edgar184 Opublikowano 27 Stycznia 2011 #1 Opublikowano 27 Stycznia 2011 Witam. Przedstawiam moją pierwszą próbę schematu instalacji. Przepraszam za brak fachowego oznaczenia poszczególnych punktów instalacji. Pomijamy fakt że instalacja jest zamknięta przy kotle na paliwo stałe. I dziękuję za porady typu wstawić większe okna w piwnicy. Kocioł Ogniwo Eko Plus 15kw Temperatura na piecu 50-55"C Od pieca do rozdzielaczy miedź od rozdzielaczy do kaloryferów pex/al/pex Teraz pytania:). 1. Jest coś w rodzaju automatu który będzie mi utrzymywał stałe ciśnienie zasilające kocioł w wodę z sieci (oczywiście jeżeli ono z jakiegoś powodu opadnie)?? 2. Czy w układzie zamkniętym potrzeba kocioł na stałe zasilać z sieci? 3.Czego brakuje w instalacji lub jest rażącym błędem. 4. Czy z tego schematu można wywnioskować gdzie woda będzie swobodnie przepływać, mieć luźny obieg?? 5. Zawory bezpieczeństwa na 1,5 bara?? Ciśnienie w instalacji w oklicy 1,2bara?? Dziękuję za odpowiedź. Cytuj
mezik0 Opublikowano 27 Stycznia 2011 #2 Opublikowano 27 Stycznia 2011 po pierwsze to układ powinien być otwarty rura od kotła do naczynia bez żadnych zaworów Cytuj
edgar184 Opublikowano 27 Stycznia 2011 Autor #3 Opublikowano 27 Stycznia 2011 Między kotłem a naczyniem jest tylko manometr, ale dobrze poprawie to i manometr będzie za naczyniem wzbiorczym. Kolejne sugestie?? Cytuj
adamasz Opublikowano 27 Stycznia 2011 #4 Opublikowano 27 Stycznia 2011 Ogniwo daje gwarancję kotła na zamkniętą instalkę? Jeśli tak, to następny krok proponuję dobrać urządzenie schładzające (wężownica lub zawór upustowy) - SAFETY FIRST POSITIVELY :D Manometr niczego nie zabezpiecza tylko informuje! A gdzie jest rozpiska długości i oporów sieci dla doboru pompy? PozdrA. Cytuj
edgar184 Opublikowano 28 Stycznia 2011 Autor #5 Opublikowano 28 Stycznia 2011 Manometr niczego nie zabezpiecza tylko informuje! PozdrA. Wiem o tym, informacja o manometrze do mezikO, bo stwierdził że nie powinno być żadnego zaworu od kotła do naczynia. Na schemacie jest tylko manometr wpięty. Cytuj
edgar184 Opublikowano 28 Stycznia 2011 Autor #6 Opublikowano 28 Stycznia 2011 Jeśli tak, to następny krok proponuję dobrać urządzenie schładzające (wężownica lub zawór upustowy) - SAFETY FIRST POSITIVELY A gdzie jest rozpiska długości i oporów sieci dla doboru pompy? PozdrA. Skoro poruszyłeś temat, to możesz go rozwinąć?? Podpowiedzieć co gdzie i jak?? Pozdrawiam. Cytuj
edgar184 Opublikowano 28 Stycznia 2011 Autor #7 Opublikowano 28 Stycznia 2011 P. adamasz rozumiem że takie coś?? Mój odnośnik Cytuj
adamasz Opublikowano 28 Stycznia 2011 #8 Opublikowano 28 Stycznia 2011 P. adamasz rozumiem że takie coś?? Tak jest, ale: Najpierw wiadomość od Ogniwa: byłem na Ich stronce i oni NIC nie piszą o Eko w układzie zamk... Ja też byłbym za zamkniętą, gdyby nie kasowało to gwarancji! Jeśli podasz przybl. długości tych rurek (z dokł do 0.5m) to oszacuję potrzeby pompowe :D PozdrA. Cytuj
Paweł26 Opublikowano 28 Stycznia 2011 #9 Opublikowano 28 Stycznia 2011 Witam. Przedstawiam moją pierwszą próbę schematu instalacji. Przepraszam za brak fachowego oznaczenia poszczególnych punktów instalacji. Pomijamy fakt że instalacja jest zamknięta przy kotle na paliwo stałe. I dziękuję za porady typu wstawić większe okna w piwnicy. Kocioł Ogniwo Eko Plus 15kw Temperatura na piecu 50-55"C Od pieca do rozdzielaczy miedź od rozdzielaczy do kaloryferów pex/al/pex Teraz pytania:). 1. Jest coś w rodzaju automatu który będzie mi utrzymywał stałe ciśnienie zasilające kocioł w wodę z sieci (oczywiście jeżeli ono z jakiegoś powodu opadnie)?? 2. Czy w układzie zamkniętym potrzeba kocioł na stałe zasilać z sieci? 3.Czego brakuje w instalacji lub jest rażącym błędem. 4. Czy z tego schematu można wywnioskować gdzie woda będzie swobodnie przepływać, mieć luźny obieg?? 5. Zawory bezpieczeństwa na 1,5 bara?? Ciśnienie w instalacji w oklicy 1,2bara?? Dziękuję za odpowiedź. Układ otwarty z naczyniem wzbiorczym przeleowym(grawitacja działa) Płedem jest wpiecie podłogówek oraz sciennego na jednym obiegu(Podłogówka powinna piec wlasne wyjscie od pieca.Czyli 2 rozdzielne obiegi z 2 pompkami.Do podłogówki zawór termostatyczny lub mieszajcy obnizajacy teperature zadaną MAX ZADANA35-40ST) Zawór na 1.5 wystarczy na otwarty spokojnie Zależy Ci na grawitacji?? W tym przypadku na scienne układ z zaworem róznicowym,jesli termostayt to tylko o powiększonym przepływie. 50-55 zadana to zbyt mało(szybkie zurzycie kotła poprzez korozje zimnych teperatur tzn mniej niz 45 st powrót) W celu podgrzania powrotu dodatkowy obieg kotłowy. Cytuj
edgar184 Opublikowano 28 Stycznia 2011 Autor #10 Opublikowano 28 Stycznia 2011 Tak jest, ale: Najpierw wiadomość od Ogniwa: byłem na Ich stronce i oni NIC nie piszą o Eko w układzie zamk... Ja też byłbym za zamkniętą, gdyby nie kasowało to gwarancji! Jeśli podasz przybl. długości tych rurek (z dokł do 0.5m) to oszacuję potrzeby pompowe :D PozdrA. Ok, w takim razie zastosowanie naczynia przelewowego rozwiązuje problem (i koszt zakupu wężownicy). Inne pytanie: naczynie przelewowe w lini prostej od pieca, prosto na strych, bo musi być wyżej niż najwyższy kaloryfer, ale co z ujemną temperaturą? odpływ z naczynia musi być do kanalizacji?? i dopływ wody z sieci do naczynia?? od pieca do naczynia tylko jednolita(nic innego nie możne być wpięte) rurka?? np fi16, i całkiem osobno zasilanie kaloryferów i cwu? I jeszcze jedno pytanie, pompka co nie wypcha wody z naczynia otwartego?? Cytuj
edgar184 Opublikowano 28 Stycznia 2011 Autor #11 Opublikowano 28 Stycznia 2011 Układ otwarty z naczyniem wzbiorczym przeleowym(grawitacja działa) Płedem jest wpiecie podłogówek oraz sciennego na jednym obiegu(Podłogówka powinna piec wlasne wyjscie od pieca.Czyli 2 rozdzielne obiegi z 2 pompkami.Do podłogówki zawór termostatyczny lub mieszajcy obnizajacy teperature zadaną MAX ZADANA35-40ST) Zawór na 1.5 wystarczy na otwarty spokojnie Zależy Ci na grawitacji?? W tym przypadku na scienne układ z zaworem róznicowym,jesli termostayt to tylko o powiększonym przepływie. 50-55 zadana to zbyt mało(szybkie zurzycie kotła poprzez korozje zimnych teperatur tzn mniej niz 45 st powrót) W celu podgrzania powrotu dodatkowy obieg kotłowy. Co do podłogówki to jest to jako dodatek do łazienki (obydwie ok 10m2), i szczerze mówiąc myślałem że takie zasilenie wystarczy. Co do ochrony pieca miałem zamiar właśnie wykorzystać zawór 3 drożny. Chociaż charakterystyka pracy ogniwa eko plus jest ciekawa, poprzez kontrole temperatury powrotu i tym samym ochronę przed nadmiernym ochłodzeniem wody, oczywiście w normalnych warunkach pracy. Czyli można zrezygnować z zaworu n drożnego bo sam piec nie dopuści do zbytniego wychłodzenia powrotu. Przynajmniej tak to rozumiem :D. Cytuj
edgar184 Opublikowano 29 Stycznia 2011 Autor #12 Opublikowano 29 Stycznia 2011 Poprawiłem schemat wg powyższych zaleceń: do zbiornika wyrównawczego czysta rurka, manometr za zbiornikiem wyrównawczym, zawór zwrotny do cwu, zawór różnicowy na wyjściu z kotła Teraz mam pytanie, wężownice jak się wpina w instalacje?? Ma ona za zadanie schładzać wodę wychodzącą z kotła,czy wchodzącą do kotła?? W pierwszym rozwiązaniu kocioł będzie dłużej czekał na schłodzoną wodę, natomiast w drugim żeby wężownica zadziałała (czyli temp.95"C) to z kotła i przez instalacje musiałaby płynąć chyba ze 120"C?? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.