Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ocena poprawności schematu


Osikarob

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pójdzie na jednej pompie pod warunkiem, że na zasilaniu wężownicy zbiornika CWU będzie zawór termostatyczny z kapilarą, który zamknie grzanie zbiornika gdy osiągnie on docelową temperaturę.

Opublikowano

u mnie jest na zasilaniu wężownicy elektrozawór bez prądowo zamknięty a grzejniki odcinane są zaworem z siłownikiem , wszystko na jednej pompie hula jak trzeba , pompa na zasilaniu , układ zamknięty .

Opublikowano

Dzięki.

W tej chwili to chodzi na jednej pompie bez problemu. Cała instalacja jest nowa (grzejniki każdy osobno z rozdzielacza na pexie), tylko kocioł będzie po zimie do wymiany (najprawdopodobniej na EG PELLET MINI 16kw z palnikiem Revo). Rożnica będzie tylko take że dojdzie ten zawór termostatyczny do ochrony powrotu i teraz pompa jest na zasilaniu a będzie na powrocie.

Zależy mi żeby to był jak najprostszy układ i zarazem komfortowy.

Gdyby chodziło na jednej pompie, to CWU by się grzało w całym okresie grzewczym razem z grzejnikami, a gdybym chciał podgrzewać wodę pelletem w okresie letnim to po prostu zamykam zawór na zasilaniu grzejników. Chociaż mam w zbiorniku grzałkę i prawdopodobnie tak będzie grzana woda użytkowa w lecie.

Pompa CWU nie ograniczy obiegu wody w grzejnikach?

Wszelkie sugestie bardzo mile widziane :)

 

Opublikowano

Zrób sobie tak żebyś nie musiał zamykać grzejników ręcznie na lato i cwu po nagrzaniu nie powinna się grzać na okrągło po dogrzaniu niech się wężownica zamknie , chyba że będziesz używał tego zasobnika jako mini bufor .

Opublikowano

Możesz dodać zawór przełączający CO/CWU i będziesz miał załatwioną sprawę grzania latem czy zimą. Oczywiście wtedy będzie grzanie CWU w priorytecie. 

Opublikowano

Z tą pompą CWU, przy mojej mizernej wiedzy pomyślałem, że taka pompa przejmie większość strumienia wychodzącego z kotła skieruje na wężownicę zasobnika i z powrotem do kotła.

Zawór przełączający wydaję się OK, tylko cena średnio 1500 zł., nie wiem czy nie przesada za dwa zejścia do kotłowni w roku, przed zimą ręcznie odkręcić grzejniki i po zimie zakręcić :)

Zasobnik mam 130 litrów.

 

 

Opublikowano

Ile? 1500,- PLN?

Na pewno znajdziesz 10 x  taniej:

image.jpeg.b65e42601aa14daf590b0258d125a746.jpegmax 100,- PLN

plus: image.jpeg.c9fbc04f9b1362373801bb194765d431.jpegmax: 50,- PLN

 

Opublikowano

Po przeczytaniu całego https://forum.info-ogrzewanie.pl/    :)

schemat poprawiony na:

image.png.36bc64ea2f01f1f968fac583ef949ef8.png

Pytanie takie jak w temacie.

Rozumiem że, po nagrzaniu wody do zadanej temperatury w wymienniku, pompa się wyłączy i nie będzie przepływu przez wężownicę? a w lecie przy ogrzewaniu tylko wody użytkowej nie będzie podgrzewało grzejników?

Jak chodzi o ten zawór temperaturowy, powiedzmy o ustawionej wartości 55 stopni. To znaczy że, na grzejniki pójdzie woda dopiero od 56 stopnia w górę? Trochę dużo, przedział 56 do zadanej temperatury 70 stopni. Jest jakiś sposób na jej obniżenie. Czy po prostu tak jest ok i pokojowy termostat wyłączy szybciej kocioł po osiągnięci zadanej temp. pomieszczeń? 

I narazie ostatnie. Gdybym chciał zamknąć instalację to w którym miejscu wpiąć zbiornik przeponowy?

Opublikowano
2 godziny temu, Osikarob napisał:

Rozumiem że, po nagrzaniu wody do zadanej temperatury w wymienniku, pompa się wyłączy i nie będzie przepływu przez wężownicę? a w lecie przy ogrzewaniu tylko wody użytkowej nie będzie podgrzewało grzejników?

tak

2 godziny temu, Osikarob napisał:

Jak chodzi o ten zawór temperaturowy, powiedzmy o ustawionej wartości 55 stopni. To znaczy że, na grzejniki pójdzie woda dopiero od 56 stopnia w górę?

Termostat zaczyna puszczać wcześniej -5st więc od ok 50. A na grzejniki pójdzie temp taka jaką ustawisz na kotle. Wyższa temperatura to i wyższa moc grzejnika więc szybciej nagrzeje się pomieszczenie. Na grzejnikach nie masz termostatów tylko jeden zbiorczy?

naczynie przeponowe najlepiej na powrocie kotła ale na zasilaniu też może być, bez zaworów i pomp po drodze

Opublikowano

Ale tam jest żle wpięty obieg CWU. Zasilanie CWU ma być przed odejściem do zaworu termo oraz brak ZZ za pompą na powrocie.

Opublikowano
12 minut temu, gmaj22 napisał:

Zasilanie CWU ma być przed odejściem do zaworu termo

Przy rurach o odpowiedniej średnicy i nie dużych długościach rur to nie istotne- jakby to była odległość 10m między wpięciami to tak, ale przy 1m to nie ma znaczenia.

Opublikowano

Owszem, ale latem przy grzaniu tylko bojlera, pompa  CWU może zaciągać (przez 3D otwarty na zasilanie) wodę z powrotu kotła i bojlera, tym bardziej, że za pompą CO/zaworu nie ma ZZ.

Opublikowano
1 minutę temu, gmaj22 napisał:

tym bardziej, że za pompą CO/zaworu nie ma ZZ.

na schmacie go nie ma ale wiadomo że będzie bo być powinien

Jest jeszcze naczynie - przy pompie na powrocie musi być odpowiednio wysoko

Opublikowano

@Osikarob zaznaczył ZZ wyłącznie za pompą CWU, więc nie wiem, czy będzie i za pompa zaworu ;)

No i podobno chce zamknąć instalację...

3 godziny temu, Osikarob napisał:

I narazie ostatnie. Gdybym chciał zamknąć instalację to w którym miejscu wpiąć zbiornik przeponowy?

 

Opublikowano

Dziękuje Panowie.

1.Czyli między pompą, a wpiętym powrotem z zasobnika ma być ZZ? (sam tego nie będę robił, a instalator pewnie by wiedział, ale wiadomo jak jest, lepiej przypilnować:)

2. Grzejniki są z zaworami termostatycznymi. Gdzieś przeczytałem, że w pomieszczeniu gdzie jest termostat, głowica odkręcona i ma być OK.

3. Zasilanie CWU, jak ma być lepiej przy wpięciu przed odejściem na zawór to nie wielka różnica, tam między kotłem a zasobnikiem jest 1 m. odległości.

4. Naczynie jest ok 2 m. nad grzejnikami, a 5 m. nad kotłem. To wystarczy gdyby jednak miała zostać otwarta?

Opublikowano
Godzinę temu, gmaj22 napisał:

ale latem przy grzaniu tylko bojlera, pompa  CWU może zaciągać (przez 3D otwarty na zasilanie) wodę z powrotu kotła i bojlera, tym bardziej, że za pompą CO/zaworu nie ma ZZ.

Przy innej kolejności wg twojego rozumowania też zaciągnie.

Tu kolejność wpięcia nie ma nic do rzeczy a takie numery to tylko z trójnikiem a nie zaw 3-D.

Opublikowano

To prawda, bo łatwiej ma zaciągnąć z kotła niż przez 3D.

Opublikowano

 

Godzinę temu, sambor napisał:

Przy innej kolejności wg twojego rozumowania też zaciągnie

chciałem to napisać też ale nie chciałem się przerzucać "mojszą racją" :))

Godzinę temu, Osikarob napisał:

1.Czyli między pompą, a wpiętym powrotem z zasobnika ma być ZZ?

tak 

 

Godzinę temu, Osikarob napisał:

Gdzieś przeczytałem, że w pomieszczeniu gdzie jest termostat, głowica odkręcona i ma być OK

tak, a jeśli pompa z autoadapt to możesz mieć na wszystkich głowice i dodatkowy termostat niepotrzebny

 

Godzinę temu, Osikarob napisał:

Naczynie jest ok 2 m. nad grzejnikami

wystarczy - teoretycznie przy pompie 25/40 powinna być 2,8m ale w praktyce - mas tylko 10 grzejników więc pompa na max nie będzie pracować, raczej bliżej minimum

Opublikowano

Witam. Przyłączę się do tematu kolegi ponieważ ponieważ będę robił instalację u siebie. Chciałem zrobić to na jednej pompie według schematu jak autor tematu pisał w pierwszym poście lecz odradzacie takiego rozwiązania. Dlaczego? Nie pójdzie to na jednej pompie czy ucierpi na tym grzanie cwu ?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.