elmagico33 Opublikowano 19 Lutego 2018 #1 Opublikowano 19 Lutego 2018 Witam, od 2 miesięcy użytkuję ogrzewanie podłogowe, łącznie ok 155m2 / 2 rozdzielacze / Ostatnio zwróciłem uwagę że jeden z przepływomierzy ( trzeci od lewej - salon) wskazuje jakby nie było przypływu wody lub był znikomy. Jak widać na zdjęciach mam zainstalowaną automatykę z siłownikami elektrotermicznymi, które to przejmują funkcję przepływomierzy, natomiast niepokoi mnie fakt że ten jeden w ogóle nie reaguje. Pytanie czy faktycznie wskazuje, że jest słaby przepływ czy po prostu "się zawiesił". Faktycznie salon jest pomieszczeniem które najtrudniej mi ogrzać, i upatruje że to może być wina kiepskiego przepływu. Jak to sprawdzić, ewentualnie czy mogę jakąś regulacją wymusić większy przepływ ? Na kotle mam 42-43 st / na zaworze 3d 36 st / na pompie wilo włączyłem dzićś 6 bieg ( wcześniej było domyślnie ustawione na 3). Po zmianie biegu na innych przepływomierzach momentalnie również zwiększyły się przepływy, z wyjątkiem wspomnianego
sambor Opublikowano 19 Lutego 2018 #2 Opublikowano 19 Lutego 2018 Pewnie pętla zapowietrzona, albo za długa - należy ją odpowietrzyć lub wykonać regulację przepływu
elmagico33 Opublikowano 19 Lutego 2018 Autor #3 Opublikowano 19 Lutego 2018 Dziękuję, w takim razie poczytam instrukcję jak to ustrojstwo odpowietrzyć, chyba że dokupić automatyczne odpowietrzniki i ewentualnie uniknąć podobnego tematu na przyszłość http://allegro.pl/nowy-odpowietrznik-automatyczny-afriso-1-2-i6986939525.html
sambor Opublikowano 19 Lutego 2018 #4 Opublikowano 19 Lutego 2018 Podaj jakie masz długości pętli w tej instalacji. Odpowietrzniki automatyczne możesz dać tylko na zasilaniu.
odpowietrznik Opublikowano 20 Lutego 2018 #5 Opublikowano 20 Lutego 2018 Odpowietrznik automatyczny nie rozwiąże twojego problemu.Odpowietrzenie danej pętli polega na przelaniu jej wodą. Zakładasz węże ogrodowe na zawory spustowe na belkach.Do górnej zasilanie wodą z sieci do dolnej "przelew" Przy tej czynności pasuje odciąć nieprzelewane pętle(w tym celu musiałbyś zdjąć siłowniki z belki powrotnej i nakręcić na nie kapturki które były fabrycznie) i zostawić tylko tą która jest odpowietrzana i zakręcić zawory przed rozdzielaczem.
elmagico33 Opublikowano 20 Lutego 2018 Autor #6 Opublikowano 20 Lutego 2018 musiałbym się zapytać hydraulika, ale sądzę że nie więcej jak 90-100mb, poniżej zdjęcie salonu - 3 pętle (42m2) + 1 kuchnia(12m2), rozdzielacze w kotłowni są oddalone o ok 4,5-5 m. Rury Tece o średnicy 16x2 mm. Dom parterowy.
odpowietrznik Opublikowano 20 Lutego 2018 #7 Opublikowano 20 Lutego 2018 Albo nie zdejmować siłowników tylko je zamknąć.Siłowniki Salusa mają taką zawleczkę którą się wyjmuje przy montażu. A w prezentowanym pomieszczeniu są płytki czy panele?
elmagico33 Opublikowano 20 Lutego 2018 Autor #8 Opublikowano 20 Lutego 2018 faktycznie, gdzieś mam te zawleczki więc się przydadzą. Na podłodze mam panele winylowe
odpowietrznik Opublikowano 20 Lutego 2018 #9 Opublikowano 20 Lutego 2018 To masz szczęście że masz panele)
elmagico33 Opublikowano 20 Lutego 2018 Autor #10 Opublikowano 20 Lutego 2018 dlaczego szczęście ? płytki też dobre na podłogówkę :)
odpowietrznik Opublikowano 20 Lutego 2018 #11 Opublikowano 20 Lutego 2018 Płytki z pewnością dobre na OP bo mają powiedzmy 5krotnie mniejszy opór cieplny niż najcieńsze panele. Pytałem jakie pokrycie podłogi bo przy płytkach powinny być dylatacje(załącznik)
sambor Opublikowano 20 Lutego 2018 #12 Opublikowano 20 Lutego 2018 Dylatacja jest zależna od rodzaju wylewki
odpowietrznik Opublikowano 21 Lutego 2018 #13 Opublikowano 21 Lutego 2018 Ale przynajmniej panele nie spękają w zaznaczonych miejscach?) Czy ja wiem czy od rodzaju wylewki?Ja robiłem dylatacje przy anhydrycie.
sambor Opublikowano 21 Lutego 2018 #14 Opublikowano 21 Lutego 2018 Czy ja mam robić dylatacje czy nie to zależy od wykonawcy wylewek, kolega z którym od kilku lat współpracuję rzadko kiedy robi dylatację - on sam o tym decyduje a nie ja. Na razie nigdy nic nie pękło. A już kilka lat razem "rzeźbimy".
elmagico33 Opublikowano 22 Lutego 2018 Autor #15 Opublikowano 22 Lutego 2018 Odpowietrznik automatyczny nie rozwiąże twojego problemu.Odpowietrzenie danej pętli polega na przelaniu jej wodą. Zakładasz węże ogrodowe na zawory spustowe na belkach.Do górnej zasilanie wodą z sieci do dolnej "przelew" Przy tej czynności pasuje odciąć nieprzelewane pętle(w tym celu musiałbyś zdjąć siłowniki z belki powrotnej i nakręcić na nie kapturki które były fabrycznie) i zostawić tylko tą która jest odpowietrzana i zakręcić zawory przed rozdzielaczem. jeszcze jedno pytanie, rozumiem że wszystkie przepływomierze z wyjątkiem odpowietrzanej pętli również muszą być zamknięte ?
odpowietrznik Opublikowano 22 Lutego 2018 #16 Opublikowano 22 Lutego 2018 Niby zawory na powrotach pętli je odcinają ale lepiej żeby rotametry też były zamknięte.Możesz najpierw pozbyć się powietrza z samego węża przelewając go wodą aby nie wtłoczyć powietrza w instalację i dopiero go podłączyć pod belkę zasilającą. Jak masz już odpowiednie wartości na przepływomierzach to po prostu je sobie zapisz i po odpowietrzeniu do nich wrócisz.Możesz też na belkę powrotną założyć wąż przeźroczysty aby obserwowac czy idą bańki powietrza. Na końcu odpowietrz same belki,najlepiej odpowietrzniki ręczne na nich.
elmagico33 Opublikowano 17 Marca 2018 Autor #17 Opublikowano 17 Marca 2018 Wracam do powyższego tematu bo dopiero teraz zabrałem się za to odpowietrzenie. Niestety napotkałem problem a mianowicie jak puszczam wodę to nie chce wejść o rozdzielacza, robi się ciśnienie i stoi w miejscu. Czy należy coś jeszcze odkręcić, aby móc zacząć przelewać pętle ?
elmagico33 Opublikowano 17 Marca 2018 Autor #18 Opublikowano 17 Marca 2018 Ok, temat ogarnięty. Od spodu jest wejście na imbus i trzeba odkręcić zawór
PioBin Opublikowano 17 Marca 2018 #19 Opublikowano 17 Marca 2018 @elmagico33 - jak sterujesz tymi glowicami? Płynnie analogowo 0-100% czy otwórz / zamknij? W każdym pomieszczeniu masz pomiar temperatury i do tego dobrane otwarcie pętli. A może jeszcze inaczej...
elmagico33 Opublikowano 17 Marca 2018 Autor #20 Opublikowano 17 Marca 2018 głowice działają 0/1 czyli otwórz zamknij, dlatego trzeba jeszcze wyregulować przepływy są one podłączone do listwy Salus KL08NSB 8 stref / łącznie mam 14 pętli do tego w prawie każdym pomieszczeniu mam regulator dobowy HTRS230V 30 oraz jeden tygodniowy z funkcją Master HTRP230V 50 w zależności od nastawionej temp w poszczególnych pomieszczeniach głowice otwierają się i automatycznie zamykają po osiągnięciu zadanej wartości. Dzięki Masterowi z kolei jest możliwość aby sterować cyklem dobowym i tygodniowym na pozostałych regulatorach ( inne nastawy temp np w nocy, kiedy jesteśmy w pracy, w weekendy itd)
PioBin Opublikowano 18 Marca 2018 #21 Opublikowano 18 Marca 2018 Taki sposob sterowania ma sens tylko czy: Dziala to u Ciebie? Zadowolony jestes? Duza bezwladnosc cieplna podlogi i sterowanie 0/1 moze byc klopotliwe i nie komfortowe.
instalator777 Opublikowano 19 Marca 2018 #22 Opublikowano 19 Marca 2018 witam...mam podobny problem tyle ze z rozdzielaczem capricorn...podloga nie grzeje sie zbyt mocno...jak zmienic ustawienie rotomierza???dzwonilem do firmy ale pani powiedziala ze ona nie wie a pomoc techniczna nie jest na telefon wiec mam wyslac zapytanie mailem...(i pewnie poczekam tydzien na odpowiedz..a znajac zycie i tak bedzie niewystarczajaca......kurcze zaluje ze nie kupilem rozdzielacza z konkretnej firmy...nie chce tu spamowac wiec nie bede pisal z jakiej...ale fakt ze dzwonie do producenta a pracownik mowi ze nie wie jak zmienic przeplyw na rotomierzu nie swiadczy o tej firmie zbyt dobrze...tak to jest jak czlowiek chce troche zaoszczedzic...nie wazne... czy ktos moze mi powiedziec dokladnie w jaki sposob obrocic rotomierz na wieksza predkosc przeplywu? prosze nie zwracac uwagi na to ze jest otwarta tylko jedna petla...
elmagico33 Opublikowano 19 Marca 2018 Autor #23 Opublikowano 19 Marca 2018 Taki sposob sterowania ma sens tylko czy: Dziala to u Ciebie? Zadowolony jestes? Duza bezwladnosc cieplna podlogi i sterowanie 0/1 moze byc klopotliwe i nie komfortowe. bezwładność jest straszna, nie ma co ukrywać że też chciałbym aby efekt zmiany temp następował od razu, ale to nie są kaloryfery... ;) Jeśli nastawię temp w pokoju np. na 22 st, to nie zdarza się aby pomieszczenie było przegrzane. System tak dobiera otwarcie i zamknięcie głowicy na siłowniku że stale utrzymuje zadaną temp. Gdy ustawiam zakresy np. 22st i eco 18st( na noc lub godziny kiedy jestem w pracy) wówczas system "broni" tej niższej nastawy, aby temp nie spadła poniżej zadanych 18st - choć w praktyce tak duża różnica jest nierealna, ponieważ w pomieszczeniach <15m2 widzę że temp spada co najwyżej o 0,5-max 1stC. Póki co mam problem jedynie z salonem i otwartą kuchnią ( łącznie ok 55 m2 które ciężko mi dogrzać, choć mam ustawioną stałą temp w cyklu 24h.
PioBin Opublikowano 19 Marca 2018 #24 Opublikowano 19 Marca 2018 Dzieki za info. Mnie rowniez zalezalo na oddzielnym i godzinowym sterowaniu w pomieszczeniach (sypialnianych). Obawiajac sie problemow z podlogowka poszedlem w grzejniki (lekko przewymiarowane) oraz glowice regulatory elektroniczne. Taka kombinacja sprawuje sie dobrze. Ale "cieplej" podlogi tam niestety nie mam.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.