Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Piec Defro z PiD - duże spalanie

panieera

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

zacznę od tego że niestety jestem dość zielony w obsługiwaniu pieca, a mam z tym styczność dopiero od niedawna, wiec proszę o wyrozumiałość :) 

Posiadam piec Defro komfort eko duo 30kw. Sterownik KiPv4 z PiD.

Moje ustawienia na mocy 30 KW 

- min praca podajnika - 1s

- maks praca podajnika - 4s 

-- min przerwa podajnika - 23s 

- maks przerwa podajnika - 30s 

- min went roboczy - 26

- maks went roboczy - 45 

- min obroty - 170 

- maks obroty - 600 

Tryb nadzoru:

- czas podawania/przerwa podawania - 10s/6 min

- czas nadmuchu/przerwa nadmuchu- 10s/3 min

- 35 bieg 

Moje pytania :

1. Czy ustawienia są poprawne czy coś byście zmienili ? 

2. Czy jeśli mogę ustawić maksymalnie moc pieca na 50 kw czy powinienem ustawić maksymalna moc (temp na dworzu około 0 stopni)? 

3. Czym się różni moc : kw RET od kw UNI? 

4. Czy z kotłem z Pid,  można coś zmieniać w trybie pracy czy sam sobie ustawić najlepsze ustawienia ? 

5. Czy pięć powinien jak najdłużej przebywać w trybie nadzoru czy raczej stale przeskakiwac między dwoma trybami ? 

Z góry dzięki za pomoc !!! :)

Tryb nadzoru musi być taki

- czas podawania/przerwa podawania - 1s/6 min

- czas nadmuchu/przerwa nadmuchu- 10s/7 min

bo byś go zagotował jakby rzeczywiście w niego wszedł. 

Jeśli PID załączony to zjedź mocą kotła w menu ustawień na 50-70%.
Przy tak dużej mocy kotła to o resztę nastaw z serwisówki kontaktowałbym się z Defro.

Tylko nie wiadomo czy piec będzie działał prawidłowo jak zmienisz mu kw. Ja bym zmniejszył moc i zmienił pracę na pid lub raczej odwrotnie bo jak nie będziesz na pid to nie możesz zmienić mocy. 

Moim zdaniem kocioł jest za duży i dlatego dużo pali. Mój sąsiad ma 34kw na 230m2 i przez zimę spala 8 ton groszku. Gigantyczne ilości. 

A tobie ile właściwie pali?