mik90 Opublikowano 1 Lutego 2020 #1 Opublikowano 1 Lutego 2020 Witam. Posiadam kocioł Defro komfort Eko Lux 20 KW. Ogrzewam około 180m2 nieocieplonego budynku. W instalacji posiadam zawór 4d, osobną pompę CO, CWU(40st. z histerezą 2st), pompę przewałową. W chwili obecnej na kotle ustawione 67 st. Na powrocie 60st. Kocioł ustawiony na 80-85% mocy. Rzadko wchodzi w nadzór. Spalam średnio na dobę 18-20 kg. Na CO puszczam 38 st. Kocioł pracuje w PID. Mam pytanie czy próbować coś kombinować ze zmniejszeniem spalania przechodząc na dwustan? Czy zostać przy Pid? Jeśli w dwustanie da radę palić coś oszczędniej to proszę o radę jakie przyjąć parametry, bo jestem w tym kompletnie zielony(chodzi o czasy podawania itp). Z góry dzięki za rady.
Darekgra Opublikowano 1 Lutego 2020 #2 Opublikowano 1 Lutego 2020 Spalanie moim zdaniem jak na podane m2 nieocieplone masz ok, spróbuj ustawić CWU na 50 stopni z histerezą 15 stopni, mi takie ustawienie przyniosło wymierną oszczędność.
Gość Visitor1230 Opublikowano 1 Lutego 2020 #3 Opublikowano 1 Lutego 2020 Spalanie raczej OK. Mozna zastosowac tez obnizenie nocne CWU. Na dwustanie spalisz troche mniej. Ale pytanie czy dasz rade ogarnac prawidlowe nastawy.
bercus Opublikowano 1 Lutego 2020 #4 Opublikowano 1 Lutego 2020 W dwustanie jest liepiej trzymač dluga praca i krotki postoj,to znaczy zmieniac parametry dla pogody.Teraz za ciebie robi tak pid i spalanie nie tragiczne.Nie martwi sa z tym.Kiedy chcialbys potestowac,to na poczatok polecam zmierzyc i opisac czasy i poziom dmuchawy,na jakich dziala w pidzie na roznych mocach i z tego liczaj ustawenia dwustanu.
HarryH Opublikowano 1 Lutego 2020 #5 Opublikowano 1 Lutego 2020 Ten kocioł nie pali mniej w dwustanie, za to zapieprzysz sobie wszystko sadzą.