mirdek Opublikowano 10 Grudnia 2009 #1 Opublikowano 10 Grudnia 2009 Witam , pisałem wcześniej na forum i dostałem parę odpowiedzi odnosnie (błędy instalacji) mojej Co Cwu , chciałem to poprawić na tego typu instalacje to znaczy będę walczył z panem który mi to zrobił , chciałem zapytać czy ten schemat będzie ok i czy moglibyście jeszcze podpowiedzieć co i gdzie jakie zawory trzeba wsadzić i czy w tym układzie ma być zawór różnicowy? 12.bmp 14.bmp Cytuj
AdamGuitar Opublikowano 10 Grudnia 2009 #2 Opublikowano 10 Grudnia 2009 Jeśli chodzi o układ to jest poprawnie , brak tylko armatury na schemacie. Cytuj
mirdek Opublikowano 10 Grudnia 2009 Autor #3 Opublikowano 10 Grudnia 2009 myśli pan ze będzie dużo problemu z przerobieniem tego czegoś co jest na zdjęciu na taki schemat, czy w tym układzie idzie zawór różnicowy? gdzie powstawiać zawory zwrotne i kulowe . ps- jak myślicie,czy pan który to robił ( i wziął pieniądze ) ma obowiązek to poprawić ? bo dzwoniłem do niego i mówiłem mu, ze instalacje która robił jest źle zrobiona(zawór rocznicowy w tym przypadku nie działa, woda z co miesza sie z cwu i ciężko jest rozpalić "montował mi w październiku cwu" )on na to,ze on tak robi u wszystkich i to jest prawidłowy montaż,ale ze przyjedzie i zobaczy. Jakich mam argumentów użyć żeby zrozumiał ze to jest źle zrobione i nie funkcjonuje prawidłowo. proszę o pomoc pozdrawiam mirdek Cytuj
AdamGuitar Opublikowano 10 Grudnia 2009 #4 Opublikowano 10 Grudnia 2009 Wynika to z przepisów energetycznych i prawa budowlanego Cytuj
mirdek Opublikowano 10 Grudnia 2009 Autor #5 Opublikowano 10 Grudnia 2009 To znaczy ze rozdział układów powinien znajdować się wyżej? rura musi iść prosto do góry a nie skręcać zaraz za zaworem różnicowym ? to co pan narysował teraz już wiem ze to oczywista sprawa :D tylko jak mam przekonać gościa ze źle zrobił !? on cały czas przy swoim ze tak robi i jest ok ale to tez jest chyba kiepskie rozwiązanie, podbieranie wody jednej pompie przez drugą( tzw kawitację) , wyciąganie cieplej wody z cwu, czy pompy w takim układzie mogą sie szybko wykończyć? mam racje czy sie mylę Cytuj
AdamGuitar Opublikowano 10 Grudnia 2009 #6 Opublikowano 10 Grudnia 2009 Ma zrobić zgodnie z przepisami, a nie , że przez lata tak robi. Jeśli nie zna przepisów to niech się zapozna. Bo jesli tak robił to robił to niezgodnie z prawem i to on ponosi odpowiedzialność w razie wypadku. Cytuj
mirdek Opublikowano 10 Grudnia 2009 Autor #7 Opublikowano 10 Grudnia 2009 a co pan powie o tym co napisałem wyżej? mógłby pan jeszcze w tym układzie nanieść mi armaturę ( zawory itp ) jeśli jest taka możliwość . chce gościa ściągnąć żeby zrobił to jak należy a ze jestem troszkę zielony w tych sprawach chce mieć wszystko przygotowane żebym wiedział o co chodzi , nie chce być ponowni oszukany Cytuj
mirdek Opublikowano 10 Grudnia 2009 Autor #9 Opublikowano 10 Grudnia 2009 super byłbym bardzo wdzięczny . pozdrawiam , miłego dnia Cytuj
mirdek Opublikowano 11 Grudnia 2009 Autor #11 Opublikowano 11 Grudnia 2009 super pięknie to wygląda :D powinno być jak najbardziej ok . w sobotę ma być pan do instalacji muszę mu to wydrukować i pokazać jak ma przerobić i jak powinna wyglądać prawidłowa instalacja c.o c.w.u ps - co do zaworu mieszającego to jaki kupić i jaki przekrój, a i czy musi być termometro barometr bo szukałem i nigdzie nie mogę go znaleźć jest pan WIELKI ;) Cytuj
AdamGuitar Opublikowano 11 Grudnia 2009 #12 Opublikowano 11 Grudnia 2009 Termometro - manometr nie barometr. w każdym sklepie instalacyjnym tarczowy. zawór mieszający min 1" a jeśli jest rura 1 1/4" to właśnie taki jeśli ma dobrze mieszać. Cytuj
mirdek Opublikowano 11 Grudnia 2009 Autor #13 Opublikowano 11 Grudnia 2009 mój błąd , ostatnie pytanie - naczynie zbiorcze a naczynie wyrównawcze to to samo ( ja mam to drugie ) Cytuj
mirdek Opublikowano 11 Grudnia 2009 Autor #15 Opublikowano 11 Grudnia 2009 Jeszcze raz Panu bardzo dziękuję :D będę walczył w sobotę z hydraulikiem (pseudo ) dam znać jak sie sprawy maja . pozdrowienia Cytuj
mirdek Opublikowano 11 Grudnia 2009 Autor #16 Opublikowano 11 Grudnia 2009 aha bym zapomniał zapytać, zdjęcie z innej perspektywy (nie mogę na to patrzyć ) trochę będzie roboty żeby to przerobić, gdzie najlepiej wyjść z rury tu gdzie zaznaczyłem jak najlepiej w tym przypadku, żeby mnie pan znowu w konika nie zrobił Cytuj
mirdek Opublikowano 14 Grudnia 2009 Autor #17 Opublikowano 14 Grudnia 2009 Niestety pan nie przyjechał i nie odbiera telefonu :D Cytuj
AndRe Opublikowano 14 Grudnia 2009 #18 Opublikowano 14 Grudnia 2009 Witam Jakie zadanie (zasade działania znam) mają zawory zwrotne przy zaworze 4d ? Mam właśnie tak wykonaną instalacje ale nie mam 2 zaworów zwrotnych przy zaworze 4d. Z góry dziękuje za odpowiedź. Cytuj
AdamGuitar Opublikowano 14 Grudnia 2009 #19 Opublikowano 14 Grudnia 2009 zawory zwrotne zabezpieczają przed wstecznym przepływem czynnika przy wyłączonej pompie. teraz widzę, że zawór zwrotny na powrocie do kotła powinien być odwrotnie ( przepływ do kotła) Cytuj
AdamGuitar Opublikowano 14 Grudnia 2009 #21 Opublikowano 14 Grudnia 2009 Tak. najlepiej gdyby były bez sprężynowe. Cytuj
tower Opublikowano 14 Grudnia 2009 #22 Opublikowano 14 Grudnia 2009 zawory zwrotne zabezpieczają przed wstecznym przepływem czynnika przy wyłączonej pompie. teraz widzę, że zawór zwrotny na powrocie do kotła powinien być odwrotnie ( przepływ do kotła) Witam serdecznie i mam prośbę, czy mógłby Pan zerknąć na instalację w tym wątku https://forum.info-ogrzewanie.pl/index.php?...c=4285&st=0 od postu 18. Ja właśnie mam na powrocie do kotła zawór zwrotny i chcę go wyrzucić (post 37). Pompa c.o. pracuje bez przerwy. pozdrawiam Cytuj
AdamGuitar Opublikowano 14 Grudnia 2009 #23 Opublikowano 14 Grudnia 2009 w tym przypadku można usunąć obydwa zawory zwrotne Cytuj
tower Opublikowano 14 Grudnia 2009 #24 Opublikowano 14 Grudnia 2009 Dziękuję za szybką odpowiedź Cytuj
AndRe Opublikowano 14 Grudnia 2009 #25 Opublikowano 14 Grudnia 2009 Dziękuje za odpowiedź. U mnie pompa działa praktycznie cały czas. Mam nową instalację w domu (pierwsza zima) instalacja ostatnio została zmodernizowana o zawór 4d. W domu było po prostu za ciepło (temp na wyjściu kotła 55 stopni) Ni o oczywiscie kocioł zaczynał się pocić. Opał: drzewo BUK. Pow domu: ok 180m2 Kocioł: Faustamann 35KW Teraz po zamontowaniu zaworu 4d na kotle 70-75 stopni, a na instalacje leci ok 45 stopni, dodatkowo w domu głowice termostatyczne (na jednej kondygnacji) i temperatura jak należy. Dodatkowo wydłużył się czas spalania paliwa: jeden załadunek ok. 10-12 godzin. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.