Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Modernizacja/ wymiana pieca lub rozdzielenie co/cwu


Cebularz

Rekomendowane odpowiedzi

Dobry wieczór.

Witam i pozdrawiam wszystkich forumowiczów jako że to moj pierwszy post.

Zacznę jak 10tki innych tematów tu na forum.

Jestem zielony w temacie kotłów i ogrzewania jako, że ostatnie 20 lat spędziłem w bloku. 

Aktualnie kupiliśmy pol domu (2 piętra z 4) i przy okazji remontu mamy plan zmodernizować ogrzewanie. 

Powierzchnia 88m+67m pod wynajem . Mieszkamy w 3 osoby i 2 osobom chcemy wynajmować jedno piętro. 

Dom dobrze ocieplony.

Kaloryfery nowe. 

Jedno piętro będzie dodatkowo docieplane w zimie multisplitem.

Aktualnie mamy takie rozwiazanie jak na załączonych zdjęciach czyli wiekowy piec dwufuncyjny z zasobnikiem. 

Cel- obniżenie rachunków oraz  niewielkie koszty modernizacji (max 9k a najlepiej mniej). Estetyka i nowe trendy jak odzysk ciepła ze spalin itd. są nawet nie długo ale czwartoplanowe.

Z innych wątków wyczytałem że najlepszym rozwiązaniem bylo by rozdzielenie co i cwu ale nie mam pojęcia z jakimi kosztami i nakładem pracy to się wiąże- czy ktoś może powiedzieć czy w dostępnym budżecie dało by się to ogarnąć z czym to się wiąże?

Jeżeli nie- pozostaje kupno nowego kotła i zapewne zasobnika ( bo pewnie ten mój tez trzeba by wymienić)

Pierwszy expert który był u mnie nie zrozumiał że nie mogę poświęcić 15k na modernizację i zapłacić za piec buderusa  9k bo mnie po prostu ba to nie stać.

Czy jesteście w stanie podpowiedzieć za jakim sprzętem mam się rozglądać i jakie rozwiązanie zastosować?

Z góry dziękuję za każdą pomoc. 

 

 

20210806_174419.jpg

20210806_174633.jpg

20210806_174627.jpg

20210806_174343.jpg

20210806_174348.jpg

20210806_174357.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź. Widzisz właśnie o takie opinie mi chodziło. Z innych tematów wywnioskowałem ze 24-25kW to właśnie bedzie za duża moc i dlatego szukałem w okolicach 19-20kW. Widocznie bylem w błędzie.