Skocz do zawartości
IGNOROWANY

jaki kocioł na ekogroszek (pelet)10-13kW


aksnet

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Z obliczeń na cieplowlasciwie.pl  wyszło zapotrzebowanie 8kW i  że powinienem kupić piec 10-12kW.

Dom wybudowany w latach 70 w zabudowie szeregowej.

Komin długości 10m (licząc od wyjścia pieca w piwnicy do końca komina),

Komin jest starego typu bez wkładu ceramicznego (wkład jest tylko na ostatnim metrze komina).

 

Był u mnie instalator i zalecił piec 4 klasy EKO PRIM COMPACT 12kW

https://kotlydrewmet.pl/pl/produkt/kotly-manualne/eko-prim-compact/

(teoretycznie już nie można ich sprzedawać, ale da się taki kupić)

Powiedział, że jak kupię piec 5 klasy (sam myślałem o SKAMP-PV 13kW) to

w kominie będzie  się skraplała woda i zaczną się problemy (za niska temperatura spalin)

 

Czytam fora od paru dni i nie wiem co z tym fantem robić.

Raczej nie będę rujnował domu i nowego komina budował :)

Jaki piec polecacie?  Może polecicie jakiś dobry piec 4 klasy?

Może kupić piec 5 klasy (będzie droższy) i zrobić jakieś modyfikacje?

Może kupić kocioł na pelet? (pelet ewentualnie też biorę pod uwagę

 

 

Opublikowano

Jezeli szukasz podajnikowca nie zastanawiaj się nawet 1 minuty nad czymś innym niż 5klasa  , a nóż widelec wprowadzą ci koło nosa uchwałę antysmogową i bedziesz musiał niewiadomo kiedy znowu wywalać 10tysi.

Od siebie napisze  - nie polecam tej całej firmy Drewmet (producent kotłów) z Kolbuszowej  ostatnio też musiałem kupić piec , nawet chwile zastanwiałem się czy nie wziąść od nich - a mieszkam od nich rzut beterem   - ale to jak traktują klienta  to jest horror - to jak zostalem potraktowany  przed zakupem chciałem sie zapytać o budowę pieca jak wymiennik, i inne dane techniczne - to mi powiedzieli  (u samego producenta) że to tajemnica handlowa - jak w PRL  "chcesz to kupuj jak nie to wypieprzaj!"  nieche wiedzieć co by bylo jakbym to kupił i coś by padło na gwarancji....

Z Co do wkładu do komina -jak kupisz wydajny nowoczesny - tj. oszczędny  piec który bdb odbiera ciepło spalin  to z kominem nie ma już żartów - nie patrz co ci mówią sprzedawcy pieców ale zamów sobie i zamontuj wkład -przy podajnikowcu predzej czy później komin ceglany zacznie ci gnić - a jeżeli nie stać sie na kompleksowy  montaż przez firmę to zamow sobie sam wkład  (ostatnio zamawiałem koncówkę z inox 1.2mm  - mi gość powiedział przy dużych wymiarach otworu dymego - tj 14x25cm  za 1m gotowego  wkładu wychodzi ok 220zł   - to wychodzi połowę albo i mniej tego co ccha firmy za gotowy montaż - a lepiej to zrobić teraz i mieć spokój .

 

Opublikowano

Otwór kominowy mam 18cm x 16cm i  będę myślał nad wkładem (przy 10m komina to trochę wyjdzie)

Jeśli wprowadzą ustawę antysmogową to niby jak zmuszą posiadaczy pieców 4 klasy do wymiany?

Co najwyżej tak jak teraz mogą zakazać sprzedaży pieców nie spełniających norm.

 

Opublikowano
33 minuty temu, aksnet napisał:

Jeśli wprowadzą ustawę antysmogową to niby jak zmuszą posiadaczy pieców 4 klasy do wymiany?

"Oni mogą panu majstrowi skoczyć tam, gdzie pan może pana majstra w dupę pocałować"

Opublikowano

Te przepisy w większości są tylko po to by uciszyć mordy ekoterrorystom.
Niby w tych zapisach dają jakieś tam ramy czasowe na wymianę kotła. Tylko pieniędzy na to już nie dadzą więc za przeproszeniem 80% społeczeństwa będą mogli pocałować w dzwonki.

Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

A jednak skutecznie zmuszają. Np. w Jedlinie to się już dzieje. To są fakty, więc odradzam wyrzucanie kasy w błoto.

Opublikowano

W 2028 definitywny koniec paliw stałych (nie ważne, jaka klasa kotła - czyli również pellet i drewno są zakazane).

Juz teraz przy każdym remoncie obowiazek wymiany pieca/kotła na gazowy lub elektryczny/pompe ciepła.

Oczywiscie - jest też gaz na każdej ulicy i dotacje 50%, a przy okazji sporo kasy na remonty zpyziłego prez dymy węglowe miasta (niegdys w wałbrzyskim zagłębiu węglowym).

Opublikowano

Kup Skamp-PV 13. Wyjmniesz zawirowacze i podniesiesz temperaturę spalin. Jak zamontujesz wkład włożysz je z powrotem. 

Opublikowano

Z kotłów zostają skamy - PV lub jest też z retortą ardeo w piątej klasie.
Są też sztokery w piątce.

Po czym poznać że kocioł nie zajedzie Ci komina? Kocioł musi być stosunkowo niewielki - czyli mieć w miarę prosty wymiennik który nie wychładza nadmiernie spalin...
Czyli kocioł musiał osiągnąć klasę piątą poprzez czyste spalanie (dobry palnik) a nie poprzez zatrzymanie pyłów w każdym zakamarku pieca.
 

Opublikowano

Dzwoniłem przed chwilą do kominiarza (reklamuje się jako biegły sądowy) 

i powiedział, że w przypadku zamontowania wkładu kominowego ze stali nierdzewnej  kwasoodpornej

"po kilku latach opalania ekogroszkiem zostaje z niego sito" - cytat

Czy ktoś to może potwierdzić? (albo zaprzeczyć?)

Na pytanie czy w przypadku pieca 4  albo 5 klasy wymagany jest wkład kominowy powiedział że nie wie.

Monter pieca średnio kompetentny (o założeniu wkładu nawet nie wspomniał),

kominiarz chyba też średnio kompetentny .... bo nie wie nic o piecach 4 czy 5 klasy

Gdzie w tym kraju są dobrzy fachowcy?

 

Opublikowano

Ogólnie odnosnie sita z kwasówki dla opalania węglem prawdę powiedział

Ten temat już był pare razy wałkowany, zacytuję Ci Zawijana2, aktualnie emerytowanego pracownika ICHPW Zabrze

" Drogi Kolego,
oczywiście, że przy niskich temperaturach spalin, gdy do tego dojdzie duża wilgotność paliwa oraz powietrza nadmuchowego, to będzie istniało destruktywne działanie spalin na komin.
Z jednej strony prawodawca (norma PN-EN303-5:2012) wymaga wysokich poziomów sprawności, czyli niskiego tlenu w spalinach, niskiej temperatury spalin i mało niedopałów tak gazowych jak i stałych więc producenci szukają takich rozwiązań konstrukcyjnych aby wymogi były spełnione, bo inaczej kotły nie przejdą badań.
Z drugiej strony użytkownicy chcą palić jak najtaniej, czyli często byle czym, mieć przy tym mikroskopijne zużycie paliwa i wysoką sprawność przy mocno przewymiarowanym kotle, który np. latem (grzanie cwu) kisi się całymi godzinami przy wysokiej wilgotności powietrza (zawsze latem jest ona wyższa, niż zimą) nadmuchowego.
Są zatem pewne rozwiązania tego problemu:
1. stosowanie suchego paliwa i prawidłowy dobór kotła do zapotrzebowania sezonowego na ciepło.
2. odpuszczenie sobie przesadnych oszczędności i podwyższenie temp. spalin w przypadku wątpliwej jakości komina poprzez choćby rzadsze czyszczenie kotła lub usuniecie części zawirowywaczy.
3. Zastosowanie wkładu kominowego lub jego porządne wyszlamowanie przez fachową firmę. "

i drugi tekst dla tych, co lubia robić sami:

"

22 Czerwiec 2013 o 17:57 (Edytuj)

Witam imiennika swojego i proszę o wybaczenie, za zwłokę w odpowiedzi.
Ona (zwłoka) wynikła z tego, ze wykorzystując czas wolny … poza zasięg się wyniosłem.
Sieci oczywiście.
Ale do rzeczy:
1. Ponieważ mniemam, że wkład kominowy z blaszki tzw, kwasoodpornej, który i tak więcej, niż 2 – 3 lata nie wytrzyma, a został zabudowany w kominie, który już nieco wcześniej popracował,dlatego podam Ci miksturkę do takich celów przeznaczoną.
2. Skład (objętościowy) części suchych:
– zaprawa szamotowa – 80%
– piasek tynkarski – 10%
– wapno w proszku – 10%
3. Ciecz zarobowa której nie powinno być więcej niż 10 -15% w stosunku do części suchej. W jej skład powinna wchodzić woda 70% i reszta – szkło wodne 10-procentowe.
4. Po wymieszaniu na sucho szamotu, piasku i wapna należy zalać masę mieszaniną (wcześniej uczynioną z wody i szkła wodnego).
5. Wymieszać na jednorodną masę mechanicznie. Pozostawić do dojrzewania na ok. 10 minut. Ponownie wymieszać.
6. W szczelinę między wkład, a komin wsunąć pręt stalowy. Zalewać masą szczelinę a prętem zawibrowywać metodą góra – dół lub obrotowo z pomocą wiertarki na małych obrotach.
7. Po ok. 2 – 3 godzin od zalania należy wypełnić zapadlisko między czapką komina a pow. masy zaprawą cementową z piaskiem – 1:3. Po związaniu tego korka, za 2 – 3 dni, można go przemalować dowolną substancja bitumiczną, aby uczynić go wodonieprzepuszczalnym.

A teraz kilka słów teorii:
1. substancje węglowodorowe, które przed zabudową wkładu blaszanego pownikały do struktur ceramicznych komina trzeba jakoś unicestwić. Dlatego w skład masy wchodzi wapno. Część tego wapna zareaguje z bitumami i zwiąże je. Reszta (nadmiar) wapna w reakcji ze szkłem wodnym z cieczy zarobowej przyspieszy proces kalcynacji tworząc masę trudno przepuszczalna dla wody i praktycznie nieprzepuszczalną dla par smołowych.
2. Nawet, jeśli po wielu latach z blachy tzw. kwasoodpornej pozostanie w kominie nie wiele, to to, co powstanie z masy zalewowej, skutecznie zabezpieczy komin przed nasiąkaniem, bo powstała tam sztuczna skala i zasadowy odczyn mieć będzie i dla cieczy szczelna."

Opublikowano

Nie jestem fachowcem wiec zadam może trochę dziwne (teoretyczne) pytanie:

Czy nie da się ceramicznego wkładu kominowego wepchnąć do komina od dołu?

(ważyłby pewnie ze 20kg/m)  wiec przy 10m taki zabieg mógłby nie być możliwy

nawet z użyciem jakiegoś sprytnego sprzętu (a może jednak?)

A czy komin 180x160 nie jest za mały żeby myśleć o wkładzie ceramicznym?

 

 

Opublikowano

Czy ktoś orientuje się jak realnie wygląda serwis gwarancyjny formy Sekom Łucki na terenie Podkarpacia?

np. w SKAMP-PV 13kW ulega uszkodzeniu podajnik i ile wtedy trzeba oczekiwać na serwis?

(np. czy serwisant jedzie bezpośrednio z firny 500km?)

Opublikowano

Trzeba zrozumieć, że producent kotła to producent kawałka blachy. Oczywiście odpowiada za podzespoły i jak będzie fachowo to poprowadzi reklamację.
Ja mam kocioł funio funio - zepsuł mi się sterownik. Dzwonisz do firmy - odsyłają Cię do dostawcy sterowników i podajnika (jedna firma).
Jeden telefon, wysyłka na drugi dzień. Czas na odesłanie starego sterownika - chyba tydzień.
Takim dostawcą podzespołów jest Technix - o ile się nie mylę, oni też robią SVkę (podajnik) dla skama - jeśli tak - to powinno być OK.

Co do wkładów - jest też drugi temat obok.

Trzeba rozróżniać blachę z której ten wkład powstał i jeżeli jest to w dobra blacha (a nie ściema z allegro) i komin jest w miarę ocieplony (zawinięta wełna na poddaszu, obsypany keramzytem itp) to do zmiany będzie tylko co jakiś czas końcówka tej rury (1-2 metrów) - oczywiście jeśli nie palimy jakimś błotem.

Co do metody Zawijana zgrzyty są 2:

1. Szkło wodne traci swoje właściwości po czasie

2. Jak zalejemy wkład masą to będzie strzelał jak oszalały - wiedzą to Ci którzy przynitowali sobie częsci wkładów między sobą. Co za tym idzie masa będzie pękać przepuszczając wszystko do środka.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.