Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Najlepszy miał


Castor

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Jestem nowy w tej branży. Mam piec miałowy z górnym spalaniem. I poszukuje najlepszego miału.

Więc zwracam się do starszych kolegów po fachu z małym pytaniem.

Jakimi cechami kierować się przy wyborze miału, czy da się te cechy jakoś zobaczyć "gołym okiem".

 

PS: Słyszałem, że miał powinien być odpowiednio wilgotny. Jak to sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Generalnie to nawet najbardziej podłej jakości miał dobrze spalisz w odpowiednich warunkach, tzn, kocioł na 75 st C. Jednak najlepszym miałem jest ten z śląskich złóż. A kwestia wilgotności - miał najlepiej kupować w lecie, jek jest ciepło i słonecznie i mial kupujesz w miarę suchy co ma oczywisty wpływ na wagę i koszty zakupu. Bo jeśli kupisz miał po opadach deszczu czy śniegu ( szczególnie ten co leży w składach opału pod chmurką ) to dopłacisz za wodę cenę miału. Miał powinno się wilgotny sypać do kotła mieszając do z małą ilością wody.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Kolego, a ten odsiew to o jakich średnicach ziarna? Jak ma się cena tego odsiewu w stosunku do miału? I czy jest to odsiew z kopalni ślaskich czy Bogdanki lub ukraiński? Zorientuj się w miare możliwości w kaloryczności i zawartości popiołu; ja szukałem w necie i nic nie mogłem na ten temat sensownego znalezć.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja kupiłem 3 t odsiewu z Piasta w cenie 275 zł za tonę, przy cenie samego miału 240 zł za tonę. Granulacja coś jak groszek + miał w proporcji 50/50. Kaloryczność znacznie lepszam niż miał i pali się to bdb.

Niemniej sam odsiew do palenia w piecu miałowym nie za bardzo się nadaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach