Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Jestem na etapie budowy domu, Ogrzewanie będzie gazowe ( kocioł kondensacyjny ) na razie nie wiem jeszcze jaki, Komin mam postawiony z pustaków wentylacyjnych ceramicznych Wienebargera, o przekroju kwadrat 135x135. Konsultowałem się z hydraulikiem powiedział że do mojej powierzchni ogrzewanego domu ( ok 250m2 ) będzie potrzebna sama rura 80 umieszczona w kanale z pustaków które będą pełniły rolę kanału powietrznego i nie ma sensu kupować rury podwójnej 80/125. Chciałbym wstawić wkład kominowy jeszcze przed założeniem dachówki o obróbką blacharską komina. I tutaj kilka pytań:

Czy do powierzchni domu 250m2 komin 80 będzie dobrze dobrany ( wiem dobiera się do pieca ale na tym etapie budowy pieca jeszcze nie wybrałem )

Lepiej kupić system rura w rurze 80/125 czy wystarczy kupić 80 i powietrze będzie doprowadzane w kanałach z pustaków. Słyszałem że lepiej jak się zastosuje system rura w rurze wtedy powietrze jest lepiej dogrzane i kocioł ma lepszą sprawność ale jeśli źle piszę to mnie poprawcie.

System kominowy składa się z: nasady kominowej z daszkiem, rur oraz kolanka 87 stopni - odskraplacza nie będzie w kominie - czy takie coś to dobre rozwiązanie ?

Czy rodzaj stali kwasoodpornej o jej grubość  przy wyborze ma znaczenie? niektórzy producenci dają stal 0,5 a inni 0,6 grubości.

Opublikowano (edytowane)

Zgadzam się z twoim hydraulikiem,wystarczy sama rura fi.80(a czasami nawet fi.60)to zależy od wytycznych projektowych producenta danego kotła dla systemu powietrzno-spalinowego. Nie ma sensu iść w koszty.

Edytowane przez Grundfos
Opublikowano
10 godzin temu, PiotrRzg napisał:

System kominowy składa się z: nasady kominowej z daszkiem, rur oraz kolanka 87 stopni - odskraplacza nie będzie w kominie - czy takie coś to dobre rozwiązanie ?

Tylko takie, przy kondensacie nie ma odskraplacza, skropliny przez kocioł są odprowadzane do kanalizacji.

 

10 godzin temu, PiotrRzg napisał:

Słyszałem że lepiej jak się zastosuje system rura w rurze wtedy powietrze jest lepiej dogrzane i kocioł ma lepszą sprawność ale jeśli źle piszę to mnie poprawcie.

Fikcja - popatrz co masz w samochodach turbo - tam są chłodnice powietrza tzw turbocoolery, aby obniżyć temp mieszanki w silniku.

Natomiast sam kanał powietrzny musi być czysty i nie pylić w czasie eksploatacji, inaczej kocioł diabli wezmą.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.