Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Bojler Gazowy - Słabe Ciśnienie Ciepłej Wody


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jak w temacie, bojler zainstalowany ok.3lata temu i od jakiegoś miesiąca może dwóch ciśnienie spadło :) , o co chodzi? przyznam że nie jest to moja branża ale nie mam żadnych oporów żeby to jakoś samemu naprawić mam nadzieje z waszą pomocą bo samemu wole nie kręcić zaworami, dodam parę zdjęć żeby było bardziej przejrzyście

3a9f5b740590617fm.jpg b2ca7d8ddf46aa10m.jpg 4f90a64b31fedb3fm.jpg

bardzo proszę o jakieś wskazówki co się mogło stać i jak się do tego dobrać bo spać po nocach nie mogę :) ...

Opublikowano

Instalacja jest stalowa po stronie ciepłej, czyli zarasta i będzie zarastać - kamieniem+produktami korozji. Lepiej byłoby przejść na miedź, szczególnie w okolicach zaworów zwrot/bezp/naczynia przeponowego (niebieski baniaczek). Przyczyny trzeba szukać w 'wąskich gardłach', czyli w zaworze zwrotnym/bezp - to ten z czerwonym łebkiem. Zamknąć dopływ gazu, potem wody zimnej i odpływ ciepłej (bo będzie cofka). Narysować sobie kolejność detali, rozkręcić, wyczyścić wnętrza z osadu; skręcić na pakuły+pastę i włączyć najpierw zimną, potem odpływ ciepłej - i sprawdzić ciśnienie/przepływ. Jak OK, to włączyć gaz i odpalić kociołek - dopiero wtedy!

PowodzeniA. :)

Opublikowano

Dziękuje za szybką odp. i biorę się do roboty :) , rozumiem że jak nie zmienię tych rur na miedź w okolicy zaworów to problem będzie się powtarzał co jakiś czas?

Opublikowano
... rozumiem że jak nie zmienię tych rur na miedź w okolicy zaworów to problem będzie się powtarzał co jakiś czas?

To się okaże 'w środku rurek' - w moim miasteczku jest twarda woda, która po 3ch latach użytkowania zatkała mi kiedyś (średni Gierek) totalnie bojler el. - wybrałem pół wiaderka brązowych łusek. Teraz jest instalacja odżelaziająca i kamienia osadza się niewiele, jak w czajniku: białawy i miękki. To właśnie jest problem dla ZZ sprężynowych, jak ten bojlerowy - ma chęć puścić ciepłą wodę, a kamień mu przeszkadza w otwarciu. No a rurki stalowe, jak będą czyste w miarę, to mogą pozostać, wszystko zależy, jak miejscowa woda ze stalą sobie radzi (ocynk już dawno poszedł przez krany, bo woda gorąca)!

Trochę się z tą miedzią rozpędziłem, bo tak u siebie mam teraz, no ale u mnie dalej plastik, a u Pana dalej żelazo, czyli rurka będzie się wówczas jeszcze szybciej rozkładać z powodu aktywniejszych el-chem jonów miedzi...

Proszę pomyśleć w przyszłości nad wymianą (albo równoległym poprowadzeniem) CW w rurkach nie-stalowych (miedź, PP-R, AlPex, AlPert). ZW doskonale płynie stalowymi (miałem test ponad 40-letni w bloku), tylko ta CW im nie służy :) ; jeszcze w szkole nas uczyli, że reakcje chem. przyspieszają wraz z temperaturą...

Aha, na wejściu ZW powinien być filtr siatkowy - może być pełny, wypada od niego zacząć, po zamknięciu dopływu+odpływu do i z bojlerka!

PozdrA.

Opublikowano

Czy ten filtr siatkowy to może być to zaznaczone czarną lub czerwoną strzałką?

4e7400b562630dccm.jpg

jak to ustrojstwo rozkręcić i wyczyścić?

Mam jeszcze pytanie z innej beczki tzn. w okresie letnim wodę ogrzewam przez ten bojler gazowy a w zimowym przechodzę na bojler ogrzewany kotłem i tu moje pytanie czy woda która stoi w bojlerze gazowym nie wpływa na korozję i czy nie lepiej ją spuścić z bojlera?

Opublikowano

no tak, czyli rozumiem że nie ma tam żadnego filtra i należy ten reduktor ciśnienia wyczyścić i może założyć takowy filter zeby w przyszłości było mniej roboty z czyszczeniem....

Opublikowano

Mógłby być filtr wstawiony przed zaworami, ale ciasno tam jest i trzeba pokołować tymi kolanami trochę... a ten czerwony krasnal może faktycznie ograniczać tylko ciśnienie, bo zabezpieczaniem zajmuje się niebieski baniaczek z membraną w środku. Powinien mieć też ciśnienie wg tabliczki znamionowej napompowane, powinien go sprawdzić serwisant, a membrana nie ma prawa być uszkodzona :) bo wówczas brak jest kompensacji rozszerzania się wody przy nagrzewaniu!

PozdrA.

Opublikowano
a ten czerwony krasnal może faktycznie ograniczać tylko ciśnienie, bo zabezpieczaniem zajmuje się niebieski baniaczek z membraną w środku.

Tzn że ten zawór zwrotny jest nie potrzebny? i można go usunąć po czym ciśnienie wróci do normy?

coś mi się wydaje że dam komuś zarobić bo sam to ja tego chyba nie naprawię :)

Opublikowano

Ten reduktor ciśnienia bodajże ma na wejściu w sobie siatkę (filtr), ale żeby się tam do niego dostać musisz rozkręcić prawie wszystko zaczynając od śrubunku przy bojlerze, naczynie przeponowe itd.

Opublikowano
Tzn że ten zawór zwrotny jest nie potrzebny? i można go usunąć po czym ciśnienie wróci do normy?

coś mi się wydaje że dam komuś zarobić bo sam to ja tego chyba nie naprawię :)

Bez ZZ woda ogrzewana uciekałaby wstecz do sieci ZW, czyli to nie jego tam widać - bo jest na wlocie ZW, sorki - mea culpa. To jakby badać pacjenta z częściowej jego fotografii... Jak się zabaczy cały układ zasilania i odbioru bojlera, i wyobrazi sposób działania, to można wnioskować o poszczególnych elementach!

Poddaję się, bo jak sie rozkręci i skręci, to ma działać - inaczej w domu sodoma z gomorą może być :) Tam wiele spraw mogło przepływ zakłócić i na odległość ciężko wyrokować jednak :)

Ktoś zarobi pewnie przy tej okazji jednak i nie będzie to Pan!

 

PozdrA.

Opublikowano

No i wziąłem sprawy w swoje ręce (taki ze mnie dusigrosz :) ) rozkręcone, wyczyszczone i skręcone i hula jak tralala....dzięki za wszystkie odpowiedzi, trochę się człowiek douczył hydrauliki :) pozdr.

Opublikowano

Cieszę się i serdecznie GRATULUJĘ !!! A byli tutaj i tacy, co chcieli naprawiać instalki skopane akurat przez...siebie i swoją ignorancje :)

Całe szczęście Pan do takich nie należy. Hydraulika współczesna nie jest najłatwiejszą dziedziną, ale zadaniem użytkownika jest niedopuszczanie do nadmiernej jej komplikacji przez frenetycznych instalatorów :)

 

PozdrA.

  • 9 lat później...
Opublikowano

witam,

Podepnę się pod temat z prośbą o poradę... po 14 spokojnych latach użytkowania, od kilku miesięcy nastąpił drastyczny spadek ciśnienia CW.

Jaka instalacja:

Posiadam w bloku przepływowy pojemnościowy podgrzewacz gazowy, czyli bojler gazowy Ariston Micro 45.

*Instalacja od głównego wodomierza wykonana w plastiku.

*Anoda nigdy nie wymieniana.

*Dopływ ZW z sieci, poprzez wężyk elastyczny do ZZ i bojlera.

*odpływ CW z bojlera wężykiem elastycznym

 

Wymieniłem wężyki i ZZ, cienkim drutem sprawdziłem czy nie przytkana rura odpływu CW z bojlera, a teraz po wymianie CW tylko się sączy. Pomocy, co może być nie tak ???

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.