Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam!

Na ten sezon w dwóch pomieszczeniach, gdzie dochodziło do regularnego przegrzewania pomieszczeń zamontowałem zawory termostatyczne i do tego głowice elektroniczne.

Zawory jakie zostały założone to:

https://allegro.pl/oferta/zawor-termostatyczny-prosty-1-2-0200-287-goshe-12581777430

Natomiast głowice to: 

https://www.auraton.pl/produkty/auraton-apus-set/

Wszystko działa dobrze po za jednym mankamentem, ktory powoduje, że w pokoju nie da sie wytrzymać. Mianowicie temperatura ustawiona jest na 25,5 gdy temperatura osiąga okolice 25 zawór sie przymyka, co powoduje mocny szum i pisk w całym pokoju.

Czy ktoś ma jakiś pomysł jak temu zaradzić i co można zrobić ?

Ustawiałem różne nastawy wstepne, lecz bez skutku, jak zaczyna sie przymykać to piszczy. Pompa obiegowa w instalacji pracuie na pierwszym biegu.

IMG_20221024_142143.thumb.jpg.8804735541982e64a8235188755a3ba5.jpg

Edytowane przez Ryszard
Dodano prefiks
Opublikowano

Można skalibrować zawór na odpływie z tego kaloryfera ale czy pomoże nie wiem.

  • Lubię to 1
Opublikowano

@1mps

Chodzi o zawór na powrocie ?

Raz go kręciłem, to pisk ustał jak prawie cały zakręciłem.

Opublikowano

Tak o ten zawór. Jeżeli to nie pomoże ja widziałbym pompę elektroniczną ze zmienną regulacja ciśnienia.

Zastosowanie elektronicznej pompy pozwala na oszczędnośc do 80% energi elektrycznej, umożliwia ona automatyczne sterowanie różnica ciśnienia poprzez regulaję obrotów i ich dostosowanie do aktualnego zapotrzebowania. Posiada wbudowany czujnik temperatury odpowiedzialny za włączanie i wyłączanie nastawy nocnej. Np coś takiego.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Obstawiam że pompa gania a nie ma odbioru ciepła. Pompa tradycyjna pomimo 1 biegu wytwarza pewne ciśnienie w instalacji a że odbiór jest bardzo ograniczony to i piszczy.
Są na to 2 rozwiązania. Zainstalować pompę elektroniczną która w jakimś stopniu może pracować bez odbioru ciepla lub zamontować bypass ( zasilanie połączone z powrotem z zaworem zwrotnym) który spowoduje że woda będzie krążyć w krótkim obiegu gdy nie będzie odbioru ciepła.
U mnie się to sprawdza (bypass) a miałem piszczenie 2 zaworów pomimo że pompa elektroniczna pracowała na dość niskim przepływie.

  • Lubię to 1
Opublikowano
53 minuty temu, Przemyslaw85 napisał(a):

U mnie się to sprawdza (bypass) a miałem piszczenie 2 zaworów pomimo że pompa elektroniczna pracowała na dość niskim przepływie

Jaką pompę elektroniczną miałeś ? Czyli u Ciebie nawet przy pompie elektronicznej był problem z piszczeniem ?

A u Ciebie w istalacji jak masz ten baypass wystepuje zawór czterodrogowy i obieg kotłowy z pompą ? 

Opublikowano

Miałem i mam pompy elektroniczne Grundfoss alpha 2L. Jak pracowała na w trybie PP2 to miałem efekt że 2 grzejniki piszczały. Pomagała zmiana na PP1 (albo odwrotnie nie pamiętam), to miałem efekt taki że za mało wody tłoczyło i miałem chłodno w domu.
Problem rozwiązałem częściowo odkręcając grzejnik w łazience na max by był przepływ mimo wszystko i nie hałasowało przy ustawionej pompie na PP2. Aktualnie po zmianie w instalacji zmieniłem zawór 4D na 3D i poprosiłem hydraulika by zrobił bypass z zaworem zwrotnym chociaż wydaje mi się że powinienem założyć zawór upustowy np:  Afriso 42379. Dołożyłem bufor wiec zawór 4D nie nada się do bufora. Jak zawór termostatyczny puszcza wodę na grzejniki słychać z bliska delikatny szum ale chociaż nie piszczy i nie budzi domowników.

  • Lubię to 1
Opublikowano

U mnie głowice sa na dwóch grzejnikach, 9 pozostałych otwarte normalnie, na standardowych zaworach.

Leży u mnie pompa Wilo yonos pico 25/1-6, chyba musze sprawdzić i zamontować, czy pomoże.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

No i radzacy na tym forum nie mieli racji. Założona dzisiaj pompa Wilo yonos pico 25/1-6. Szum wystepuje dalej nawet znacznie większy ! Ustawiłem pompę na regulacje płynną najpierw 1.2m 8W, szumiało i nie dogrzewało grzejników, ustawiłem na 1.9m 17W grzejniki ciepłe ale szumi dalej.

Te głowice Auraton apus set to jakieś nie porozumienie, nie otwierają do końca zaworu i przymykają się stopniowo, zamiast działać zero jedynkowo przy określonej histerezie.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Według mnie głowica ma tam najmniej do piszczenia. Głowice elektroniczne przeważnie masz od 5-28°C i OFF/ON.

Czyli zamykasz głowicę całkowicie OFF, temperatura pracy 5-28°C w tym 5°C antyzamarzanie, dlatego się do końca nie zamyka, otwarty na całość ON.

Na początku przeprowadza się kalibrację głowicy aby poznała skok trzpienia zaworu, aby działał zawór z sensem. Piszczenie może powodować osadzający się kamień w zaworze trzeba wtedy okręcić głowicę i czymś twardym wciskać trzpień zaworu z parę razy, ewentualnie postukać czymś po zaworze. Kolejne zagadnienie piszczenia zmienić przepływ wody w grzejniku na kryzie w zaworze, jest tam numeracja, kropki etc. i przeważnie litera N-pełny przepływ. Tutaj zależność numeracji jest od producenta ze niekiedy przykładowo 6 to największy przepływ kryzowany wody a w innym najmniejszy. 

Popracuj nad tym co napisałem a na pewno przestanie piszczeć.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.