pkolo86 Opublikowano 13 Maja 2021 #1 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2021 Witam tak jak w załączonych zdjęciach przyszła pora po 6 latach. Ma ktoś jakąś instrukcje jak to zrobić ? Krok po kroku. Wymiana uszczelniacza plus olej jaki i ile. Niema dużej plamy ale widać że już jest mokry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HarryH Opublikowano 13 Maja 2021 #2 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2021 Może ktoś smarował zgodnie z instrukcja gniazdo ślimaka i to ten smar się poci? Trochę za szybko na naprawę w tym reduktorze, one raczej przeżywają kocioł. Olej leje się do korka przelewowego, oryginalnie jest syntetyczny przekładniowy, najlepiej o lepkości ISO VG 320. Zamiennie jakikolwiek przekładniowy, może być samochodowy GL5, ale wtedy co kilka lat trzeba zmienić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pkolo86 Opublikowano 14 Maja 2021 Autor #3 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2021 Nic nie było smarowane. Wezmę zmywaczem to prxemyje i dopiero zobaczę. Tak czy siak przydał by się jakiś poradnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pkolo86 Opublikowano 14 Maja 2021 Autor #4 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2021 Czyli nikt nic nie pomoże szkoda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HarryH Opublikowano 14 Maja 2021 #5 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2021 A w czym tu pomagać? 1) wykręcasz reduktor i czyścisz po wierzchu i spuszczasz olej 2) Wyskrobujesz delikatnie simeringi po obu stronach, by nie uszkodzić korpusu ani wału 3) Sprawdzasz, czy wał zdawczy nie ma luzu - jesli tak - remont przekładni 4) Dokładnie czyścisz korpus i wał 5) Zakładasz nowe simeringi, między wargę uszczelniającą i przeciwkurzową dajesz z wyczuciem smar plastyczny 6) Wlewasz nowy olej do dolnej krawędzi korka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercus Opublikowano 14 Maja 2021 #6 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2021 Nie zrozumialem,tu chodzi o rade,piwko,potrzymacz przekladniu,daj mi mlotka,piwko,szrubokret,piwko....tak? Szkoda,daleko,czwiczylbym jezyk polski. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pkolo86 Opublikowano 14 Maja 2021 Autor #7 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2021 Zobaczcie co mi serwis Defro odpial.. Ma Pan spalony ślimak i przez to uszkodził się motoreduktor koszt ślimak 250 zł koszt motoreduktora 1300 zł wysyłka 50 lub regeneracja motoreduktora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrWolf Opublikowano 15 Maja 2021 #8 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2021 Ale czekaj. Serwis spojrzał na zdjęcie i sobie wywróżył, ze tak jest? Odważne z ich strony bez zaglądnięcia do środka... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HarryH Opublikowano 15 Maja 2021 #9 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2021 A jak faktycznie wygląda ślimak? Bo ktoś tam niedawno grzebał, sądząc po śmiesznej śrubie. Może być też tak, że wybijano ślimak waląc młotem w czop i przenosząc obciążenia na łożysko, a potem uszkodzone łożysko się posypało. W tym reduktorze trzeba po sezonie ślimak wyjąć, wytrzeć ślimak oraz jego gniazdo w wale i ponownie dokładnie nasmarować, a reduktor przeżyje kocioł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pkolo86 Opublikowano 15 Maja 2021 Autor #10 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2021 HarryH powiem tak nigdy od nowości nie wyjmowałem ślimaka. Dzwoniłem do przedstawiciela tych motoreduktorów i mówił abym odkręcił to śrubkę co blokuje klin. I zobaczyć czy tam nie ma mikropęknięcia na takim wałku co wchodzi w niego slimak przez które może lecieć olej. Jeśli jest wszystko ok to tylko 2 symetingi wymienić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pkolo86 Opublikowano 16 Maja 2021 Autor #11 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2021 Czyli pora na wymianę ślimaka pewnie zestaw naprawczy reduktora simeringi itp. A mam pytanie. Gdzie mogę kupić zestaw uszczelek do pieca Defro komfort eko Duo. Uszczelka zbiornika ekogroszku, uszczelka między piecem a rura ślimaka plus uszczelka przy motoreduktorze. Bądź z czego mogę ją sam wykonać. Kupić coś i do wycięcia. Czy poprostu jak odkręca rurę osłonowa ślimaka wyczyścić stara uszczelkę i założyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pkolo86 Opublikowano 18 Maja 2021 Autor #12 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2021 W przekładniach FGA103 używany jest olej wg DIN 51517-3 CLP VG 680“. Ilość: 0,4 litra. taki olej w tych przekładniach jest stosowany. Ale ciężko coś widzę go jest dostać. Ma ktoś jakiś pomysł.? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.