legwan Opublikowano 1 Marca 2018 Autor #26 Opublikowano 1 Marca 2018 i co dalej nic nie rozumie bufor czy zawór 4 d czy 3 d
shogunzlasa Opublikowano 1 Marca 2018 #27 Opublikowano 1 Marca 2018 Wypełnij:http://cieplowlasciwie.pl/wklej link z wynikiem.Podejrzewam, że piec 12kW będzie i tak dużo za duży - dlatego żeby go uspokoić trzeba wstawić bufor. Wypełnij to będziemy coś wiedzieć.
legwan Opublikowano 1 Marca 2018 Autor #28 Opublikowano 1 Marca 2018 wyszło że bufor ale ta moja kotłownia wielka nie jest. zależy mi aby rozdzielacze były bez układów mieszających .wszystko żeby było w kotłowni pompy mieszacze itp
shogunzlasa Opublikowano 1 Marca 2018 #29 Opublikowano 1 Marca 2018 Nie wepchasz tam chociaż 300 litrowego baniaka?CWU wystarczy Ci wiszący więc miejsca wiele nie zajmie...Od tego zależy głównie jak będzie wyglądać schemat docelowy...
legwan Opublikowano 2 Marca 2018 Autor #30 Opublikowano 2 Marca 2018 tak myślę o 400l buforze ale wszędzie wskazują 2000l sam nie wiem. postawiłem mały domek dla mnie i żony w sam raz .u góry będę grzał łazienkę i lekko pokoje więc myślę o podłogówce 4 obwody na dole salon z kuchnią i przedpokój 3 obwody podłogówki w garażu nie planuje ogrzewania bo podobno to źle dla auta .wszystko sterowane z jednej pompy dół i góra. plus cwu. proszę o mały schemat dzięki
pastor Opublikowano 2 Marca 2018 #31 Opublikowano 2 Marca 2018 Dlaczego zie dla auta? Moje nie narzeka ze w garażu 10'C.
shogunzlasa Opublikowano 2 Marca 2018 #32 Opublikowano 2 Marca 2018 Poniżej masz schemat tylko zamiast bufora jest sprzęgło (układ zamknięty). CWU można wpiąć przed bufor jak i za bufor.Bufor u Ciebie nie ma za zadanie magazynować energii dla całego domu, ale zbierać tylko nadwyżkę z pieca (do tego nie trzeba 2000L). Spowoduje to, że piec pelletowy nie będzie się dusił, tylko rozgrzewał bufor paląc się na full, po czym się wygasi. (lepsze spalanie, mniejsze zużycie grzałki i większa stabilność za piecem).Co do instalacji - musisz być świadom:1. Nie wiem czy jest jakiekolwiek logiczne wyjaśnienie, że podłogówka szkodzi samochodowi - zwłaszcza jak ten w lato stoi na rozgrzanym asfalcie2. Poddasze ma inne zapotrzebowanie niż parter - musisz to uwzględnić albo w sterowaniu albo w gęstości rur w podłodze. Jak tego nie zrobisz to na górze może być chłodniej niż na dole.3. Im niższa temp. zasilania tym dla zdrowia lepiej - powoduje to jednak, że ciężko osiągnąć wyższą temp. w łazience bez grzejnika. Niższa temp. to mniejszy rozstaw, mniejszy rozstaw = więcej rury. Więcej rury = więcej obiegów.4. Dłuższe pętle wymagają mocniejszej pompy
legwan Opublikowano 2 Marca 2018 Autor #33 Opublikowano 2 Marca 2018 a gdzie ten schemat . w garażu dałbym kaloryfer kotłownia jest za garażem a na górze drabinkę w łazience
shogunzlasa Opublikowano 2 Marca 2018 #34 Opublikowano 2 Marca 2018 Nie naucze się żeby po załadowaniu trzeba kliknąć załącz plik...Tylko przy pelletowym piecu temp. zasilania może sięgać 75 stopni - więc można się oparzyć na grzejnikach - dlatego też stosuje się zawór termostatyczny by obniżyć temp. zasilania do np. 55 stopni. Powyżej 60tki grzejnik już mocno parzy. Na grzejniki głowice termostatyczne.Jak nie masz tynków to możesz wyprowadzić kable pod sterowanie pokojowe jakbyś był niezadowolony (niedogrzane poddasze). Nie musisz tego robić, ale kabel w ścianie za pare zł można mieć.
legwan Opublikowano 2 Marca 2018 Autor #35 Opublikowano 2 Marca 2018 Na elektryczny kocioł przejdę kospel albo eltrem przy tej powierzchni
shogunzlasa Opublikowano 2 Marca 2018 #36 Opublikowano 2 Marca 2018 Nikt nie broni, tylko po co 4 litery zawracasz? :)
zebbik Opublikowano 15 Lipca 2018 #37 Opublikowano 15 Lipca 2018 Dołączę się do fajnego rysunku Kolegi. Mam zmienić kocioł, z różnych względów padło na kocioł na pellet. I mam z tym sporo obaw, bo o ile kotły zasypowe w różnych konfiguracjach w miarę ogarniam, to kotły na pellet mnie wręcz przerażają (bliżej nieznany sposób działania algorytmu sterowania). Mam w związku z tym pytania. Mój układ jest stosunkowo prosty: kocioł, c.w.u. i jeden obwód z grzejnikami bez termostatów. Chciałbym regulować temperaturą zasilania układu C.O. według znanej mi dokładnie krzywej pogodowej (plus drobna korekta na pokojówce). Producent zaleca zawór 4drogowy, ale po kilkuset przeczytanych postach nie jestem zwolennikiem tego rozwiązania i chciałbym zastosować układ jak na rysunku, z VTC i zaworem 3D. 1.Zastanawiam się, bo wyczytałem że są różne problemy z zakłóceniami pracy kotłów przy załączaniu się obwodu c.w.u., czy można też oprócz układu na rysunku, podpiąć się z c.w.u. za sprzęgłem (oznaczenie A), czy to być coś zmieniło w pracy kotła na plus? 2. Czy dałoby się to zrealizować na dwóch pompach? Myślałem o połączeniu w szereg kotła i c.w.u. potem na VTC , pompa i znowu kocioł. Zbiornik c.w.u. dałbym rzędu 80-100L, a za nim, na instalację c.w.u., zawór termostatyczny typu AFRISO ATM. Taka ilość wody o temperaturze rzędu 75st w zupełności by wystarczyła, nawet dla większej rodziny. I tak przed samymi odbiorami (łazienka) mam przepływowe ogrzewacze wody, i zbiornik c.w.u. (przy węglu) służył mi do wstępnego ogrzania wody (np. do 39st). 3. Czy mając obok c.w.u. tylko jedną pętlę C.O. powinien się w C.O. znajdować zawór zwrotny? Mam sporą części instalacji na 2calach (nie, nie będę tego zmieniał). Zastanawiam się czy jest to potrzebne. 4. Czy zawór VTC 60stopni to nie będzie za dużo? Czy wystarczy 55st? 5. Jak najkorzystniej ustawić załączenia się poszczególnych pomp. Przy VTC 60stopni, pompa kotłowa np. od 65? A nastawa na kotle 75? Czy jest określona jakaś optymalna delta pomiędzy wkładką VTC, a temperaturą zadaną na kotle? 6.Nie do końca ogarniam jak będzie się odbywał algorytm sterowania, czy zastępując standardowe rozwiązanie 4D zaworem 3D (w przedstawionym układzie) sterownik będzie potrafił zrealizować taki sposób grzania? W większości przypadków czytam, że po dojściu do zadanej wartości sterownik wygasza kocioł. Jak dla mnie jest to jakaś masakra. Pozdrawiam.
zebbik Opublikowano 26 Lipca 2018 #38 Opublikowano 26 Lipca 2018 To w takim razie pytanie dodatkowe. Zakładając, że miałbym końcowo instalację z obiegiem c.w.u. za sprzęgłem, to czy nie powinienem mieć w jakiś specjalny sposób dobranych pomp? Tzn. czy pompa kotłowa nie powinna mieć większą wydajność niż pompa C.O.? Myślałem o pompach: - kotłowa - LFP PCOW 25/40A 25POr40a, - C.O. - EXPERIA L 25/40 ALPHA 2L. Prosiłbym o podpowiedź w tej sprawie.
sambor Opublikowano 26 Lipca 2018 #39 Opublikowano 26 Lipca 2018 Ad 1 - bzdura. zostaw tak jak na rys, czytasz nie bajki co trzeba. Ad2 - jeszcze większa bzdyra, zostaw jak na rys Ad3 - zaw zwrotny przy zaw 3-D powinien być na powrocie między między sprzęgłem a zaw 3-D np tam gdzie jest ten X Ad4 - to zależy od wymaganej temp powrotu wg mnie 55 wystarczy. Ad5 - pompa powinna startować dużo wcześniej niż temp VTC np przy VTC55C pompa startuje od 48 lub 47C Ad6 - dobrze czytałeś - po co się ma palnik palić jak jest za wysoka temp wody, przecież szkoda paliwa, oszczędność jest wtedy jak się palnik nie pali. Ad poprzedniego postu - na pompę kotłową i CW daj LFP PCOW 25/40A 25POr40a,, na CO tą którą podajeszz.
odpowietrznik Opublikowano 26 Lipca 2018 #40 Opublikowano 26 Lipca 2018 Ponieważ kocioł jest w układzie zamkniętym to zgodnie z przepisami dla tego typu instalacji na załączonym schemacie brakuje urządzenia do odprowadzenia nadmiaru ciepła w razie "W" czyli wężownicy schładzającej lub zaworu schładzającego dwufunkcyjnego typu np.Regulus DBV
zebbik Opublikowano 26 Lipca 2018 #41 Opublikowano 26 Lipca 2018 Dzięki. Tak, będzie wężownica. To, chyba, ostatnie pytanie. Czy stosowanie zaworu termostatycznego (np.AFRISO ATM) za C.W.U. ma sens? Jak jest tego żywotność?
odpowietrznik Opublikowano 26 Lipca 2018 #42 Opublikowano 26 Lipca 2018 Jak obieg CWU będzie sterowny oddzielną pompą to wg mnie nie ma sensu stosować zawór antypoparzeniowy bo możesz na sterowniku ustawić jaką chcesz mieć temp.wody użytkowej.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.