Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pomocy! Czy da się przerobić Defro AKM Duo 16KW na pellet?!


MT1983

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie! Na wstępie zaznaczę, że jestem laikiem w tym temacie. Od 5 lat mam kocioł Defro AKM Duo 16KW na ekogroszek z podajnikiem tłokowym i chciałbym przerobić go na pellet i tu pojawia się pytanie, czy się w ogóle da? Mój "znajomy" hydraulik mówił, że taniej kupić nowy, ale czy to prawda? Proszę pomóżcie.

20220108_093413.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasyp go pelletem i tak pal. Tłokowy popcha wszystko. Kup najtańszy pellet na próbę i do boju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oooj myślę, że to zły pomysł. Przy nastawach tłoka cofka będzie.

A przeróbka na pelletowy palnik możliwa. Ale właśnie trzeba sobie przeliczyć koszta oraz wydajność wymiennika. Może okazać się złym pomysłem

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam przerobionego "tłoka" o mocy wyjsciowej 25KW  z 2008 ( klasa 3 ) wymiennikiem poziomym , który wcześniej przez 12 lat spalał miał , a obecnie od roku spala pellet.

Zamontowałem palnik Eco-palnik VIP 16 kw Skiepko.

Temp spalin na max mocy oscyluje przy czystym wymienniku  od ~85 'C do 104 'C przy wymagającym już czyszczenia 

Kolor komory spalania i wymiennika bez względu na to czym do tej pory paliłem to KAWA z mlekiem.

Czyszczenie wymiennika raz na ~ 1,5 miesiąca . 

Palnik rewelacyjny - bezproblemowy , sam się czyści, na początku jak testowałem różne pellety to spalał czysto wszystko mimo większych lub mniejszych spieków. Wyjęcie ruchomego rusztu z tego palnika gdybyś chciał do przejrzeć to operacja która trwa 30 sekund.Tyle samo trwa ponowny montaż. Nie ma takiego drugiego palnika na rynku z tak banalną obsługą i łatwym dostępem do wszystkiego.