Skocz do zawartości

qqde23

Forumowicz
  • Zawartość

    48
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

O qqde23

  • Tytuł
    Rozkręca się

O sobie

  • Płeć
    Mężczyzna

Ostatnie wizyty

556 wyświetleń profilu
  1. Witam, temat powstał ze względu na dyskusję związaną z założeniem C.O i C.W.U w mieszkaniu 45 metrów. W pierwszej chwili myślałem nad kotłem zasypowym na ekogroszek, a następnie nad pelletem. W wątku padła opcja, żeby ogrzewać prądem. Link do tematu Pomysł to bufor ciepła ładowany grzałkami. Chciałbym dowiedzieć się jak poprawnie policzyć zapotrzebowanie na energię elektryczną oraz jaki będzie mniej więcej koszt instalacji i utrzymania. Parametry: - mieszkanie 45 metrów, 3 ściany zewnętrzne, na górze lokal ogrzewany, na dole piwnica, ściana wewnętrzna ogrzewana. Zakładam, że zrobię ocieplenie styropianem. wtedy wg cieplowlasciwe będzie zapotrzebowanie 6 kW - http://cieplowlasciwie.pl/wynik/465v, - aktualnie mieszkanie posiada 3 grzejniki aluminiowe żeberkowe oraz 1 grzejnik (drabinkę) w łazience, - całość instalacji byłaby wykonana w piwnicy, - przyjmuje grzanie w drugiej taryfie G12. Tani przedział to 6-22. Cena za kWh to wg ~18 groszy (https://www.enea.pl/pewna-cena). Do tego pewnie jakieś opłaty innego typu więc zakładam 25 groszy. Jakiej wielkości potrzebowałbym bufor przy założeniu grzania od 45 do 85 stopni. Czy grzałki 6 kW wystarczą? Jak wygląda układ przy tego typu ogrzewaniu oraz grzanie CWU? Potrzebuję dodatkowego bojlera? Z góry dziękuję za odpowiedź.
  2. Czy w takim przypadku ogrzewanie + woda + plus zwykłe sprzęty to musiałbym mieć przyłącze koło 25 kW? Czy raczej 32 kW? Biorąc pod uwagę cieplowlasciwe.pl i 10 kW i opcje z buforem 800 l może mi zostać trochę pieniędzy na docieplenie własnymi siłami. Jak sobie wyliczyłem wtedy zapotrzebowanie byłoby 6 kW. Czy w takim przypadku nadal potrzebowałbym 20 kW grzałkę i 800 l zbiornik?
  3. Piwnica ma 2 metry więc jak na szybko przejrzałem to maksymalnie wejdzie mi 800 l. Czy to by wystarczyło? Jaka musiałabym mieć moc, aby użytkować swobodnie taki układ?
  4. Mam kaloryfery aluminiowe (żeberkowego) w sumie 3 oraz jeden grzejnik lazienkowy - drabinkę.
  5. No właśnie szukam najbardziej opłacalnej opcji. Gdybym miał gaz to nie było by w ogóle tematu. Niestety nie posiadam przyłącza. Mieszkać będę tam maksymalnie 5 lat więc pompa ciepła odpada. Nie wiem co w tym wypadku najlepiej zrobić.
  6. Jak mówiłem - wyszło 10 kW wg cieplowlasciwe.pl. To co proponujesz w takim wypadku?
  7. Cały czas analizuję temat i zastanawiam się co będzie najlepsze w kontekście cena -> jakość -> bezpieczeństwo. Komin jest 14x14 cm, murowany lata 60 z cegły (nie wiem z jakiej, dawne czasy, pewnie z tego co było pod ręką). Dodatkowo, komin na pewno nie był używany przez ostanie 15 lat używany. W sumie to nie wiem czy w ogóle kiedykolwiek był używany. Co do przemyśleń: 1) Czy tak jak wcześniej brać Sztokera 12 lub Skam-P 13 wyjąć zawirowacze i nie martwić się murowanym kominem (liczyć na to, że ni będzie mokry i bez wykwitów). W tym przypadku boję się też czadu przechodzącego przez zaprawę komina. Koszt to cena pieca więc koło 7-8 tysięcy. 2) Czy może szarpnąć się na wkład 1.4404 za 3300 zł z montażem (taką dostałem w wycenę) i kupić mały piec na pellet (tj. musiałby to być piec 10 kW i kosztować maks 8 tysięcy zł). Przy ekogroszku wkład będzie do wymiany za 2-5 lat co jest wg mnie bez sensu, przy pellecie nie będzie trzeba go wymieniać. Co uważacie? Czy w ogóle jestem w stanie dostać piec na pellet 10 kW w cenie 8 k?
  8. Dzięki za odpowiedź. Czyli wg tego co piszesz nie ma co kombinować z przenoszeniem pieca z jednego miejsca do drugiego tylko kupić tego Sztokera, wyjąć zawirowacze i będzie dobrze? Zgubiłem gdzieś link do cieplowlasciwe i stworzyłem zestawienie na nowo: http://cieplowlasciwie.pl/wynik/45jd Wychodzi 10 kW z wodą.
  9. Tak jak pisałem wyżej - wg ciepkowlasciwe.pl mieszkanie wymaga koło 11 kW. Więc Sztoker+ 12 lub Skamp pv 13 będą dobre. Prosze o dyskusje na na temat, ponieważ powyższy post absolutnie nic nie wnosi.
  10. Witam serdecznie, stoję przed dylematem zakupu pieca. Sprawa wygląda tak: 1) Aktualnie wykańczam dom, w którym docelowo będę mieszkał resztę życia (taki plan). Zainstalowany mam tam piec na ekogroszek 4 klasy SKAM-P 12 kW Plus z SPPv2 (pisałem już kiedyś na forum przy robieniu instalacji). Dom posiada komin systemowy ceramiczny obudowany w pomieszczeniach czerwoną cegłą. 2) Dodatkowo, posiadam dwa mieszkania w starej kostce z lat 60, które oba mają jedną instalację CO i CWU. Zasilane są piecem Defro Komfort Plus - czyli śmieciuchem. Aktualnie, rozdzielam instalację, żeby jedno z mieszkań sprzedać, a w drugim będzie mieszkał brat przez jakieś 2-5 lat, aż się wybuduje. Po rozdzieleniu instalacji, stary piec Defro będzie zasilał sprzedawane mieszanie, natomiast do drugiego mieszkania zamierzam kupić piec z podajnikiem na ekogroszek. Mieszkanie ma 45 mkw, piec będzie w piwnicy podpięty pod komin ceglany 28x14 cm nie używany dotychczas w ogóle. Kominiarz wyraził zgodę na podpięcie. Instalacja w układzie z wymiennikiem płytowym. Poniżej link do tematu odnośnie rozdzielenia instalacji: 3) Wg ciepłowłaściwe.pl oba budynki mają podobne zapotrzebowanie. Mieszkanie jest nieocieplone, a dom nowy. Wychodzi około 12 kW. 4) Drugie mieszkanie w kostce (to w którym chce zamontować piec) po 5 latach i tak zostanie sprzedane. Priorytetem dla mnie jest nowo budowany dom i tam wszystko musi być super. Teraz, zastanawiam się jak to zrobić dobrze, żeby zoptymalizować koszty (nie liczę kosztów wykonania instalacji oraz zakupu pieca, bo są one w każdy wypadku podobne). U nas w gminie dotacje są bardzo słabe, albo nie ma wcale. Jako, że dokupuję drugi piec mogę się w ogóle nie załapać. Wariant 1: Kupić piec 5 klasy i podłączyć go do mieszkania w kostce z lat 60 (komin ceglany). Zostawić piec 4 klasy w nowo budowanym domu z nadzieją ze zmuszą mnie do wymiany go na 5 klasę dopiero za co najmniej 10 lat. W tym wypadku boję się ze mała temperatura spalin wykończy mi komin i będę musiał dać wkład. Koszt wkładu z robocizną to koło 4 k. Wariant 2: Kupić piec 5 klasy i podłączyć go do nowo budowanego domu, a SKAM-P w 4 klasie przenieść do mieszkania. Wtedy problem wkładu znika bo w 4 klasie mogę spaliny mieć powyżej 150 stopni bez wysiłku. Pytanie czy jak podepnę piec 5 klasy pod komin ceramiczny to potrzebuję wkład? Czy jeśli mam piec 4 klasy to będę musiał go w najbliższym czasie wymienić na klasę 5 czy tak jak przewiduję będę mógł używać pieca w 4 klasie z 10 lat spokojnie? Koszt dodatkowy w tym wariancie to wymontowanie i przeniesienia pieca. Na plus to, że będę już miał 5 klasę w moim domu "na lata". Wariant 3: Kupić piec 5 klasy i podłączyć go do mieszkania w kostce z lat 60 (komin ceglany). Nie martwić się wkładem tylko wyjąć zawirowacze (wiem, że w Sztoker+ 12 można to zrobić) i liczyć, że będzie 120 stopni na spalinach. Dodatkowo, jak zasyfi się wymiennik płytowy to spaliny będą jeszcze większe. Wtedy w moim domu "na lata" będę miał dalej 4 klasę pieca. Wariant 4: Kupić gdzieś na końcówce piec z podajnikiem 4 klasy do 12 kW (będzie pewnie tańszy niż ten 5 klasy) i się nie przejmować niczym. Wtedy w obu miejscach będę miał kotły 4 klasy. Co myślicie? Co najlepiej w tym przypadku zrobić? Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam.
  11. qqde23

    Rozdzielenie Instalacji Co I Cwu Na Dwie Osobne

    A jakie powinny być średnice dla ciepłej i zimnej wody CWU?
  12. qqde23

    Rozdzielenie Instalacji Co I Cwu Na Dwie Osobne

    Tylko, że te stojące wymienniki są niestety droższe z tego co widziałem. Co do przekrojów rur to rozumiem, że wyjście z pieca, naczynie wzbiorcze, wymiennik płytowy i powrót do pieca to 1 cal (28 Cu). Nie patrzyłem jakie mam przekroje pexów dla grzejników - muszę sprawdzić. Czy w obiegu grzejnikowym pex może dochodzić bezpośrednio do zaworów odcinających (w zasilaniu tym przed zaw. bez. a w powrocie tym przed naczyniem przeponowym) a potem Cu 28? Do CWU to 3/4 cala (22 Cwu). Chciałbym wodę zrobić w pex tylko nie wiem jaki przekrój powinien być dla ziemnej i ciepłej wody użytkowej? I czy pex dla ciepłej może od razu iść od TZM dla CWU? Czy przelew do kanalizacji również mógłby być w pex?
  13. qqde23

    Rozdzielenie Instalacji Co I Cwu Na Dwie Osobne

    Faktycznie nie zauważyłem braku przelewu. Poprawione. Cały czas mnie jeszcze zastanawia wysokość zasobnika. Czy on mógłby być np. równo z linia pieca? Powiedzmy 30 cm od podłogi? Czy powinien być nad? Czy aktualny schemat jest ok?
  14. qqde23

    Rozdzielenie Instalacji Co I Cwu Na Dwie Osobne

    Dziękuję za pomoc. Ten napis o zaworze bez. koło zasobnika po prawej to błąd rysownika :D zostawiłem sobie tam treść żeby przekleić w inne miejsce i zapomniałem usunąć :D z ta pompa to faktycznie dam zaraz nisko. A czy ten grzejnik w piwnicy będzie działał?
  15. qqde23

    Rozdzielenie Instalacji Co I Cwu Na Dwie Osobne

    Podbijam temat. Chciałbym zacząć powoli robić kotłownie, ale nadal nie wiem czy wysokość poszczególnych elementów jest poprawna oraz czy grzejnik w piwnicy może zostać tak założony. Czy w schemacie brakuje jakiś elementów?
×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.