Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pomoc w doborze kotła


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, szukałam długo ale nic nie znalazłam konkretnego, także jak temat się powtórzy to wybaczcie. Potrzebuję zmienić piec. Aktualnie mam tzw. kuchnie zwykły piecyk z blachami i do tego podłączony obieg kaloryferow. Dom ma 100m2. Potrzebuję konkretny piec, nie wiem czy takie istnieją, bo jestem w tym kompletnie zielona ale najlepiej żeby można było w nim palić drewnem bo mam sporo zasobów które w innym wypadku mi się zmarnuja i ekogroszkiem lub pelletem. Praktycznie cała instalacja grzejników przebiega pod podlogami z pexow. Nie ma innej możliwości gdyż to stary domek jednopietrowy bez piwnicy. I problem jest taki że jak braknie prądu to piec może się zagotować w dosłownie paru minutach. Kupiłam ups ale podtrzymuje pompke tylko pół godziny. I nie chce inwestować w coś takiego. Chciała bym mieć to z głowy, bo często są braki prądu, nie raz chwilowe ale czasami zdarzają się dłuższe. Wiadomo pompa też się może zepsuć. Czy jest jakiś piec który w razie braku prądu może sobie sam jakoś poradzić? Np wygaszajac sam żar lub cokolwiek byle tylko się nie martwić że jak będę spać i braknie prądu to rozwali mi dom. Z góry dziękuję i pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z kotła musi być wyjście do naczynia wzbiorczego gdzie woda i para będzie mogła mieć ujście podczas zagotowania.

Albo drewno albo pellet albo ekogroszek połączyć tych trzech paliw się nie da aby porządnie i ekonomicznie to spalać, mozna ewentualnie drzewo i węgiel orzech połączyć.

Jaki budżet na kocioł, jaki komin?

cieplowlasciwie.pl wypełnij i wklej link

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość berthold61

Wg mnie jesli to ma stać w mieszkaniu to zdecydowanie odpadaja dolniaki bo zadupcymy całe mieszkanie smrodem i dymem podczas dokładania , w tych czasach aż nie wypada proponować górniaka ale tylko taki tam powinien być , moc maksymalnie 10kw ,