70 stopni ?

Załączenie pompy jest wyłączone bo pompa podłączona do unistera

tryb sterowania to standardowy czyli na podstawie czujnika za pompą CO

skok jednostkowy to 5%

a minimalne otwarcie ustawiłem sobie na 20% dla bezpieczeństwa (było 5% domyślnie)

 

Nie wiem czy te ustawienia są optymalne ale wydaje mi się, że nie są złe. Jeżeli się mylę proszę mnie poprawić.

 

Niepokoi mnie to, że w sytuacji spadku temperatury na piecu zanim on znów podniesie temperaturę bo trochę to trwa spada temperatura wody na instalacji co jest logiczne. Sterownik otwiera bardziej zawór powodując to, że bardziej ochładza się powrót a co za tym idzie dłużej hajcuje się w piecu i dynamiczniej podnosi się temperatura. Jak piec nabiera temperatury to i w instalacji jest więcej więc sterownik zamyka powolutku zawór podnosząc temperaturę powrotu a co powoduje jeszcze szybszy wzrost temperatury na kotle.

I koło się zamyka. Taka huśtawka rozpędza bardzo piec na dłuższą metę. Przynajmniej są takie moje spostrzeżenia z działania.

 

A teraz trochę o temperaturze rury wejścia do komina napiszę (punkty pomiaru to górna część rury zaraz przy ścianie - tam zauważyłem najwyższą temperaturę blachy). Mierzone jest pirometrem. Nie jest idealny ale oto wyniki:

W czasie rozpalania kotła : ok 150-180 stopni Celsjusza

W czasie stabilizacji kotła - ok. 110-150 stopni

W czasie normalnego palenia po ustabilizowaniu kotła : ok.70-80 stopni.

Wiatr: lekki nawet bardzo ale jest. Na czopuchu kotła regulacja czopucha otwarcie na ok. 75-80%

 

Wiem, że to jaka temperatura jest bardzo zależy od temperatury, wiatru i pewnie wielu innych czynników. Ale do dla mnie jakiś punkt wyjścia

 

Temperatura na unisterze ustawiona na 69 stopni. Trzyma mniej więcej od 64-72 stopni. Dzisiaj pale bez sterownika ST-431 i jest na razie stabilnie.

Pomiar zrobiłem pirometrem powrotu i jest jakieś 42 stopnie przy takiej temperaturze wiem że za niskiej. Pewnie przy dłuższym paleniu będzie wyższa.

 

Jeszcze nawiążę do mojego postu o bojlerze i zaworze bezpieczeństwa.

Ciśnieniu w mojej sieci zasilającej wody. to ok. 3,5-4 bary tak wyszło jak zmierzyłem wieczorem. Więc zawór bezpieczeństwa winien mieć 6bar dobrze myślę ?

 

Dzięki z góry za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie że w tej chwili ST powinien miec funkcje nadrzedna i pompa powinna byc podłączona właśnie do niego a on podłaczony do UPS-a , przynajmniej takie były pierwotne Twoje załozenia ,że skoro brak en el to miarownik zamyka piec natomiast pompa odbiera ciepło . W obecnej sytuacji unister wraz z pompa beda pracowały do upadłego bo zasilanie obetnie równo i miarownik i pompe . Zasilenie ST z UPS pozwoli zamknąć miarownik po braku en .el a pompa nadal bedzie pracowac wraz z ST aż do wychłodzenia pieca jezeli tam ją podłączysz . W obecnym rozwiazaniu miarownik ma tylko utrzymac temperature żródła i nie ma potrzeby regulowania nim temperatury na instalacji , od tego jest ST . Podobnie z czujnikiem od unistera , w tej chwili powinien mierzyć temperature na wyjściu z kotła, pozwoli to szybciej reagowac na zmiany temperatury ( najlepiej wsunac go pod ocieplenie rury wyjsciowej z pieca ) , natomiast czujnik od ST za zaworem 4d .

 

CO do ustawień sterownika sie nie mieszam ,sam dojdziesz jak jest najlepiej w Twojej instalacji .Jesli chodzi o temperatury spalin to wydają mi sie całkiem przyzwoite .

 

Co do zaworu to tak by wynikało jak napisałes 6 barów

 

Temperaturą powrotu pieca bym sie za bardzo nie przejmował przy takim podłaczeniu instalacji , te 50 powinno byc wystarczajace , niektórzy nawet tyle nie maja na zasilaniu :D

 

Jezeli sie powtarzam to sory ale troche żesmy juz tutaj napisali

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

ciekawy pomysł z tym podłączeniem pompy

 

moje przemyślenia to:

 

Sterownik ST przełączyłem na funkcję nadrzędną bo przecież unister nim nie steruje - wydaje mi się to logiczne

 

W podłączeniu pompy do ST widzę lukę. Pisałeś, żeby ST załączyć po nagrzaniu wody (no i pomieszczeń) wtedy będzie pracował stabilnie. No właśnie tu widzę problem.

W czasie dogrzewania pomieszczeń sterownik a zarazem pompa będzie wyłączona więc i brak obiegu więc i brak odbioru ciepła.

Jak podłączę pompę prosto do UPS to wychłodzi mi pomieszczenia jak piec wystygnie - w tym momencie unister wyłącza mi pompę poniżej 45 stopni na piecu.

Jak podłączę pompę do ST to jest najbardziej optymalnie bo jak spadnie temperatura w instalacji to pompa się wyłączy ALE

znów wracamy do tematu sterowaniem ST przy rozpalaniu kotła

 

Co do czujników. W tym momencie czujnik od unistera mam podłączone na rurze pionowej od pieca - tam temperatura zachowuje się najbardziej stabilnie i pokrywa się z temperaturą na zegarze.

 

Co do czujników ST. W tym momencie jeden czujnik mam podłączony na powrocie kotła oraz drugi czujnik który kontroluje temperaturę w kaloryferach zaraz za pompą tak jak stoi w instrukcji.

 

Wszystkie czujniki przylegają do rur i są pod osłonami.

 

Pompa na sterowniku ST może pracować w 3 trybach:

może być wyłączona całkowicie (tak jak u mnie bo podłączona do unitera jest)

może pracować non stop cały czas - będzie wychładzać pomieszczenia

może załączać się od zadanej temperatury załączenia (w instrukcji nie napisali o jaką temperaturę chodzi. Czujnika powrotu kotła czy czujnika w obiegu kaloryferów czyli za zaworem 4d i pompą)

 

Generalnie pomysł z przełączeniem pompy fajny ale nie wiem co z rozruchem kotła zrobić. Zbyt to niestabilne się robi. Normalnie na razie robię rozruch w 30 minut (dojście do temp 50-60 na piecu i częściowym ogrzaniem pomieszczeń) . Na sterowniku ST dojście na rozruchu robi się ciężkie i bardzo długo trwa a w pomieszczeniu jest bardzo chłodno. Najgorsze, że jak dobrze zauważyłeś co chwila wachluje zaworem raz zamyka raz otwiera całkowicie przez co rozpala się bardzo nieefektywnie.

Poszukam w instrukcji ST 431 ale może da się na chwilę przełączyć go na tryb ręczny (programowo) i ręcznie sterować zaworem (sterownik będzie pracował ale sterowanie zaworem pozostawi mnie). A jak wszystko nabierze temperatury przełączyć na automat. Może jakiś inny użytkownik podpowie mi czy tak można ?

 

Szkoda, że nie ma funkcji rozruchu np. jak temperatura na powrocie będzie powyżej 40 stopni ustawi się na zadaną pozycję a po 30 minutach przełączy się w normalny tryb pracy. Oczywiście parametry były by ustalane indywidualnie jak inne parametry. Ale to moje marzenia bo takiej funkcji nie ma niestety

 

To ja za marudzenie przepraszam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie zapomniałem że przy rozruchu było to troche niestabilne , Przydał by sie program rozruch w ST dry.gif to podejżewam pozwoliło by uspokoic troche 4d, ale o ile sie nie myle to tryb ręcznego sterowania zaworem chyba jest .Jeszcze jedno , pisałeś wcześniej że zawór ma dwie martwe strefy po około 20% , a czy robiłeś kalibracje zaworu ?

 

A przy jakiej temperaturze rusza pompa na unisterze ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak robiłem kalibrację. Zresztą sterownik robi ją zawsze przy załączeniu prądu

 

Jest ciekawie. na siłowniku Womix mp06 pisze 140 sekund. I taką wartość wprowadziłem do sterownika. Ale wygląda to tak jakby w rzeczywistości sterownik nie ustawił sobie 140 sekund a 180 sekund co by tłumaczyło to, że zawór 4d się całkowicie otworzył a sterownik jeszcze go wysterowuje mimo tego że krańcówki dano zostały osiągnięte

 

No program rozruchowy by się przydał. Szkoda że nie ma. Spróbuje ten tryb ręczny.

 

W sumie to jest tak. Pompa rusza i zatrzymuje się przy 45 stopniach na wyjściu pieca. Tak to ustawiłem. Tylko, że przy wygaszaniu sterownik czeka jeszcze 30 minut na dogaszenie ew. jakby jednak się cos odpaliło z powrotem.

 

W sumie to mogę i pompę ustawić i na 50 stopni na wyjściu bo i tak grawitacja załatwia do momentu rozpalenia a pompa chodzi na próżno.

 

Tak w ogóle to o stałopalności na razie nie myślę. To co uzyskałem to 4 godziny na brykiecie a i tak nie zasypuje do końca bo boję się, że piec zbyt dynamicznie zaskoczy.

Poza tym jak już nagrzane są pomieszczenia to nawet nie zasypuje całej komory aby brykiet się nie rozpalał bo niestety cały wsad jest brany przez ogień. Wrzucam jak na razie ze 4-6 szt. od strony drzwiczek i temperaturę taka ilość ładnie trzyma tylko że krótko niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje zmienić czas otwarcia zaworu skoro zmierzyłeś i nie pasuje , może to miec wpływ na póżniejsza bezwładnosć sterowania te 20 Ssekund z kazdej strony to dosć duzo . Myśle że podniesienie temperatury startu pompy równiez pomoze w stabilizacji układu . 5 C powyzej ustawionej temperatury powrotu powinno byc OK( bo chyba steruje nia w tej chwili Unister). Ten brykiet w palenisku pasowało by czymś doszczelnic , dobre by były do tego pelety dry.gif

 

Faktycznie dopuki nie wystroisz instalacji nie ma co iśc na całość

 

 

Edytowane przez mac65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.