Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kocioł na ekogroszek 220m2.


Wojcieszko

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie ogromna prośba o pomoc.
Czytam Wasz temat i niestety nie mogę dojść do wniosków (nie znam się kompletnie na temacie)
Posiadam dom w którym muszę ogrzać 220m2 (liczona powierzchnia w domu), dom docieplony 15cm styropianu. Stare budownictwo (lata 90), ściana ze styropianem ma 60cm (styropian 15) . Piwnica pod połową domu, poddasze docieplone 10cm wełną. Mam w planach do tego kotła dobudować komin. Myślę o czymś takim (https://allegro.pl/komin-4m-fi-200-l...922346145.html).
Podaję link do wyliczeń:
http://cieplowlasciwie.pl/wynik/4ug9

 

UWAGA. Tutaj problem jest taki, że pokazuje 19kW, ale z piwnicą pod całym domem, a ja mam piwnicę pod połową domu (jak zaznaczę że dom nie ma piwnicy to wychodzi 15kW), przez którą idą grube rury i zawsze jest tam lekko na plus. Z ogólnych wyliczeń (straty 80-90W/m2) wychodzi 220*85 = 18,7Kw + 3 na wodę do kąpania. To już jest 22...
Czy jesteści w stanie mi polecić jakiś dobry kocioł na ekogrosze? Musze mieć kocioł 5 klasy z Ecodesign.
I pytanie przedewszystkim jaki mocny zakupić kocioł biorąc pod uwagę, że to jednak stary dom...? Brat na taką wielkość ma Ogniow Eko Plus 25 i jest, a dom podpobny...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 300 metrów.

70 ocieplony budynek

230 nieocieplony. Mur 45 cm z pustka i pod dachem 30 lat temu był styropian co zostało to nie wiem. Do tego 300 litrów cwu na 8 osób.

Miałem zasypowego 25 kw i był za duży. Teraz kupiłem z podajnikiem 19 kw bo na wiosnę będę ocieplał ale na tą chwilę daje radę. Myślę że nawet w mrozy ciepła nie zabraknie. Na Twoim miejscu wziąłbym 19-25 kw

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ogromna prośba o pomoc.
Czytam Wasz temat i niestety nie mogę dojść do wniosków (nie znam się kompletnie na temacie)