Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kilka Pytań Do Ekspertów


Krystek84

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Mieszkam na 1 piętrze w budynku dwurodzinnym i chciałbym położyć nową instalację C.O, aby móc

ogrzewać mieszkanie na własny rachunek. Dlatego mam kilka pytań do znawców tematu, gdyż ja w tych sprawach jestem laikiem.

Opracowałem wstępną koncepcje przebiegu rur, moim zdaniem najprostszą i najtańszą do wykonania (uwzględniając prace związane z kuciem - jednym słowem najmniej pracochłonną).

 

24Rysunek1..jpg

 

W związku z tym moje pytania:

  1. Czy przebieg rur jest poprawny?
  2. Czy z rury pionowej magistrala może biec w dwa kierunki (tak jak na schemacie tzn. w lewo i prawo)? Czy powinna stanowić zamknięty obieg?
  3. Czy przy takim schemacie mogę zastosować obieg wymuszony? Jak przy takim obiegu prowadzi się rury magistrali (rura z ciepła wodą i powrotna)czy mogę obie poprowadzić tuż przy podłodze i od nich wyprowadzać połączenia do grzejników?
  4. No i ostatnie pytanie odnosi się do średnic rur
  5. Jakie powinny być średnice rur?
  6. Czy z pieca mogę poprowadzić rurę stalową np fi 2'' do rury pionowej. A rurę pionową i rury w mieszkaniu wykonane z miedzi? Czy może inne rozwiązanie.

 

Wiem, że to sporo pytań. Będę bardzo wdzięczny do kolegów znających temat o odpowiedz na powyższe pytania. Z góry bardzo dziękuje.

post-12777-1260557131_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W związku z tym moje pytania:

  1. Czy przebieg rur jest poprawny?
  2. Czy z rury pionowej magistrala może biec w dwa kierunki (tak jak na schemacie tzn. w lewo i prawo)? Czy powinna stanowić zamknięty obieg?
  3. Czy przy takim schemacie mogę zastosować obieg wymuszony? Jak przy takim obiegu prowadzi się rury magistrali (rura z ciepła wodą i powrotna)czy mogę obie poprowadzić tuż przy podłodze i od nich wyprowadzać połączenia do grzejników?
  4. No i ostatnie pytanie odnosi się do średnic rur
  5. Jakie powinny być średnice rur?