Skocz do zawartości
IGNOROWANY

rozbudowa instalacji C.O. o sprzęgło i grupę pompową


Adam1977

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

zacznę od tego, że jestem laikiem w zakresie instalacji c.o., który przy budowie domu zdał się na "poleconych" "specjalistów" instalatorów. Niestety dałem się namówić, na brak projektu bo: "instalator jest doświadczony"/ "niejeden taki dom robił i nikt nie narzekał" = "nie jest potrzebny projekt robiony przez teoretyka"

Poniżej zebrałem wszystkie szczegóły instalacji a na końcu posta opisałem problem. Będę wdzięczny za poradę.

 

1. Dom z 2018 roku, dobrze ocieplony. Parter i piętro.

2. Rekuperacja

3. Wyłącznie podłogówka. Żadnych grzejników teraz lub w przyszłości.

4. Obwody parter:

- garaż 2 pętle po 110mb,

- wiatrołap 1 pętla 65mb,

- gabinet 2 pętle po 85 mb,

- łazienka 1 pętla 85mb,

- salon z kuchnią 6 pętli po 85mb.

5. Obwody piętro:

- sypialnia #1 2 pętle po 85mb,

- sypialnia #2 2 pętle po 85mb,

- sypialnia #3 2 pętle po 85mb,

- garderoba 1 pętla 85mb,

- łazienka 1 pętla 75mb.

6. Zainstalowano 2 rozdzielacze podłogówki: parter i piętro. Na rozdzielaczach nie ma żadnych mieszaczy ani żadnego połączenia (regulowanego zaworem) między zasilaniem i powrotem (dla zapewnienia minimalnego obiegu gdyby jednocześnie wszystkie obwody zostały zdławione). Dodam, że aktualnie nie mam indywidualnego sterowania temp. pomieszczeń termostatami pokojowymi i siłownikami na pętlach a całe sterowanie odbywa się przez pogodówkę z pieca i sterownik RC310 umieszczony w salonie na parterze, jednak nie wykluczam, że kiedyś w pomieszczeniach mogą pojawić się termostaty bezprzewodowe a przy rozdzielaczach listwy sterujące siłownikami.