Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zimne grzejniki


Genczel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.
Od jakiegos czasu mam problem z ogrzaniem domu z piecem na ekogroszek. Zaznaczam od razu ze w tematach hydrauliki jestem lekko "zielony"
Temperatura zadana na piecu jest 50° C i bardzo rzadko piec do niej dobija. A jak nawet juz dobije to bardzo szybko spada i piec pracuje od nowa, a temp. waha się między 45-48.
Mimo tego ze piec czasem dobije zadanej temperatury to grzejniki są albo kompletnie zimne albo ciepła jest tylko ich górna część ( odpowietrzone są wszystkie, nic nie pomogło).|
Nie jestem w stanie powiedziec czy to wina węgla ponieważ wcześniej taki problem nie występował przy tym groszku i piec dobijał do zadanej temperatury.

Parametry pieca:
-moc cieplna: 20kW
-pow.grzewcza: 2.2m²
-max. ciśn. rob.: 1/1,5/2 bar

-ciśnienie próby: 3 bar

Ustawienia pieca:
-zadana temp. 50
-czas podawania-6,5 sek
-przerwa podawania 45sek
-histereza kotła- 2
-siła nadmuchu 50%

Załączam też zdjęcia instalacji przy piecu i proszę o pomoc. 

piec1.jpg

piec2.jpg

piec3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz problem  z ustawieniem odpowiednich parametrów spalania ,  grzejniki są zimne zapewne dlatego że temperatura na kotle spada poniżej temp załączania pompy CO .

W dziale o kotłach na ekogroszek poproś kogoś o pomoc w ustawieniu parametrów spalania , pierwsze co się rzuca w oczy to  duza siła nadmuchu .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy kocioł jest czyszczony regularnie , drożny komin czopuch , czy został zmieniony opał , jaki tam jest palnik ekoenergia ? sprawdzić szczelność korony palnika , jakies zdjęcia palnika podczas pracy ,  to ze sie zle pali to juz wiemy , ale mozna zobaczyc jak zle 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach