Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Niskie przepływy w podłogówce


Sawik1916

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 
Na wstępie chciałbym powiedzieć że jestem laikiem w tych sprawach i w pierwszej kolejności postanowiłem zasięgnąć rady na tym forum zanim udam się do jakiegoś "magika". 
Jest to druga zima w nowym domu(3 z uruchomionym ogrzewaniem) i pierwszy problem z ogrzewaniem podłogowym, którego wcześniejszej zimy nie było. Maksymalne przepływy jakie mogę ustawić na wszystkich działających pętlach oscylują w okolicach 0,5 l/min. Poprzedniej zimy jeżeli dobrze pamiętam przepływy oscylowały w okolicach 1l. 
Na okres letni podłogówka była wyłączona zaś sama pompa po tym przestoju ruszyła bez problemów. 

To co obecnie sprawdziłem to: 
- w momencie gdy zakręcam obiegi to na innych one wzrastają przy połowie zakręconych są na poziomie 1,5 l przy maksymalnej pracy pompy (WILO Para RS15/6 RKA W M). 
- Zauważyłem również że jakakolwiek zamiana temperatury na zaworze 3D powoduje znaczący (2 krotny) wzrost przepływów do momentu wyrównania temperatur. 

Załączam zdjęcia rozdzielacza oraz podłączenie prowadzące do niego. 

 

 

IMG_2068.jpg

Przechwytywanie.PNG

Edytowane przez Ryszard
Dodano prefiks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustaw mieszacz na najniższą temperaturę i zamknij zawór na zasilaniu przed mieszaczem. Przepływy wzrosną?

Potem wyczyść filtr na lewo od strzałki z drugiego zdjęcia.

Edytowane przez gmaj22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przepływy wzrastają. Niezależnie od tego czy zawór przed jest zamknięty czy nie (zrobiłem drugi raz na test na otwartym). Podobnie jest w drugą stronę (temperatura dodania) do mementu osiągnięcia temperatury zadanej.
Jutro zabiorę się za przeczyszczenie tego filtra.