Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

mam pytanie odnośnie poprawności instalacji/podłączenia rozdzielacza do ogrzewania podłogowego. Ogrzewanie podłogowe było wykonane przez instalatora jakieś 6 lat temu i oczywiście żadnej dokumentacji do tego nie ma. Nie wiem czy to kiedykolwiek działało właściwie jeśli dobrze rozumiem działanie tego zestawu. W załączeniu zdjęcie skrzynki z rozdzielaczem oraz przepływ ciepły/zimny na tyle na ile udało mi się ustalić. Moje przypuszczenia o błędne podłączenie jest takie ze nie idzie ustawić przepływu na rotametrach, rotametry skaczą podczas otwierania zaworu i stają na 0. Skala jest od 0 na gorze co by świadczyło o rotametrach na zasilaniu a są na powrocie wg moich ustaleń.

prosze o opinie gdyż nie mam doświadczenia w instalacjach co, jedynie logika jak to wg mnie powinno działać.

pozdrawiam

Michał 

A35ACA38-2DA9-413B-A1EC-36990A9DD445.jpeg

Edytowane przez donbolcze
Opublikowano

Tu powinna być tak belka górna zasilanie pętli, dolna powrót z pętli.

Pierwsza Dora od prawej to powrót do kotła a druga od prawej to zasilanie z kotła. Aby to jako tako działało to musisz to zasilić wysoka temperaturą no i oczywiście rotametry są złe.

Opublikowano

Dzięki, a jak to zrobic żeby było prawidłowo a nie żeby grzało jako tako ? Poza zmiana rotametrow bądź zamiany górnej belki z dolna 

Opublikowano

Jaki kociołek, sterownik, reszta instalacji?

Opublikowano (edytowane)

Kocioł: Junkers zw14-2dvae23s5300

sterownik auraton 3021

listwa sterująca auraton 4d pro

silowniki auraton te 230 pro

pompa mieszająca ferro Weberman 25-60-130

7 pętli + 2 grzejniki

Podlogowki jest na ok 40 m2 

deska barlinecka klejona + płytki podłogowe kuchnia, łazienka, wejscie

grzejnik w łazience i sypialni

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu , cytat usunięto
Opublikowano (edytowane)

Jak masz zasilone grzejniki? Masz sprzęgło?