Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Obejrzałem filmiki.Czujnik Z chyba pokazuje temperaturę w palenisku?. Jeżeli tak jest to widać na nim że masz za dużo powietrza. Temperatura na początku rośnie ,później zaczyna spadać-palenisko jest w tym momencie już chłodzone.

Czy masz regulację nadmuchu sprzężoną ze wskazaniami tego czujnika?

Opublikowano

...Ja gdybym robił jeszcze jeden to zrobiłbym bardzo długie podawanie typu szuflada nie tłok.

Jest bardziej komfortowy w sterowaniu.

Ja u siebie troszke przerobiłem podawanie i mam teraz jeden cykl 30s

Natomiast będe jeszcze podkładał sam silnik na 2800 obr/min to da mi 15s podania czyli 4 cykle na 1 minute.

Jest to bardzo opłacalne przy takim czujniku.

SZybko piec reaguje na temperature.

Obecnie i tak odnotowuje podawanie co ok 300-340s więc myśle ze jest to bardzo dobry wynik...

Ludzie nie piszą, bo im mowę odebrało po projekcji YTsmile.gif-a jest na co popatrzeć, full szacun! Objaśnij jeszcze, co rozumiesz jako szufladę a co jako tłok?

Ja także zamierzam nieco zmniejszyć palenisko w Opalu, bo za dużo mi ciągnie opałuangry.gif-nomen omen...Czy iść w kierunku wąskiej szuflady,czy szerokiej a niskiej - to dla miału ze zrębkami?

PozdrA.

 

 

Opublikowano

Palenisko ma raptem w tej chwili tylko 17 cm długości i napewno nie jest chłodzone jak piszesz.

To tak wygląda na filmiku aiskry to nie nadmiar powietrza tylko drewno czyli zrębki odpalaja i fruwają.

Zasada palenia u mnie to od tyłu do przodu do czujnika i wtedy następuje podanie.

Dmuchawa posiada płynną regulacje obrotów od 0 do 100% i połączoną programowo z czujnikiem.

Przy 590-600*C pracuje ok.30-40% mocy a to jest fabrycznej jakieś 35%

Opublikowano

Ludzie nie piszą, bo im mowę odebrało po projekcji YTsmile.gif-a jest na co popatrzeć, full szacun! Objaśnij jeszcze, co rozumiesz jako szufladę a co jako tłok?

Ja także zamierzam nieco zmniejszyć palenisko w Opalu, bo za dużo mi ciągnie opałuangry.gif-nomen omen...Czy iść w kierunku wąskiej szuflady,czy szerokiej a niskiej - to dla miału ze zrębkami?

PozdrA.

 

No wielkie dzięki.

Co rozumie ? to tak tłok to cos takiego co oczywiście pcha opał ubijając go na daną odległośc

Natomiast szufladka ma za zadanie dokładania tak jak szufelka jest w kształcie litery c i przesuwa lużny opał

Minus tego jest taki że trzeba zrobić długie palenisko i otwarty cały czas zbiornik paliwa co moze spowodować cofanie opału.

Jeżeli masz mozliwosc to zredukuj tylko ilośc dysz nawiewowych (zmniejsz) i ustaw mniejsze podawania nasterowniku.

Powinno pomóc poniewaz zmniejszysz moc

Ja zrobiłem pare prób z palnikiem już w piecu imusiałem zmniejszyc palnik o 10 cm bo chyba miał z 50 kw.

Teraz jest super samo palenisko to 15 na 17 cm z dziurami fi5

Opublikowano

Ludzie nie piszą, bo im mowę odebrało po projekcji YTsmile.gif-a jest na co popatrzeć, full szacun! Objaśnij jeszcze, co rozumiesz jako szufladę a co jako tłok?

Ja także zamierzam nieco zmniejszyć palenisko w Opalu, bo za dużo mi ciągnie opałuangry.gif-nomen omen...Czy iść w kierunku wąskiej szuflady,czy szerokiej a niskiej - to dla miału ze zrębkami?

PozdrA.

 

Ty masz wąski tłok, dobrać tylko szczelinę, którą spada wyselekcjonowana porcja opału...

Teraz jest to trochę inaczej robione, porcje są powtarzalne, mechanizm separacji już się tak nie odkształca.

 

Jaki masz sterownik?

Opublikowano

To jest b.klasycznyohmy.gif Opal - z 2006r. jeszcze, czyli zmiany od tego czasu są napewno!

Porobiłem sporo zmian (ceramiczny kanał paleniskowy, zawirowywacze, klapkowy ogranicznik ciągu, samoczynny obieg kotłowy, wziernik rewizyjny, termometr spalin, itp) ale mam wrażenie, że podaje nadmierną dawkę jednorazowo - nie potrzebuję 25kW a jakieś max 12-15kW i nadal kombinuję nad zmniejszeniem apetytu tego smoka - a jest wielce głodny (2-3Tangry.gif dobrego miału na rok do segmentu 110mkw ocieplonego solidnie -skandal) ! Sterownik TANGO zwykły bez pompy CO ani ster 4D...

 

Dzięki za pomocne podpowiedzi, popracuję więc teraz nad WYSOKOŚCIĄ warstwy podawanej, nic innego się nie poradzi...

PozdrA.

Opublikowano

Potrafisz troszeczkę szlifować, ewentualnie coś podspawać?

Tango do tłoka dobry ster :)

 

 

Na priva podam Ci maila, wyślesz mi kilka zdjęć?

Coś Ci będę mógł dosłać do przeróbki, aby powalczyć z warstwą.... ale muszę wiedzieć, jaki jest stan obecny

Opublikowano

Czy ma ktoś pomysł na mechanizm w koszu zbiorniku paliwa

Coś co pozwoli na spadanie opału prawie do końca.

Jeżeli tak to prosze o jakieś rysunki lub fotografie.

Opublikowano

Aż nie wierzę, że zbiornik sam z siebie nie opróżnia się do końca. Jak zobaczyłem fotki z budowy to pomyślałem, że jeden z nielicznych zbiorników, który jest duży i funkcjonalny, a tu ........... jednak nie do końca? Mam pewien pomysł na podstawie tego co widziałem na fotkach u pewnych użytkowników forum, ale najpierw przedstaw jak sprawa wygląda i w których miejscach nie obsypuje się. Jaka ilość zostaje (w kg)?

Opublikowano

Zbiornik jest spoko ale wyeliminowałem ten pręt na tłoku ponieważ były dość duze opory i zaczynał nieraz stukać z naprężeń.

I teraz zostaje ok 15kg na dolnym załamaniu po 2 stronach

Więc może ma ktoś patent a jak nie to będe musiał ruszyć łepetyne. :)

post-21309-0-95524200-1321206081_thumb.png

Opublikowano

1. Właśnie na myśli miałem wykorzystanie tego pręta z tłoka, który poruszał by za pomocą ramienia element , który suwał by się po ściance. Można również dołożyć drugie ramię i drugi element na przeciwległej skośnej ściance, ale skoro mówisz, że były problemy to pomysł odpada ............. choć zależne jest to jaki ten pręt był długi. bo mocowanie ramienia popychającego można zrobić jak najbliżej tłoka wtedy siła występująca na nim była by może mniejsza.

2. Zamontowanie na skośnej ściance silniczka od wycieraczek, którego koniec przechodzi przez ściankę zbiornika. Na jego końcu ośki zamontować krótką blaszkę ( z 5cm), która wykona co pewien czas kilka obrotów i poruszy zalegający miał.

 

Na razie takie oto gdybanie.

Opublikowano

Witam już wcześniej piasłem o tym problemie / u siebie/ a wszlkie kombinacje dzigni ramion itd. itp nie zdają egzaminu gdzyż suma oporów jest tak duża ze w niektóryh konfigyracjach potraflo zrywać zawleczkę a dodam ze motoreduktor u mnie ma moc 025 kw i jeden ruch tłoka to 54 sekundy wiec siła jest

Opublikowano

1. Właśnie na myśli miałem wykorzystanie tego pręta z tłoka, który poruszał by za pomocą ramienia element , który suwał by się po ściance. Można również dołożyć drugie ramię i drugi element na przeciwległej skośnej ściance, ale skoro mówisz, że były problemy to pomysł odpada ............. choć zależne jest to jaki ten pręt był długi. bo mocowanie ramienia popychającego można zrobić jak najbliżej tłoka wtedy siła występująca na nim była by może mniejsza.

2. Zamontowanie na skośnej ściance silniczka od wycieraczek, którego koniec przechodzi przez ściankę zbiornika. Na jego końcu ośki zamontować krótką blaszkę ( z 5cm), która wykona co pewien czas kilka obrotów i poruszy zalegający miał.

 

Na razie takie oto gdybanie.

 

 

Robiłem już różne długości w różnych miejscach i efekt jest taki sam.Zbyt duże napięcie materiału zwłaszcza jak jest pełny.

Wtedy opory są bardzo duże.Potrafi po tygodniu być wygięta blacha o grubości 6 mm.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam wszystkich no i oczywiście duży szacun.Mam pytanie może ktoś coś takiego testował,

Proste jak budowa cepa i chyba do miału.

 

 

Już dawno o tym pisałem.A proste jak budowa cepa to tak niezupełnie jest.

Gdybyś poświęcił troche czasu i sobie zrobił i dopracował taki podajnik to napewno nie napisałbyś że jest to proste.

Opublikowano

Witam wszystkich majsterkowiczów.

Na wstępie chciałbym pogratulować bo jak przeglądam te wszystkie posty to widać że jest czego. Jestem pod naprawdę dużym wrażeniem. Chciałbym również podziękować bo od wielu z was bardzo dużo się dowiedziałem o czymś o czym wcześniej nie miałem bladego pojęcia. Wiele waszych pomysłów wykorzystałem za co również dziękuję. Mam tutaj pytanko do kolegi robogaz. Na początku przy swoim podajniku miałeś w ruszcie okrągłe otwory. Później z tego co pamiętam zrobiłeś rowki. Jak jest teraz? Wróciłeś do otworów? Jeszcze jedno pytanko: jakich wymiarów masz caly rusz czyli całą tą część która jest w piecu. Ja posiadam piec 11kW bo tylko 65m2 + bojler 100l do ogrzania i zastanawiam się czy ten mój ruszt nie jest za duży do tak małego pieca. Tak jakby troszkę dużo chlipie przy nie tak tragicznych pogodach jakie póki co i na szczęście są. Takie są wymiary:

post-18220-0-16357100-1322651560_thumb.jpg

Jak wyłączyć w sterowniku perfekt T to całe PID? Wystarczy część całkującą na zero czy jak?

Pozdrawiam

Opublikowano

Palę miałem niby lepszym za około 600zł. wczoraj na próbę wsypałem z 20kg takiego za 400zł. Musiałem zwiększyć nadmuch z 20% na 25% bo coś licho się palił. bardzo się spieka i dużo żaru leci do popielnika. Min przerwę zwiększyłem ze 140s na 180s i o dziwo jest ok. I bądź tu mądry człowieku. Tańsze, niby gorsze a tu prosze.

W czasie pracy:

post-18220-0-38659600-1322653340_thumb.jpg

W czasie nadzoru:

post-18220-0-68916800-1322653374_thumb.jpg

Opublikowano

Witam wszystkich majsterkowiczów.

Na wstępie chciałbym pogratulować bo jak przeglądam te wszystkie posty to widać że jest czego. Jestem pod naprawdę dużym wrażeniem. Chciałbym również podziękować bo od wielu z was bardzo dużo się dowiedziałem o czymś o czym wcześniej nie miałem bladego pojęcia. Wiele waszych pomysłów wykorzystałem za co również dziękuję. Mam tutaj pytanko do kolegi robogaz. Na początku przy swoim podajniku miałeś w ruszcie okrągłe otwory. Później z tego co pamiętam zrobiłeś rowki. Jak jest teraz? Wróciłeś do otworów? Jeszcze jedno pytanko: jakich wymiarów masz caly rusz czyli całą tą część która jest w piecu. Ja posiadam piec 11kW bo tylko 65m2 + bojler 100l do ogrzania i zastanawiam się czy ten mój ruszt nie jest za duży do tak małego pieca. Tak jakby troszkę dużo chlipie przy nie tak tragicznych pogodach jakie póki co i na szczęście są. Takie są wymiary:

post-18220-0-16357100-1322651560_thumb.jpg

Jak wyłączyć w sterowniku perfekt T to całe PID? Wystarczy część całkującą na zero czy jak?

Pozdrawiam

 

Zaczne od końca jak wyłączyć pid w perfekcie nie wiem poniewaz nie miałem doczynienia z tym sterownikiem.

Ale napewno koledzy pomogą.

A jeżeli chodzi o płyte to wróciłem do wersji pierwszej czyli do otworów.

Wymiary jak pamietam to szerokość 210mm a długośc to 170mm

Na tym wymiarze jest trzy rzędy otworów po 5mm to ok wszystkich 30szt.i tego wszystkiego pilnuje czujnik żaru.

Twój palnik wydaje mi się zbyt duży jak do pieca 11 Kw.

Opublikowano

Witam

Od pewnego czasu obserwuję temat budowy podajnika tłokowego. Zacząłem budowę podajnika wspierając się podobnym forum a tu trafiłem dość niedawno. W chwili obecnej do końca budowy jeszcze trochę mi zostało no i testy. Zastanawia mnie bardzo przerobienie samego palnika. Wzorując się na koledze robogaz płytę paleniska też planowałem wykonać w formie szczelin, teraz jednak widzę ze kolega wrócił do poprzedniej wersji z otworami zatem mam pytanie co jest powodem. Zbyt duża ilość powietrza czy jakieś inne czynniki np. nie stabilny żar ???

Opublikowano

Witam wszystkich majsterkowiczów.

Na wstępie chciałbym pogratulować bo jak przeglądam te wszystkie posty to widać że jest czego. Jestem pod naprawdę dużym wrażeniem. Chciałbym również podziękować bo od wielu z was bardzo dużo się dowiedziałem o czymś o czym wcześniej nie miałem bladego pojęcia. Wiele waszych pomysłów wykorzystałem za co również dziękuję. Mam tutaj pytanko do kolegi robogaz. Na początku przy swoim podajniku miałeś w ruszcie okrągłe otwory. Później z tego co pamiętam zrobiłeś rowki. Jak jest teraz? Wróciłeś do otworów? Jeszcze jedno pytanko: jakich wymiarów masz caly rusz czyli całą tą część która jest w piecu. Ja posiadam piec 11kW bo tylko 65m2 + bojler 100l do ogrzania i zastanawiam się czy ten mój ruszt nie jest za duży do tak małego pieca. Tak jakby troszkę dużo chlipie przy nie tak tragicznych pogodach jakie póki co i na szczęście są. Takie są wymiary:

post-18220-0-16357100-1322651560_thumb.jpg

Jak wyłączyć w sterowniku perfekt T to całe PID? Wystarczy część całkującą na zero czy jak?

Pozdrawiam

 

Sprawa jest prosta - wylacznikiem PID jest zakres regulacji, musisz go ustawic na 0, jest to w instrukcji obslugi. Calkowanie tez trzeba dac na 0, i juz regulujesz tylko minimalna przerwa, która w tym przypadku staje sie rzeczywista przerwa.

Pozdr.

Opublikowano

Na obecna chwile jest skrocony o 5cm i zastanawiam sie czy nie zwezic do okolo 13cm. troche nie usmiecha mi sie zwężać całego podajnika. mnostwo roboty. a gdybym tylko zwezil ruszt po 2cm po bokach a w miejscu gdzie miał jest wpychany wstawil skos z jednej i drugiej co by az tak duzego oporu nie mialo. zawsze prosciej zmniejszyc dawke podawanego opalu niz zwezac caly podajnik. jak myslicie, bedzie to dzialac poprawnie w ten sposob? Pozdrawiam

Opublikowano

Zmniejsz płytkę paleniska poprzez zastawienie jej po bokach cegłą szamotową o grubości 3cm ( płytki ). Od strony podajnika zrób skos żeby opał łatwo nasuwał się w przewężenie paleniska i zobaczysz jakie będą efekty.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.