Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Takie zjawisko jest tylko wtedy jeżeli sa nieszczelności od strony podajnika lub zbiornika paliwa.Wystarczy napalić rozpałke do grila i puścic dmuchawe przy tym zabiegu zamykamy komin i wszystko jasne gdzie dochodzi powietrze.

Jeżeli jest wszystko szczelne to na palenisku w czasie postoju nie ma prawa sie palic.Dymienie ponieważ dochodzi pomału tlen czyli nieszczelności.

Opublikowano
  W dniu 5.03.2013 o 20:40, darrr napisał(a):

,,,, Z komina leci czarny dym a na palenisku płomień kładzie się zawsze w kierunku podawania paliwa co powoduje palenie się miału przed otworami na palenisku .

Palenisko cze jest otwarte z góry czy przykryte płytą z otworem na płomienie zawsz płomień jest skierowany w kierunku nowej dawki. ,,,,

Widocznie płomienie bardziej lubią "młody towar" ;)

 

A tak poważnie, to na nową porcje opału oddziałuje poprzez promieniowanie energia cieplna. Powoduje to termo-chemiczny rozkład substancji węglowej z wydzielaniem gazowych produktów rozkładu węgla.

I to te gazowe produkty dają taki płomień nad nową dawką paliwa.

 

Nieprawdą jest, że miał pali się tylko przed otworami napowietrzającymi w palenisku. Ten miał pali się na całym palenisku.

Poczytaj http://zawijan.wordpress.com/

 

 

 

  W dniu 5.03.2013 o 20:40, darrr napisał(a):

,,,, Prosił bym kolegów o pomoc bo niemam już pomysłów jak pozbyć się dymiennia gdy piec jest w podtrzymaniu . ,,,,

 

To spróbuj wyeliminować ten tryb potrzymania, lub zminimalizuj negatywne zjawiska jakie podczas tego trybu występują.

Opublikowano

Witam! Wczoraj przerobiłem następujące rzeczy w palenisku :

Został uszczelniony podajnik ze zasobnikiem

zmiana otworów w palenisku doprowadzające powietrze, widoczne na zdjęciach poniżej

założenie obudowy na palenisko z betonu jak doradził kolega robogaz

Poniżej linki na youtube z i bez obudowy na palenisku, mam pytanie, czy płomień nie jest zbyt agresywny jeżeli zmniejsze powietrze to zaczyna dymić z komina.

Spalanie 35 kg na dobę przy 2 stopniach temperatury na zewnątrz dom około 220 m kwadratowych (opalany miałem 23mj) Czy to dobry wynik?

Po przejściu w podtrzymanie piec kopci nadal pomimo uszczelnienia planuje jeszcze założenie klapki pomiędzy dmuchawą a paleniskiem, czy to pomoze? Pozdrawiam

 

Link do filmiku z obudową : http://www.youtube.com/watch?v=hFsRLZ4IUm8&feature=youtu.be

 

oraz bez : http://www.youtube.com/watch?v=ZY59xFWW_S8&feature=youtu.be

 

 

Poniżej zdjęcie paleniska:

post-48655-0-75030400-1362920342_thumb.jpg

Opublikowano

Jeżeli chodzi o zużycie 35kg/dobę to wg. mnie normalny lub dobry wynik.

Jednak jeżeli chodzi o kombinowanie z eliminacją sadzy to popieram End-a, że deflektor musi być zawieszony niżej niż jest to aktualnie. Powiedzmy max. 15cm nad paleniskiem. Jak wysoko teraz wisi?

Opublikowano

Tutaj Panowie mają racje co do deflektora powinien być max na wyjsciu tego agresywnego płomienia 5 cm aby ogień mógł idealnie nagrzać całą powierzchnie do dopalania.

Osobiście uważam że powinno być więcej nacięć lub otworów aby wyeliminować te iskry i dymienie.

No i najważniejsza sprawa to klapka na dmuchawie musi być aby wyeliminować dopływ tlenu w postoju.

Opublikowano

Witam

 

Deflektor wisi na 18 cm od wylotu z zadaszenia ,był niżej ale elementy podajnika na zewnątrz pieca był bardzo gorący teraz to jakies 100 stopni

Opublikowano

darr spróbuj zmniejszyć ilość podawanego opału. Może za dużo go podaje i jak rozdmucha i rozpali to po wyłączeniu dmuchawy (czyli w podtrzymaniu) oddaje ciepło na ruszt który jednak jest bez wody i dlatego go tak bardzo nagrzewa. Ale swoją drogą to nie powinien wg mnie się aż tak nagrzewać może o jakieś max 10stC więcej nagrzewać no niech będzie 20 to zakładając że masz na zasilaniu jakieś 60 powinno być 70-80 ale to bezpośrednio pod paleniskiem a jak by mierzyć na zewnątrz to bez problemów można wyczuć temp. ręką inaczej kicha. Może cofa ci spalanie w stronę pojemnika tak jest u mnie. Ale palę ekogroszkiem w tłokowcu SAS ECO i to jest prawdopodobnie powód u mnie. Ciekawe czym ty palisz?

Opublikowano

Witam

Na początku dziękuje za porady kolegów i zainteresowanie się moim problemem

Obecnie temperatura podajnika za piecem to 40 st ale musiałem podnieść deflektor i zabudować jeszcze jedną cegłe na czaszy betonowej aby ukierunkować płomień który w dalszym ciągu kładzie się na strone podajnika [rysunek 2 ]

Czerwoną linią zaznaczyłem punkt stykania się wymiennika z popielnikiem chcę zaznaczyć że, popielnik nie posiada płaszcza wodnego stąd ta wysoka temperatura na podajniku przy obniżonym deflektorze bo płomienie nagrzewają popielnik a co zatym idzie podajnik który jest do niego przykręcony.

Otwory w palenisku przesunąłem już w kierunku popiołu ale chyba jeszcze za mało może jutro jeszcze raz zdemontuje podajnik i przesunę otwory dalej

Jeżeli uda mi się odwrócić płomień na przeciwległą ścianę to opuszcze deflektor.

Podczas pracy kotła nie ma już kopcenia z komina i na wymienniku jest znacznie mniej sadzy

jednak problem z czarnym dymem podczas postoju pozostał zamykałem już dmuchawę ale to nic nie pomaga

Zastanawiam się nad zmianą paleniska na podajnik rynnowy z moich obserwacji wnioskuje że kopcenie to spalanie się węgla przed otworami podczas postoju .

podam przykład :moje palenisko ma szerokość 24 cm co za tym idzie na 24 centymetrach szerokości dymi się z tego węgla jeżeli zastosuje podajnik rynnowy o szerokości 10 cm to dymienie spadnie dwukrotniebo to tylko 10 cm.

Do kolegi hektoras ja palę miałem 23mj raz zapaliłem groszkiem i zapaliło się w zasobniku i dałem sobie spokój.

dodaję dwa rysunki mojego pieca gdzie widać problem z wysoką tem.podajnika.

 

Pozdrowienia

piec 100 stopni.bmpPobieranie informacji ...

piec 40 stopni.bmpPobieranie informacji ...

Opublikowano

Witam

 

Walczyłem z deflaktorem już jakiś czas, i na chwilę obecną to co kol robogaz proponuje u mnie się sprawdza, ale jest znacznie lepiej jak jest jeszcze jedna płyta po przeciwnej stronie. Odbija płomień i tam też dopalają się niedobitki.

Zastanawiający jest fakt, że producenci mało wagi przykładają ceramice. Albo jest tam gdzie jej nie powinno być (za wysoko i nie jest w stanie wystarczająco się nagrzać), albo nie ma jej wcale. Czy to aż taki wysiłek aby cały palnik odpowiednio został obudowany ceramiką, problem sadzy i innych pochodnych problemów byłoby mniej.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Jeżeli dobrze widzę, ten deflektor jest odsunięty od tylnej ścianki. Nić dziwnego, że płomień omija deflektor najkrótszą drogą.

Spróbuj dosunąć go do ścianki od strony podajnika, ( tak jak proponuje @robogaz )

Opublikowano

Wszystkie paleniska gdyby były zabudowane na wysokosci 10 cm w kształcie prostokąta i na tym deflektor ok4-5 cm od wyjscia ognia to nie byłoby problemu z sadzą w 80%.A 20 procent to wszystko co nie jest związane z paleniskiem czyli złe palenie itd.

Ale nie byłoby wtedy tematu.

Opublikowano
  W dniu 14.02.2013 o 14:10, robogaz napisał(a):

Witam wszystkich

Niedawno pisałem o zmianie zabudowy nad płytą paleniskową w moim kotle.

Dzisiaj bardziej precyzyjnie przedstawiam zdjęcia z poszczególnymi elementami palnika a raczej jego górnej częsci.

Wymiry to-- Płyta paleniskowa 260X240 mm

-- Nacięcia 120X240 mm o szczelinach od strony zbiornika 3--4--2 mm wystarczające do 35 Kw

Deflektor wykonany z 2 cegieł szamotowych 225X225X30 mm.

Nakładka 320X290X120 szerokość/długość/wysokość

Otwór ogniowy to 250X180 mm zwężający się w stone ujścia ognia na wymiar 210X140 mm czyli powstaje taka zwężka.

Jak narazie po paleniu paru dni zauważyłem że całość pięknie rozgrzewa się do czerwoności dym czyli jakieś cząstki sadzy spalają sie podczas podtrzymania na tych wynalazkach.Natomiast zauważyłem że spalanie opału zmniejszyło się na dobę ok 6 kg.

Sadzy jest bardzo niewiele w kolorze brunatno szarym więc mozna przyjąć że zostaje dopalana.

witam, ja mam kocioł kotłobud, planuję przedłużc ramię żeby szuflada mocniej się otwierała, bo chciałbym jednorazowo podrzucać większą ilość opału lub większą granulację. myślę też o deflektorze i wyłożeniu paleniska szamotem,ale nie bardzo wiem jak się do tego zabrać, będę wdzięczny za wszelkie porady
Opublikowano

Witam

Wczoraj znowu walczyłem z piecem przesunąłem otwory jeszcz dalej w kierunku popiołu i uszczelniłem podajnik i czasze betonową na palenisku .

Otwory powietrza wtórnego zaspawałem był to chyba zły pomysł bo ciężko ustawić powietrze aby nie dymiło z komina

Teraz byłem zobaczyć jak się spisuje piecyk i chyba nie najlepiej bo podajnik na zewnątrz ma 110 st i pali się cały opał przed otworami z powietrzem aż do tłoka no i na palenisku

a wszysto osiąga taką temperature że aż szczela .

 

pozdrowienia dołączam rysunek

piec 110 st.bmpPobieranie informacji ...

Opublikowano
  W dniu 13.03.2013 o 21:51, matkala napisał(a):

witam, ja mam kocioł kotłobud, planuję przedłużc ramię żeby szuflada mocniej się otwierała, bo chciałbym jednorazowo podrzucać większą ilość opału lub większą granulację. myślę też o deflektorze i wyłożeniu paleniska szamotem,ale nie bardzo wiem jak się do tego zabrać, będę wdzięczny za wszelkie porady

 

Poprosze o zdjęcie kotła lub rok

A jeżeli to jest na reduktorze janpy z 2 ramionami na zewnątrz to niewiele można zrobić.

Opublikowano
  W dniu 17.03.2013 o 19:16, darrr napisał(a):

Witam

Wczoraj znowu walczyłem z piecem przesunąłem otwory jeszcz dalej w kierunku popiołu i uszczelniłem podajnik i czasze betonową na palenisku .

Otwory powietrza wtórnego zaspawałem był to chyba zły pomysł bo ciężko ustawić powietrze aby nie dymiło z komina

Teraz byłem zobaczyć jak się spisuje piecyk i chyba nie najlepiej bo podajnik na zewnątrz ma 110 st i pali się cały opał przed otworami z powietrzem aż do tłoka no i na palenisku

a wszysto osiąga taką temperature że aż szczela .

 

pozdrowienia dołączam rysunek

 

Mnie się wydaje że problem cały to chyba jest ten tłok poniewaz wystaje cały czas w palenisku a część przestrzeni nad nim powoduje zawirowanie powietrza w strone zbiornika.

Taki tłok powinien być oddzielony węglem miałem na odległości ok 100-150 mm i powinno być wejście takie ile wchodzi opału na palenisko.

Wszystko jest nagrzewane właśnie przez to że masz tłok w palenisku.

Opublikowano
  W dniu 20.03.2013 o 06:39, robogaz napisał(a):

Poprosze o zdjęcie kotła lub rok

A jeżeli to jest na reduktorze janpy z 2 ramionami na zewnątrz to niewiele można zrobić.

rok ok 2005, wymieniłem ramię ,efekt żaden, ale może wejdzie grubszy opał. ruch szuflady jest taki sam ale odsunęła sie w stronę podajnika czyli robi się wieksza dziura na spadający węgiel, ale też po zamknięciu zostawia szczelinę czyli ogień zawija się pod podajnik. nie wiem jak się zabrać do zrobienia deflektora bo piec mocno zachodzi sadzą nawet na ekogroszku,jak będę miał chwilę to wrzucę fotki, dzięki, pozdrawiam
Opublikowano

"matkala" - Masz nieszczelności od strony tłoka i do tego prawdopodobnie gruby opał np groszek. Spróbuj dosypać miału lub pal samym miałem. No i żeby klapa od zbiornika opału była koniecznie dobrze zamknięta. Możesz spróbować także uchylić(do 8mm) jak masz klapkę na drzwiczkach dolnych poprzez dokręcenie sruby regulacyjnej. Sam tak próbuję i palę raz z otworem raz bez - zależy także od ciągu w kominie (np niskie ciśnienie i temp. na plusie =słaby ciąg). A z tymi ramionami na reduktorze to jak założysz większe to żebyś wiedział że kosztem większego posuwu zmniejszasz siłę (moc) jest wtedy poprostu słabszy.

Opublikowano

a nieszczelności od str tłoka jak wyeliminować?jest tam trochę silikonu ale żeby się tam dostać to nie muszę rozebrać pół pieca? wiem że tam są nieszczelności bo jak jest mało opału to normalnie wieje w podajnik, ale nie chciałbym wszystkiego rozbebeszać

Opublikowano

Witam

Wtym piecu nie pomoże nic nawet deflektor.Ja taki piec ulepszałem 3 razy u znajomego i nic.Dopiero po odcięciu starego podajnika czyli całej szuflady i zrobieniu nowego podajnika szczelnego takiego jak u mnie przedłużeniu wejścia opału w piecu problem sie skończył.Morał--- potrzebna jest szczelnośc pieca.

Opublikowano

matkala -

Kup dobry opał popatrz także na spiekalność wypróbuj taki z małą (0 to idealna) spiekalnością. Jak palisz np grubym ekogroszkiem (tym bardziej groszkiem) to spróbuj dosypać troszkę tak z 1/3 drobnego opału np.miału ale o dobrych parametrach (min"25" i mało popiołu). Ustaw wyższą temp. na piecu (nawet 2-3 oC robi robotę piec lepiej wówczas chodzi) Napisz jaki ten piec który model, jaki sterownik, opisz instalację, czym palisz, jakie masz parametry ustawione na piecu? Mi też czasami cofało spalanie w stronę i do otworu od podajnika, aż blachę (końcówkę znajdującą się od strony paleniska) rozgrzewało do czerwoności. Zdarzało się jak nie zamknąłem klapy zasobnika - tylko była podniesiona i paliłem ekogroszkiem, to spalało się w otworze podajnika i przechodziło nawet do podajnika. Wówczas jedyny ratunek to zamykałem klapę, włączałem podajnik i wypychałem rozpalony opał do środka na ruszt, a gdy było za dużo rozpalonego - to wybieranie z pojemnika do zera, przepchanie bardzo dokładnie w otworze podawczym aby być pewnym w 100% i ponowne zasypanie nowego opału (wówczas więcej drobnego) i wszystko działa. Doświadczenie w czasie użytkowania + porady z czytania na forum pomogą Ci w dochodzeniu do perfekcji w Twoim przypadku.

Opublikowano

Witam

Po ostatnich przeróbkach jakie wykonałem zauważyłem że powstał

problem z ustawieniem powietrza aby piec nie dymił.

Zostały zaspawane otwory powietrza wtórnego ale powiększone otwory w palenisku płomień jest stabilny jednak dymi podczas pracy kotła

Rodzi się pytanie do Kolegów co zrobić mama 3 możliwości

1. przywrócić powietrze wtórne nad palenisko ale będzie one rozdmuchiwać stabilny płomień

2. zainstalować PW do zasobnika

3.powiększyć jeszcze lub dołożyć otworów na palenisku

 

Następny temat to spalanie się paliwa przed otworami na palenisku

Odległość tłoka od paleniska to 15cm gdy tłok jest najbardziej wysunięty

obserwowałem spalanie paliwa za pomocą lusterka bo całość jest zabudowana czaszą betonową i zauważyłem że następuje zawirowanie płomienia nad paliwo co powoduje jego palenie

możliwe jest że spala się gaz który się uwalnia z opału .

Mój pomysł to zabudowanie cegły szamotowej nad samym opałem i dołożenie PW w zasobnik aby wydmuchiwało ten gaz do paleniska

Pozdrowienia

cegła sz.bmpPobieranie informacji ...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.