Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wybór kotła gazowego.


norbi522

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam do wyboru dwa kotły gazowe który był by waszym zdaniem lepszy? 

-Buderus Gb172i 14kw 

-Vaillant VC 20CS/1-7 exclusive 20kw 

Dom 125m ogrzewanie podłogowe w całym domu bez żadnych kaloryferów. Do tych dwóch producentów mam najbliższy serwis.

Cenowo wychodzi praktycznie to samo i dlatego mam dylemat. Buderus ma minimalny zakres mocy od 2kw zaś Vaillant od 2,8 tylko pytanie czy wogle kocioł kiedy kolwiek będzie pracował na tak niskiej mocy i czy 2kw a w 2,8kw to jest duża różnica która odbije się na rachunkach ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod względem automatyki to tak wygląda że zapłacisz za nią krocie a jej nie wykorzystasz w przypadku obu kotłów)Do takiej instalacji kupuje się Termeta ale kto bogatemu zabroni)Chyba że wybór kotła jest determinowany nie ceną a bliskością serwisu to wtedy sorry cofam to co powiedziałem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Minimalnej moc kotła na 95% nie wykorzystasz, kocioł będzie pracował z mocą 3-6kW i to będzie dobre rozwiązanie.

Natomiast podczas grzania bojlera będzie krótsza przerwa w grzaniu posadzki, co zmniejszy potrzebę nadgonienia grzania posadzki.

Natomiast warto sprawdzić czy pompa w wybranym kotle da radę z tą podłogówką, pewnie da , ale instalatorzy potrafią robić "cuda"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Bardzo przepraszam za odswieżenie tematu widze u góry doswiadczonego forumowicza wiec chciałem sie poradzic. BARDZO prosze o pomoc 

Mysle także nad kotłem Vaillant VC 20CS/1-7 20kw

-  Dom całość podłogówka piwnica, parter, pietro(3 rozdzielacze) (240m dobrze ocieplony narazie uzywane bedzie 150m) 4 osoby
-jaki zasobnik ? 120l wystarczy?
- co z awaryjnoscia czujnikow OC ? wielu ludzi sie skarży na to w Villancie ze to wada konstrukcyjna i usytuowanie czujnika.
- SAMBOR napisał Pan o mocy pompy w wybranym kotle, w moim wypadku jak widac o góry bede potrzebował grupe pompowa(3)? i sprzeglo tak?
- co jeszcze w moim wypadku do kotła, zasobnika, 3-grupy pompowej, sprzegla  bede potrzebował?
- gdzie najlepiej dokonac zakupu? serwis(sklep)? internet(pewnie taniej)? 

BARDZO PROSZE o pomoc !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam charakterystyki pompy w tym kotle - jak ją zamieścisz to ci na to pytanie odpowiem co trzeba dodatkowo, ale pewnie potrzeba sprzęgła , pompy i dod automatyki.

Dlaczego chcesz 3 pompy?

Potrzebna jest zapotrzebowanie na wodę w instalacji CO - tzw przepływ w każdym z rozdzielaczy,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po skonsultowaniu z tata i poczytaniu tu i tam mysle ze 120l wystarczy.
Jak obliczyc przeplyw w kazdym z rozdzielaczu?
myslalem ze jedna pompka do kazdego rozdzielacza bedzie potrzebna ?
Co sadzisz o awaryjnosci Villanta? i tych problemow z czujnikami ? 

jak widac wiem tylko najwieksze podstawy tata jest hydraulikiem starej daty i nigdy nie montowal pieca wraz z pompa i sprzeglem. zawsze robil to w domach gdzie ludzie mieli podlogowke tylko w lazience.

Nie wiemy jaki zestaw bedzie potrzebny w naszym wypadku 3 pietra, 3 rozdzielacze, 250m dom, PEX kladziony gesto co 10-11cm wszedzie
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływ w rozdzielaczu to suma przepływów z wszystkich pętli zasilanych z danego rozdzielacza.

Przepływ z całej instalacji to suma przepływów z wszystkich rozdzielaczy.

Ale się nie martw - jest tu taki gość co ci wszystko doradzi , jak on to widzi i ręczę, że to nie będzie w praktyce działać, więc go nie słuchaj.

Tylko zrób wg poniższego schematu - niestety wychodzi drogo, ale zapewniam cię że to działa, w przeciwieństwie do innych "pomysłów"

Instalacja poniższa jest na ok 3x 100 -120m2, oczywiście są instalacje na 2 lub 1 pompę, elementy są podobne.

1531665594_3obiegi.thumb.jpg.1b41b69eaeb12fac9993d089970f4125.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DZIEKI wielkie muszę to rozszyfrować z tatą jak będzie czas ?  jestem na etapie kupienia pieca pomp  itd.. 
 
A masz może oczywiście subiektywnie jakas najlepsza firme pieców ?  co sądzisz o tym villancie? Myślę o nim głównie dlatego że mam 100 serwisów niedaleko.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw musisz określić potrzebny przepływ, następnie dobrać układ zasilania i dopiero szukać kotła , a wy robicie to od d...y strony - kocioł i nie ważne co dalej.

Wg mnie bez OZC, nawet uproszczonego się tu nie obejdzie. może pomoże strona www.cieplowlasciwe.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

image.thumb.png.a98e54d5bcaa571ba84b36c69660297e.png

image.thumb.png.5c87759ea6124aa3a5b687d505f9dc49.png

image.thumb.png.38e5c2c3efc43aef3a41b9ed7e401529.png

 

Skrupulatnie wpisywałem mysle ze naprawde trafnie(wszystko liczone na kilka lat do przodu jak dzieci beda wieksze(4 mieszkanców) i jak bedzie użytkowane w calosci)  

Co z tych wynikow wnioskujesz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok 1.5l/min     -     ilosc petli 3 rozdzielaczy mam rozumiec ? wraz z ilosciami metrow PEXA w nich ? 

przeliczyc rury zasilajace rozdzielacze wg przeplywow ?? (czyli?)

da mi to  wynik czego ?  przepraszam za pewnie głupie pytania ale jednak potrzebuje prościej z moja słaba wiedza o tym

Dzieki za wszelkie pomoce i poswiecanie mi czasu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok bede czekał. dzieki !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.01.2021 o 10:35, norbi522 napisał:

tylko pytanie czy wogle kocioł kiedy kolwiek będzie pracował na tak niskiej mocy i czy 2kw a w 2,8kw to jest duża różnica która odbije się na rachunkach ??

Ogromną cześć sezonu, przy takim metrażu... Ja zdecydowanie bym brał tego z 2kW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.