garbolino77 Opublikowano 12 Lipca 2011 #426 Opublikowano 12 Lipca 2011 Dzieki myślę nad tech 37 lub elstar perfekt t poczytam i sie zobaczy Wlasnie dziś kocił padl na bok i jutro zaczynam wycinać otwór pod kryze do podajnika i mam pytanko ile nad rusztem wodnym macie umieszczony podajnik bo tak sobie myślę ze z 15 by było dobrze zmieści sie jakaś szuflada jeszcze pod nim na popiół i nie będzie za wysoko co by zmniejszyło sprawność mam plan zrobić zawirowywacze i coś w rodzaju wymuszenia obiegu spalin jak na rys jak możecie wstawcie zdjęcia zawirowywaczy swoich kotlów pozdro idea pieca.bmp
robogaz Opublikowano 13 Lipca 2011 Autor #427 Opublikowano 13 Lipca 2011 Ja mam 15 cm nad rusztem i jakieś 35 od górnego płaszcza ale wisi deflektor nad palnikiem ok 18 cm co do zawirowaczy to dobry pomysł ja u siebie przy zawirowaczach mam mniejszą temperature na wyjsciu do komina o ok 80 *C zawirowacze sa takiego ksztaltu jak w tym poście wczesniej były fotki.Ale nie za duzo bo dym będzie walił na kotłownie.
dodan Opublikowano 13 Lipca 2011 #428 Opublikowano 13 Lipca 2011 Dzieki myślę nad tech 37 lub elstar perfekt t poczytam i sie zobaczy pozdro Wybralbym Perfect T, ma wiecej mozliwosci niz St 37 Pozdro
robogaz Opublikowano 14 Lipca 2011 Autor #429 Opublikowano 14 Lipca 2011 Po poczytaniu o sterownikach polece Ci takowy.Ma pododne możliwości jak mój ale nie doczytałem sie czy do tłoka też. Powinien pracowac poprawnie. http://allegro.pl/sterownik-regulator-do-kotla-pieca-key-rk-2006-i1698639087.html
Blackbird Opublikowano 14 Lipca 2011 #430 Opublikowano 14 Lipca 2011 Nie czytając całego opisu z aukcji, informacja tego typu "Czas powtarzania podawania paliwa w trybie praca 10-600s " mówi, że jest to sterownik do ślimaka.
robogaz Opublikowano 15 Lipca 2011 Autor #431 Opublikowano 15 Lipca 2011 większość producentów robi do takiego i takiego więc mysle ze powinien działac ale faktycznie trzeba sie dowiedziec od samego producenta
garbolino77 Opublikowano 25 Lipca 2011 #432 Opublikowano 25 Lipca 2011 Witam ponownie I pozdawiam w te zimne dni gdzie nawet w lipcu pasuje przepalić w kociolku :) Wsawię kilka fotek gdyż jestem na ukończeniu modernizacji kotłowni : -zamontowałem podajnik / narazie bez sterownika ale z malym mechaniczo elektrycznym sterowaniem / -zamontowałem rónież zawór 4d -dodatkowo dorobiłem bypas by można w zimie testwać rózne ustawienia co bedzie najekonomicznejsze : -- sterowanie temp w domu zaworem 4d -- sterowaniem temp zaworem 3d / -- sterowanie temp pieca bez w/w zaworów zobaczymy co sie najlepiej sprawdzi pod względem ekonomi i czystości spalania. Mile widziane uwagi Dodatkowa mam pytania: - do jakich temp nagrzewa sie wam podajnik i w ktorym miejscu bo u mnie jak na zdjęciah zaznzczyłem i trochę mnie to martwi !! - czy opał całkowicie schodzi wam z zasobnika ? bo u mnie ze względu na długośc dolnej cześci kosza zostaje na tloku około 1 kg miału fot 1 - czym mierzycie temp spalin i jaka winna ona być np w cylku praca i w momencie końca podtrzymania Robiłem proby palenia narazie wygląda niezle ale wszystko wyjdzie w zimie, popiół jest niezły , piec w potrzymaniu bez żadnych przedmuchów powstał po 2.5 h w zasadzie po 30 sek już były płomienie
robogaz Opublikowano 26 Lipca 2011 Autor #433 Opublikowano 26 Lipca 2011 Witaj Widze że sezon grzewczy będzie już na nowym podajniku. Temperatura jaka jest u mnie przy pracy ciągłej to nie więcej jak 36*C na tłoku zaraz za płaszczem na zewnętrznej stronie. Czy opał schodzi całkowicie? tego nie wiem poniewaz jak jest u mnie poniżej 20% to zaczyna na sterowniku piszczeć okresoowo co 30s i wtedy nasypuje do pełna. Temperatura spalin przy palniku tak na 70% możliwości przy dużej ilości zawirowaczy i szamotek 3 cm. jest u mnie ok120-130*C Przy normalnej pracy w obecnych warunkach to przedzial ok 90-100*C A jeszcze jedno byppas powinien być wpięty przed 4d a w taki sposób osiasz temperature taką jaka wychodzi na grzejnik a nie taka jak jest w piecu. Motoreduktor dość ciekawy. Ile ma obrotów na minute?Jaka jest jego moc (W) i (Nm) Ogólnie wygląda spoko tylko z palnika wali chyba zbyt dużo powietrza.Bo bardzo iskrzy. Czy obliczałeś czas dochodzenia do zadanej czyli np. jak jest odbiór to 1*c powinien miec przyrost ok.1 min nie dłużej oczywiście przy rozgrzanej już instalacji czyli najlepiej sprawdzić po podtrzymaniu. No i rzecz najważniejsza jak ze spalaniem (jaka ilość na ile)
garbolino77 Opublikowano 26 Lipca 2011 #434 Opublikowano 26 Lipca 2011 Witam Bypas jest wpiętyz bezpośrednio z kotła za zawór 4d a przed pompą tak aby można zrobić próby sterowania z pominięciem zaworu :) Motoreduktor Lanze nówka z allegro na wyjściu ma 71 /min plus przekładnia 1/65 wic wychodzi 1 obr na min i kilka sekund moc chyba 0.25 kw szczerze nie pamietam :) Iskrzy bo nie mam sterowania i dmuchawa idzie na maksa a co do prób palenia to jeszcze nie robiłam gdzyż jeszcze chcę wprowadzić zawirowywacze i nad palnik pólkę tak aby spaliny musiały iść do tyłu pieca i ale ten pakiet aerodynamiczny jak mówią w f1 muszę jeszcze wykonać i zamontować po dokładnych próbach bez tak aby zobaczyć różnicę Robogaz czym mierzysz temp spalin _
robogaz Opublikowano 27 Lipca 2011 Autor #435 Opublikowano 27 Lipca 2011 Byppas powinien być przed zaworem 4d a nie tak jak na zdjęciu .Tak jak na zdjęciu jest moim zdaniem żle poniewaz temperatura wody jest już wymieszana. Byppas ma za zadanie wprowadzenia wody bezpośrednio z zasilania na powrót. Ja stosuje czujnik PT 1000 do 400*C
garbolino77 Opublikowano 27 Lipca 2011 #436 Opublikowano 27 Lipca 2011 Bypas w moim przypadku nie jest do dogrzania powrotu ale do sterowania temp bezposrednio z pieca na pompe i ukad pozdro
robogaz Opublikowano 28 Lipca 2011 Autor #437 Opublikowano 28 Lipca 2011 To po co masz zawór 4d. (Tak już wiem brak sterowania zaworem automatycznego tylko ręcznie) Czyli całośc działa dokładnie tak jak bez zaworu 4d. Według fotki to zawór działa na zasilanie prawidłowo (ręcznie) ale dalej nie rozumie jaki cel ma byppas w tym miejscu? :)
garbolino77 Opublikowano 28 Lipca 2011 #438 Opublikowano 28 Lipca 2011 Witam Teraz moze bedzie jaśniej na foto jest możliwośc sterowania trzema systemami plus otwarcie zaworu 5 i grawitacja bez prądu dziala na starej grubej instalacji ale myślę jeszcze nad bypasem którego nie ma na rysunku tak aby grawitacja w układzie kotłowym działała przed zaworem 4d do powrotu tak też na próbę może nawet sterowany zaworem termostatycznym z kapilarą w powrocie fot 2 /trójniki mam zakorkowane :)/ zobaczymy w zimie jak ochrona powrotu i wysoka temp na kotle ma sie do ekonomi - bedę to testował i zapisywał i oczywiści jeśli temat bedzie żył to bedę na bierząco wklejał wyniki przemyśleń. Muszę jeszcze w końcu ten sterownik kupić i dopracować obieg spalin bo robiłem próby z takim obiegiem jak na rysunku i kocioł prawie bez odbioru ciepła na dom do zadanej dochodzil 12-14 min np: z 40 do 45 stopni chyba dużo w tym czasie na oko dostał 0.6 kg miału / trzy podania/ sterowanie.bmp
garbolino77 Opublikowano 28 Lipca 2011 #439 Opublikowano 28 Lipca 2011 coś mi wywaliło fotki Pozdro i czekam na opinie jek to przebiega u innych palczy kotlowych sterowanie termostatyczny.bmp obieg spalin.bmp
robogaz Opublikowano 29 Lipca 2011 Autor #440 Opublikowano 29 Lipca 2011 U mnie spaliny idą jak na rysunku 1 tylko bez dodatkowej blachy. Na 1 półce 2 cegły szamotowe 3 cm. Na 2 półce zawirowacze na całości Na 3 półce zawirowacze na całości Nad palnikiem deflektor śr.35 cm gr. 5cm.
garbolino77 Opublikowano 16 Sierpnia 2011 #441 Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Witam kolegów po analizie kosztów sterowania włos mi się na głowie zjeżył sterownik 400 pln siłownik zaworu 4d 300-400 pln sterownik silownika 300 pln termostat pokojowy bezprzewodowy 250 pln razem min 1250 pln maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaasssssssssssakra wiec pogłówkawalem zobaczyłem co w domu mam i wpadłem na taki pomysł sterowania na zaworze 4d ustawiam temperaturę w przybliżeniu odpowiadającą zapotrzebowaniu budynku na ciepło/ lub minimalnie mniejszą / z doświadczenia wiem ze będzie to od 30 do 35 stopni natomiast dogrzewanie bedzie sterowane za pomocą termostatu pokojowego a realizowane przez zawór termostatyczny zamontowany na bypasie jak na rys. wiec w momencie spadu temperatury w domu termostat zalączy głowicę elektryczną na zaworze nr 1 i otworzy ją / normalnie zez napięcia zamknięta / wtedy z pominięciem zaworu prosto na pompę popłynie woda z kotła -zawór ten tak zkryzuję by temp na wyjściu za pompą nie wzrosła więcej jak o 5 stopni by niepotrzebnie nie wychładzać nagle kotla . kocioł będzie pracował zawsze ze stalą temperaturą a teraz koszty sterownik 400pln termostat 250 pln zawór termostatyczny i głowica elektryczna 0 pln /posiadam w domu / jak by nie liczyć wychodzi o połowę taniej efekt ten sam /mam nadzieję / a i układ mniej skomplikowany a co za tym idzie mniej awaryjny !!!!!! Oceńcie koledzy mój pomysł i wybór : sterownik elstar pefekt T oraz termostat auraton 2005 pozdrawiam i czekam na odp sterowanie z zaw term.bmp
robogaz Opublikowano 15 Września 2011 Autor #442 Opublikowano 15 Września 2011 I jakie wnioski wyciągnołeś ? Czy coś działasz z palnikiem czy już zakończyłeś prace ?
robogaz Opublikowano 18 Września 2011 Autor #443 Opublikowano 18 Września 2011 Witam Wszystkich. Panowie zaczyna się robić już troszke zimno zwłaszcza nocami nawet do 2*C i postanowiłem skirować ciepło już do domu. Koledzy niektórzy piszą o temperaturach spalin na piecu w okolicach 150-200 *C w czopuchu. Natomiast u mnie jak się pali dość ostro to odnotowuje temperature max 110*C na końcu czopucha czyli za 4 pułkami i 2 zawirowaczami Przyrost temperatury jest dość szybki ok 1*C na 1 min po rozgrzaniu. Obecne nastawy mam podawanie co 180s 1 dawka ok 15 dag nadmuch 40%(do zwykłej dmuchawy to jakieś 20%) I abym osiągnął te 200 *C to płomień musiałbym mieć w kominie Prosze napiszcie jak to jest u was z przyrostem temperatury po rozgrzaniu i jak często macie podobne dawki ?
xhumungus Opublikowano 18 Września 2011 #444 Opublikowano 18 Września 2011 Gdybyś miał ogień w kominie to temp. w czopuchu wynosiła by pewnie ze 600*, zrób pomiar jakimś innym termometrem bo jakoś nie wierze w te 110*. U mnie jedna dawka to ok 100gr, przerwa podawania 2 min. 15s, przyrost temp. podobny, temp w czopuchu ok. 210*.
Vlad24 Opublikowano 18 Września 2011 #445 Opublikowano 18 Września 2011 bo tu wszystko zależy od dmuchawy, robogaz ma ok 20% nadmuch i podawanie ok 2,7 kg/h, ty nie podajesz siły swojego nadmuchu a podawanie masz na poziomie 2,4 kg/h. Z tego wynika, że powinieneś mieć mniejszy nadmuch od kol. robogaz Ja mam dawkę ok 230 gr, nadmuch 23% i podawanie 1,800 kg/h. Temperatura spalin 100C Dla lepszego porównania dopisze, że 23% to 50V w wydaniu napięciowym.
xhumungus Opublikowano 18 Września 2011 #446 Opublikowano 18 Września 2011 Nadmuch mam na 20%, gdyby był mniejszy to zaczęło by się kopcić z komina. Może to mój termometr pokazuje za wysoką temperaturę, bo nie jest najwyższej klasy.
robogaz Opublikowano 19 Września 2011 Autor #447 Opublikowano 19 Września 2011 Tak jak napisał kolega Vlad Temperatura jest jak najbardziej taka jaką podaje nawet ostatnio jest 97 *C ponieważ zmniejszyłem dawke i nadmuch. Napewno w zimowe dni podskoczy o jakieś 10 *C Ja mysle że jest to wynikiem też dość sprawnego kotła U mnie jest standartowy czujnik PT 1000 ktory może mieć błąd ale 2 działają identycznie więc mysle ze jest spoko. Dmuchawa chodzi na falowniku więc myśle że dokładniejszego sterowania nie ma .
dodan Opublikowano 19 Września 2011 #448 Opublikowano 19 Września 2011 bo tu wszystko zależy od dmuchawy, robogaz ma ok 20% nadmuch i podawanie ok 2,7 kg/h, ty nie podajesz siły swojego nadmuchu a podawanie masz na poziomie 2,4 kg/h. Z tego wynika, że powinieneś mieć mniejszy nadmuch od kol. robogaz Ja mam dawkę ok 230 gr, nadmuch 23% i podawanie 1,800 kg/h. Temperatura spalin 100C Dla lepszego porównania dopisze, że 23% to 50V w wydaniu napięciowym. Troche tego nie rozumiem :blink: bo np. 2,4 kg/h. To wychodzi jakieś 57,6 kg na dobe! Masakra!!! :blink:
Vlad24 Opublikowano 19 Września 2011 #449 Opublikowano 19 Września 2011 mówimy o podawaniu opału w czasie. Jak znamy wagę jednej dawki i przerwę pomiędzy nimi to możemy określić jaki strumień paliwa jest podawany przez palnik i jakiej mocy z tego palnika się spodziewać. np twój kocioł 35 kW, by pracował z mocą 35 kW i sprawnoscią 80% :lol: musiał by mieć podane co najmniej 6,3 kg opału na godzinę. Jak by tak pracował całą dobę to by spalił 151 kg!!! Pytanie za 100 punktów, czy twój kocioł kiedykolwiek tyle spalił i czy aby przypadkiem nie jest przewymiarowany?
dodan Opublikowano 19 Września 2011 #450 Opublikowano 19 Września 2011 Że jest przewymiarowany to na 100% :lol: ale bierze mi od 25 do 30 Kg w zalezności od tempertury na zewnatrz na szczescie :lol: ale skoro wlasnie mowimy o podawaniu opalu w czasie to jesli twoj kociol bierze ci 1,8 kg na h, jak sm napisales to wychodzi ci jakies 43 kg na dobe? Czy cos zle licze? Bo jesli nie, to dlamnie znowu masakra!! :lol: jesli moj kociol przewymiarowany bierze mi jakies 30 kg przy -10C to wychodzi mi jakies 1,25kg/h. Cos chyba zle liczycie to spalanie albo wasz kotly sa do d....... :D
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.