Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Palnik Kostrzewa kod 7 przerwa czujnika palnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam problem z palnikiem. Dziś chciałem po dłuższej przerwie przepalić piec przed sezonem grzewczym żeby sprawdzić czy wszystko jest ok, I niestety podczas cyklu rozpalania wszystko się wyłącza i wywala w domu różnicówkę. Niestety podnieść różnicówkę udaje się dopiero po odłączeniu sterownika od sieci. Odłączyłem przewód sterownik-palnik i udało się włączyć sterownik i odczytać błąd kod 7 tj. "Przerwa czujnika palnika - sterownik wykrył rozwarcie czujnika temperatury palnika. Powodem może być  uszkodzenie czujnika lub przewodu połączeniowego"

Zakładam że ten błąd wynika z odpięcia przewodu sterownik-palnik.

Czy macie jakiś pomysł jak ustalić usterkę? 

Palnika Kostrzewa Platinum Bio, Sterownik Estyma

Opublikowano

Wył sterownik ( tylko nie z kontaktu 😜) i włącz recznie " test zapalarki" coś takiego powinieneś mieć. Sprawdź czy wywali różnicówkę. To samo możesz zrobić z wentylatorem, podajnikami. 

Opublikowano

Właśnie na to wpadłem i to zrobiłem z tym że tylko przez chwilę i grzałka dziala. Włączę ją na dłużej  i zaraz dam znać.  

Opublikowano

Jeżeli kocioł nie był używany latem mogło dojść do zawilgocenia (płytka, kostki, inne połączenia). Jeżeli odpali palnik i go " wygrzejesz" sytuacja nie powinna się powtórzyć, no chyba, że zapalarka lub coś innego dostało przebicia. 

Opublikowano

Okej wywala różnicówkę, grzałka grzeje nagrzewa się do czerwoności po 4-5 min wszystko zgasło 😁 nowa zapalarka? Czy da się to naprawić?

Opublikowano

Zapalarki nie naprawisz, ale jeszcze podłącz ją prosto do 230V omijając sterownik. Odłącz jej przewody od płytki  palnika i zrób prowizoryczne podłączenie do kontaktu, zachowując bezpieczeństwo. Sprawdź czy ponownie wywali... 

Opublikowano

Ok działam, póki co odkręcilem już ją i zauważyłem że dotykała rynny od palnika. Tak powinno być?

Opublikowano

Zapalarkę mam zwykłą, podłączyłem bezpośrednio pod 230v i działała , rozgrzałem ją przez 10 min i nic się nie wydarzyło. Skręcam palnik i dam znać czy coś się zmieniło. Zastanawia mnie tylko czy powodem może być to że grzałka dotykała spodu rynny palnika.

Opublikowano

Obejrzałeś dokładnie zapalarkę czy nie ma jakiś dziwnych śladów w miejscu gdzie styka się z rynną. Nie wiem jak jest dokładnie u Ciebie, ale u mnie zapalarka wkładana jest w prostokątny tunel, a tam siłą rzeczy ma kontakt z metalem. 

Opublikowano

Dokładnie tak samo jest u mnie, na grzałce nic nie zauważyłem, w tym tunelu powłoka malowana była lekko przepalona.

Test grzałki wyszedł pozytywny, rozpalanie również. Sukces.

Myślę że pomogło "przepalenie" grzałki. Wrócę do tematu jeśli sytuacja w najbliższym czasie się powtórzy. Wielkie dzięki #Trener40 za porady.

Opublikowano

Ten tunel z biegiem czasu przepali sie tuż przy ruszcie. ( po kilku latach 😁) znam to z autopsji 😁 Nie kupuj nowego tunelu, bo mają ceny z kosmosu za części. Wystarczy dorobić blaszkę( 0.5 mm z kwasówki) i wyprofilować do obecnego tunelu po jego długości. Taka rada na przyszłość. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.