Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Piec C.O. + C.W.U- połówka bliźniaka - Termet?


practice

Rekomendowane odpowiedzi

Kłaniam się wszystkim, 

Jest to mój pierwszy post tutaj więc - cześć instalatorzy. Osobiście pracuję również w branży lecz nie jestem hydraulikiem. Do rzeczy: wybór pieca C.O. Kłaniam się ku Termetowi z serii GOLD (mam już jednego i nie wg mnie jest naprawdę świetny). Jeżeli jesteście w stanie doradzić jakąć alternatywę - będę wdzięczny 🙂

 

Pracować z piecem ma 100% ogrzewania podłogowego (tak, nie mam żadnych grzejników) podzielone na dwie sekcje: 

 

1. Parter 

- Mała łazienka z toaletą

- Kuchnia standardowo 

 

2. Piętro

- Duża łazienka z prysznicem + wanną 

 

To co już mam: 

- obliczenia z aplikacji, gdzie wprowadziłem dane: https://cieplo.app/wynik/hsnu\

- projekt podłogówki w formie zdjęć z pdf 

- osadzone rozdzielacze, położone i podłączone pętle. 

 

Przy niecałych 800 litrach przepływu nie montuje żadnych pomp przy rozdzielaczach. Zamierzam dorzucić oczywiście czujnik pogodowy dla pieca + (jeżeli dodam boiler) to czujnik temperatury boilera  ( to się nazywa chyba NTC?) aby kocioł wiedział kiedy ma wodę podgrzewać. Do tego czujniki temperatury pokojowej, pewnie w przyszłości listwa i sterowniki od Tech-Sterowniki. 

Mam wszystkie możliwe serwisy w okolicy - Termeta również. Myślałem nad ECOCONDENS GOLD 20 kW z modulacją od 3 kW z tego co pamiętam? Dobry wybór? Wołam @sambor bo widzę po lekturze forum, że ma sporą wiedzę o Termetach. Jaki układ polecicie? 

Kotłownia będzie pomieszczeniem w którym jest rozdzielacz do podłogówki - nie ma tam zbyt wiele miejsca. Jakimi średnicami stabiglasa robić podłączenie na linii piec - rozdzielacze? Zalecacie boiler? 

parter - [KonJaz purmo 1.isb]_.pdf poddasze- [KonJaz purmo 1.isb]_.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez urazy, w internatach tak się pisze gdy kogoś konkretnego mamy na myśli. Już długo czytam forum i chciałem zaczerpnąć i Twojej rady także no offence 🙂