Skocz do zawartości
IGNOROWANY

jaki piec wybrać do ogrzania powierzchni 140 m2


zbych35

Rekomendowane odpowiedzi

Mam do ogrzania 140m2 i jest to stary dom piętrowy z lat 80 ściany zewnętrzne grubości 35 cm z pustką powietrzną nie ocieplony w połowie budynku wymieniona stolarka okienna na okna plastikowe, grzejniki 100 żeberek żeliwnych + jeden grzejnik w łazience rurkowy ( nie pamiętam mocy) + dwa grzejniki purmo 800W i 100W ( w zaadaptowanych pomieszczeniach na kuchnię i 2 łazienkę)+ grzejnik rurowy w garażu( tzw. fafik) + 2 zbiorniki CWU 140L i 80L połączone szeregowo. A co do mocy grzejników żeliwnych to jak dobrze pamiętam to chyba jest 70W na żeberko lub 130x żeberka=moc ale sam dokładnie nie wiem. Ale do obliczeń brałem zapotrzebowanie na ciepło budynku od 100-150Wh/m2, instalacja miedziana z pompą cyrkulacyjną, na grzejnikach są pozakładane zawory termostatyczne oprócz łazienek, większa część instalacji jest tak zrobiona że nawet przy braku prądu i tak ogrzewanie działa grawitacyjnie, gorzej jest z parterem bo w sytuacji gdy pompa nie pompuje to grzejniki są w połowie tylko ciepłe a to dlatego że nie posiadam piwnicy i piec jest tylko zaniżony o 50 cm poniżej gruntu i tak wychodzi że doły grzejników na parterze są na wysokości połowy pieca i dlatego taka małą skuteczność ich grzania gdy pompa staje dlatego mój piec musi mieć zasilanie awaryjne bo dość często u mnie wyłonczają prąd i wtedy pozamiatane z paleniem. Pozdrawian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM

 

Wszystko zależy od izolacji termicznej budynku w twoim przypadku 24kW to raczej koniecznść , gdy docieplisz odpowiednio budynek (10cm styropianu na sciany zew. to minimum ) to 15kW powinno wystarczyc ale zostaw sobie na wszelki wypadek zapas mocy i zastosuj 20 kw.

Oczywiscie rozmawiamy tutaj o piecach z podajnikiem i o ogrzewaniu 24h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Pokazałem mojemu instalatorowi ten schemat instalacji (chodzi mi o zawór 4d):

http://www.luskar.pl/imp/kotly/prezentacja_zawor.html

 

Powiedział że to nie będzie działać (że już to przerabiał).

Chodziło mu o to, że w takim układzie potrzebna jest dodatkowa pompa dla CWU bo bez niej pompa CO "wyciągnie" wodę z bojlera - CWU nie będzie odpowiednio dogrzana.

Co Wy na to?? Proszę o opinię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak informacyjnie - temat poruszany już na forum kilka razy - polecam poszukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Co do elektroniki w piecach spalających węgiel lub jakieś inne paliwo to ja jestem za tą elektroniką. I jako domorosły elektronik zmajstrowałem elektroniczny miarownik ciągu który stabilizuje temperaturę wody w kotle i utrzymuje ją na zadanej i dodatkowo ogranicza podczas rozpalania ubytki w komin dużej ilości energii poprzez drugi czujnik który jest zamocowany w kominie i po osiągnięciu 200 stopni automatycznie ogranicza dopływ powietrza do spalania nawet jeśli zadana temperatura nie jest jeszcze osiągnięta. Jedynym mamkamentem tego jest że piec dłużej rozgrzewa całą instalacje. I dlatego jestem za elektroniką w takich piecach ale nie taką która hajcuje na maxa w piecu póki on nie osiągnie zadanej temperatury.

Witam od miesiąca jestem urzytkownikiemKWKS16 zębiec i jak najbardziej jestem za sterowaniem elektronicznym przez które to mało nie doszło do rozwodu gdyż 80% czasu jaki przebywam w domu spędzam w kotłowni na ustawianiu przedmuchów, wzmocnienia kominowego oraz dynamiki lecz dmuchawa jest urządzeniem zbędnym a raczej przeszkadzającym przy paleniu drewnem, węglem. Strumien wdmuchiwanego powietrza jest zbyt duży myślałem już o zamontowaniu mniejszego wentylatora np od suszarki do włosów lub coś podobnego Mógłby kolega podzielic się projektem elektronicznego miarkownika ciągu?

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

mam pytanie do zbych35;

po tych kilku miesiącach używania pieca PER-EKO KSX-21kW, jak oceniasz jego jakość - chodzi mi o wydajność, funkcjonalność, czas pracy na jednym załadowaniu (węgiel/miał) no i jak wygląda sprawa z tym sterownikiem i nadmuchem.

 

Będę bardzo wdzięczny za wszelkie info zanim i ja wydam kupę forsy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do MARSZ pewnie że mogę się podzielić schematem i budową takiego sterownika ale z góry mówię że to samoróba bez żadnego atestu i nie biorę odpowiedzialności za ewentualne szkody choć z drugiej strony ten sterownik pracował u mnie 3-4 lata i nic złego się nie działo. A co do twojego pieca może masz za mocno ustawiony współczynnik korekcji regulatora kominkowego i on sobie podnosi obroty wentylatora za ostro do góry.

 

Do PETRA cóż z grubsza mówiąc to sam nie wiem jak mam oceniać ten piec bo z jednej strony pali się fajnie w niem ale z drugiej strony nie podoba mi się a to z tej racji że w piecu są wąskie przegrody i jest w nim tylko 60 litrów wody i palenie węglem lub drewnem na ustawieniach fabrycznych grozi zagotowaniem wody palenie miełem po konsultacji z producentem i zmianami serwisowymi w sterowniku odbywa się no nie źle. I to drugie to owy sterownik niby jest fajny ale jak dla mnie to jest spaprany i nie przystosowany do sterowania tego rodzaju kotła gdyż pozwala na niekontrolowane przegrzewanie wody w kotle przy nie umiejętnych ustawieniach. A co do palenia to zależy od opału ja węglem nie palę bo mam stacha załadować go węglem bo jak kiedyś wrzuciłem pół wiaderka węgla to piec mało nie chciał odfrunąć tak się rozchajcował więc palę miałem od góry i jak kupiłem dobry miał to jeden załadunek wystarczał na 24 godziny a mam teraz taki średniej jakości to wytrzymuje około 20 godzin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie, posiadam piec PER-EKO KSX-21kW i mam pytanie do wszystkich znawców piecy, chciałbym w dolnych drzwiczkach popielnika wywiercić kilka otworów potem je nagwintować i wkręcić odpowiedniej średnicy śruby z podkładkami uszczelniającymi żeby piec był dalej szczelny podczas palenia z wykorzystaniem nadmuchu, owe otworki ze śrubami chciałbym wykorzystać podczas braku prądu do palenia naturalnym ciągiem i wykręcał bym sobie tyle śrubek ile bym potrzebował żeby ustabilizować temperaturę, teraz moje pytanie jaki przekrój łączny powinny mieć owe otworki żeby paliło się mi w piecu w naturalny sposób?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam serdecznie wszystkich a zwłaszacz ciebie zbych35

mimo że jestem tu nowy myślę że moje porada będzie przydatna.

ja bym zrobił tak jak jest w starych piecach

rysujesz sobie na drzwiczkach okręg powiedzmy o promieniu 5 cm. na środki otwór fi 8 a na okręgu otwory powiedzmy 3-4 fi 10 lub 12. dorabiasz do tego z blach powiedzmy 2 lub 3 koło o średnicy większej niż narysowany okręgo na drzwiczkach ( tak żeby zakryło ci otwory powiedzmy promień 7cm ) powtarzasz czynności wykonane na drzwiczach czyli otwory i też na środku otwór fi 8. I najlepiej przyspawać do tego jakiś uchwyt najlepiej z drutu do kręcenia tym kółkiem. kółko przykręcasz do drzwiczek a najlepiej nirujesz nitem stalowym (czyli zaklepujesz drut stalowy na gorąco lub na zimno tak żeby kółko się kręciło ale nie swobodnie bo będzie opadało. Jak chcesz regulować dopływ powietrza to w dzwiczkach lub na klapce zrób fasolki tak żeby jak przesuwasz klapkę stopniowo odkrywały się kolejne otwory aż do maksymalnego otwarcia ale z tym jest troche więcej gimnastyki. Ale dla chcącego nic trudnego.

Odnośnie gwintowania otworów w drzwiczach to bym odradzał. W wyniku nagrzania drzwiczek będzie problem z wkręceniem śrub- rozszerzalność cieplna- drzwiczki będą gorące a śruba zimna i w najlepszym przypadku przy zastosowaniu klucza i trochę większej siły masz ukręconą śrubę w drzwiczkach.

Myślę że nie zagmatwałem tego za bardzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

a ja polecę ci piecyk dolnego spalania z poziomymi kanałami dymnymi, dłuższa żywotność pieca, mniej substancji smolistych, wyższa temperatura spalin- nie wymagany wkład kominowy, zwróć tez uwagę aby miał żeliwny i ruchomy ruszt , kształtki żeliwne bądź ceramiczne do dopalania gazów doprowadzone powietrze wtórne do kształtek dopalających , będzie zdecydowanie mniej szło opału i mniej kopciło co do mocy to mówisz ze żeliwniak a więc zapewne dozamet kamino one się nie zmieniły nic od 30 lat a więc zobacz jaką miał moc i weź takiej samej bądź ciut mniejszy camino słabo wykorzystywał drewno jako opał .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.