Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wybór kotła


Crusty

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

stoję przed wyborem kotła, która ogrzewać będzie dom 210m2 (zakładam, że do takiej powierzchni optymalny będzie piec 20kW). Zainteresowałem się kotłami na pellet. Czy moglibyście mi coś doradzić? Chciałbym, aby kocioł był maksymalnie bezobsługowy tj. posiadał funkcje automatycznego czyszczenia, duży zbiornik na paliwo i automatyczny podajnik. Idealnie byłoby również, gdyby posiadał ruszt do palenia drewnem. Zakładany budżet na piec ~15 tysięcy. 

Jako, że nigdy nie posiadałem kotłowni, nie mam żadnego doświadczenia. Na co zwrócić szczególną uwagę przy wyborze pieca/budowie kotłowni? Jak wygląda użytkownie takiego pieca w zakresie obsługi, czyszczenia? W materiałach reklamowych producentów przeczytałem, że niektóre piece na pellet są praktycznie bezobsługowe tj. wyjmujemy jedynie popiół raz na kwartał.

ps. Mój hydraulik poleca mi kotły Defro lub Lazar.

ps2. jako alternatnywne rozwiązanie rozważam kocioł gazowy na LPG. Po przejrzeniu forum odniosłem wrażenie, że takie rozwiązanie będzie droższe w eksploatacji niż pellet.

z góry dziękuję za porady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem jeżeli kocioł ma być bezobsługowy to tylko lpg.
Kazdy inny na paliwo stałe wymaga obsługi.
A że lpg drożej... ?
Hmm, wygoda kosztuje, ale jest wygodnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że LPG będzie wygodniejszy. Pytanie, czy kocioł na pellet faktycznie jest "samoczyszczący się" i jak często trzeba opróżniać popiół w sezonie grzewczym. To samo pytanie w kwestii zasypywania zasobnika. Jaką wielkość zasobnika wybrać, aby kocioł zasypywać nie częściej niż raz np. na tydzień.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach