Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zawór przeciw-oparzeniowy bojler KVS


adamu

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wszystko moze sie zdarzyc bez wzgledu na to ktory/co zastosujemy, itd. Bezobslugowosc polega na tym ze nie wymaga przegladow. Jak dostanie zanieczyszczen to rozebrac i wyczyscic/odkamienic lub zastosowac zestaw naprawczy (cena moze byc zblizona do calego zaworu niestety).

Wieczne to jest pioro i ospa...

Opublikowano
W dniu 13.01.2020 o 23:17, adamu napisał:

Oraz czy przy temp 55-60 CWU mogę zawór zamontować od razu nad bojlerem jak mi idzie rurka w pozycji pionowej

Teraz to przeczytalem. Nie wiem jak to finalnie zamontowales, ale ten sposob montazu nie jest zalecany. Zawor nie powinien byc podgrzewany grawitacyjnie przez bojler.

Opublikowano

...ospa to jest WIETRZNA ;)

Opublikowano

Taa ale w wynowie to "wieczna" moze byc :) A o diamentach nie slyszalem, tez dobre.

Opublikowano

Nie oglądałeś "agenta 007' ? "Diamonds are forever" ;)

Opublikowano



[quote post="496525" timestamp="przecież duży cwu? .


Nie potrzebuje. Chcę dać namiar by nie brakło. Koszt energii raczej nie będę miał - dlatego bez pompy bo dużo taniej wyjdzie przez x lat. Szczelnie że bojler chce z 316L. A drugi powód czemu duży bo chce dać z wężownica. Duży tańszy stara pompke bym dał jako rezerwę. Nowej nie) chyba nie ma sensu a ta bierze jak głupia. Nie wiem czy dobrze kombinuje. Duży cwu powinien mi nawet na wężownicy dość się nagrzac. 0,8 wymiennika na pionowe 130l do 90* dla 4 osób osób. Jednak pobór mały. Prysznice w pracy czy na treningach.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

@PioBin wyżej był cytat fajnego postu.
Obudowie zbiornika 60-80mm. Liczyłem tak wstępnie i powinna to być tańsze, pasywne i trwale od strony kosztów rozwiązanie. Czy mam rację nie wiem. Będę dopiero to rozgryzal. Bardzo dziękuję za twoją wcześniejszą odpowiedź.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
2 godziny temu, DzonyZerg napisał:

Szczelnie że bojler chce z 316L.

Przezyje Ciebie, dzieci i wnuki. Musialbys tam recznie chloru dosypywac zeby go zezarlo.

Opublikowano

To wiem. Dlatego to kupuje bo dotacje. Mam nadzieje ze w sumie 6 pokoleń ludzi skorzysta :) właśnie kąpię 3cie pokolenie :)
Mówię bardziej o braku ciągłego grzania wody kosztem start na bojlerze. Choć myślę że zawsze można przejść na grzanie tylko połowy.
To zmniejszy stary prawda? Choć 80mm pod sufitem i w rogu przy kominie to raczej nie będzie źle.

Większy bojler to też to że rodzina się powiększy i myślę że poddasze będzie podniesione na mieszkanie dla tego szkraba co teraz się pluska Wtedy bym przeszedł na pompe.
Myślę też czy nie dać bojler na parter. Wieksza różnica ciśnień i ciepłej. Choć w piwnicy dość ciepło i fundamenty będą jeszcze docieplenia.
Myślę o 150l. Dwuplaszczowy jest dużo droższy i się nie opłaca.


Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Czy przestawienie histerezy na poziom 10 stopni jest złe?
Mam zbiornik 150l stojący + ATM , czujnik bliżej spodu zasobnika , ostatnim czasem grzeje na 60 cwu histereza 5 stopni , w takim stanie wytrzymuje 6 godzin do 55 i od nowa piec ładuje bojler . Trochę to chyba zbędne wygrzewanie .

Na piecu 65st . Zmniejszyć histereze na 10 lub 15 stopni ? Ewentualnie temp na bojlerze z 60 na 55 ? 

Opublikowano

Kotle, na kotle, w kotle !

Zapamiętajcie sobie, że w instalacji centralnego ogrzewania jest KOCIOŁ a nie piec.

Piec to jest kaflowy lub w piekarni a w nim nie ma wody jako medium do przesyłu ciepła.

Opublikowano

W jaki sposób mogę ograniczyć szarpanie temperatury kotla przez pompe CWU ? Przymykająć jakiś zawór motylkowy zasilanie lub powrót na wężownicy ? 

Jeśli tak to jak bardzo mogę tam zmniejszyć przepływ ,aby nie było to źle zrobione ?

Opublikowano

1. Szarpniecie przez CWU jest normalne. Duza ilosc wody w krotkim czasie. Nie walcz z tym bardzo.

2. Zmniejszajac przeplyw wydluzysz czas ladowania, teraz zalezy jak sterownik i palnik sie rozpedzaja. Jesli sterownik wykorzystuje temperature powrotu do podbicia modulacji to zacznie rozpedzac sie wczesniej i nie bedzie czekal az spadnie temperatura na wylocie z kotla - to jest sterowanie w przod o ktorym tu wiele razy pisalem. Tech tego nie ma - z tego co ja wiem!!!

3. Mozna probowac ustawic mniejsza histereze (czeste podgrzewanie ale o mniejsza wartosc) lub zalaczyc pompe CWU na stale - bojler+kociol bedzie robil za zwiekszenie zladu i stabilnosc temp. Ekonomicznie mozesz wyjsc gorzej/lepiej (zalezy od ocieplenia baniaka) - probuj i obserwuj!

 

Opublikowano

No właśnie w techu tego nie ma . Zawory zostawiam pootwierane na max / nie ruszam .
Mam 150 litrów stojący 55 zadana czujka na dole . Może ustawie histereze 15 stopni , powinna być oszczędność niż dogrzewać co 4 godziny zbiornik o 5 stopni gdzie na gorze cały czas jest zadana ...?

Opublikowano

Ustaw większą różnicę pomiędzy zadana kotła a zadana CWU, albo podbicie zadanej kotła podczas grzania CWU ( o ile taka funkcja jest ).

 

Opublikowano

Nie mam takiej opcji w sterowniku . 65 na kotle 55 max cwu chyba źle nie jest .A jak ty radzisz postąpić z z histerezą przy takim zasobniku i miejscu na czujnik jeżeli chodzi o ekonomiczność i oszczędności w opale ustawić histereze na 2 ,żeby dogrzewał co 2 godziny czy dać mu 15 i raz / dwa na dzień nagrzanie CWU. Nawet jeśli tam gdzie czujnik będzie 30 stopni to termometr w górnej części jak i woda z kranu nadal ma temp zadaną max ;)

Opublikowano

To już musisz sam sobie dopracować. Zależy od wielkości  bojlera, "zapasu" ciepłej wody powyżej czujnika i zwyczajów domowników :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.