Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prosze O Sprawdzenie Schematu Co + Cwu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam pare pytan odnosnie schematu ktory zamieszczam

 

calosc wykonanna jest na rurkach PP o srednicy 25 mm (z braku kasy) i pytanie czy wyjscie z pieca do zaworu 4 droznego musi byc stalą bądz miedzią? czy odrazu mozna przejsc z zasilania kotla z 2 cali na rurke PP 25 mm i nia prowadzic wszystkie podlaczenia itp?

Czy tak podłaczony (bojler) CWU po jakis 2 H sie nagrzeje? (110L) drugiej pompy narazie nie bedzie do zasilnia cwu z powodu braku kasy.

Gdzie zamontowac jakies zawory zwrotne itp zeby CWU dobrze dzialalo ( nie bylo jakis odwortnych obiegow czy cos)

Generalnie prosiłbym o zaznaczenie na schemacie wszystkiego tego co potrzebuje kupic i zamontowac bo duzo postów naczytałem ale nie wiem wszystkiego na 100%

jakie maja byc wymiary dł do zaworu 4d i czy wiązzka zasilania moze tak wygladac jak narysowałem - moge przerobic - faza projektu

 

Wiem ze bylo to pewnie maglowane wiele razy (szukalem w "szukajce") ale prosze o cierpliwosc i wyrozumialosc.

Czekam na sugestie co jak i gdzie zamontowac

post-21359-1291923209_thumb.jpg

Opublikowano

"zawór klapowy fi 1cal na zasilaniu bojlera" co to jest i gdzie to zamontowac? na zasilaniu bojlera przed odpowietrznikiem w pionie - poziomie? i co to zawor kalpowy - to jakis zawor zwrotny czy cos?

 

Chodzi o to zebym nie mial jaj ze wracajacą woda z grzejnikow bedzie mi pchała calosc "przez bojler"

nie chce niepotrzebnego babola zrobic aaaaa i czy przed tymi zaworami montuje sie jakies sitka?

Opublikowano

czyli takie cos jak narysowałem? poza tym zaworem zwrotnym klapowym cos tu musze jeszcze dodatkowo zamontowac?

Rury stalowe 1 calowe tak jak narysowałem i reszta moze byc juz plastikiem??

pytanie jeszcze czy nie ma to znaczenia ze z dwoch stron kotła mam powroty z grzejnikow - czesc wraca z lewej strony a częśsc z prawej. Nie bedzie jakiejs kolizji przy wlocie do powrotu kotla? logika mowi ze ped wody jest w ta samą strone i jak polacze je trojnikiem to beda sie zderzały, moze sie myle

post-21359-1291926361_thumb.jpg

Opublikowano

takie połączenie grzejnikow z domu do zaworu 4d? a te polaczenie nie bedzie cos ze soba kolidowało?

 

jakie jeszcze poprawki trzeba naniesc na obecny schemat i jakie jeszcze zawory sa potrzebne ;)

post-21359-1291928074_thumb.jpg

Opublikowano

Może się mylę, ale wydaje mi się że miejsce montażu pompy jest niewłaściwe. Moim zdaniem pompa winna być zamontowana na głównej rurze za piecem (między piecem, a pompą nie powinno być niczego). Zgodnie z ogólnymi zasadami na zasilaniu (chociaż wydaje mi się, że na powrocie będzie bezpieczniejsza, bo będzie pracować na niższych temperaturach)

Opublikowano

Może się mylę, ale wydaje mi się że miejsce montażu pompy jest niewłaściwe. Moim zdaniem pompa winna być zamontowana na głównej rurze za piecem (między piecem, a pompą nie powinno być niczego). Zgodnie z ogólnymi zasadami na zasilaniu (chociaż wydaje mi się, że na powrocie będzie bezpieczniejsza, bo będzie pracować na niższych temperaturach)?????????

no chyba się mylisz bo przed pompą powinien znajdować się filtr no i może być zawór jak na rysunku a pompa dlaczego ma być na głównej rurze?

Opublikowano

Filtr - fakt - masz 100 % racji. Jednak w tym przypadku pompka będzie pchała wodę tylko na grzejnik ( w górnym lewym rogu). Nie bardzo mi się wydaje, aby gorąca woda przechodziła przez bojler - co by ją tamtędy pchało?

Ta pompka wymusza obieg tylko na grzejnik (może grzejniki) , a nie na bojler. Bojler stanowi jak gdyby drugi obieg. Są dwa wyjścia:

1. zamontować druga pompkę na zasilaniu bojlera

2. przełożyć te pompkę na główną rurę i wyregulować zaworami ile gorącej wody z kotła ma iść na podgrzanie wody w bojlerze, a ile na ogrzewanie, czyli na grzejniki.

Trollu

Dorysuj na schemacie w którym miejscu znajduje się zasilanie do pozostałych grzejników? Jest tylko powrót.

Opublikowano

jeżeli kolega planuje zawór czterodrożny to pompę zawsze montujemy za zaworem ten ostatni rysunek masz okej tylko zawór tam gdzie ta gwiazdka nie znak zapytania zile ,chociaż zastanowiłbym się do pompy na bojler ale nie koniecznie

Opublikowano

NARYSOWALEM rzut z gory mojego mieszkania (mniej wiecej) instalacja w domu tak byla zrobiona i przerabial nie bede takze bym prosil o powstrzymanie sie od krytyki ;) jest jak jest i juz o!!

 

Zasialnie - od pieca generanie podniesione jest do gory na ok 3.00m i poten gora leci wszedzie do pokoi itp - oczywiscie zbiornik wyrowawczy jest najwyzej przy suficie nad piecem (3.75m) - prawie wszedzie zachowany jest spadek (minimalny) w strone grzejnikow - mialo to niby dzialac troche grawitacyjnie, że niby woda przez pompe wypchana jest do gory a potem leci do grzejnikow w dół.

 

Powrót -wszedzie wraca dolem mieszkania nad podlogą ok 15-20 cm

 

Co do przerobienia instalacji na nowo w kotlowni logika mowi ze jak bedzie wyprowadzona rura stalowa do gory do zbiornika wyrownawczego i jak wstawie trojnik do bojlera to woda grawitacyjnie powinna ogrzewac wode w baniaku - Bojler wisi tóż nak kotłem

!

nie wiem tylko po co montowac ten zawor klapowy do cieplej wody na zasialniu bojlera - w sklepie wydraulicznym nawet o takich zaworach nie slyszeli :/ - moze obsluga ma malo praktywki ale nie wnikam w to. Jedyne co gosc powiedzial ze montowanie takiego zaworu jest bez sensu jezeli mam zamontowany zawor bezpieczeństwa i powrotu ( zawor dwufunkcyjny) - na zasilaniu bojlera zimna wodą. Zabezpieczenie zeby bojler nie explodowal jakby sie woda zagotowala

 

Co wy na to? czekam na opinie

post-21359-1292153003_thumb.jpg

post-21359-1292153015_thumb.jpg

Opublikowano

Jak dla mnie to masz tą instalacje źle zaprojektowaną.

Bojler jeżeli nie pójdzie grawitacyjnie to nie pójdzie wcale. Jeżeli ma być instalacja na jednej pompie to traktuj bojler tak jak grzejnik i wepnij go za pompą.

Zawór zwrotny przy bojlerze przy jednej pompie nie jest potrzebny.

Jeżeli to ma być kocioł na węgiel czy podobny to tak jak narysowałeś naczynie otwarte podłączone na zasilaniu i bez żadnych zaworów itp.

Do tego przejście na ogrzewanie domu poprzez zawór różnicowy dla bezpieczeństwa przed zagotowaniem ( zawsze to woda pójdzie np na bojler bądz na któreś grzejniki grawitacyjnie.

 

Może tyle na początek - jeżeli masz tak ją zacząć to raczej poczekaj i dopracuj schemat.

Jeżeli potrzebujesz więcej porady to daj więcej szczegółów. Jaki piec przede wszystkim - wyjaśni mi to po co ci zawór 4d i to w układzie mieszającym.

I na koniec czemu PP? Można taniej i ładniej jeżeli o to chodzi.

Opublikowano

kolego darioxx nie wiem czemu proponujesz bojler za zaworem ale wydaje sie to logiczne obecnie jest tak podlaczone i wszyto grzeje(bojer za pompą przytlumiona na zaworze) co na to inni?

Co do PP to zostalo dlatego zrobione ze u nas we Wrocławiu rurka 4 mb kosztuje 10 zl kolanka jakies 50 gr a wszystkie gzty i gw ok 5 zł wiec mozna powiedziec ze smieszne pieniadze ale mzawsze to kasa. Miedz jest strasznie droga jakies ok 5 razy tyle bym zaplacil + kogos kto to polutuje a tak to mozna zrobic to samemu.

Kociol to 25 kw na mial calodobowy od Biadały - zawor czterodrozny potrzebny mnie jest po to -raz zeby miec gwarancje-dwa zeby przedluzyc żywotnosc pieca-trzy mozliwosc wyregulowania temperatury w domu - bo obecnie na piecu mam ustawione 52-53 stopnie a w domu lacznie z ciepła woda na bojlerze - mam 23-24 stopnie i dla mnie to za duzo!

na zasypie ok 45 kg pali sie ok 24-30 H przy temp na dworze -5 - mieszkanie stare nieocieplone wysokie i zimne.

pompa grundfosa ustawiona na 1 bieg i calosc daje rade -grzejniki cale gorące+woda oczywiscie tez

Obecnie bez przebudowy mam tak wyjscie z pieca zaw.róż. bajpas z pompoa i zaworami i do gory, po drodze odejscie na bojler , dalej wyzej odejscie w lewo na grzejniki ,dalej wyzej zbiornik wyrownawczy

 

chce wstawic zawor 4 drozny by miec spokoj, moziwlosc reulacji temp, polepeszenie zycia pieca no i oczywiscie gwarancje jaka wymaga producent

Opublikowano
kolego darioxx nie wiem czemu proponujesz bojler za zaworem ale wydaje sie to logiczne obecnie jest tak podlaczone i wszyto grzeje(bojer za pompą przytlumiona na zaworze) co na to inni?

 

Kociol to 25 kw na mial calodobowy od Biadały - zawor czterodrozny potrzebny mnie jest po to -raz zeby miec gwarancje

Jak masz zawór 4D, to bojler musi być przed zaworem.

Ale do tego oczywiście potrzebna jest dodatkowa pompa - inaczej nie będzie grzało wystarczająco (ale tu nie widzę problemu - zakładać najtańszą :) i niech kręci, kiedy trzeba, koszt nie jest aż tak duży).

 

Ale z tym Biadałą, to mnie ubawiłeś - naprawdę żąda zaworu 4D? :D :) Skoro Defro może, to oni też :) :) A co.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Jest tak wlasnie jak mowisz co do reklamacji kilka razy wytluszczonym drukiem jest napsiane ze montowacx zawor 3D lu 4D inaczej reklamacje nie beda rozpatrywane i kosztem obciazony bedzie kupujacy.

w instrukcji montazu , uzytkowania itp - nie chce miec potem problemu a ostatnio piec mi jakos dziwnie strzela :/ (nie w komin) jak piec sie unormuje po jakis 5-8 h to jak sie wlaczy dmuchawa to strzela tak metalnicznie - mam to nagrane na aparat foto - moze gdzies wtsawie filmik? dlatego musze zalozyc ten zawor. Bo jak dzownilem to gosc sie wpierw pytal czy jest zawor i ze on musi przyjechac i zobaczyc instalacje ale jak cos bedzie nie tak to ja place za przyjazd !! WTF??!!

co do bojlera to zamontuje chyba sama pompe bez roznicowego, kupie jakas tania za 150zl jak stanie to nic sie nie stanie - nie bede mial cieplej wody i juz - co wy na to

Opublikowano
co do bojlera to zamontuje chyba sama pompe bez roznicowego, kupie jakas tania za 150zl jak stanie to nic sie nie stanie - nie bede mial cieplej wody i juz - co wy na to

No pewnie, że bez różnicowego, musi być tylko zawór zwrotny (no i jakaś zasuwa, żeby obieg przdławić).

Za 150 to jakaś droga! Stówa to max.

Jak stanie to zamienisz na inną 25/40.

Opublikowano

spróbuj bojler wpiąć przed zaworem czwór drożnym a pompę założysz w ostateczności ja tak zrobiłem już kilkanaście domków i wszystko gra bez zarzutu, bojler jest w pobliżu kotła bo się staram by tak się właśnie znajdował

Opublikowano

WItam. To może pokolei.

Instalacja w PP będzie faktycznie najtańsza a mnie bardziej chodziło o tanio i estetycznie więc pomyślałem o Pexie ( nie doczytałem wczoraj, że nie chcesz większych przeróbek) Swoją drogą czy dom masz w całości podpiwniczony? bo skoro tak to proponowałbym mimo wszystko pexa pod sufitem bezpośrednio do grzejnika dołem. Dodatkowy chociaż mały koszt to rozdzielacz lub systemem trójnikowym.

Teraz koszt PP napisałeś że 4m kosztuje 10 zł. U nas metr rury pp20 kosztuje 4.6 Chyba że nie sprawdziłeś dobrze. Do takiej instalacji musisz kupić rurę stabilizowaną PP a tu już jak sprawdzisz cena nie będzie taka fajna ( chyba że u nas jest drożej)

 

 

Teraz ten nieszczęsny bojler który trochę tu nie może się zegrać. Albo go za zaworem 4d i na jednej pompie ( to może być problemem jeżeli na 4d ustawisz niska temperaturę) albo druga pompa np diamonda za 100 zl i niech chodzi.

Dobrze żeby na piecu sterownik miał sterowanie pompą CWU to w tedy będzie się mało załączała.

Pamiętaj żeby dać odpowietrznik bojlera w najwyższym punkcie.

 

Zbiornik wyrównawczy - nie może mieć po drodze do siebie niczego nawet zaworu różnicowego (chociaż tak piszesz że masz i tak się spotyka) jak założysz śrubunek na piecu to daj trójnik np5/4 na 1" i od 1" do góry do wyrównawczego. Możesz sobie zrobić dojście rurką calową bądź przejść na PP np 40 myślę że wystarczy ale średnicę może ktoś skorygować jak chce.

 

Zawór 4d jest faktycznie dobry i super się sprawuje w użytkowaniu ( daj sobie za zaworem i za pompą termometr, będziesz widział do jakiej temperatury zmieszasz wodę - taki bajer ale fajny)

 

 

Teraz powroty. wszystkie musisz sprowadzić do zaworu 4d ( oczywiście nie jest to mus) zawór będzie miał dostarczoną chłodną wodę do zmieszania.

 

Na koniec jeszcze się spytam jakie chcesz dać średnice rur do kolejnych grzejników?

 

Jak coś nie napisałem to zapytaj jeszcze raz bo już mi sie nie chce czytać.

Opublikowano

To jeszcze sobie przypomniałem, jak dasz pompę do bojlera i sterownik będzie sterował nią to żeby to wszystko grało to bojler musi mieć wejście na czujnik z pieca. W takim układzie ustawisz CWU na np 50 stopni i tyle będzie na bojlerze. Jeżeli nie dasz pompy a pójdzie grawitacyjnie to będziesz miał zawsze za gorącą wodę i straty na piecu bo bojler wychłodzi ci kocioł.

Dobra tyle.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.