Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Termostaty elektroniczne - Potrzebna porada


kamilwasik

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry wszystkim, jestem zielony w tym zakresie wiedzy, ostatniego roku zakupiłem do swojego mieszkania Elektroniczne/Automatyczne Termostaty na kaloryfer (ogrzewanie w budynku gazowe) i teraz pojawia się moje pytanie, gdyż po okresie grzewczym nie zauważyłem oszczędności w kosztach, pomimo tego ze wydawało mi się ze mało grzałem. Tzn., opisze o co dokładnie mi chodzi, Termostat był ustawiony na 21 stopni i tak aby się włączał w godzinach od 10:00 do 13:00 i od 18:00 do 23:00. Czyli teraz pojawia się moje pytanie, a raczej pytania: 
-czy jeśli termostat ustawiony był na te 21 stopni to temperatura która dawał była 21 stopni czy to tak jak w Automatycznej klimatyzacji w aucie ze wali na praktycznie pełna moc aby temperatura powietrza jak najszybciej zeszła do temperatury 21 stopni i później odcina ogrzewanie i dociepla gdy temperatura spadnie. 
-czy według waszej wiedzy taka operacja z tymi godzinkami miała sens czy raczej naraziłem się na większe koszty niż gdyby ogrzewanie chodzi od 10:00 do 23:00??

Proszę o poradę, mam nadzieje ze to dobre forum, bo na prawdę nie wiedziałem, gdzie i kogo się poradzić w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz jakie te termostaty kupiłeś.

Teoretycznie termostat powinien utrzymywać w miarę stałą zadaną temperaturę w pomieszczeniu.

Dobrej firmy termostaty stopniowo dopuszczają wodę do grzejnika,ale są też takie na zasadzie działania otwórz/zamknij.Oczywiście woda dopuszczana ma różną temperaturę-zależne od grzejnika,ogrzewania itd

25 minut temu, kamilwasik napisał:

czy według waszej wiedzy taka operacja z tymi godzinkami miała sens czy raczej naraziłem się na większe koszty niż gdyby ogrzewanie chodzi od 10:00 do 23:00??

A jaki miałeś harmonogram z jakimi temperaturami i czy temperatura faktycznie spadała?