slawomir1982 Opublikowano 18 Stycznia 2011 #1 Opublikowano 18 Stycznia 2011 Witam mam problem z podłaczeniem zbiornika dwupłaszzowego miałem wczesniej zbiornik na wezownice i na strychu wychodziły 4 rurki zasilanie i powrót od C.O. oraz zasilanie i powrót C.W.U. przy kupnie zbiornika nastraszyli mnie ze musze miec zawory zwrotne i zawory bezpieczenstwa ale ile tych zaworów i jakie doczytałem w instrukcji montażu ze musza to być zawory na powrocie C.O 0,25 MPa oraz na zasilaniu zimnej wody 0,25MPa chciałem zrobic dodatkowo sobie tak ze jak zamkne wode na głównym zaworze lub poprostu ja zakreca to bede mógł spuścic kranem na dole pozostałe 120 l nie wiem jak to ugryźć :/ do tej pory za naczynie wyrównawcze służyła mi kanka po mleku 15 lteraz mam juz naczynie wzbiorcze z wyjsciem u dołu i drugim w połowie wysokości nie wiem napisano na nim ze cisnienie robocze to 1MPa teraz pytanie czy jezeli naczynie wzbiorcze ma przelew do atmosfery czyt. na dwór czy jest istotne ciśnienie robocze na nim podane. Ponadto jak go zamontuje to nie bede w stanie zobaczyc ilości wody pozostałej w układzie i czy ma sens montowac manometr tuż pod zbiornikiem wyrównawczym by można było określić ilość wody, jeśli tak to z jaka skala 2 MPa wystarczy?? Czy moge zamontowac ten wyrównawczy w/w i czy musze dokładać do niego jakieś rurki bo widziałem ze wychodza z takich zbiorników 3 rurki i czy moge podłaczyć sie do kranu tak by woda zleciała mi na dole cała instalacja jest na strychu jakies 3 m nad wanna za wszystkie sugestie i wskazówki ( rysunki ) bede wdzieczny Cytuj
woku Opublikowano 18 Stycznia 2011 #2 Opublikowano 18 Stycznia 2011 Czy instalacja chodzi grawitacyjnie czy masz pompy obiegowe? - od tego zależy, czy zawór zwrotny na CO zwykły sprężynowy, czy klapkowy (grzybkowy) na CWU zawór zwykły ze sprężynką (w sklepie doradzą) i zawór bezpieczeństwa 6bar (0,6MPa) - na takie ciśnienie typowo są robione zbiorniki - zwykle w sieci wodociągowej jest ok 4bar, więc mniej być nie może. Z tym wyprowadzeniem ze zbiornika "do atmosfery" możesz się kiedyś "przejechać" jak Ci odpływ zamarznie, lepiej do kanalizacji, manometr nie potrzebny - to instalacja otwarta o jakich kranach do zbiornika mówisz? - to ma nie być nic - rury i zbiornik, ba jak zakręcisz jakiś karanik to się okaże że już nie masz zabezpieczenia przelewowego Cytuj
slawomir1982 Opublikowano 18 Stycznia 2011 Autor #3 Opublikowano 18 Stycznia 2011 instalacja jest grawitacyjna ale bede chciał podłaczyc pompke z czasem A kran spustowy do pozostałej wody w zbiorniku bo woda ciepła jest wypychana do góry i leci tylko wtedy gdy w zasilaniu jest woda a jak jej nie ma to w zbiorniku cały czas jest te 100 l. i nie ma jak tego spuścić nawet gdyby demontować zbiornik to troche to bedzie ważyć z wodą i żeby nie bawić sie na struchu w podstawianie wiaderek pod śrubunek to pomyślałem ze może podłacze to w tski sposób: rurka zasilania zbiornika trójnik drugi kawałek rury z zaw. kulowym i wpiac sie do rury od zasilania kranów i wtedy odkrece tylko zawór na górze a na dole sobie wode wypuszcze bez jakichkolwiek zaworów zwrotnych Cytuj
slawomir1982 Opublikowano 18 Stycznia 2011 Autor #4 Opublikowano 18 Stycznia 2011 ale po co te zawory zwrotne tam zakłatak wyglada to u mnie i tam na zielono zaznaczyłem swoja propozycje jak mozecie to dorysujcie od siebie cos .. :) Cytuj
Gość mariobros35 Opublikowano 18 Stycznia 2011 #5 Opublikowano 18 Stycznia 2011 Witam co do podłączenia bojlera płaszczowego to dodałem zawór zwrotny na zimnej wodzie przed odejściem na spuszczanie wody,co do naczynia to polecał bym naczynie z samo uzupełnieniem takie jak na linku: http://allegro.pl/naczynie-wzbiorcze-20l-g...1399584409.html poniżej rysunek z podłączeniem naczynia Cytuj
groszek Opublikowano 18 Stycznia 2011 #6 Opublikowano 18 Stycznia 2011 ale po co te zawory zwrotne tam zakłatak wyglada to u mnie i tam na zielono zaznaczyłem swoja propozycje jak mozecie to dorysujcie od siebie cos .. :) Witam! Czy nie obawiasz się, że w rurce do opróżniania bojlera (która będzie używana raz na kilka lat) rozmnożą się bakterie. Przez nią normalnie nie będzie przepływu, a wiadomo gdzie jest wilgoć i ciepło tam są i różne chorobotwórcze paskudztwa. Na Twój rys. naniosłem kilka moich propozycji, ale że nie jestem hydraulikiem mogą być błędne. Wydaje mi się, że bez zaworka wpuszczającego powietrze, wypływ wody przy opróżnianiu bojlera będzie utrudniony. Pozdrawiam. Cytuj
slawomir1982 Opublikowano 19 Stycznia 2011 Autor #7 Opublikowano 19 Stycznia 2011 Witam z tym ze ja nie mam tylu rur od wyrównawczego naczynia jedna rurka która zasila i ta sama jest do oddawania ciśnienia z tego co sie dokopałem to odchodzi ona od grubej rury 1/1/4'' która wraca od grzejników do pieca no i oczywiscie przelew a za bardzo nie chce ruszac juz starej instalacji nim nie bede robił jej na nowo bo wiecie jak to jest stare działa poki sie nie zacznie cos ruszac pozdrawiam Cytuj
slawomir1982 Opublikowano 21 Stycznia 2011 Autor #8 Opublikowano 21 Stycznia 2011 załączam rysunek pogladowy mozna zmieniac na nim i nanosić poprawki...:( Cytuj
ladkar Opublikowano 21 Stycznia 2011 #9 Opublikowano 21 Stycznia 2011 moim zdaniem powinno to tak wygladac Cytuj
slawomir1982 Opublikowano 22 Stycznia 2011 Autor #10 Opublikowano 22 Stycznia 2011 Witam Czy tak będzie dobrze?? zawory w zasadzie to daje po to żeby nie stracić gwarancji 5 lat na zbiornik, wymóg producenta. Cytuj
emilek Opublikowano 22 Stycznia 2011 #11 Opublikowano 22 Stycznia 2011 nie będzie dobrze rura wznośna do zbiornika wyrównawczego ma być na zasilaniu z pieca a nie z powrotu:) Cytuj
grzeg Opublikowano 22 Stycznia 2011 #12 Opublikowano 22 Stycznia 2011 no przecież jest na zasilaniu, tylko że żle wpieta.powinna byc w górną częsc naczynia a przelew poniżej.teraz jest odwrotnie. rura łaczaca dół naczynia z powrotem instalacji to rura wzbiorcza i jest prawidłowo. rura sygnalizacyjna dobra rzecz,chociaż bez niej kapnął byś sie że jest mało wody jak przestanie grzać bojler.a te rure bezpieczeństwa pdłacz tak żeby ci sie ten pion,jak i bojler odpowietrzył do naczynia Cytuj
slawomir1982 Opublikowano 24 Stycznia 2011 Autor #13 Opublikowano 24 Stycznia 2011 Witam poprawiłem już rysunek " grzeg" sprawdź teraz czy jest OK., bo pisałeś że musze poprawnie wpiąć rurke bezpieczeństwa żeby się mi zbiornik i pion odpowietrzał przez wyrównawczy. Powinno być jużo ok., ale jeśli nie to czekam na podpowiedzi. . Pozdrawiam Cytuj
grzeg Opublikowano 24 Stycznia 2011 #14 Opublikowano 24 Stycznia 2011 O.K. brakuje jeszcze odpowietrzenia naczynia,chyba że nie narysowałes.te rure zasilającą do bojlera lekko po spadku i ci sie bedzie odpowietrzać. ten zawór bezp.na powrocie z bojlera to tak na wszelki wypadek? przeciez to układ otwarty. nie zamarznie ci ten bojler tam na strychu?? Cytuj
slawomir1982 Opublikowano 25 Stycznia 2011 Autor #15 Opublikowano 25 Stycznia 2011 Bojler sam w sobie ocieplany pianką 4 cm, pomieszczenie w którym jest, jest ocieplone styropianem i watą mineralną. Odpowietrzenie mogę wkręcić na trójniku do przelewu? tylko wyżej i nie poleci mi tamtędy woda?? czy podstawic w razie czego jakieś wiadro??, a spadek do bojlera w stronę bojlera na pół oczka w poziomicy tak ok.??. Jak mam tylko 2 otwory w naczyniu wyrównawczym to dospawać jakieś mufy na 1/2 cala czy kupić inny zbiornik wyrównawczy czy jeszcze podłąć to zupełnie inaczej?? mam otwór na dnie naczynia i w połowie wysokoście " typowy walec z zaokrąglonymi bokami" 15 L. Cytuj
grzeg Opublikowano 25 Stycznia 2011 #16 Opublikowano 25 Stycznia 2011 popatrz na schemat,który sam narysowałeś.masz tam cztery rury więc musisz mieć cztery otwory.chyba że zrezygnujesz z rury sygnalizacyjnej to trzy, a jak podłaczysz na jednej rurze to dwa.na forum i w googlach są opisy i schematy.twoje naczynie ma 15litrów więc jak dasz przelew w jego połowie to zostanie 7,5l. bedzie nie wykorzystane..spadek do bojlera wystarczający Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.