Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich, szukałam długo ale nic nie znalazłam konkretnego, także jak temat się powtórzy to wybaczcie. Potrzebuję zmienić piec. Aktualnie mam tzw. kuchnie zwykły piecyk z blachami i do tego podłączony obieg kaloryferow. Dom ma 100m2. Potrzebuję konkretny piec, nie wiem czy takie istnieją, bo jestem w tym kompletnie zielona ale najlepiej żeby można było w nim palić drewnem bo mam sporo zasobów które w innym wypadku mi się zmarnuja i ekogroszkiem lub pelletem. Praktycznie cała instalacja grzejników przebiega pod podlogami z pexow. Nie ma innej możliwości gdyż to stary domek jednopietrowy bez piwnicy. I problem jest taki że jak braknie prądu to piec może się zagotować w dosłownie paru minutach. Kupiłam ups ale podtrzymuje pompke tylko pół godziny. I nie chce inwestować w coś takiego. Chciała bym mieć to z głowy, bo często są braki prądu, nie raz chwilowe ale czasami zdarzają się dłuższe. Wiadomo pompa też się może zepsuć. Czy jest jakiś piec który w razie braku prądu może sobie sam jakoś poradzić? Np wygaszajac sam żar lub cokolwiek byle tylko się nie martwić że jak będę spać i braknie prądu to rozwali mi dom. Z góry dziękuję i pozdrawiam 

Opublikowano

Z kotła musi być wyjście do naczynia wzbiorczego gdzie woda i para będzie mogła mieć ujście podczas zagotowania.

Albo drewno albo pellet albo ekogroszek połączyć tych trzech paliw się nie da aby porządnie i ekonomicznie to spalać, mozna ewentualnie drzewo i węgiel orzech połączyć.

Jaki budżet na kocioł, jaki komin?

cieplowlasciwie.pl wypełnij i wklej link

Opublikowano (edytowane)

Która z tych 3 opcji jest najlepsza? Co do budżetu to nie za miliony, ale żeby spełniał to jedno wymaganie. A co do komina, to trzeba będzie wybudować nowy ze względu na zmianę miejsca pieca. Bo aktualny stoi w kuchni 

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu
Gość berthold61
Opublikowano